ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Συμβουλές φωτογράφισης με εφέ bokeh: οδηγός για αρχάριους

Τίποτα δεν ξεπερνά το γνήσιο bokeh! Ακολουθήστε αυτές τις συμβουλές και τα κόλπα για να δημιουργήσετε ένα όμορφο φλουτάρισμα φόντου με τις κορυφαίες προτάσεις μας για φακούς, ρυθμίσεις και τεχνικές που μπορείτε να δοκιμάσετε.
Canon Camera
Ο όρος bokeh είναι μια ιαπωνική λέξη που σημαίνει «φλουτάρισμα» και χρησιμοποιείται για να περιγράψει την εμφάνιση των περιοχών εκτός εστίασης σε μια φωτογραφία. Το εφέ bokeh –που προφέρεται έτσι ώστε να κάνει ομοιοκαταληξία με το «ΟΚ», αν και στα Ιαπωνικά η δεύτερη συλλαβή προφέρεται με κοφτό «ε»– είναι πιο εμφανές σε φωτογραφίες με πολλά μικρά φωτεινά σημεία, όπως τα φώτα του δρόμου τη νύχτα. Ωστόσο, δεν αφορά μόνο έντονες κυκλικές φωτεινές λεπτομέρειες, αλλά αναφέρεται στο χαρακτηριστικό οποιωνδήποτε θολών τμημάτων μιας εικόνας.

Οι λήψεις με τέτοιες θολές περιοχές είναι ένα από τα πιο ελκυστικά εφέ που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στις φωτογραφίες μας. Μας επιτρέπει να εξαφανίσουμε την ακαταστασία που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή από το πλάνο, να τραβήξουμε την προσοχή στα σημαντικά μέρη της φωτογραφίας και να μετατρέψουμε τις περιττές λεπτομέρειες σε υπέροχα κρεμώδη χρώματα και τόνους.
Χαμογελαστό, ξανθό αγοράκι με λευκό κοντομάνικο πουκάμισο, κιτρινωπό γιλέκο και παπιγιόν, στο δάσος.

Δεν αρκεί απλώς να θολώσετε το φόντο. Πρέπει να επιλέξετε ένα φόντο που θα φαίνεται ενδιαφέρον και, ιδανικά, πιο έντονο όταν είναι θολό. Συνήθως, οι διάστικτες φωτεινές λεπτομέρειες δημιουργούν ένα ελκυστικό bokeh, όπως ο ήλιος που λάμπει μέσα από τα φύλλα. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/500 δευτ., f/1.8 και ISO 100.

Τούρτα πάνω σε τραπέζι, με τριαντάφυλλα και διακοσμητικό κύκνο. Θολά φωτάκια φωτίζουν το φόντο.

Όταν βρίσκονται εκτός εστίασης, τα φωτεινά σημεία όπως τα φωτάκια μετατρέπονται σε ένα όμορφο κυκλικό bokeh. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/10 δευτ., f/1.8 και ISO 100.

Για αυτούς τους λόγους, το bokeh αποτελεί εδώ και καιρό ένα από τα πιο χρήσιμα οπτικά κόλπα στο οπλοστάσιο του φωτογράφου. Στις μέρες μας, τα smartphone με δύο φακούς μπορούν να μιμούνται το bokeh, αλλά μόνο μέσω λογισμικού. Οι μικροσκοπικοί φακοί και αισθητήρες στα smartphone καθιστούν αδύνατη την επίτευξη του μικρού βάθους πεδίου που χρειάζεστε για φυσικό bokeh. Είναι ένα οπτικό εφέ που μπορεί να δημιουργηθεί πραγματικά μόνο με τους φακούς και τους αισθητήρες που διαθέτουν οι μεγαλύτερες φωτογραφικές μηχανές, και τίποτα δεν δείχνει καλύτερο από το πραγματικό. Οι φωτογράφοι στο παρελθόν πίστευαν ότι χρειάζεται μια DSLR για την επίτευξη καλού φλουταρίσματος του φόντου, αλλά μια mirrorless μηχανή όπως η Canon EOS R6 που χρησιμοποιείται εδώ είναι η ιδανική επιλογή, ενώ και τα μοντέλα mirrorless εισαγωγικού επιπέδου, όπως η Canon M50 ή η EOS M6 Mark II, θα είναι εξίσου αποτελεσματικά. Το κρίσιμο στοιχείο είναι ο φακός και όχι η φωτογραφική μηχανή.

Εδώ θα δούμε ορισμένες από τις βασικές τεχνικές, τις ενέργειες χειρισμού της μηχανής και το κιτ που χρειάζεστε για ακόμα πιο εντυπωσιακές φωτογραφίες, αποτυπώνοντας ένα ελκυστικό εφέ bokeh. Υπάρχουν πολλά περισσότερα σ’ αυτό από το φλουτάρισμα – μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε ελκυστικές φωτεινές περιοχές και να βρείτε τα σωστά φωτεινά στοιχεία ή τις περιβάλλουσες λεπτομέρειες που θα φαίνονται υπέροχες καθώς χάνονται κατά το φλουτάρισμα.

Οι καλύτεροι φακοί για bokeh

Φωτογραφική μηχανή Canon EOS R6 με φακό Canon RF 50mm F1.8 STM.

Ένας φακός με ευρύ μέγιστο διάφραγμα, όπως ο Canon RF 50mm F1.8 STM, μπορεί να μεταμορφώσει το φόντο σε ένα όμορφο «κρεμώδες» bokeh. Σημειώστε επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι λεπίδες που φαίνονται στον φακό σε αυτήν την εικόνα δημιουργούν ένα στρογγυλεμένο άνοιγμα – αυτό καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το σχήμα του bokeh.

Για λήψεις με ελκυστικό εφέ bokeh, χρειάζεστε έναν «γρήγορο» φακό – δηλαδή, έναν φακό με ευρύ μέγιστο διάφραγμα, ιδανικά f/2.8 ή ευρύτερο (χαμηλότερος αριθμός f). Αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους για να συμπεριλάβετε έναν γρήγορο σταθερό φακό (σταθερής εστιακής απόστασης) στον εξοπλισμό σας, ακόμη κι αν η εστιακή απόσταση καλύπτεται από το ζουμ του κιτ σας. Ένας σταθερός φακός με ευρύ μέγιστο διάφραγμα, όπως ο Canon RF 50mm F1.8 STM που χρησιμοποιείται στην περίπτωση αυτή, σας επιτρέπει να θολώνετε το φόντο με ευκολία, σβήνοντας τις λεπτομέρειες σε όμορφα φωτεινά σημεία. Αν και ένας φακός του κιτ με μέγιστο διάφραγμα f/4-5.6 ή ευρύτερο σας επιτρέπει να θολώσετε το φόντο, δεν θα πετύχει την ίδια ποιότητα bokeh. Φυσικά, ένα ευρύ μέγιστο διάφραγμα σημαίνει ότι ο φακός επιτρέπει την είσοδο περισσότερου φωτός, κάτι που είναι χρήσιμο και σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού, όπου μπορείτε να γίνετε πραγματικά δημιουργικοί με το bokeh.

Υπάρχει κι ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη, αν και δεν είναι τόσο κρίσιμος. Οι φακοί αποτυπώνουν το φλουτάρισμα με διαφορετικούς τρόπους και ορισμένοι δημιουργούν πιο ευχάριστο εφέ bokeh από άλλους. Σε γενικές γραμμές, ένας φακός με περισσότερες λεπίδες διαφράγματος έχει ως αποτέλεσμα πιο ελκυστικό κυκλικό bokeh, καθώς κάθε φωτεινό σημείο αντικατοπτρίζει το σχήμα του διαφράγματος. Αυτό δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε λήψεις με τον φακό εντελώς ανοιχτό – δηλαδή, στο μέγιστο διάφραγμα (χαμηλότερος αριθμός f) που υποστηρίζει ο φακός, όταν το άνοιγμα θα είναι κυκλικό ούτως ή άλλως. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Μπορείτε να μάθετε πόσες λεπίδες διαθέτει ο φακός σας στο εγχειρίδιο που τον συνοδεύει ή να το αναζητήσετε στις προδιαγραφές του φακού σας στον ιστότοπο της Canon. Επτά λεπίδες είναι εξαιρετικές για ελκυστικό bokeh, αλλά εννέα είναι ακόμα καλύτερα.

Ορίστε το καλύτερο διάφραγμα για φωτογράφιση με εφέ bokeh

Νεαρό αγόρι που φοράει κιτρινωπό γιλέκο και παπιγιόν, στέκεται μπροστά από έναν θολό τοίχο με κισσό και κρατά ένα κουτί με δαχτυλίδι.

Ας δούμε τη διαφορά μεταξύ των λήψεων με διάφραγμα f/1.8 και f/8. Στο ευρύτερο διάφραγμα f/1.8, το σκηνικό θολώνει. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/200 δευτ., f/1.8 και ISO 100.

Νεαρό αγόρι που φοράει κιτρινωπό γιλέκο και παπιγιόν, στέκεται μπροστά από έναν ευδιάκριτο τοίχο με κισσό και κρατά ένα κουτί με δαχτυλίδι.

Αντίθετα, όταν φωτογραφίζετε με διάφραγμα f/8, το σκηνικό είναι πολύ πιο λεπτομερές και μάλλον αποσπά την προσοχή από το θέμα. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/200 δευτ., f/8 και ISO 1250.

Η επιλογή του διαφράγματος επηρεάζει σημαντικά την εμφάνιση του bokeh στις φωτογραφίες σας. Όσο ευρύτερο είναι το διάφραγμα (δηλαδή, όσο χαμηλότερος είναι ο αριθμός f), τόσο μικρότερο είναι το βάθος πεδίου, το οποίο με τη σειρά του σημαίνει ότι το φόντο θα γίνει πιο θολό. Δοκιμάστε λοιπόν τη λήψη είτε σε κατάσταση Προτεραιότητας διαφράγματος (Av) είτε σε Χειροκίνητη κατάσταση και επιλέξτε ένα ευρύ διάφραγμα (χαμηλός αριθμός f).

Οι καλύτερες ρυθμίσεις μηχανής για bokeh

Η οθόνη LCD της Canon EOS R6, που δείχνει τις ρυθμίσεις στην κατάσταση Προτεραιότητας διαφράγματος.

Στην κατάσταση Προτεραιότητας διαφράγματος μπορείτε να ορίσετε ευρύ διάφραγμα για μικρό βάθος πεδίου, κάτι το οποίο χρειαζόμαστε για ένα έντονο εφέ bokeh στο φόντο.

Χαμογελαστό νεαρό αγόρι που φοράει μπεζ γιλέκο και παπιγιόν και περπατά ανάμεσα στα δέντρα σε ένα δάσος.

Οι λήψεις με το διάφραγμα εντελώς ανοικτό στη ρύθμιση f/1.8 σημαίνει ότι το βάθος πεδίου θα είναι πολύ μικρό, επομένως η εστίαση πρέπει να είναι τέλεια. Μια μηχανή όπως η EOS R6 βοηθά πολύ στην περίπτωση αυτή, επειδή η AF με Αναγνώριση ματιών μπορεί να εντοπίσει και να κλειδώσει αυτόματα στο πιο κοντινό μάτι. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/500 δευτ., f/1.8 και ISO 320.

Στην κατάσταση Προτεραιότητας διαφράγματος (Av), θα πρέπει επίσης να ρυθμίσετε το ISO. Δοκιμάστε 100 για αρχή και δείτε εάν η ταχύτητα κλείστρου είναι αρκετά γρήγορη για τις ανάγκες σας. Εναλλακτικά, στη Χειροκίνητη (M) κατάσταση με Αυτόματη ρύθμιση ISO, μπορείτε να ορίσετε τόσο το διάφραγμα όσο και την ταχύτητα κλείστρου και στη συνέχεια να αφήσετε τη μηχανή να προσδιορίσει το σωστό ISO. Το κλειδί είναι να επιλέξετε ευρύ διάφραγμα και μια ταχύτητα κλείστρου που είναι αρκετά γρήγορη ώστε να διασφαλίσετε ότι οι περιοχές εστίασης της εικόνας είναι ευκρινείς όταν κρατάτε τη μηχανή στο χέρι (δοκιμάστε μια τιμή γύρω στο 1/200 δευτ.).

Ρυθμίστε την απόσταση για καλύτερο bokeh

Βάζο με ροζ λουλούδια μπροστά από έναν θολό τοίχο από τούβλα.

Το θέμα είναι πολύ κοντά στο φόντο. Επομένως, παρόλο που το φόντο είναι θολό, μπορείτε ακόμα να διακρίνετε τα σχήματα των τούβλων. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/200 δευτ., f/1.8 και ISO 100.

Βάζο με ροζ λουλούδια και πολύ θολό φόντο – μόλις που διακρίνεται ότι είναι τοίχος από τούβλα.

Η αύξηση της απόστασης μεταξύ του θέματος και του φόντου έχει ως αποτέλεσμα το φόντο να είναι ακόμη πιο θολό. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/200 δευτ., f/1.8 και ISO 100.

Η αύξηση της απόστασης μεταξύ του θέματος και του φόντου εντείνει το φλουτάρισμα του φόντου. Ένας άλλος παράγοντας είναι η απόσταση μεταξύ του θέματος και της μηχανής. Όσο πιο κοντά είναι ο φακός στο θέμα, τόσο μικρότερο είναι το βάθος πεδίου. Αυτό σημαίνει ότι οι περιοχές του φόντου μεταβαίνουν εκτός εστίασης πιο γρήγορα. Προσέξτε πώς στις φωτογραφίες μας με τα λουλούδια τα μπροστινά λουλούδια είναι καθαρά εστιασμένα ενώ τα λουλούδια στο φόντο είναι ήδη εκτός εστίασης. Συνεπώς, για να θολώσετε περισσότερο την εικόνα, μετακινήστε το θέμα πιο κοντά στη μηχανή και πιο μακριά από το φόντο.

Ορίστε την καλύτερη εστιακή απόσταση για το bokeh

Διακοσμητικό κήπου σε σχήμα καρδιάς από γυάλινες χάντρες, μπροστά από φθινοπωρινό φράκτη.

Δείτε εδώ τη διαφορά μεταξύ των λήψεων και στα δύο άκρα του εύρους ζουμ ενός φακού ζουμ 24-105mm. Στη μέγιστη ευρυγώνια ρύθμιση του ζουμ (32mm σε αυτήν την περίπτωση), είναι σε εστίαση μεγαλύτερο μέρος του σκηνικό, οπότε στη σκηνή δείχνει να επικρατεί συνωστισμός. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 32mm, με 1/200 δευτ., f/6.3 και ISO 2000.

Διακοσμητικό κήπου σε σχήμα καρδιάς από γυάλινες χάντρες, με θολό φόντο.

Αν κάνετε πίσω και αυξήσετε το ζουμ χρησιμοποιώντας το άλλο άκρο του εύρους εστιακών αποστάσεων του φακού (105mm), η προοπτική συμπιέζεται, μεγιστοποιώντας το θόλωμα του φόντου. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 105mm, με 1/200 δευτ., f/7.1 και ISO 3200.

Η μεγαλύτερη εστιακή απόσταση μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη θόλωση του φόντου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η γωνία θέασης γίνεται πιο οξεία, οπότε στο καρέ περιλαμβάνεται ουσιαστικά ένα μικρότερο τμήμα του φόντου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι τηλεφακοί ζουμ μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μεγάλο βαθμό για την απομόνωση ενός θέματος και τη μετατροπή του σκηνικού σε θολή εικόνα χωρίς λεπτομέρειες. Επομένως, αν θέλετε να κάνετε το φλουτάρισμα εντονότερο και να ενισχύσετε το bokeh, πηγαίνετε μερικά βήματα πίσω και αυξήστε το ζουμ (ή αλλάξτε φακό) επιλέγοντας μεγαλύτερη εστιακή απόσταση.

Πώς να δημιουργήσετε εφέ bokeh στο προσκήνιο

Νεαρό αγόρι που φοράει μπεζ γιλέκο, στέκεται δίπλα από έναν τοίχο καλυμμένο με κισσό και κρατά ανοιχτό ένα κουτί με δαχτυλίδι.

Σε αυτήν την περίπτωση, η κοντινή λήψη του φράκτη από κισσό μάς επιτρέπει να αποτυπώσουμε τα θολά φύλλα στ’ αριστερά του κάδρου και ενισχύει την αίσθηση του βάθους. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/160 δευτ., f/1.8 και ISO 100.

Νεαρό αγόρι με μπεζ γιλέκο και φωτεινές μπλε γαλότσες τρέχει σε ένα ξέφωτο στο δάσος.

Η λήψη με τη μηχανή σε χαμηλό ύψος, όπως εδώ, όχι μόνο μας δίνει τη δυνατότητα να θολώσουμε το έδαφος μπροστά από το θέμα, αλλά επίσης «σπρώχνει» το σκηνικό πιο μακριά για πιο έντονο εφέ bokeh στο φόντο. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/500 δευτ., f/1.8 και ISO 100.

Έχουμε την τάση να σκεφτόμαστε το bokeh κυρίως ως αισθητικό στοιχείο του παρασκηνίου, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως εκπληκτικό εφέ στο προσκήνιο του κάδρου. Δημιουργώντας συνθέσεις που περιλαμβάνουν λεπτομέρειες εκτός εστίασης στο προσκήνιο, μπορείτε να τραβήξετε την προσοχή στο ευκρινές θέμα σας. Αυτό μπορεί να σημαίνει τη μετακίνηση της μηχανής κοντά στο φύλλωμα ή χαμηλά στο έδαφος για να καδράρετε το θολό προσκήνιο. Οι απαλές λεπτομέρειες όπως αυτή αυξάνουν την αίσθηση βάθους σε μια σκηνή και είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσθέσετε έντονα, θολά χρώματα στη σύνθεσή σας.

Πώς να δημιουργήσετε bokeh στο βίντεο

Twinkling Christmas tree lights in the foreground and a car's rear lights in the background are all out of focus.
Το βάθος είναι επίσης εξαιρετικά σημαντικό στη σύνθεση βίντεο, καθώς βοηθά τον θεατή να προσανατολιστεί στη σκηνή. Η συμπερίληψη λεπτομερειών εκτός εστίασης στο προσκήνιο και στο φόντο μιας σκηνής είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε την αίσθηση του βάθους και να τραβήξετε το βλέμμα των θεατών στο κάδρο. Επιπλέον, τα φωτεινά στοιχεία του bokeh φαίνονται εξίσου υπέροχα στο βίντεο όπως και στη φωτογραφία, και μπορούν επίσης να μετακινηθούν. Οι προβολείς των αυτοκινήτων, τα φωτάκια και άλλα φωτεινά στοιχεία φαίνονται ιδιαίτερα όμορφα όταν θολώνουν και μετατρέπονται σε λαμπερά σημεία με έντονο εφέ bokeh.

Πώς να προσθέσετε έντονα φωτεινά στοιχεία bokeh

Άνδρας που φωτογραφίζει μια κεραμιδί γάτα Τάμπι μέσα από μια γιρλάντα με διαφανή χριστουγεννιάτικα φωτάκια.

Για αυτήν την απλή τεχνική μπορούν να χρησιμοποιηθούν επίσης χρωματιστά φωτάκια ή ακόμα και χριστουγεννιάτικα στολίδια.

Πορτραίτο μιας γάτας με χρωματιστά φώτα εκτός εστίασης στο φόντο.

Δοκιμάστε να συμπεριλάβετε φωτάκια στο φόντο των φωτογραφιών σας για όμορφες φωτεινές λεπτομέρειες bokeh.

Ένας από τους πιο έντονους τρόπους για να χρησιμοποιήσετε το bokeh στη φωτογραφία σας είναι να συμπεριλάβετε μικρά, φωτεινά σημεία σε ένα κατά τα άλλα σκοτεινό φόντο ή σε μια σκηνή με ασθενή φωτισμό. Είναι ένα συναρπαστικό εφέ που μπορείτε να ανακαλύψετε σε όλες τις περιστάσεις, όπως ο ήλιος που λάμπει μέσα από ένα δέντρο, ένας πολυσύχναστος δρόμος όταν πέσει το σκοτάδι, μια βόλτα στο πολύχρωμο λούνα παρκ ή τα κεριά σε μια τούρτα. Αν θέλετε να προσπαθήσετε να δημιουργήσετε το εφέ μόνοι σας, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε ένα σετ από φωτάκια. Τοποθετήστε τα στο φόντο της λήψης, ή στο προσκήνιο, ή και στα δύο ταυτόχρονα. Όταν είναι εκτός εστίασης, τα φωτάκια μετατρέπονται σε ελκυστικούς κύκλους bokeh.

Πώς να δημιουργήσετε προσαρμοσμένα σχήματα bokeh

A blurred image with out-of-focus highlights in the shape of five-pointed stars rather than circles.
Όταν φωτογραφίζετε με τον φακό εντελώς ανοιχτό (στο μέγιστο διάφραγμα), το αποτέλεσμα θα πρέπει είναι στρογγυλό bokeh στις φωτογραφίες σας, επειδή το άνοιγμα είναι στρογγυλό. Διαφορετικά, το σχήμα του bokeh καθορίζεται από τον αριθμό των λεπίδων διαφράγματος στον φακό. Γενικά, όσες περισσότερες είναι οι λεπίδες τόσο πιο κυκλικό παραμένει το διάφραγμα καθώς ανοίγει και, επομένως, τόσο πιο κυκλικό είναι το bokeh. Στην πράξη, αυτό συνήθως σημαίνει ότι τα φωτεινά στοιχεία του bokeh είναι κυκλικά ή εξαγωνικά. Αν θέλετε να δείτε ποιο σχήμα θα είναι το bokeh σας, απλώς βγάλτε τον φακό από τη μηχανή, κρατήστε τον μπροστά από φως και κοιτάξτε μέσα από αυτόν.

Αλλά γιατί να μην γίνετε δημιουργικοί και να αλλάξετε το σχήμα του bokeh σας; Μπορείτε να το κάνετε κόβοντας ένα πατρόν οποιουδήποτε σχήματος και στερεώνοντάς το στο εμπρός μέρος του φακού σας. Σε αυτό το βίντεο, μια απλή κάρτα μετατρέπει το bokeh σε ένα πλήθος από πολύχρωμα αστέρια και νιφάδες χιονιού.

Δοκιμάστε το τώρα: τραβήξτε μια λήψη νεκρής φύσης με bokeh

Επιτραπέζια επιφάνεια με καθρέφτη που περιβάλλεται από αλουμινόχαρτο, με ένα lightbox στη μία πλευρά και μια φωτογραφική μηχανή Canon EOS R6 που έχει ρυθμιστεί για τη φωτογράφιση ενός κίτρινου τριαντάφυλλου.

Αυτός είναι ένας πολύ απλός και αποτελεσματικός τρόπος για να πειραματιστείτε με το bokeh στο σπίτι, χρησιμοποιώντας όλες τις συμβουλές που παρέχονται σε αυτό το άρθρο.

Κίτρινο τριαντάφυλλο που φωτογραφήθηκε σε μια κατοπτρική επιφάνεια, με φωτεινές λεπτομέρειες εκτός εστίασης γύρω από αυτό.

Το τσαλακωμένο αλουμινόχαρτο αντανακλά το φως της λάμπας ως διάσπαρτες φωτεινές λεπτομέρειες, οι οποίες όταν θολώνουν έχουν ως αποτέλεσμα ένα όμορφο κυκλικό bokeh. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/640 δευτ., f/1.8 και ISO 100.

Έχουμε διαπιστώσει ότι τα φωτεινά σημεία εκτός εστίασης δημιουργούν ελκυστικό εφέ bokeh αν φωτογραφίζετε με κατάλληλες ρυθμίσεις. Ακολουθεί μια απλή διαμόρφωση που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι για να δημιουργήσετε νεκρή φύση με bokeh. Τοποθετήστε ένα αντικείμενο σε μια κατοπτρική επιφάνεια και στη συνέχεια τοποθετήστε ένα τσαλακωμένο φύλλο αλουμινόχαρτου στο φόντο (όχι πολύ τσαλακωμένο – μερικές πτυχώσεις αρκούν, έτσι ώστε το φως να διασκορπίζεται και όχι μόνο να αντανακλάται). Στρέψτε ένα οικιακό φωτιστικό πάνω στο αλουμινόχαρτο και χρησιμοποιήστε ένα δεύτερο φως για να φωτίσετε το θέμα (χρησιμοποιήσαμε ένα πάνελ LED, ωστόσο και μια απλή λάμπα θα κάνει τη δουλειά). Τοποθετήστε τη μηχανή σας κοντά στο θέμα, ρυθμίστε την σε κατάσταση Προτεραιότητας διαφράγματος (Av), χρησιμοποιήστε ένα ευρύ διάφραγμα –ιδανικά περίπου f/1.8– και τραβήξτε μια λήψη από χαμηλά για να αποτυπώσετε το υπέροχο θολό bokeh.

Σύνταξη James Paterson

Συμβουλές για τη λήψη bokeh

  • Χρησιμοποιήστε έναν γρήγορο φακό (f/2.8 ή μικρότερο) με περισσότερες λεπίδες διαφράγματος.
  • Φωτογραφίστε με το διάφραγμα του φακού εντελώς ανοιχτό.
  • Φωτογραφίστε σε κατάσταση Προτεραιότητας διαφράγματος (Av).
  • Αυξήστε την απόστασή σας για καλύτερο bokeh.
  • Οι μεγαλύτερες εστιακές αποστάσεις δημιουργούν πιο έντονο φλουτάρισμα.
  • Γίνετε δημιουργικοί με bokeh στο προσκήνιο.
  • Θυμηθείτε ότι το bokeh λειτουργεί και σε βίντεο.
  • Τα μικρά έντονα φώτα σε σκούρο φόντο δημιουργούν έντονο εφέ bokeh.
  • Δημιουργήστε προσαρμοσμένα σχήματα bokeh κόβοντας τα δικά σας πατρόν.

Σχετικά προϊόντα

Σχετικά άρθρα

  • Long exposure photography

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΜΕ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

    Φωτογράφιση μακράς έκθεσης

    Μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε αργή ταχύτητα κλείστρου για να αποτυπώνετε την ομαλή κίνηση του νερού ή ίχνη φωτός.

  • Πορτραίτο της φωτογράφου και ποιήτριας Amaal Said, με τα μάτια της κλειστά και φορώντας κόκκινη μαντήλα χαλαρή στους ώμους.

    ΛΗΨΕΙΣ ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΩΝ

    Τέλειες αυτοπροσωπογραφίες

    Ανακαλύψτε πώς μπορείτε να μετατρέψετε μια συνηθισμένη selfie σε μια εντυπωσιακή αυτοπροσωπογραφία.

  • Get creative in your garden: three techniques to master

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ

    Δημιουργικές ιδέες για τον κήπο σας: τρεις τεχνικές που μπορείτε να τελειοποιήσετε

    Διασκεδαστικές ιδέες που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι, από ζωγραφική με φως έως φωτογράφιση αστεριών.

  • A Speedlite on a tripod with a cardboard box mounted in front of it, throwing gentle light on a boy.

    ΕΡΓΑΣΙΕΣ

    3 χειροποίητα αξεσουάρ φωτογράφισης

    Δημιουργήστε το δικό σας κουτί απαλού φωτισμού (softbox), έναν σωλήνα προβολέα για εστιασμένο φως και ένα γεμιστό μαξιλαράκι για να σταθεροποιήσετε τη μηχανή σας.