A baby sits upright, playing with coloured beads on an abacus.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΜΩΡΩΝ

12 συμβουλές για τη φωτογράφιση μωρών που μπορείτε να ακολουθήσετε σήμερα

Η φωτογράφιση μωρών είναι μια ευχάριστη ενασχόληση στην οποία θα σπεύσουν όλοι οι τρελαμένοι γονείς, η οικογένεια και οι φίλοι με την νέα άφιξη. Αυτό συμβαίνει γιατί τα μωρά είναι απίστευτα γλυκά και, καθώς μεγαλώνουν, αρχίζουν να αναδεικνύονται όλο και περισσότερα στοιχεία της προσωπικότητάς τους. Είτε κάνουν γελάκια, δείχνουν περιέργεια, μοιάζουν σκεπτικά ή είναι γεμάτα ζωή, η φωτογράφισή τους είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να παρακολουθήσετε και να διαφυλάξετε αυτές τις μοναδικές στιγμές της γρήγορης εξέλιξής τους.

Οποιοσδήποτε μπορεί να τραβήξει μια βιαστική φωτογραφία, αλλά αυτές οι τεχνικές θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε εκπληκτικές εικόνες, που πραγματικά θα συλλαμβάνουν αυτές τις πολύτιμες στιγμές. Επίσης, θα μπορείτε να τις μοιραστείτε άμεσα με την οικογένεια και τους αγαπημένους σας ανθρώπους, είτε βρίσκονται κοντά είτε είναι μακριά σας.

1. Επιλέξτε την κατάλληλη στιγμή

Με εξαίρεση τα νεογέννητα, τα μωρά είναι πλάσματα της συνήθειας. Σχεδόν όλα τα μωρά κάνουν συγκεκριμένες δραστηριότητες, συγκεκριμένες στιγμές της ημέρας. Θα καταλάβετε πότε το μωρό σας είναι χαρούμενο, γι' αυτό φροντίστε να κάνετε τις λήψεις σας κατά τη διάρκεια αυτών των στιγμών. Για παράδειγμα, το μωρό σας μπορεί να είναι στην πιο ήρεμή του φάση αμέσως μετά το τάισμα. Ή αμέσως μετά από έναν υπνάκο αργά το πρωί.

2. Κάντε τις λήψεις στο ύψος των ματιών

Οι κλασικές φωτογραφίες των νεογέννητων περιλαμβάνουν κοντινά πλάνα με τα ποδαράκια ή τα χεράκια τους, ή όταν κοιμούνται στον ώμο της μαμάς ή του μπαμπά. Για τα νήπια και τα μεγαλύτερα παιδιά, οι εικόνες που έχουν κίνηση, απεικονίζουν τις ώρες του παιχνιδιού τους ή προέρχονται από την καθημερινότητά τους, αποτελούν διαχρονικές αναμνήσεις. Ο χρυσός κανόνας των λήψεων αυτού του τύπου είναι να τραβάτε φωτογραφίες στο ύψος των ματιών, ώστε να εξασφαλίζετε μια αίσθηση της οικειότητας.

Είναι πάντα καλή ιδέα να οργανώνετε τις λήψεις που θέλετε να τραβήξετε. Ποτέ δεν μπορείτε να ξέρετε για πόσο το μωρό σας θα έχει την ίδια καλή διάθεση, γι' αυτό προετοιμαστείτε να αγνοήσετε τις λήψεις χαμηλής προτεραιότητας αν δεν έχετε πολύ χρόνο μπροστά σας.

3. Ρυθμίστε τη μηχανή σας πριν κάνετε τις λήψεις σας

Ο χρόνος είναι πολύ σημαντικός όταν φωτογραφίζετε μωράκια. Τις στιγμές της χαλάρωσης, μπορεί να ξεκλέψετε 10 λεπτά χρόνο λήψης. Βεβαιωθείτε ότι ο εξοπλισμός σας είναι έτοιμος όταν ο χρόνος ξεκινά, ώστε να εκμεταλλευτείτε στο μέγιστο τον χρόνο που είναι χαρούμενο το μωρό σας. Φυσικά, ο φωτισμός αλλάζει και τα μωρά κινούνται, επομένως είναι αναπόφευκτο ότι θα πρέπει να αλλάζετε τις ρυθμίσεις σας στην πορεία. Αλλά εάν διαμορφώσετε τα βασικά εκ των προτέρων –όπως τον φακό, την κατάσταση έκθεσης, την ισορροπία λευκού, την κατάσταση προώθησης και άλλες κύριες ρυθμίσεις– εξασφαλίζετε περισσότερο χρόνο για τις λήψεις σας.

4. Δουλέψτε με φυσικό φως

Ένας κολακευτικός και ζεστός τρόπος για να φωτίσετε τις φωτογραφίες του μωρού σας είναι να αξιοποιήσετε το φυσικό φως. Μια απλή τεχνική είναι να χρησιμοποιήσετε ανακλαστήρα για την αντανάκλαση του φωτός από ένα παράθυρο κοντά σας. Δεν χρειάζεστε επαγγελματικό φωτογραφικό ανακλαστήρα, απλώς ένα λευκό σεντόνι ή ένα μεγάλο κομμάτι λευκού χαρτιού ή χαρτονιού. Στήστε το παιδί σας δίπλα σε ένα παράθυρο και ζητήστε από έναν φίλο ή συγγενή να κατευθύνει τον ανακλαστήρα ώστε το φως από το παράθυρο να φωτίζει τις σκιές στην πλευρά του προσώπου του παιδιού που είναι μακριά από το παράθυρο.

5. Ετοιμάστε τους φακούς σας

Ποιους φακούς θα χρησιμοποιήσετε εξαρτάται από τον τύπο των φωτογραφιών που θέλετε να τραβήξετε. Για γενικές λήψεις, δοκιμάστε έναν σταθερό φακό, όπως τον Canon EF 50mm f/1.8 STM, που αντιμετωπίζει με ευκολία τα περιβάλλοντα ασθενούς φωτισμού, όπως οι κρεβατοκάμαρες, ή έναν φακό πορτραίτου, όπως ο Canon EF 85mm f/1.8 USM, που έχει γρήγορη αυτόματη εστίαση – θα σας φανεί χρήσιμη για την αποτύπωση της κίνησης, όπως το κατά το μπουσούλημα ή το τάισμα.

Αν θέλετε να πετύχετε καθαρά κοντινά πλάνα των μικροσκοπικών χαρακτηριστικών του μωρού σας –όπως τα χεράκια, τα δαχτυλάκια και οι βλεφαρίδες– ένας φακός macro, όπως ο Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM για DSLR ή ο Canon EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM για μηχανές χωρίς καθρέπτη, είναι εξαιρετική επιλογή.

Γενικά, οι φακοί με σταθερές εστιακές αποστάσεις, όπως 50mm ή 85mm, είναι εξαιρετικοί σε σκοτεινά περιβάλλοντα γιατί επιτρέπουν να εισέλθει μεγάλη ποσότητα φωτός. Ίσως, όμως, να θέλετε να χρησιμοποιήσετε έναν φακό ζουμ για καταστάσεις κατά τις οποίες το μωρό σας είναι δραστήριο. Ένας φακός ζουμ, όπως ο Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM, σάς επιτρέπει να διατηρείτε το καδράρισμα καθώς το μωρό σας τριγυρίζει στον χώρο και επίσης σας προσφέρει περισσότερες πιθανότητες να πετύχετε τη σωστή λήψη μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

6. Σσσσ! Κάντε τις λήψεις σας αθόρυβα

Σχετικά άρθρα
canon-get-inspired-baby-photography-related-article-1

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ιστορίες από σπίτι

Ορισμένες από τις καλύτερες ιστορίες δημιουργούνται στο σπίτι. Συνομιλήσαμε με την Caroline Holt, φωτογράφο οικογενειακών στιγμών και αφηγήτρια ιστοριών, για το πώς καταγράφει την ομορφιά κάθε οικογένειας στο σπίτι της.

canon-get-inspired-baby-photography-related-article-2

ΕΚΤΥΠΩΤΕΣ

Πέντε τύποι ανθρώπων που χρειάζονται οπωσδήποτε εκτυπωτή – είστε ένας από αυτούς;

Είτε είστε γονέας είτε ανεξάρτητος επιχειρηματίας είτε εικαστικός φωτογράφος, υπάρχει ένας εκτυπωτής για εσάς. Βρείτε ποιος είναι

Τα μωρά μπορούν πολύ εύκολα να χάσουν την προσοχή τους ή ακόμη και να τρομάξουν από δυνατά μπιπ και τον ήχο του κλείστρου. Σε αυτήν την περίπτωση, θα σας φανεί χρήσιμη η κατάσταση αθόρυβης λήψης. Αν έχετε μια Canon EOS M50, μπορείτε να επιλέξετε την κατάσταση αθόρυβης λήψης από τις καταστάσεις σκηνής. Αν έχετε μια μηχανή Canon PowerShot, το κλείστρο είναι έτσι κι αλλιώς πιο αθόρυβο σε σχέση με πολλά άλλα μοντέλα μηχανών. Μια άλλη επιλογή είναι να καλύψετε τον ήχο του κλείστρου με χαλαρωτική ή παιχνιδιάρικη μουσική, ανάλογα με τη διάθεση που θέλετε να πετύχετε.

7. Κάντε λήψεις με την κατάσταση προτεραιότητας κλείστρου

Στην κατάσταση Tv (Προτεραιότητα κλείστρου), μπορείτε να ορίσετε την ταχύτητα κλείστρου που επιθυμείτε και η μηχανή θα υπολογίσει αναλόγως το καλύτερο άνοιγμα διαφράγματος. Αυτή η κατάσταση σάς δίνει την ελευθερία να δουλέψετε γρήγορα και δημιουργικά, χωρίς να χρειάζεται να κάνετε πολλές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια των λήψεων. Για παράδειγμα, η ταχύτητα κλείστρου πρέπει να είναι αρκετά γρήγορη για να αποφευχθεί το θόλωμα λόγω της κίνησης. Έτσι, όταν φωτογραφίζετε ένα ζωηρό μωρό, η ταχύτητα 1/250 δευτ. είναι μια καλή αρχή. Ξεκινήστε από αυτό το σημείο και κάντε προσαρμογές ανάλογα με τη δραστηριότητα.

Συνήθως, θα θέλετε να είναι εστιασμένο ολόκληρο το πρόσωπο του μωρού σας, γι' αυτό είναι σημαντικό να φροντίσετε το βάθος πεδίου να μην είναι πολύ μικρό. Η αυτόματη ρύθμιση του ISO θα σας βοηθήσει να πετύχετε τις επιθυμητές ρυθμίσεις ταχύτητας κλείστρου και διαφράγματος, αλλά να έχετε στο νου σας ότι όσο χαμηλότερο είναι το ISO, τόσο υψηλότερη θα είναι η ποιότητα της εικόνας.

8. Χρησιμοποιήστε την κατάσταση συνεχούς λήψης

Για τις περισσότερες από τις υπόλοιπες φωτογραφίσεις σας, πιθανότατα τραβάτε ένα καρέ τη φορά. Για τα πορτραίτα μωρών, όμως, θα πρέπει να αλλάξετε την κατάσταση προώθησης της μηχανής σε συνεχή λήψη. Η συνεχής λήψη (επίσης γνωστή και ως κατάσταση ριπής) είναι ιδιαίτερα χρήσιμη αν το μωρό σας κινείται! Θα σας βοηθήσει να παρακολουθήσετε όλες τις ξαφνικές κινήσεις του μωρού σας και θα σας δώσει την καλύτερη δυνατή ευκαιρία να αποτυπώσετε την τέλεια στιγμή, γιατί κανένα μωρό δεν είναι διατεθειμένο να μείνει στην πόζα που θέλετε για πολλή ώρα.

9. Πειραματιστείτε με τα σημεία εστίασης

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, στα πορτραίτα θέλετε να εστιάζετε στα μάτια του θέματος. Όμως, με τα πορτραίτα των μωρών, μπορείτε να δημιουργήσετε ορισμένες φορές εντυπωσιακές εικόνες παραβαίνοντας αυτόν τον κανόνα.

Επειδή τα μωρά είναι τόσο μικρά, μέρη του σώματός τους, όπως τα χέρια και τα πόδια τους, μπορεί να αποτελέσουν ενδιαφέρον θέμα των φωτογραφιών σας. Αν η μηχανή σας έχει οθόνη αφής, μπορείτε απλώς να πατήσετε το σημείο της οθόνης όπου βλέπετε τα δαχτυλάκια ή τα ποδαράκια τους για να εστιάσετε. Το μεγάλο διάφραγμα θα θαμπώσει οτιδήποτε άλλο στην εικόνα, διατηρώντας την εστίαση στο σημείο όπου θέλετε να δώσετε έμφαση.

10. Χρησιμοποιήστε ανάκλαση φλας

Σε περιπτώσεις όπου θέλετε να ελέγξετε τον φωτισμό με μονάδα φλας, είναι σημαντικό να μην κατευθύνετε το φλας στα μάτια του μωρού, καθώς μπορεί να είναι πολύ δυνατό, τόσο για τα μικρά όσο και για τα μεγαλύτερα μωρά. Αντ' αυτού, χρησιμοποιήστε ένα εξωτερικό φλας με ανάκλαση του φωτός στην οροφή ή στον απέναντι τοίχο. Το Canon Speedlite 470EX-AI* απλοποιεί αυτήν τη διαδικασία με τη μηχανοκίνητη κεφαλή του, που διαθέτει λειτουργίες ανάκλασης και περιστροφής και βρίσκει αυτόματα τη σωστή γωνία για κολακευτικό φωτισμό. Όχι μόνο το αποτέλεσμα θα είναι πιο φυσικό, αλλά και η ίδια η μηχανοκίνητη κεφαλή μπορεί να αποτελέσει πηγή ενδιαφέροντος για το μωρό και να τραβήξει την προσοχή του.

11. Χρησιμοποιήστε τρίποδο

Τα μωρά κάνουν συχνά ξαφνικές κινήσεις, οπότε ένα τρίποδο μπορεί να μην σας φαίνεται ιδανικό αξεσουάρ· ωστόσο, ελευθερώνει τα χέρια σας για να κατευθύνετε και να τραβήξετε την προσοχή του μωρού και να προκαλέσετε τις εκφράσεις που θέλετε.

Η χρήση τριπόδου σάς επιτρέπει να συμπεριλάβετε τον εαυτό σας στη φωτογραφία και να δημιουργήσετε διαχρονικές και κλασικές λήψεις με τα χέρια σας να αγκαλιάζουν τα ποδαράκια ή τα χεράκια του μωρού σας, για παράδειγμα. Με τη μηχανή σας επάνω σε τρίποδο, ορίστε την κατάσταση προώθησης σε χρονόμετρο αυτο-φωτογράφισης. Συνήθως, θα έχετε επιλογή μεταξύ 2 και 10 δευτερολέπτων. Επιλέξτε τα 10 δευτερόλεπτα. Πρώτα κάντε μια δοκιμαστική λήψη με τον εαυτό σας και ζητήστε από τον σύντροφο ή έναν φίλο σας να σταθεί εκεί που σκοπεύετε να σταθείτε για να ρυθμίσετε σωστά την εστίαση και την έκθεση. Μόλις είστε ικανοποιημένοι, πατήστε το κουμπί κλείστρου και λάβετε θέση!

12. Χρησιμοποιήστε εφαρμογές

Υπάρχουν διάφορες χρήσιμες εφαρμογές που μπορούν να κάνουν τη φωτογράφιση, την εκμάθηση και την κοινοποίηση φωτογραφιών πιο διασκεδαστική και εύκολη.

Αν έχετε μια μηχανή με υποστήριξη Wi-Fi, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη δωρεάν εφαρμογή Canon Camera Connect για να ελέγχετε τη μηχανή σας από απόσταση μέσω μιας συσκευής Android ή iOS, αποφεύγοντας ενδεχόμενες δονήσεις της μηχανής. Με τη μηχανή σας τοποθετημένη σε τρίποδο, μπορείτε να αλληλεπιδράσετε απευθείας με το μωρό, παρακολουθώντας την Άμεση προβολή της εικόνας από τη μηχανή σας στο τηλέφωνό σας και ενεργοποιώντας το κλείστρο την κατάλληλη στιγμή. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή για γρήγορη εισαγωγή των φωτογραφιών απευθείας στο τηλέφωνό σας, για εύκολη κοινοποίηση.

Το Lifecake είναι μια εφαρμογή ειδικά σχεδιασμένη για γονείς μικρών παιδιών, που θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεό σας σε ένα σημείο και να δημιουργήσετε ένα όμορφο χρονολόγιο με την ανάπτυξη του παιδιού σας. Μπορείτε να κατηγοριοποιήσετε τις εικόνες με χρήσιμους τρόπους, και μπορείτε ακόμη να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή για να δημιουργήσετε εκτυπωμένα φωτογραφικά άλμπουμ. Η οικογένεια και οι φίλοι μπορούν να χαρούν το χρονολόγιο του Lifecake σε smartphone, tablet και υπολογιστές, και οι παππούδες, οι θείες, οι θείοι και άλλοι συγγενείς θα νιώσουν πιο συνδεδεμένοι και πιο κοντά στη ζωή των παιδιών τους.

Η εφαρμογή Canon Photo Companion προσφέρει εξατομικευμένες συμβουλές και ασκήσεις ανάλογα με το μοντέλο της μηχανής σας. Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να επιλέξετε τη μηχανή EOS όταν σας ζητηθεί και μια μεγάλη ποικιλία εκπαιδευτικών οδηγών, πρωτότυπων άρθρων και συμβουλών για διάφορα θέματα, όπως η φωτογράφιση παιδιών, θα είναι στη διάθεσή σας για να βελτιώνετε συνεχώς τις φωτογραφικές σας δεξιότητες και να μαθαίνετε στην πορεία.

Σύνταξη: Jeff Meyer

*Σημείωση: Το πλήρως αυτόματο φλας με λειτουργία ανάκλασης είναι συμβατό με τις μηχανές EOS που παρουσιάστηκαν από το δεύτερο εξάμηνο του 2014 και μετά, εκτός από τις EOS 1300D, EOS 2000D, EOS 4000D, EOS M10, EOS M3, EOS M5, EOS M6, EOS M100.