ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ

Τολμήστε να είστε διαφορετικοί: δημιουργικές συμβουλές για φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Οι φωτογράφοι του TikTok Rosie Lugg και Eletrico μοιράζονται μαζί σας τις αγαπημένες τους τεχνικές για τη δημιουργία εικόνων που τραβούν την προσοχή.
Λεπτές σταγόνες υγρού σε σχήμα τόξου, που εκτοξεύονται από ένα γυάλινο κύπελλο, το οποίο κρατά ένα σηκωμένο χέρι με φόντο τον πορτοκαλί ουρανό.

Το κλειδί για τη δημιουργία εικόνων που ξεχωρίζουν μέσα στο χάος των κοινωνικών δικτύων, είναι να σκέφτεστε διαφορετικά και να δείχνετε στον κόσμο τη δική σας οπτική. Οι δημιουργοί TikTok Rosie Lugg (@rambosphoos) και Peter Jay (@Eletrico) κάνουν ακριβώς αυτό. Καθένας τους έχει το πάθος να δημιουργεί μοναδικό περιεχόμενο και να μοιράζεται τις μεθόδους και τις ιδέες του με το κοινό.

Εδώ, η Rosie και ο Eletrico αποκαλύπτουν τις καλύτερες συμβουλές και τα τρικ τους, για να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μοναδικές εικόνες που θα εντυπωσιάσουν τους ακολούθους σας, χρησιμοποιώντας πέντε διαφορετικές τεχνικές φωτογράφισης.

1. Ίχνη φωτός μακράς έκθεσης

Μακρά έκθεση ενός ανθρώπου που στέκεται στο πεζοδρόμιο μπροστά σε ίχνη κόκκινου φωτός ενός διερχόμενου λεωφορείου.

«Στις φωτογραφίες με ίχνη φωτός που απαιτούν μακρά έκθεση, το τρίποδο είναι απαραίτητο για να αποφύγετε την κίνηση της μηχανής», εξηγεί η Rosie. «Αν θέλετε να επιτύχετε μια στατική λήψη, το θέμα σας πρέπει να παραμείνει εντελώς ακίνητο στη διάρκεια της έκθεσης.» Λήψη με Canon EOS 200D (την οποία διαδέχτηκε η Canon EOS 250D), με φακό Canon EF 35mm f/1.4L II USM στα 2 δευτ., f/5.6 και ISO100. © Rosie Lugg

Μακρά έκθεση μιας σιλουέτας, δίπλα σε έναν χρυσό κύκλο φωτός. Από τα άκρα του δακτυλίου ξεκινούν ίχνη φωτός.

Στις λήψεις μακράς έκθεσης, ο Eletrico θεωρεί ότι η επιλογή μιας ρύθμισης χαμηλής ευαισθησίας για ISO100 επιτρέπει τη χρήση αργών ταχυτήτων κλείστρου, ενώ παράλληλα εξαφανίζει κάθε ίχνος θορύβου από την εικόνα. Λήψη με Canon EOS M50 Mark II και φακό Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM στα 18mm, 13 δευτ., f/10 και ISO100. © Peter Jay

Οι τεχνικές που τραβούν την προσοχή είναι σημαντικές για τους φωτογράφους που αναζητούν την επιτυχία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γι' αυτό τόσο η Rosie όσο και ο Eletrico προτείνουν τη δημιουργία εντυπωσιακών φωτογραφιών με ίχνη φωτός.

Πρόσφατα, η Rosie πειραματίστηκε με τα ίχνη φωτός των κόκκινων λεωφορείων στο Tower Bridge του Λονδίνου. «Πρέπει να παίξετε με τις ρυθμίσεις της μηχανής για να πετύχετε το εφέ που θέλετε. Γενικά, φωτογραφίζω στη χειροκίνητη λειτουργία (M), που διευκολύνει τον έλεγχο της ταχύτητας κλείστρου και του διαφράγματος, μαζί με τη ρύθμιση ISO. Φωτογραφίζοντας κάποιο πρόσωπο με ίχνη φωτός από ένα λεωφορείο στο φόντο, ανακάλυψα ότι χρειαζόμουν ταχύτητα κλείστρου περίπου δύο δευτερολέπτων, με διάφραγμα f/5.6 και ISO100, ώστε να πετύχω τη σωστή συνολική έκθεση. Μου αρέσει να κρατώ πάντα τη ρύθμιση ISO όσο το δυνατόν χαμηλότερα, επιτυγχάνοντας την υψηλότερη δυνατή ποιότητα και διατηρώντας τον θόρυβο της εικόνας στο ελάχιστο.»

Ο Eletrico δημιούργησε μια εξίσου εντυπωσιακή εικόνα χρησιμοποιώντας καθημερινά οικιακά είδη. «Έβαλα λίγο βαμβάκι που σιγόκαιγε μέσα σε ένα μεταλλικό χτυπητήρι κουζίνας», εξηγεί. «Στροβιλίζοντας το χτυπητήρι με ένα κομμάτι σκοινί δημιούργησα σπινθήρες και η μακρά έκθεση των 13 δευτερολέπτων ήταν ιδανική για τη δημιουργία ενός φωτεινού πίνακα ζωγραφικής.» (Προσοχή: Υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς. Φροντίστε να έχετε πρόχειρο έναν πυροσβεστήρα ή άλλα μέσα προφύλαξης.) «Η τοποθέτηση της μηχανής σε τρίποδο με το χρονόμετρο αυτο-φωτογράφισης στα 10 δευτερόλεπτα μου έδωσε την δυνατότητα να τακτοποιήσω τα πάντα και να φτάσω στη θέση μου πριν ανοίξει το κλείστρο.»

Μπορείτε να δημιουργήσετε παρόμοια εφέ ιχνών φωτός με πυρσούς, φώτα LED ή ακόμα και βεγγαλικά.

2. Πάγωμα της κίνησης με γρήγορη ταχύτητα κλείστρου

Οι συναρπαστικές λήψεις που καταγράφετε με γρήγορες ταχύτητες κλείστρου τραβούν την προσοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η κίνηση παγώνει σε κλάσματα του δευτερολέπτου, αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι.

Για τη λήψη νερού που εκτοξεύεται από ένα ποτήρι στο ηλιοβασίλεμα (στην κορυφή της σελίδας), ο Eletrico χρησιμοποίησε τη λειτουργία χειροκίνητης εστίασης. «Με την καθυστέρηση του χρονομέτρου αυτο-φωτογράφισης, η αυτόματη εστίαση δεν θα είχε κλειδώσει σίγουρα στο σωστό κομμάτι της σκηνής, οπότε βρήκα ένα σημείο στο έδαφος και εστίασα εκεί εκ των προτέρων. Η οθόνη αφής μεταβλητής γωνίας της Canon EOS M50 Mark II ήταν πολύ χρήσιμη, καθώς μου επέτρεψε να συνθέσω το θέμα καθώς στεκόμουν μπροστά στη μηχανή.»

Η Rosie λέει: «Μου αρέσει να φωτογραφίζω μοντέλα που περιστρέφονται ντυμένα με φορέματα και, σε αυτές τις λήψεις, όλες οι λεπτομέρειες χάνονται μέσα στο θόλωμα της εικόνας, εκτός αν χρησιμοποιήσει κανείς πολύ γρήγορη ταχύτητα κλείστρου. Προτιμώ επίσης να κρατώ τη μηχανή με το χέρι, αντί να χρησιμοποιώ τρίποδο, καθώς μπορώ να μετακινούμαι και να λειτουργώ πολύ πιο αυθόρμητα.»

Στη λήψη χωρίς τρίποδο, η χρήση φακών με ενσωματωμένη Σταθεροποίηση εικόνας (ΙS) θα σας βοηθήσει να επιτύχετε ευκρινείς λήψεις. Οι μηχανές Canon EOS R5 και EOS R6 διαθέτουν ενσωματωμένη λειτουργία IS, η οποία συνεργάζεται με φακούς IS ή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και αν ο φακός σας δεν έχει ενσωματωμένη IS.

3. Λεπτομερείς κοντινές λήψεις

Ένα κόκκινο κυκλικό σχήμα με τρεις ακτίνες που αναδύονται από ένα κεντρικό σημείο και αντικατοπτρίζονται σε σταγονίδια νερού από πάνω του.

«Με εκπλήσσει το γεγονός ότι ο φακός EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM προσφέρει τόσο εξαιρετική λεπτομέρεια στις κοντινές λήψεις», αναφέρει ο Eletrico. «Όταν τραβούσα αυτήν τη φωτογραφία, δεν μπορούσα καν να δω τα μοτίβα φωτός στις σταγόνες νερού με γυμνό μάτι.» Λήψη με Canon EOS M50 Mark II με φακό Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM στα 52mm, 1/40 δευτ., f/5.6 και ISO400. © Peter Jay

Φακός Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM.

Ο Eletrico χρησιμοποίησε φακό EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM για μια κοντινή λήψη χρωματιστών σταγόνων νερού (αριστερά). Ο ιδανικός φακός «όλα σε ένα» παράγει εξαιρετικά αποτελέσματα σε θέματα που βρίσκονται σε μικρή ή μεγάλη απόσταση, ενώ μπορεί να εστιάσει σε απόσταση έως και 25cm (σε εστιακές αποστάσεις 18-50mm).

Οι μακροφωτογραφίες με απίστευτα υψηλή λεπτομέρεια εγγυώνται ότι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα προσέξουν τη δουλειά σας. «Πάντα πίστευα ότι χρειαζόμουν έναν μεγάλο, εξειδικευμένο φακό macro για τις πολύ κοντινές λήψεις. Ωστόσο, με εξέπληξε το πόσο κοντά μπορούσα να πλησιάσω με τον φακό Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM», λέει ο Eletrico. Σε εστιακές αποστάσεις 18-50mm, ο φακός μπορεί να εστιάσει μέχρι τα 25cm.

«Τέντωσα μια διάφανη ταινία στην περιφέρεια ενός καρουλιού, την τοποθέτησα πάνω από μια εικόνα στην οθόνη του τηλεφώνου μου για φωτισμό και ψέκασα μερικές σταγόνες νερού για να περάσει από μέσα τους το φως.

Δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω ειδικές ρυθμίσεις στη μηχανή και ο φακός κατέγραψε ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια στις σταγόνες. Η αστάθεια της μηχανής μπορεί να αποτελέσει πραγματικό πρόβλημα στη μακροφωτογράφιση, αλλά στη λήψη με το χέρι, ο Σταθεροποιητής εικόνας του φακού αποδείχθηκε απίστευτα αποτελεσματικός.»

4. Ανακλάσεις στο νερό

Μια κατοπτρική εικόνα ανθρώπινου ποδιού με αντανάκλαση σε μια λιμνούλα, τραβηγμένο από το γόνατο και κάτω. Η φιγούρα φορά κίτρινη φούστα και λευκές μπότες.

Η ιδέα των αντανακλάσεων στο νερό έκανε τη Rosie να σκεφτεί μπότες και λακκούβες με λασπόνερα. «Παραδόξως, παρά τον γνωστό βρετανικό καιρό, έπρεπε να περιμένω πάνω από μία εβδομάδα να βρέξει», αναφέρει. Λήψη με Canon PowerShot G7 X Mark II (την οποία διαδέχτηκε η Canon PowerShot G7 X Mark III) στα 1/320 δευτ., f/2.8 και ISO320. © Rosie Lugg

Αντανάκλαση στο νερό μιας κατοπτρικής εικόνας παιδιού, που κάθεται πάνω σε ένα πλωτό στρώμα μπροστά στον ορίζοντα μιας πόλης.

Ο Eletrico στόχευε σε κάτι ασυνήθιστο για το θέμα της αντανάκλασης στο νερό, δημιουργώντας μια νερολακούβα στο δάπεδο και φωτογραφίζοντας σε σκοτεινό δωμάτιο μια εικόνα που πρόβαλε στο τηλέφωνό του ταυτόχρονα με την αντανάκλασή της. Το αποτέλεσμα ήταν αυτή η συναρπαστική οπτική ψευδαίσθηση. Λήψη με Canon EOS M50 Mark II με φακό Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM στα 18mm, 1.6 δευτ., f/14 και ISO100. © Peter Jay

Ο διπλασιασμός της εικόνας είναι από μόνος του αρκετός για να τραβήξει την προσοχή κάθε χρήστη και, όπως έδειξε στο βίντεό της στο TikTok, η Rosie λατρεύει τη δημιουργία ειδώλων αντικατοπτρισμού με αντανακλάσεις, προσθέτοντας το ειδικό εφέ της συμμετρίας στο περιεχόμενό της. «Περίμενα μια βροχερή μέρα, ώστε να υπάρχουν πολλές λακκούβες με νερό για να παίξω», εξηγεί. «Τελικά χρησιμοποίησα τον εαυτό μου ως μοντέλο και βρήκα την εφαρμογή Canon Camera Connect απίστευτα χρήσιμη. Ήταν καταπληκτικό το ότι μπορούσα να τοποθετήσω την κάμερα σε τρίποδο και να ελέγχω όλες τις ρυθμίσεις της από το τηλέφωνό μου.

Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις αντανακλάσεις του νερού, θα πρέπει γενικά να φωτογραφίζετε από πολύ χαμηλό ύψος, γι' αυτό η γωνία της κάμερας ήταν πολύ σημαντική. Η δυνατότητα προεπισκόπησης της εικόνας στο τηλέφωνό μου, καθώς και η προσαρμογή των ρυθμίσεων λήψης, έκαναν τα πάντα πολύ απλά και εύκολα», προσθέτει η Rosie.

Αν δεν χρησιμοποιείτε την εφαρμογή Camera Connect για να ελέγχετε τη μηχανή σας από απόσταση, το πιθανότερο είναι ότι θα κρατάτε τη μηχανή για να φωτογραφίσετε από πιο χαμηλή γωνία. «Σε αυτές τις συνθήκες», συνεχίζει η Rosie, «μια οθόνη με κλίση ή μεταβλητή γωνία κάνει τη ζωή σας πιο εύκολη, καθώς δεν χρειάζεται να γονατίσετε ή να ξαπλώσετε μέσα στο νερό.»

Ο Eletrico επιδιώκει επίσης να προσθέτει δημιουργικό στυλ στις λήψεις του με θέμα την αντανάκλαση στο νερό. «Έχυσα λίγο νερό στο πάτωμα και έσβησα όλα τα φώτα, ώστε να είναι εντελώς σκοτεινά. Το νερό αντανακλούσε την εικόνα στην οθόνη του τηλεφώνου μου και το εφέ ήταν πραγματικά εντυπωσιακό. Χρησιμοποίησα ένα στενό διάφραγμα f/14 για μεγαλύτερο βάθος πεδίου, ώστε τα πάντα να είναι ευκρινή από το μπροστινό μέχρι το πίσω μέρος της σκηνής.»

5. Θολά φόντα

Μια γυναίκα κοιτάζει προς τα πάνω και προς τα δεξιά της, το χέρι της στο μάγουλο, με θολά φωτάκια σε σχήμα αστεριού στο φόντο.

Η Rosie χρησιμοποιεί συχνά διάφορα τρικ, όπως φωτάκια ή φυσαλίδες, για να προσθέσει ενδιαφέρον στις φωτογραφίες της και να δημιουργήσει ενδιαφέροντα εφέ bokeh. Επίσης, δημιουργεί κομμένα σχήματα που τοποθετούνται πάνω στον φακό, προσδίδοντας μια δημιουργική όψη στα μη εστιασμένα σημεία φωτός και τις φωτεινές κουκκίδες. «Χρησιμοποιώ συχνά μικρό βάθος πεδίου για να βγάλω το φόντο εκτός εστίασης», προσθέτει. Λήψη με Canon EOS 200D και φακό Canon EF 35mm f/1.4L II USM, στα 1/125 δευτ., f/1.4 και ISO200. © Rosie Lugg

Ένα οικοδόμημα από λευκό μάρμαρο με πάνω από μια δωδεκάδα θόλους και τέσσερις μιναρέδες, που διακρίνεται μέσα από έναν δακτύλιο χρυσαφιού φωτός.

«Αρχικά σκόπευα να χρησιμοποιήσω το χέρι μου στο προσκήνιο, όμως τελικά σκέφτηκα να κρατήσω ένα φίλτρο ουδέτερης πυκνότητας για να προσθέσω ένα πιο δημιουργικό στοιχείο», λέει ο Eletrico. Λήψη με Canon EOS M50 Mark II και φακό Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM στα 18mm, 1/100 δευτ., f/3.5 και ISO100. © Peter Jay

Η απομόνωση του κεντρικού προσώπου ή αντικειμένου σε μια σκηνή με θάμπωμα του φόντου είναι μία από τις αγαπημένες τεχνικές της Rosie. «Τα περισσότερα πορτραίτα που βλέπετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μοιάζουν μεταξύ τους, ειδικά αυτά που έχετε τραβήξει με κινητό τηλέφωνο. Ο φακός Canon EF 35mm f/1.4L II USM που χρησιμοποιώ μου δίνει ένα πλεονέκτημα, καθώς η πιο ανοιχτή του ρύθμιση στο διάφραγμα προσφέρει μικρό βάθος πεδίου. Εστιάζει όλη την προσοχή στο πρόσωπο που φωτογραφίζεται.» Αν χρησιμοποιείτε φακό EF σε μηχανή με αισθητήρα APS-C, το θέμα που φωτογραφίζετε είναι μεγαλύτερο στον αισθητήρα από ό,τι σε έναν αισθητήρα full-frame, γεγονός που αυξάνει την εστιακή απόσταση του φακού κατά 1,6x. «Η "πραγματική" εστιακή απόσταση του φακού των 35mm αντιστοιχεί σε 56mm στην Canon EOS 200D, την οποία θεωρώ ιδανική για φωτογραφήσεις πορτρέτων και μόδας. Οι εικόνες έχουν μια μοναδική, εμπνευσμένη εμφάνιση, που μαγνητίζει το βλέμμα και τραβά την προσοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.»

Για να επιδείξει ένα μικρό βάθος πεδίου, ο Eletrico τράβηξε μια αρχιτεκτονική λήψη ενός κτηρίου από απόσταση. Η πρωτοποριακή του προσέγγιση ήταν να κρατήσει στο χέρι ένα φίλτρο ουδέτερης πυκνότητας σε κοντινή απόσταση, συμπεριλαμβάνοντάς το στη λήψη. «Εστιάζοντας στο τζαμί που βρίσκεται σε απόσταση, το φίλτρο δημιουργεί ένα ονειρικό, απαλό, μη εστιασμένο φωτοστέφανο γύρω από το κτήριο ως ειδικό εφέ.» Συχνά, το να σκέφτεστε έξω από τα καθιερωμένα μπορεί να οδηγήσει σε όμορφα αποτελέσματα.

Χρησιμοποιήστε δημιουργικά τον εξοπλισμό σας

Για το πιο καθηλωτικό περιεχόμενο, χρειάζεστε ένα κιτ που να συμβαδίζει με τη δημιουργικότητά σας. Η Rosie και ο Eletrico μετακινούνται χωρίς πολλές αποσκευές, με εξοπλισμό που δεν τους βαραίνει, είναι διαισθητικός και εξασφαλίζει άμεση ανταπόκριση, επιτρέποντάς τους να παράγουν εντυπωσιακά αποτελέσματα όταν η έμπνευση τους χτυπά την πόρτα.

Η Rosie χρησιμοποιεί τη μηχανή τσέπης Canon PowerShot G7 X Mark II (την οποία διαδέχθηκε η Canon PowerShot G7 X Mark III), τον πανίσχυρο, φορητό της σύντροφο για να κάνει πράξη τις ιδέες της εν κινήσει. Επίσης χρησιμοποιεί μια Canon EOS 200D (την οποία διαδέχθηκε η Canon EOS 250D), μια ιδιαίτερα μικρή και ελαφριά DSLR, ιδανική για χρήση τόσο σε οικιακό στούντιο όσο και καθ' οδόν. «Το να ακολουθείς τη γρήγορη δράση δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση», λέει η Rosie. «Ωστόσο, η EOS 200D έχει εξαιρετική ανταπόκριση, ειδικά όσον αφορά την αυτόματη εστίαση

Για τους φακούς, η Rosie βασίζεται στον Canon EF 35mm f/1.4L II USM για το εξαιρετικά μικρό βάθος πεδίου του και τον Canon EF 24-70mm f/2.8L USM (τον οποίο διαδέχθηκε στη σειρά EF ο Canon EF 24-70mm f/2,8L II USM) για την ευελιξία του ζουμ που δεν επιβάλλει συμβιβασμούς στην ποιότητα της εικόνας.

Στο μεταξύ, ο Eletrico προτιμά τη μικρή αλλά ισχυρή μηχανή Canon EOS M50 Mark II σε συνδυασμό με τον εξαιρετικά ευέλικτο φακό EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM. Ο συνδυασμός έχει ξεπεράσει τις υψηλές προσδοκίες του σε κάθε σενάριο φωτογράφισης.

Σας εμπνέουν αυτές οι δημιουργικές τεχνικές; Δείτε τις συμβουλές του Eletrico για καλύτερες λήψεις στο TikTok και δοκιμάστε και μόνοι σας προσθέτοντας διασκεδαστικά εφέ στις δικές σας εικόνες. Μοιραστείτε τα αποτελέσματα στο hashtag #FreeYourStory και προσθέστε την ετικέτα @canonemea.


Σύνταξη: Matthew Richards

Σχετικά προϊόντα

Σχετικά άρθρα

  • ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

    Φωτογράφιση εικόνων υψηλής αισθητικής

    Η Steffi Marla, influencer των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μοιράζεται πώς εξασφαλίζει ότι οι εικόνες της θα ξεχωρίζουν στο διαδίκτυο.

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΠΙΟΥ

    Αποτυπώνοντας τις εποχές

    Αναδείξτε τη μοναδική ατμόσφαιρα της κάθε εποχής με αυτές τις συμβουλές από τον Benjamin Hegyi.

  • VLOGGING

    Δημιουργία περιεχομένου με την EOS R50

    Αναβαθμίστε το υλικό σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με την Canon EOS R50.

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟΥ

    Αναβαθμίστε τις selfie σας

    Η TikToker Nina Collins εξηγεί πώς μπορείτε να τραβήξετε δημιουργικές αυτοπροσωπογραφίες στο σπίτι.