ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

APS-C έναντι full-frame – επεξήγηση της διαφοράς

Τι είναι μια μηχανή full-frame και ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός αισθητήρα full-frame και ενός αισθητήρα APS-C; Εδώ θα δείτε τις βασικές διαφορές και τα βασικά πλεονεκτήματα των δύο τύπων.
Μια διαιρεμένη εικόνα που δείχνει μια Canon EOS R6 σε έναν μεγάλο βράχο γεμάτο βρύα και μια Canon EOS R7 επίσης πάνω σε ένα βράχο.

Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των μηχανών APS-C και full-frame;

Η κύρια διαφορά μεταξύ των μηχανών APS-C και full-frame είναι το φυσικό μέγεθος του αισθητήρα εικόνας –οι αισθητήρες full-frame μεγαλύτεροι από τους αισθητήρες APS-C– ενώ οι υπόλοιπες διαφορές μεταξύ των δύο τύπων μηχανών πηγάζουν από αυτό. Ωστόσο, όπως ισχύει για τα περισσότερα πράγματα, το μεγαλύτερο δεν είναι απαραίτητα καλύτερο και κάθε τύπος τα δικά του βασικά πλεονεκτήματα.

Η EOS R6 δίπλα στην EOS R7, χωρίς φακό σε καμία από τις μηχανές.

Αν κοιτάξετε αυτές τις δύο μηχανές του Συστήματος EOS R χωρίς τοποθετημένο φακό, η διαφορά στα μεγέθη των αισθητήρων είναι ξεκάθαρη. Αριστερά, η full-frame EOS R6· δεξιά, η APS-C EOS R7. Η βάση φακού RF είναι πανομοιότυπη και στα δύο μοντέλα.

Ένας αισθητήρας APS-C τοποθετημένος μπροστά από έναν αισθητήρα full-frame, ώστε να φανούν τα σχετικά μεγέθη τους.

Ένας αισθητήρας full-frame σε σύγκριση με έναν αισθητήρα APS-C. Η διαφορά στα μεγέθη εξηγεί καλύτερα τον λόγο για τον οποίο οι μηχανές APS-C μπορούν συχνά να έχουν μικρότερες διαστάσεις από τις μηχανές full-frame.

Τι είναι ο τύπος APS-C;

Η ενεργή περιοχή των αισθητήρων εικόνας APS-C της Canon έχει διαστάσεις 22,2x14,8mm και αντιστοιχεί σχεδόν σε ένα καρέ φωτογραφικού φιλμ APS-C.

Το APS (Advanced Photo System) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1996, ως νέος τύπος κασέτας φωτογραφικού φιλμ. Στις περισσότερες μηχανές με φιλμ εκείνης της εποχής, μπορούσατε επίσης να επιλέξετε διαφορετικές αναλογίες διαστάσεων κατά τη λήψη. Αυτές περιλάμβαναν την επιλογή C (Κλασική) με την ίδια αναλογία διαστάσεων 3:2 με τις συμβατικές φωτογραφικές μηχανές με φιλμ 35mm, την επιλογή H (Υψηλής ευκρίνειας) με αναλογία διαστάσεων ευρείας οθόνης 16x9 και την επιλογή P (Πανοραμική) με αναλογία 3:1.

Το APS-C αντιστοιχεί επίσης στη μορφή βίντεο Super 35 και αποτέλεσε δημοφιλή επιλογή για το μέγεθος των αισθητήρων εικόνας στις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές EOS SLR (DSLR) της Canon, καθώς και για τη σειρά mirrorless φωτογραφικών μηχανών EOS M.

Δύο χορεύτριες φλαμένκο, που φορούν μακριά πλισέ φορέματα, ποζάρουν στη μηχανή σε ένα πολύχρωμο προαύλιο με πολλαπλές αψίδες.

Με το ίδιο διάφραγμα και την ίδια εστιακή απόσταση, οι μηχανές APS-C, όπως η Canon EOS R10, παρέχουν συνήθως μεγαλύτερο βάθος πεδίου σε σχέση με τις μηχανές full-frame. Αυτό είναι ιδανικό για τη δημιουργία εικόνων όπου απεικονίζονται με ευκρίνεια τόσο τα στοιχεία στο φόντο όσο και στο προσκήνιο. Λήψη με Canon EOS R10 και φακό Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM στα 10mm, με 1/320 δευτ., f/ 5 και ISO1600. © Diana Millos

Πορτραίτο μιας νεαρής γυναίκας με μακριά σκουρόχρωμα μαλλιά εμπρός από φλουταρισμένο φόντο.

Μια μηχανή full-frame με γρήγορο φακό παράγει τυπικά μικρότερο βάθος πεδίου και σας επιτρέπει να απομονώσετε το κύριο θέμα σε μια σκηνή φλουτάροντας το φόντο. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 85mm F1.2L USM, με 1/500 δευτ., με f/1.8 και ISO1600. © Javier Cortes

Τι είναι ο τύπος full-frame;

Οι αισθητήρες εικόνας full-frame της Canon έχουν ενεργή επιφάνεια 36x24mm, δηλ. ίδιο μέγεθος με ένα καρέ φιλμ 35mm.

Το φιλμ 35mm χρονολογείται στο 1889, όταν άρχισε να χρησιμοποιείται ως πρότυπο πλάτος για τα κινηματογραφικά φιλμ. Σύντομα, έγινε ο κανόνας για τη στατική φωτογραφία και μεταφέρθηκε στις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές full-frame, όπως στις full-frame EOS DSLR και στις mirrorless μηχανές του Συστήματος EOS R της Canon.

Τόσο οι αισθητήρες APS-C όσο και οι full-frame παράγουν εικόνες με τυπική αναλογία διαστάσεων 3:2, ενώ οι αισθητήρες APS-C μπορούν να έχουν τον ίδιο αριθμό megapixel με τους αισθητήρες full-frame. Ωστόσο, ένας αισθητήρας εικόνας full-frame έχει φυσικό μέγεθος περίπου 63% ή 1,6 φορές μεγαλύτερο από έναν αισθητήρα εικόνας APS-C.

Θέα στην πόλη της Σεβίλλης με τον πύργο του Ναού του Ευαγγελισμού στη μέση.

Ο «συντελεστής κοπής» ενός αισθητήρα APS-C κάνει το θέμα να γεμίζει περισσότερο το κάδρο και παρέχει ουσιαστικά μεγαλύτερη εμβέλεια στον φακό. Αυτή η φωτογραφία, με θέα τον Ναό του Ευαγγελισμού στη Σεβίλλη, έχει τραβηχτεί με μια μηχανή full-frame, την Canon EOS RP με φακό Canon RF 70-200mm F2.8 L IS USM στα 84mm, με 1/400 δευτ., f/8 και ISO200.

Θέα στην πόλη της Σεβίλλης με τον πύργο του Ναού του Ευαγγελισμού πιο κοντά στη μέση

Η λήψη αυτής της φωτογραφίας έγινε από την ίδια θέση, με τον ίδιο φακό, ίδια εστιακή απόσταση και ίδιες ρυθμίσεις, αλλά με μια μηχανή APS-C. Ο μικρότερος αισθητήρας καταγράφει ένα μικρότερο τμήμα της σκηνής και το αποτέλεσμα είναι ίδιο σαν να έκανε κανείς ζουμ στον πύργο. Λήψη με Canon EOS R10 και φακό Canon RF 70-200mm F2.8 L IS USM στα 84mm, με 1/400 δευτ., f/8 και ISO200.

Συντελεστής κοπής – επεξήγηση

Αυτή η διαφορά φυσικού μεγέθους μεταξύ των δύο τύπων αισθητήρα καθορίζει τι «βλέπει» η μηχανή. Όλοι οι φακοί παράγουν κυκλική εικόνα και αυτό σημαίνει ότι ένας φακός συμβατός με μηχανές full-frame πρέπει να έχει αρκετά μεγάλη περίμετρο ώστε η εικόνα να επικαλύπτει τις γωνίες ενός ορθογώνιου αισθητήρα εικόνας full-frame. Αν χρησιμοποιήσετε τον ίδιο φακό σε μια μηχανή APS-C, ο μικρότερος αισθητήρας εικόνας θα αξιοποιεί μόνο μια μικρότερη περιοχή στο κέντρο του ίδιου κύκλου εικόνας. Ουσιαστικά, σε σύγκριση με την εικόνα σε έναν αισθητήρα full-frame, η εικόνα κόβεται.

Επειδή οι αισθητήρες APS-C στις φωτογραφικές μηχανές της Canon είναι 1,6 φορές μικρότεροι από τους αισθητήρες στις φωτογραφικές μηχανές full-frame της Canon, ο «συντελεστής κοπής» είναι 1,6x. Αυτό σημαίνει ότι η λήψη με έναν τυπικό φακό 50mm σε μια φωτογραφική μηχανή APS-C προσφέρει το ίδιο οπτικό πεδίο με τη λήψη με τηλεφακό 80mm σε μια μηχανή full-frame (50 x 1,6 = 80). Με τον ίδιο τρόπο, η χρήση ενός φακού full-frame 100mm σε μια μηχανή APS-C παρέχει το ίδιο οπτικό πεδίο με έναν φακό 160mm σε μια μηχανή full-frame. Γι' αυτόν το λόγο, ο συντελεστής κοπής είναι επίσης γνωστός ως «πολλαπλασιαστής εστιακής απόστασης» και σας πληροφορεί για την ενεργή εστιακή απόσταση του φακού που χρησιμοποιείτε.

Αν θέλετε να κάνετε τον σχετικό υπολογισμό σε περίπτωση χρήσης φακού RF, EF, RF-S, EF-S ή EF-M σε μηχανή APS-C, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία υπολογισμού Ενεργής εστιακής απόστασης, που υπάρχει στη δωρεάν εφαρμογή Canon Photo Companion.

Ο συντελεστής κοπής ισχύει για όλους τους φακούς full-frame που χρησιμοποιούνται σε μηχανές APS-C, συμπεριλαμβανομένων των φακών EF και RF. Οι φακοί EF μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις μηχανές του Συστήματος R με αισθητήρα APS-C σε συνδυασμό με οποιοδήποτε μοντέλο της σειράς Προσαρμογέων βάσης EF-EOS R.

Ένα μεγάλο υδάτινο σώμα που περιβάλλεται από λόφους και βουνά, σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού.

Πλεονεκτήματα APS-C συγκριτικά με full-frame

Επειδή οι αισθητήρες APS-C είναι μικρότεροι, οι μηχανές μπορούν να γίνουν πιο μικρές και ελαφριές, και αυτό τις κάνει ιδανικές για φωτογράφιση στο δρόμο και στο ταξίδι. Καθώς απαιτείται μικρότερος κύκλος εικόνας από έναν φακό σχεδιασμένο για μηχανές APS-C, ο φακός μπορεί να είναι πιο μικρός και πιο ελαφρύς και, κατά συνέπεια, μπορεί να είναι πιο οικονομικός.

Ο συντελεστής κοπής ενός αισθητήρα APS-C αυξάνει το μέγεθος των μικρότερων ή πιο απομακρυσμένων θεμάτων στο κάδρο και αυτό σημαίνει ουσιαστικά αύξηση της ενεργής εστιακής απόστασης οποιουδήποτε φακού κατά 1,6x. Αυτό μπορεί να αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα σε είδη φωτογράφισης όπως η άγρια φύση, οι σκηνές δράσης και οι αθλητικές διοργανώσεις. Η χρήση φακών που έχουν υψηλές επιδόσεις αλλά είναι και οικονομικά προσιτοί, όπως ο Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM, σε μια μηχανή APS-C προσφέρει ενεργό εύρος ζουμ 112-480mm, που σχεδόν αντιστοιχεί σε αυτό των σούπερ τηλεφακών. Ο φακός RF 100-400mm F5.6-8 IS USM που έχει παρόμοια τιμή, έχει ενεργό εύρος εστιακών αποστάσεων 160-640mm σε μια μηχανή APS-C. Θα χρειαστείτε πιο μεγάλο, βαρύ και ακριβό φακό για να έχετε το ίδιο εύρος σε μια μηχανή full-frame.

Μπορείτε να κόψετε τις εικόνες από μια μηχανή full-frame για να δημιουργήσετε το ίδιο αποτέλεσμα, αλλά το πλήθος των megapixel θα μειωθεί, με αποτέλεσμα οι εικόνες να είναι μικρότερες και, κατά συνέπεια, λιγότερο ευκρινείς όταν θα μεγεθυνθούν ξανά. Η λήψη με μια μηχανή APS-C εξοικονομεί επίσης χρόνο και κόπο, καθώς δεν χρειάζεται χειροκίνητη κοπή των εικόνων στο στάδιο της επεξεργασίας.

Ένας ανθρακωρύχος εργάζεται στο έδαφος μέσα σε ένα αμυδρά φωτισμένο ορυχείο, με δύο άλλους ανθρακωρύχους να κοιτούν.

Οι αισθητήρες εικόνας full-frame προτιμώνται συνήθως σε λήψεις με υψηλές ρυθμίσεις ISO, επειδή έχουν μεγαλύτερες φωτοευαίσθητες περιοχές από τους αισθητήρες APS-C με τον ίδιο αριθμό megapixel και αυτό σημαίνει ότι μπορούν να συλλαμβάνουν αναλογικά περισσότερο φως με λιγότερο θόρυβο. Η λήψη αυτής της φωτογραφίας έγινε μέσα σε ένα ανθρακωρυχείο με το φως των λυχνιών των ανθρακωρύχων. Χρησιμοποιήθηκε η μηχανή full-frame Canon EOS R με φακό Canon RF 50mm F1.2L USM, με 1/100 δευτ., f/2.0 και ISO12800. © Daniel Etter

Ένα νυχτερινό αστικό τοπίο με ψηλά κτήρια και φώτα δρόμου που αντικατοπτρίζονται σε ένα υδάτινο σώμα στο προσκήνιο.

Ακόμη κι έτσι, ο θόρυβος της εικόνας ελέγχεται καλά στην EOS R7 των 32,5MP και στην EOS R10 των 24,2MP, οι οποίες μπορούν να βγάζουν εκπληκτικές φωτογραφίες με ελάχιστο κόκκο σε συνθήκες πολύ ασθενούς φωτισμού και πολύ υψηλά επίπεδα ISO. Λήψη με Canon EOS R10 και φακό Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM στα 22mm, με 1/40 δευτ., f/8 και ISO25600.

Πλεονεκτήματα full-frame συγκριτικά με APS-C

Επειδή ένας αισθητήρας full-frame έχει ευρύτερο οπτικό πεδίο, μια μηχανή full-frame είναι ιδανική για πανοραμικά τοπία, εξαιρετικά ευρυγώνιες λήψεις αρχιτεκτονικών θεμάτων σε εσωτερικούς χώρους και αστροφωτογράφιση, καθώς και για δημιουργικά εφέ όταν θέλετε να τονίσετε την προοπτική μεταξύ των περιοχών στο προσκήνιο και στο φόντο.

Ένας γενικός κανόνας, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται μεγαλύτερα διαφράγματα (μικρότεροι αριθμοί f), είναι ότι οι μηχανές full-frame μπορούν να παράγουν στενότερο βάθος πεδίου από τις μηχανές APS-C και αυτό σημαίνει ότι ένα μικρότερο τμήμα της εικόνας θα έχει ευκρινή εστίαση και το μεγαλύτερο μέρος του φόντου θα είναι φλουταρισμένο. Συνήθως, αυτό είναι ιδανικό για φωτογράφιση θεμάτων νεκρής φύσης και πορτραίτων, καθώς και σε οποιοδήποτε άλλο σενάριο όπου θέλετε να απομονώσετε το κύριο θέμα με φλουτάρισμα του φόντου.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του αισθητήρα full-frame σχετίζεται άμεσα με το μεγαλύτερο μέγεθός του. Αν εξαιρέσουμε τα υπόλοιπα στοιχεία, οι φωτοευαίσθητες περιοχές ή οι δέκτες φωτός σε έναν αισθητήρα εικόνας full-frame θα έχουν μεγαλύτερο φυσικό μέγεθος από εκείνους που υπάρχουν σε έναν αισθητήρα APS-C με το ίδιο πλήθος megapixel. Επομένως, έχουν δυνατότητες συγκέντρωσης περισσότερου φωτός και μπορούν να συλλάβουν περισσότερες πληροφορίες με λιγότερο θόρυβο εικόνας ή κόκκο, ιδιαίτερα με υψηλές ρυθμίσεις ISO σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα για τη φωτογράφιση πορτραίτων σε εσωτερικούς χώρους και για φωτογραφίσεις γάμων, καθώς και λήψεις χωρίς τρίποδο στο λυκόφως, για λήψεις νυκτερινών αστικών τοπίων και για κάθε στιγμή που χρειάζεται να διατηρήσετε τις ταχύτητες κλείστρου αρκετά υψηλά ώστε να παγώσετε την κίνηση σε σκηνές με ελλιπή φωτισμό.

Μια Canon EOS R10 με φακό RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM στην αγκαλιά μιας γυναίκας που φορά ένα φόρεμα με φωτεινό κίτρινο χρώμα.

Με τη μικρών διαστάσεων κατασκευή τους και τους ελαφρείς φακούς ζουμ RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM και RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM, οι EOS R10 και EOS R7 αποτελούν εξαιρετικές μηχανές για ταξίδια, είτε βρίσκεστε σε ολιγοήμερες τοπικές διακοπές είτε ταξιδεύετε στην άλλη άκρη του κόσμου.

APS-C έναντι full-frame

Μερικές φορές, οι μηχανές full-frame θεωρούνται πιο «επαγγελματικές» από τις μηχανές APS-C, και σίγουρα είναι συνήθως μεγαλύτερες, οπότε είναι καταλληλότερες για χρήση με μεγάλους τηλεφακούς. Ωστόσο, χάρη στην αυξημένη εμβέλεια που προσφέρει μια μηχανή APS-C, μπορεί να μην χρειάζεστε έναν τόσο μεγάλο τηλεφακό. Μια APS-C μπορεί να παραμένει η καλύτερη επιλογή για φωτογράφους ταξιδιωτικών θεμάτων, καθώς και για φωτογράφους αθλητικών διοργανώσεων και τοπίων άγριας φύσης, οι οποίοι χρειάζονται ισχυρό ζουμ τηλεφακού σε συνδυασμό με ελευθερία κινήσεων.

Όπως σχολίασε η φωτογράφος άγριας φύσης Dani Connor για την πρώτη της φωτογράφιση με την Canon EOS R7, «Μου επιτρέπει να πλησιάζω περισσότερο το θέμα μου χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιώ μεγάλο και βαρύ φακό. Είναι το τέλειο είδος μηχανής για έναν φωτογράφο πτηνών, επειδή τα πτηνά είναι συχνά αρκετά μικρά και βρίσκονται αρκετά μακριά.»

Οι μηχανές full-frame μπορεί να είναι κατάλληλες για λήψη τοπίων εξαιρετικά μεγάλου πλάτους, ωστόσο, λόγω του μικρότερου βάθους πεδίου των μηχανών full-frame, μπορεί επίσης να είναι πιο εύκολο να επιτευχθεί ευκρίνεια σε όλο το βάθος του κάδρου σε λήψεις με οριζόντιο προσανατολισμό με μια μηχανή APS-C. Επιπλέον, αν και οι μηχανές full-frame προσφέρουν συνήθως πιο μικρό βάθος πεδίου και μπορούν να βοηθήσουν ώστε ένα θέμα πορτραίτου να ξεχωρίζει εμπρός από ένα ελκυστικά φλουταρισμένο φόντο, παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες, όπως το διάφραγμα. Οι APS-C EOS R10, EOS R7, EOS R50 και EOS R100 εξασφαλίζουν καλά αποτελέσματα σε πορτραίτα με φακούς όπως ο μικρών διαστάσεων Canon RF 50mm F1.8 STM, ο οποίος διαθέτει ιδανική ενεργή εστιακή απόσταση 80mm και γρήγορο διάφραγμα f/1.8.

Μια Canon EOS R7 δίπλα σε τρεις φακούς: RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM και RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM.

Ο φακός RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, ο οποίος εμφανίζεται εδώ στα αριστερά, έχει ενεργή εστιακή απόσταση 160-640mm στις EOS R10 και EOS R7. Αν χρησιμοποιούσατε ένα Canon Extender RF 1.4x ή Extender RF 2x σε μια μηχανή full-frame του Συστήματος EOS R για να επιτύχετε παρόμοια εστιακή απόσταση τηλεφακού, θα χάνατε ένα ή δύο στοπ διαφράγματος, αντίστοιχα, με αποτέλεσμα να μειωθεί η ταχύτητα κλείστρου και να γίνει δυσκολότερο να αποφύγετε το φλουτάρισμα της κίνησης και την αστάθεια της μηχανής. Ο RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM (μεσαίος) παρέχει ενεργό εστιακό εύρος 29-72mm σε αντιστοιχία με 35mm, ενώ ο RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM (δεξιά) παρέχει εύρος 29-240mm.

Φακοί RF έναντι RF-S

Όλες οι μηχανές του Συστήματος EOS R της Canon, είτε full-frame είτε APS-C, είναι mirrorless μηχανές που διαθέτουν ακριβώς την ίδια προηγμένη βάση φακού RF. Αυτό σημαίνει ότι αν επιλέξετε την EOS R7 ή την EOS R10, ή ακόμη και την EOS R50 ή την EOS R100, μπορείτε να επωφεληθείτε πλήρως από ολόκληρη τη σειρά των εξαιρετικών φακών RF. Εκτός από φακούς με υπερσύγχρονες τεχνολογίες εστίασης και υψηλή οπτική ποιότητα, η βάση στήριξης RF προσφέρει εξαιρετικά μεγαλύτερη ταχύτητα και εύρος ζώνης για τη μεταφορά δεδομένων μεταξύ φακού και μηχανής, γεγονός που επιτρέπει προηγμένες λήψεις με αυτόματη εστίαση τεχνολογίας AI για κλείδωμα και παρακολούθηση με απίστευτη ταχύτητα και ακρίβεια, νέα επίπεδα σταθεροποίησης εικόνας, βελτιστοποίηση φακού σε πραγματικό χρόνο και πολλές άλλες προηγμένες δυνατότητες.

Ταυτόχρονα με την κυκλοφορία των EOS R7 και EOS R10 παρουσιάστηκαν νέοι φακοί RF-S, που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για μηχανές με βάση RF και αισθητήρες APS-C. Ο στάνταρ ζουμ RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM με ενεργή εστιακή απόσταση 29-72mm σε αντιστοιχία με 35mm, είναι σχεδόν μικροσκοπικός χάρη στην πτυσσόμενη κατασκευή του και έχει βάρος μόλις 130g, ενώ ο RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM έχει ακόμη μεγαλύτερο εύρος ζουμ, ενεργή εστιακή απόσταση, 29-240mm σε αντιστοιχία με 35mm, και παρ’ όλα αυτά έχει βάρος μόλις 310 g, οπότε είναι ένας εξαιρετικά ευέλικτος και ολοκληρωμένος φακός για καθημερινές λήψεις και ταξιδιωτική φωτογραφία.

Ένας άλλος αγαπημένος, οικονομικά προσιτός φακός RF με μικρό βάρος και διαστάσεις, και επίσης συμβατός με μηχανές full-frame, είναι ο Canon RF 16mm F2.8 STM, ο οποίος στις EOS R7 και EOS R10 παρέχει αρκετά ευρύ οπτικό πεδίο, ισοδύναμο με έναν φακό 25,6mm σε σώμα full-frame. Ο Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM λειτουργεί άψογα ως τυπικός σταθερός φακός, με ενεργή εστιακή απόσταση 56mm στις μηχανές APS-C του Συστήματος EOS R, ενώ προσφέρει επίσης οπτική σταθεροποίηση εικόνας και συντελεστή μεγέθυνσης 0,5x. Ο Canon RF 50mm F1.8 STM είναι ένας εξαιρετικός φακός για πορτραίτα, ο οποίος συνδυάζει μια ενεργή εστιακή απόσταση 80mm σε μηχανή APS-C με γρήγορο διάφραγμα f/1.8 για άψογα ελεγχόμενο βάθος πεδίου. Για φωτογράφιση σε ταξίδια και στον δρόμο, ο RF 28mm F2.8 STM προσφέρει ενεργή εστιακή απόσταση 45mm σε συνδυασμό με την EOS R10, ενώ ο σχεδιασμός τύπου «pancake» συμβάλλει στις μικρές διαστάσεις και το χαμηλό βάρος του.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τη μεγάλη σειρά φακών EF και EF-S στις mirrorless μηχανές APS-C του Συστήματος R, χωρίς απώλεια ποιότητας ή λειτουργικότητας, χάρη στη σειρά Προσαρμογέων βάσης EF-EOS R.

Matthew Richards

Σχετικά προϊόντα

  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R10

    Κάντε τα επόμενα βήματά σας στη φωτογραφία και στο βίντεο με μια mirrorless μηχανή του Συστήματος EOS R που έχει κατασκευαστεί γύρω από έναν αισθητήρα μεγέθους APS-C.
  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R50

    Δημιουργήστε εντυπωσιακό περιεχόμενο που θα τραβήξει την προσοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αυτήν τη mirrorless μηχανή EOS R που τραβάει από ευκρινείς στατικές εικόνες μέχρι ταινίες 4K και ζωντανές ροές. Όλα σε μία ολοκληρωμένη συσκευή.
  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R7

    Εξερευνήστε την άγρια φύση με μια μηχανή που προσφέρει εκπληκτική ταχύτητα και ποιότητα εικόνας, σε ένα φορητό σώμα APS-C σχεδιασμένο για το μέλλον.
  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R8

    Περάστε στη full-frame φωτογραφία και το βίντεο και κάντε πραγματικότητα τις δημιουργικές σας φιλοδοξίες.
  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R6 Mark II

    Για στατικές εικόνες ή βίντεο, σκηνές δράσης ή πορτραίτα, ο συνδυασμός επιδόσεων και ποιότητας εικόνας της EOS R6 Mark II σάς επιτρέπει να απογειώσετε τη δημιουργικότητά σας
  • Φακοί RF-S

    RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM

    Ένας τυπικός φακός ζουμ APS-C για τη σειρά EOS R, ιδανικός για φωτογραφίσεις της καθημερινότητας, όπως οικογενειακές στιγμές, lifestyle, πορτραίτα και διακοπές.
  • Φακοί RF

    RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM

    Ένας μικρός και υπέροχα ελαφρύς φακός της σειράς RF με ζουμ 24-50mm, τον οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε καθημερινά για ταξίδια, τοπία και πολλά ακόμα.
  • ΦΑΚΟΙ CANON

    RF 28mm F2.8 STM

    Ένας λεπτός, ελαφρύς φακός τύπου «pancake», για φωτογραφία ταξιδιωτικών θεμάτων και σκηνών δρόμου, με ευέλικτη εστιακή απόσταση 28mm και γρήγορο μέγιστο διάφραγμα f/2.8.
  • Στάνταρ φακός

    RF 50mm F1.8 STM

    Ένας μικρός, πολύ ήσυχος και ελαφρύς σταθερός φακός RF 50mm, με ευρύ διάφραγμα f/1.8, ιδανικός για να απογειώσετε το δημιουργικό σας όραμα.

Σχετικά άρθρα

  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

    Γιατί το σύστημα EOS R είναι μια αναβάθμιση που αλλάζει την καριέρα σας

    Οι μηχανές και οι φακοί του συστήματος Canon EOS R προάγουν το έργο των φωτογράφων εδώ και πέντε χρόνια. Ανακαλύψτε από πρώτο χέρι γιατί οι επαγγελματίες έκαναν την αλλαγή.

  • ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

    Πώς να κάνετε τα πρώτα σας βήματα στον κόσμο της φωτογραφίας

    Θέλετε να αναβαθμιστείτε και να περάσετε από ένα smartphone σε μια μηχανή; Ο οδηγός φωτογραφίας για αρχάριους έχει όλα όσα χρειάζεστε για να ξεκινήσετε.

  • ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

    Πώς να επιλέξετε φακό

    Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τους φακούς, από τους τύπους φακών έως τα χαρακτηριστικά που πρέπει να αναζητήσετε.

  • ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

    Τρόποι ελέγχου της έκθεσης

    Κατανοήστε σε βάθος τις ρυθμίσεις διαφράγματος, ταχύτητας κλείστρου και ISO.