Για πολλούς από τους πιο διακεκριμένους φωτογράφους και δημιουργούς περιεχομένου της εποχής μας, η μετάβαση στο Σύστημα Canon EOS R άλλαξε τη ζωή τους. Η σειρά mirrorless μηχανών του Συστήματος EOS R και οι φακοί RF που κυκλοφόρησαν το 2018 εξακολουθούν να εξελίσσονται σταθερά. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πάντα το τέλειο μοντέλο για κάθε ανάγκη αναβάθμισης, από την compact Canon EOS R100 με αισθητήρα APS-C μέχρι την EOS R6 Mark II – μια πανίσχυρη υβριδική μηχανή full-frame.
Εδώ, τέσσερις επαγγελματίες φωτογράφοι μοιράζονται τον τρόπο με τον οποίο έχουν κάνει το επόμενο βήμα στις καριέρες τους και έχουν αναβαθμίσει τις δεξιότητές τους μεταβαίνοντας στο Σύστημα EOS R. Κάθε δημιουργός εικόνων είναι μοναδικός και ειδικεύεται σε διαφορετικούς τομείς, αλλά ο εξοπλισμός του Συστήματος EOS R συνδυάζει την τεχνολογία με την απόλυτη χρηστικότητα και προσφέρει όλες τις λειτουργίες που χρειάζονται για να αναπτυχθούν και να προοδεύσουν.
Πώς αναπτύχθηκαν τέσσερις επαγγελματίες φωτογράφοι και δημιουργοί περιεχομένου με το Σύστημα EOS R
Verity Milligan – φωτογραφία φύσης και τοπίων
Η φωτογράφος τοπίων Verity Milligan έχει δοκιμάσει διάφορες μάρκες μηχανών τα τελευταία χρόνια, αλλά πάντα καταλήγει στην Canon. «Μου αρέσει ο τρόπος με τον οποίο αποδίδονται οι εικόνες RAW και οι δυνατότητες της μηχανής σε δύσκολες συνθήκες, όπως όταν αναγκάζομαι να χρησιμοποιώ υψηλό ISO», αναφέρει. Ζει στο Μπέρμιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου και καταγράφει τακτικά εικόνες από την πόλη. «Η αγαπημένη μου ώρα της ημέρας για τα αστικά τοπία είναι το σούρουπο, ακριβώς μετά το ηλιοβασίλεμα», λέει. Λήψη με Canon EOS R5 και φακό Canon RF 28-70mm F2L USM στα 70mm, με 15 δευτ., f/11 και ISO 100. © Verity Milligan
Το 2023, η Verity πέρασε έναν μήνα στη Νήσο Harris, στη Σκωτία. «Ήταν μία από τις πρώτες ημέρες που εμφανίστηκε το φως», λέει. «Ήμουν στους αμμόλοφους στο Luskentyre και τα σύννεφα της καταιγίδας έκαναν αντίθεση με το φως που κινούνταν πάνω στα αρμυρίκια, δημιουργώντας μια εντυπωσιακή σκηνή». Το εύρος εστιακών αποστάσεων 28-70mm έγινε το αγαπημένο της για φωτογραφία τοπίων. Λήψη με Canon EOS R5 και φακό Canon RF 28-70mm F2L USM στα 28mm, με 0,4 δευτ., f/11 και ISO 320. © Verity Milligan
Η Verity Milligan από το Ηνωμένο Βασίλειο είναι γνωστή για τις λήψεις ατμοσφαιρικών τοπίων. Έπειτα από τέσσερα παραγωγικά χρόνια με την Canon EOS 5D Mark IV, αναβαθμίστηκε στο Σύστημα EOS R. «Λόγω της μεγάλης γκάμας διαθέσιμων προσαρμογέων, η αναβάθμιση στην EOS R5 ήταν η προφανής επιλογή», αναφέρει. «Οι λειτουργίες αυτόματης εστίασης επιτρέπουν την απρόσκοπτη διαμόρφωση της μηχανής για οποιαδήποτε δουλειά έχει προγραμματιστεί κάθε μέρα. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για τη φωτογράφιση ανθρώπων. Η μέθοδος ανίχνευσης προσώπων και AF με παρακολούθηση είναι μία από τις αγαπημένες μου καταστάσεις.»
Η Verity αναζητά πάντα εντυπωσιακές συνθέσεις, ενώ το χαρακτηριστικό της EOS R5 που χρησιμοποιεί περισσότερο είναι η οθόνη αφής LCD μεταβλητής γωνίας με 2,1 εκατομ. κουκκίδες. «Το γεγονός ότι μπορώ να την αναστρέψω, να την περιστρέψω ή να τη χρησιμοποιήσω σε οποιαδήποτε γωνία είναι εξαιρετικά χρήσιμο και έχει αναβαθμίσει τον τρόπο που φωτογραφίζω», αναφέρει.
Της άρεσε επίσης η γκάμα των φακών RF. «Ο φακός που άλλαξε τα πάντα είναι ο Canon RF 28-70mm F2L USM. Χάρη στο σταθερό διάφραγμα και στη δυνατότητα λήψης με f/2 σε όλο το εύρος εστιακών αποστάσεων, τελικά, αντικατέστησε όλους τους σταθερούς φακούς EF που είχα». Η Verity σκέπτεται τώρα να αποκτήσει τον φακό Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM. Εκτός αυτού, η προσθήκη του φακού Canon RF 15-35MM F2.8L IS USM στον εξοπλισμό της της δίνει τη δυνατότητα να επεκτείνει το εύρος εστιακών αποστάσεων και προς τις δύο κατευθύνσεις.
Diana Millos – φωτογραφία μόδας και ταξιδιών
Η δημιουργός ταξιδιωτικού περιεχομένου Diana Millos εμφανίζεται συχνά στις φωτογραφίες της για να τους δώσει ζωή και λέει ότι η οθόνη αφής μεταβλητής γωνίας της Canon EOS R10 την βοηθά στη σύνθεση και στη λήψη. «Χρησιμοποιώ τρίποδο και το χρονόμετρο μεσοδιαστημάτων για να βεβαιωθώ ότι το καδράρισμα είναι σωστό και μετά μπαίνω στη φωτογραφία», λέει. Λήψη με Canon EOS R10 και φακό Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM στα 18mm, με 1/100 δευτ., f/5.6 και ISO 100. © Diana Millos
«Παρ’ όλο που η προηγούμενη μηχανή μου μου άρεσε πολύ, το Σύστημα Canon EOS R είναι μια τεράστια αναβάθμιση και με βοηθάει να αποτυπώνω τις λήψεις που θέλω στα ταξίδια μου», λέει η Diana. «Λατρεύω την ευελιξία της Canon EOS R10, ειδικά την AF με ανίχνευση ματιών – τώρα όλες οι εικόνες μου έχουν την τέλεια εστίαση». Λήψη με Canon EOS R10 και φακό Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, με 1/200 δευτ., f/1.8 και ISO 200. © Diana Millos
Συχνά εν κινήσει, δημιουργώντας πολυτελές ταξιδιωτικό περιεχόμενο, η Diana Millos χρειάζεται μια φορητή μηχανή. Έκανε την αναβάθμιση στην Canon EOS R10 το 2022, λόγω του μικρού της μεγέθους και της γρήγορης αυτόματης εστίασης. «Με την Canon EOS 7D Mark II είχα εξαιρετικά αποτελέσματα, αλλά δεν μπορούσα να έχω την τέλεια εστίαση στις φωτογραφίες μου τόσο εύκολα και γρήγορα όσο με την EOS R10», αναφέρει. «Έχω πωρωθεί με την τεχνολογία ανίχνευσης ματιών και χωρίς αυτήν δεν μπορώ πλέον.»
Η EOS R10 διαθέτει το ίδιο σύστημα αυτόματης εστίασης Dual Pixel CMOS AF II με τις μηχανές ανώτερης κατηγορίας του Συστήματος EOS R, όπως η EOS R3. Η μηχανή μπορεί επίσης να εστιάσει σε έως και -4 EV, δίνοντας στην Diana τη δυνατότητα να καταγράφει ευκρινείς εικόνες υπό ασθενή φωτισμό. «Όταν τραβάτε φωτογραφίες από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου και εξερευνάτε για ώρες, το ιδανικό είναι να έχετε ελαφρύ εξοπλισμό», αναφέρει. «Η EOS R10 χωράει σε μια τσάντα χειρός και μου δίνει τη δυνατότητα να κρατάω χαμηλό προφίλ, ώστε οι άλλοι να μην καταλαβαίνουν ότι τραβάω εντυπωσιακές φωτογραφίες με μια τόσο μικρή μηχανή.»
Η Diana λατρεύει τις λήψεις με ευρυγώνια προοπτική και δεν χρειάστηκε να αντικαταστήσει τους φακούς EF της όταν έκανε την αναβάθμιση. «Μπορώ ακόμα να χρησιμοποιώ τους φακούς Canon EF 50mm f/1.8 STM και Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM που διαθέτω με την EOS R10, μέσω του Προσαρμογέα βάσης Canon EF-EOS R, και λειτουργούν τέλεια», λέει. Αν αναζητάτε αντίστοιχους φακούς RF με αυτούς, μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στον Canon RF 50mm F1.8 STM και στον Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM. Η Diana διαθέτει μόνο έναν φακό RF προς το παρόν –τον φακό κιτ Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM– αλλά έχει χρησιμοποιήσει άλλους φακούς RF κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιωτικού γυρίσματος στη Σεβίλλη και λέει ότι λατρεύει το πόσο ευκρινείς φαίνονται οι φωτογραφίες.
Η EOS R10 έχει δυνατότητα μετάδοσης ζωντανής ροής, ειδικά στο YouTube, ενώ η δημιουργία περιεχομένου βίντεο είναι άλλος ένας τρόπος με τον οποίο η Diana αύξησε τους ακολούθους της. «Μου επιτρέπει να πραγματοποιώ λήψεις σε HD και 4K με απίστευτα αποτελέσματα», λέει. «Την συνιστώ σε όλους τους δημιουργούς εκεί έξω. Στη συνέχεια, θέλω να προσθέσω στον εξοπλισμό μου την Canon EOS R6 Mark II, λόγω των δυνατοτήτων της ως μηχανή full-frame.»
Η EOS R50 είναι επίσης εξαιρετική επιλογή αν θέλετε να καταγράφετε βίντεο υψηλής ποιότητας για τα κανάλια σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορείτε να ανακαλύψετε τις βασικές διαφορές ανάμεσα στην EOS R50 και την EOS R10 στον εύχρηστο οδηγό μας που θα σας βοηθήσει να πάρετε τη σωστή απόφαση.
Andres McNeill – φωτογραφία σκηνών δρόμου και εμπορικών θεμάτων
«Ο αγαπημένος μου καιρός για φωτογράφιση είναι η βροχή. Επομένως, για μένα είναι απαραίτητη μια μηχανή που μπορεί να αντιμετωπίσει τις καιρικές συνθήκες», μας λέει ο Andres McNeill, φωτογράφος σκηνών δρόμου. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 50mm, 1/640 δευτ., f/7.1 και ISO 400. © Andres McNeill
Ο Andres έχει δοκιμάσει επίσης την Canon EOS R8. «Εντυπωσιάστηκα από το μέγεθός της σε συνδυασμό με τον φακό Canon RF 28mm F2.8 STM», αναφέρει. «Ήταν ο ιδανικός συνδυασμός για φωτογραφία σκηνών δρόμου, ενώ τη χρησιμοποίησα επίσης και για να απαθανατίσω αθλητικές εκδηλώσεις με την κατάσταση λήψης κατά ριπές στα 40fps.» Λήψη με Canon EOS R8 και φακό Canon RF 28mm F2.8 STM, με 1/2000 δευτ., f/2.8 και ISO 100. © Andres McNeill
Με έδρα τη Γλασκόβη, στη Σκωτία, ο Andres McNeill φωτογραφίζει εμπορικά θέματα, πορτραίτα και αθλητικές εκδηλώσεις, αλλά το πάθος του είναι η φωτογραφία σκηνών δρόμου, χρησιμοποιώντας εντυπωσιακά αρχιτεκτονικά στοιχεία ως φόντο. Έχει ωραίες αναμνήσεις από τότε που δοκίμασε μια παλιά Canon DSLR ενός φίλου και λάτρεψε την εμφάνισή της και την αίσθηση που είχε όταν την κρατούσε. «Η Canon EOS 400D ήταν η πρώτη μου μηχανή και την είχα παντού μαζί μου καθώς μάθαινα πώς να τραβάω φωτογραφίες», λέει. «Λάτρεψα την Canon EOS M50 για το ακόμη μικρότερο μέγεθός της, την εξαιρετική αυτόματη εστίαση και τη φανταστική ποιότητα βίντεο.»
Ο Andres έκανε τη μετάβαση στο Σύστημα Canon EOS R όταν θέλησε να γίνει επαγγελματίας. Η full-frame Canon EOS R5 και η Canon EOS R6 του επέτρεψαν αμέσως να επικεντρωθεί στον φωτισμό και στη σύνθεση. «Η δυνατότητα να παρακολουθώ τα μάτια και τα πρόσωπα των θεμάτων από την άλλη πλευρά του δρόμου αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού, καθώς μου δίνει τη δυνατότητα να συγκεντρώνομαι στις υπόλοιπες πτυχές των λήψεών μου», αναφέρει. «Η αξιόπιστη αυτόματη εστίαση και οι υψηλές ταχύτητες λήψης κατά ριπές όταν δουλεύω με επαγγελματίες αθλητές είναι αδιαπραγμάτευτα στοιχεία.»
Και οι δύο μηχανές παρέχουν Σταθεροποίηση εικόνας στο σώμα της μηχανής (IBIS) 5 αξόνων, η οποία επεκτείνεται σε έως και σε 8 στοπ με συμβατούς φακούς· αυτό επιτρέπει στον Andres να δουλεύει χωρίς τρίποδο σε χώρους με ανεπαρκή φωτισμό. «Η δυνατότητα λήψης χωρίς τρίποδο με πιο αργές ταχύτητες κλείστρου είναι απίστευτη για τις σκηνές δρόμου», αναφέρει.
Ο Andres έχει έναν συνδυασμό από φακούς RF και EF, αλλά σταδιακά μεταβαίνει πλήρως σε φακούς RF. «Λατρεύω το μικρό μέγεθος του φακού Canon RF 50mm F1.8 STM, καθώς είναι ιδανικό για τη φωτογραφία σκηνών δρόμου, ενώ το γρήγορο διάφραγμα f/1.8 είναι ιδανικό για σκηνές με ασθενή φωτισμό, όπως αυτές που μου αρέσει να αποτυπώνω το σούρουπο ή τη νύχτα», εξηγεί. «Ο άλλος φακός που χρησιμοποιώ είναι ο Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, ένας εκπληκτικός φακός για κάθε χρήση. Είναι εξαιρετικά πρακτικός, καθώς ξεκινάει από την ευρυγώνια εστιακή απόσταση των 24mm και φτάνει μέχρι τα 105mm· ειδικά στη φωτογραφία σκηνών δρόμου, είναι καλό να καταγράψετε μια ευρυγώνια λήψη και, στη συνέχεια, να κάνετε ζουμ στην ίδια σκηνή και να αποτυπώσετε μια διαφορετική εικόνα». Ο Andres χρησιμοποιεί επίσης τον Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM, ο οποίος, κατά τα λεγόμενά του, είναι απίστευτα ευκρινής. «Είναι ο φακός που επιλέγω για τη φωτογράφιση προϊόντων και για επαγγελματική δουλειά που απαιτεί πολλή λεπτομέρεια», προσθέτει.
Ωστόσο, ο Andres λέει ότι ο φακός που χρησιμοποιεί περισσότερο είναι ο Canon RF 24-70MM F2.8L IS USM. «Τον χρησιμοποιώ για εκδηλώσεις, γάμους και φωτογραφία σκηνών δρόμου», λέει. «Το εύρος εστιακών αποστάσεων 24-70mm και το γρήγορο διάφραγμα f/2.8 είναι ο απόλυτος συνδυασμός.»
Chris Priestley – φωτογραφία εμπορικών θεμάτων
Χάρη στην υψηλή ανάλυση των 45MP της EOS R5, ο Chris μπορεί να μεγιστοποιεί την ποιότητα εικόνας που του προσφέρουν οι φακοί RF. Λήψη με Canon EOS R5 και φακό Canon RF 50mm F1.2L USM, με 1/320 δευτ., f/2.2 και ISO 125. © Chris Priestley
Ο Chris θεωρεί ότι η λειτουργία ηλεκτρονικού κλείστρου της Canon EOS R5, για λήψεις με ρυθμό 20fps, είναι απίστευτη για σκηνές δράσης, όπως σε αυτή τη λήψη στο χιόνι για μια διάσημη επωνυμία αθλητικών ρούχων. «Ξέρω ότι θα έχω μονομιάς 20 με 30 εικόνες υψηλής ποιότητας, ανάμεσα στις οποίες μπορώ να επιλέξω», λέει. «Επίσης, μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις αυτόματης εστίασης της EOS R5 για να επιτύχετε την ιδανική διαμόρφωση για τις ανάγκες σας.» Λήψη με Canon EOS R5 και φακό Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM στα 119mm, με 1/1250 δευτ., f/7.1 και ISO 125. © Chris Priestley
Ο Chris Priestley, σκηνοθέτης, βιντεογράφος και φωτογράφος από το Λονδίνο, δημιουργεί κορυφαίο οπτικό υλικό για κανάλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μάρκες σε όλο τον κόσμο. Προσπαθεί συνεχώς να διευρύνει τα όρια του περιεχομένου και των μηχανών του. «Ο εξοπλισμός μου με βοηθά να πετυχαίνω αποτελέσματα υψηλού προϋπολογισμού», λέει.
Καθώς η καριέρα του Chris εξελισσόταν, το ίδιο συνέβαινε και με τις απαιτήσεις των πελατών του. «Μου ζητούσαν συνεχώς βίντεο 4K και εικόνες υψηλότερης ποιότητας για εκτύπωση την εποχή που ανακοινώθηκε η EOS R5», αναφέρει, «Επομένως ήταν η ιδανική στιγμή για αναβάθμιση.»
Συχνά αποτυπώνει στατικές εικόνες και βίντεο ταυτόχρονα, και η υβριδική EOS R5 προσφέρει επιδόσεις χωρίς συμβιβασμούς και στους δύο τομείς. «Η EOS R5 μπορεί να πραγματοποιήσει λήψεις 8K 30p – όχι ότι είναι κάτι που χρειάζομαι προς το παρόν, αλλά χρησιμοποιώ τακτικά την επιλογή full-frame 4K 120p», αναφέρει.
Ο αισθητήρας 45MP της EOS R5 είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα και είναι παραπάνω από διπλάσιος σε σχέση με αυτόν της προηγούμενης DSLR του. «Σε περιπτώσεις όπου δεν μπορώ να ελέγξω το θέμα μου, δεν έχω πάντα το προνόμιο να καδράρω τέλεια τη λήψη μου», συνεχίζει. «Η υψηλότερη ανάλυση μου δίνει τη δυνατότητα να αλλάζω το κάδρο στις λήψεις μου κατά την επεξεργασία, διατηρώντας την υψηλή ποιότητα των εικόνων.»
Κάντε το επόμενο βήμα στο ταξίδι σας στον κόσμο της φωτογραφίας
Για πολλούς, το σύστημα Canon EOS R επαναπροσδιόρισε τη σημασία του να είσαι φωτογράφος και δημιουργός. Αυτό το σύστημα προσφέρει από οικονομικά μοντέλα για αρχάριους μέχρι πανίσχυρες μηχανές, καθώς και μια σειρά κορυφαίων οπτικών συστημάτων στον χώρο, ενώ μπορεί να αναπτυχθεί μαζί σας – είτε κάνετε τα πρώτα σας βήματα στο vlogging είτε προσπαθείτε να μπείτε στον κόσμο της επαγγελματικής φωτογραφίας και αναζητάτε το επόμενο «εργαλείο» σας.
Σχετικά προϊόντα
-
Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)
EOS R10
Κάντε τα επόμενα βήματά σας στη φωτογραφία και στο βίντεο με μια mirrorless μηχανή του Συστήματος EOS R που έχει κατασκευαστεί γύρω από έναν αισθητήρα μεγέθους APS-C. -
Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)
EOS R8
Περάστε στη full-frame φωτογραφία και το βίντεο και κάντε πραγματικότητα τις δημιουργικές σας φιλοδοξίες. -
Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)
EOS R6
Ό,τι κι αν φωτογραφίζετε, όπως κι αν το φωτογραφίζετε, η EOS R6 ενισχύει τη δημιουργικότητά σας με τρόπους που ποτέ πριν δεν θεωρούσατε εφικτούς. -
Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)
EOS R5
Αναθεωρήστε όσα ξέρατε για τις mirrorless φωτογραφικές μηχανές. Οι απαράμιλλες επιδόσεις της EOS R5 θα φέρουν την επανάσταση στη φωτογραφία και την κινηματογράφηση. -
ΦΑΚΟΙ CANON
RF 28mm F2.8 STM
Ένας λεπτός, ελαφρύς φακός τύπου «pancake», για φωτογραφία ταξιδιωτικών θεμάτων και σκηνών δρόμου, με ευέλικτη εστιακή απόσταση 28mm και γρήγορο μέγιστο διάφραγμα f/2.8. -
Φακοί για EOS R
RF 28-70mm F2L USM
Ο εξαιρετικά γρήγορος και φωτεινός φακός 28-70mm f/2 της σειράς L εγγυάται θεαματικά αποτελέσματα ακόμα και με χαμηλό φωτισμό. -
Φακοί RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Ο ιδανικός καθημερινός φακός για τους λάτρεις των mirrorless μηχανών full frame. Ο εύχρηστος φακός RF 24-105mm F4-7.1 IS STM είναι ελαφρύς, μικρός και έτοιμος να αναβαθμίσει τις φωτογραφίες σας. -
Στάνταρ φακός
RF 50mm F1.8 STM
Ένας μικρός, πολύ ήσυχος και ελαφρύς σταθερός φακός RF 50mm, με ευρύ διάφραγμα f/1.8, ιδανικός για να απογειώσετε το δημιουργικό σας όραμα. -
Φακοί RF
RF 70-200mm F2.8L IS USM
Ο RF 70-200mm F2.8L IS USM είναι ένας από τρία μοντέλα της σειράς των επαγγελματικών φακών ζουμ· αποτελεί την ιδανική επιλογή για ταξίδια, αθλητικές διοργανώσεις και ειδησεογραφία.