ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ

8 συμβουλές για να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο το διαθέσιμο φως

Το φως είναι το πιο σημαντικό στοιχείο σε κάθε φωτογραφία που τραβάμε. Μάθετε πώς να βρίσκετε το καλύτερο φως, είτε φυσικό είτε τεχνητό, και τις ρυθμίσεις που χρειάζεστε για να το αποτυπώσετε.
Μηχανή Canon EOS R6 κατά τη λήψη ενός παιδιού που κρατάει μπαλόνια στο χέρι του, με τον ήλιο να δύει στο φόντο.

Όταν οι συνθήκες φωτισμού συνεργάζονται αρμονικά με τη σκηνή ή το θέμα που βρίσκεται μπροστά σας, το αποτέλεσμα μπορεί να γίνει συναρπαστικό. Μαθαίνοντας πώς να εντοπίζετε την καλύτερη διαθέσιμη πηγή φωτός, είτε φυσική είτε τεχνητή, αποκτάτε τεράστια πλεονεκτήματα. Και το κορυφαίο είναι ότι δεν χρειάζεστε ακριβό εξοπλισμό για να αξιοποιήσετε το φως στο έπακρο. Το μόνο που χρειάζεται είναι να εξασκήσετε το μάτι σας ώστε να εντοπίζει το «καλό» φως. Μόλις ξεκινήσετε να το ψάχνετε, θα διαπιστώσετε ότι βρίσκεται παντού γύρω σας.

Ακολουθούν οκτώ συμβουλές για να τελειοποιήσετε τη φωτογράφιση με τον διαθέσιμο φωτισμό.

1. Χρησιμοποιήστε την ώρα της ημέρας προς όφελός σας

Καράβι που πλέει στον ποταμό Δούρο, στο Πόρτο της Πορτογαλίας, το μεσημέρι. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Το μεσημέρι, τις μέρες όπου ο ουρανός είναι καθαρός, το φως του ήλιου πέφτει κατακόρυφα, έχει ψυχρό χρώμα και δημιουργεί έντονες σκιές στις όχθες του ποταμού στο Πόρτο. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 44mm, με 1/125 δευτ., f/10 και ISO100.

Ηλιοβασίλεμα στον ποταμό Δούρο, στο Πόρτο της Πορτογαλίας. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Κοντά στο σούρουπο, η χαμηλή γωνία του ηλιακού φωτός το κάνει πιο ζεστό, πιο απαλό και πιο ατμοσφαιρικό. Το φως τονίζει τις λεπτομέρειες, δίνοντας έμφαση στο περιβάλλον μέσα από ένα ελκυστικό παιχνίδι φωτεινών και σκοτεινών περιοχών. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 24mm, με 1/100 δευτ., f/10 και ISO640.

Η γη περιστρέφεται διαρκώς, οπότε η γωνία και η ποιότητα του φυσικού φωτός αλλάζουν συνεχώς. Το μεσημέρι, κάτω από τον δυνατό ήλιο ενός καθαρού ουρανού, το φως θα πέφτει κατακόρυφα και θα είναι σκληρό, δημιουργώντας εικόνες με έντονη αντίθεση. Συνήθως στους φωτογράφους δεν αρέσει αυτό το είδος φωτισμού, αλλά μπορεί να γίνει λειτουργικό, αν ο στόχος είναι να γίνει το φως του ήλιου μέρος της σκηνής.

Όταν ο ήλιος χαμηλώνει στον ουρανό, το φως πρέπει να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση μέσα από την ατμόσφαιρα της Γης. Τα χαμηλότερα μήκη κύματος στο χρωματικό φάσμα, όπως το μπλε και το βιολετί, διασκορπίζονται από τα σωματίδια στην ατμόσφαιρα, με αποτέλεσμα τα χρώματα να γίνονται πιο απαλά και πιο θερμά. Γι' αυτόν τον λόγο το απογευματινό φως και το ηλιοβασίλεμα έχουν έντονο κόκκινο και κίτρινο χρώμα, και γι’ αυτό το χρονικό διάστημα ακριβώς μετά την ανατολή του ήλιου και ακριβώς πριν από τη δύση του είναι γνωστό και ως χρυσή ώρα.

2. Αξιοποιήστε στο έπακρο τις καιρικές συνθήκες

Γυμνά δέντρα, τυλιγμένα σε μπλε καταχνιά. Λήψη με Canon EOS RP και φακό Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM.

Τα σύννεφα και η ομίχλη μαλακώνουν και διαχέουν το φυσικό φως για αποτελέσματα με μελαγχολική διάθεση. Λήψη με Canon EOS RP και φακό Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, με 1/160 δευτ., f/7.1 και ISO250.

Άντρας που στέκεται σε ένα δάσος μια χειμωνιάτικη μέρα, με την Canon μηχανή του τοποθετημένη σε τρίποδο.

Το θολό φως ενός χειμωνιάτικου πρωινού είναι ιδανικό για την αποτύπωση ατμοσφαιρικών σκηνών στην εξοχή.

Οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν σημαντικά την ποιότητα του φυσικού φωτισμού. Σε μια συννεφιασμένη μέρα, τα σύννεφα διαχέουν το φως του ήλιου και οι σκιές γίνονται λιγότερο έντονες. Ομοίως, η καταχνιά και η βροχή μπορούν να μαλακώσουν ακόμη περισσότερο το φως και να το κάνουν πιο ψυχρό.

Η εποχή του χρόνου παίζει επίσης ρόλο. Εξαρτάται από την περιοχή που βρίσκεστε στον κόσμο, αλλά σε γενικές γραμμές, τον χειμώνα, η κλίση της γης δημιουργεί μεγαλύτερη απόσταση από τον ήλιο, κάνοντας τη γωνία πρόσπτωσης του φωτός πιο οξεία. Έτσι, παρόλο που οι ημέρες είναι μικρότερες, στην πραγματικότητα έχουμε περισσότερο κατευθυντικό φως για να δουλέψουμε. Από την άλλη, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ο ήλιος ανεβαίνει πιο ψηλά στον ουρανό, οπότε είναι πιο κατακόρυφος και λιγότερο ευνοϊκός για τις φωτογραφίες τις μεσημεριανές ώρες.

«Η επιλογή των ρυθμίσεων μπορεί να είναι πιο περίπλοκη τον χειμώνα, όταν φωτογραφίζετε το χιόνι ή έναν συννεφιασμένο ουρανό», εξηγεί ο Canon Ambassador Sebastien Devaud. «Είναι καλύτερα να αυξάνεις λίγο την έκθεση σε σχέση με την αυτόματη ρύθμιση, ώστε το χιόνι ή ο ουρανός να φαίνονται περισσότερο λευκά παρά γκρίζα. Οι ασπρόμαυρες λήψεις είναι ένας καλός τρόπος για να ενισχύσεις τη δραματικότητα της εποχής, ενώ η ομίχλη, η καταχνιά, τα χαμηλά σύννεφα ή το νερό μπορούν επίσης να δώσουν μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα στις χειμωνιάτικες λήψεις.»

3. Χρησιμοποιήστε το διαθέσιμο φως για πορτραίτα

Πορτραίτο ενός ατόμου με ξανθές μπούκλες, που κοιτάζει απευθείας στη μηχανή. Φωτίζεται από το πλάι και τραβήχτηκε με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM.

Ο ιδανικός τρόπος να εκμεταλλευτείτε το διαθέσιμο φως είναι να τοποθετήσετε το θέμα σας δίπλα σε ένα μεγάλο παράθυρο ή σε έναν φεγγίτη. Το πανοραμικό παράθυρο που βρίσκεται στα αριστερά της μηχανής δημιουργεί μια πλευρά με ελκυστικό, απαλό, φυσικό φως. Μπορείτε να πειραματιστείτε με κουρτίνες ή δίχτυ για διάχυση του φωτός ώστε να επιτύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/200 δευτ., f/2.8 και ISO500.

Μπαλαρίνα που ισορροπεί στο ένα πόδι με τα χέρια της τεντωμένα, ενώ καθώς το φως του ήλιου εισέρχεται μέσα από τα παντζούρια που βρίσκονται μπροστά της. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.2L USM.

Εδώ, το δυνατό φως της ημέρας που εισέρχεται από τα παντζούρια έχει χρησιμοποιηθεί για να δημιουργηθεί ένα πιο δραματικό αποτέλεσμα, αποτελώντας ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της εικόνας. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.2L USM, με 1/1500 δευτ., f/2 και ISO200. © Javier Cortes – Canon Ambassador

Στα περισσότερα περιβάλλοντα εσωτερικού χώρου, υπάρχει πιθανότητα να υπάρχουν εσοχές με υπέροχο φυσικό φως, τις οποίες μπορείτε να αποτυπώσετε. Ένα παράθυρο προσφέρει μια πλευρά με απαλό φως που θυμίζει softbox ενός στούντιο. Επομένως, αν φωτογραφίζετε άτομα σε εσωτερικούς χώρους, ζητήστε τους να πλησιάσουν σε ένα παράθυρο και απενεργοποιήστε κάθε τεχνητό φωτισμό.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν ανακλαστήρα για να ανακατευθύνετε το εξωτερικό φωτός στο θέμα σας. Ο ανακλαστήρας μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό, όπως ένα μεγάλο κομμάτι λευκό χαρτόνι ή αλουμινόχαρτο. Ο ανακλαστήρας θα δημιουργήσει απαλό και φυσικό φως, το οποίο μπορείτε να κατευθύνετε υπό γωνία σαν να στοχεύατε το θέμα με φλας.

Παιδί που ακουμπά το χέρι του σε έναν ξύλινο στύλο σε ένα χωράφι. Η άμεση ηλιακή ακτινοβολία δημιουργεί έντονες σκιές στο πρόσωπό του. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM.

Ένας απλός ανακλαστήρας μπορεί να σας φανεί χρήσιμος για πορτραίτα τις ηλιόλουστες ημέρες. Εδώ, το άμεσο ηλιακό φως δημιουργεί έντονες σκιές. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/250 δευτ., f/5.6 και ISO100.

Παιδί που ακουμπά το χέρι του σε έναν ξύλινο στύλο σε ένα χωράφι. Χρησιμοποιήθηκε ανακλαστήρας για να γίνει το φως πιο απαλό. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM.

Σε αυτήν την εικόνα, ο ανακλαστήρας χρησιμοποιήθηκε για ανακατευθύνει το φως στις σκιές και να μειωθεί η αντίθεση. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/250 δευτ., f/5.6 και ISO100.

Η ποιότητα του φωτός κάνει μεγάλη διαφορά στα πορτραίτα σε εξωτερικό χώρο. Το έντονο ηλιακό φως δεν κολακεύει ιδιαίτερα τα πρόσωπα, καθώς δημιουργεί έντονες σκιές και προκαλεί το συνοφρύωμα των θεμάτων. Οι συννεφιασμένες μέρες είναι ιδανικές, καθώς το απαλό φως μειώνει τις σκιάσεις.

Αν ο ήλιος λάμπει και δεν μπορείτε να περιμένετε τη συννεφιά, μπορείτε να δοκιμάσετε να φωτογραφίσετε πορτραίτα στη σκιά ενός δέντρου ή ενός κτηρίου, καθώς το φως εκεί είναι πιο απαλό και πιο κολακευτικό για τα πρόσωπα. Εναλλακτικά, μπορείτε να δοκιμάσετε να ελέγξετε το φως με έναν ανακλαστήρα, είτε σκιάζοντας το θέμα σας είτε ανακατευθύνοντας το φως στις σκιές ή χρησιμοποιώντας ένα πάνελ διάχυσης. Ένας αποδοτικός και οικονομικός ανακλαστήρας 5 σε 1 είναι ιδανικός. Όταν επιλέγετε χρώμα ανακλαστήρα, λάβετε υπόψη τον τόνο δέρματος του μοντέλου.

Παιδί που ακουμπά το χέρι του σε έναν ξύλινο στύλο σε ένα χωράφι. Χρησιμοποιήθηκε ανακλαστήρας για σκίαση του προσώπου του. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM.

Εδώ ο ανακλαστήρας χρησιμοποιήθηκε ώστε να προστατευτεί το πρόσωπο από τον ήλιο, για πιο απαλό αποτέλεσμα. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/250 δευτ., f/5.6 και ISO640.

Παιδί που ακουμπά το χέρι του σε έναν ξύλινο στύλο σε ένα χωράφι. Χρησιμοποιήθηκε πάνελ διάχυσης για να γίνει το φως του ήλιου πιο απαλό. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM.

Συγκριτικά, το πάνελ διάχυσης από έναν ανακλαστήρα 5 σε 1 κάνει το φως του ήλιου πιο απαλό, για ένα πιο ισορροπημένο πορτραίτο. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 50mm F1.8 STM, με 1/250 δευτ., f/5.6 και ISO100.

4. Χρησιμοποιήστε τις συνθήκες ασθενούς φωτισμού προς όφελός σας

Μοναχικό δέντρο στην πλαγιά ενός λόφου, που εμφανίζεται ως σιλουέτα, με φόντο τον μπλε ουρανό του λυκόφωτος. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Με την Ενσωματωμένη στο σώμα Σταθεροποίηση εικόνας (IBIS) των μηχανών του Συστήματος EOS R, όπως η EOS R6, μπορείτε να τραβάτε εικόνες χωρίς τρίποδο σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού με αργές ταχύτητες κλείστρου, της τάξης των δύο δευτερολέπτων. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 27mm, με 2 δευτ., f/11 και ISO100.

Καθώς ο ήλιος χάνεται πίσω από τον ορίζοντα, το φυσικό φως που απομένει αποκτά τα ψυχρά μπλε χρώματα του λυκόφωτος. Πρόκειται για μια καλή ευκαιρία για να βγείτε έξω με τη μηχανή σας. Επειδή όμως η ένταση του φωτός είναι τόσο χαμηλή, χρειάζεστε μια μηχανή με καλές επιδόσεις σε ασθενή φωτισμό. Οι μηχανές με μεγαλύτερους αισθητήρες έχουν την ικανότητα να συγκεντρώνουν περισσότερο φυσικό φως καθώς αυτό λιγοστεύει, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με έναν φακό με ευρύ μέγιστο διάφραγμα.

Στο λυκόφως, ίσως χρειαστεί να χαμηλώσετε την ταχύτητα κλείστρου για να μπορέσει να περάσει περισσότερο φως στον αισθητήρα της μηχανής σας. Οι mirrorless μηχανές Canon του Συστήματος EOS R προσφέρουν το καινοφανές σύστημα IBIS, χάρη στο οποίο είναι εφικτές λήψεις με τη μηχανή στο χέρι και έκθεση ενός δευτερολέπτου ή και παραπάνω, χωρίς να ανησυχείτε μήπως η αστάθεια της μηχανής καταστρέψει τη λήψη.

5. Επιλέξτε τις βέλτιστες ρυθμίσεις για το περιβάλλον σας

Κοντινή λήψη ενός φακού Canon 50mm, συνδεδεμένου σε μια Canon EOS R6.

Οι φακοί με μεγαλύτερο ή «ταχύτερο» διάφραγμα, όπως ο Canon RF 50mm F1.8 STM ή ο RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, είναι ιδανικοί για φωτογράφιση σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού.

Οθόνη αφής μιας Canon EOS R6, στην οποία εμφανίζονται οι ρυθμίσεις Χειροκίνητης κατάστασης.

Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε τη Χειροκίνητη κατάσταση λήψης (M) με την Αυτόματη ρύθμιση ISO για εικόνες με φυσικό φως, ώστε να έχετε τον έλεγχο τόσο της ταχύτητας κλείστρου όσο και του διαφράγματος.

Αν είστε εξοικειωμένοι με τη ρύθμιση της ταχύτητας κλείστρου και του διαφράγματος, τότε μία από τις καλύτερες καταστάσεις έκθεσης για φωτογράφιση με φυσικό φως είναι η Χειροκίνητη κατάσταση (M) με Αυτόματη ρύθμιση ISO. Με αυτόν τον τρόπο, η μηχανή λειτουργεί με το βέλτιστο ISO για το διαθέσιμο φως. Μια καλή γενική επιλογή έκθεσης για φως ημέρας είναι: ταχύτητα κλείστρου 1/200 δευτ., διάφραγμα f/8 και Αυτόματο ISO. Το βράδυ, όταν τα επίπεδα φωτός είναι χαμηλότερα, ανοίξτε το διάφραγμα σε f/2.8 ή στη μεγαλύτερη δυνατή τιμή ώστε να διατηρήσετε τα επίπεδα ISO χαμηλά, για πιο καθαρές λήψεις με λιγότερο θόρυβο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένας φακός με γρήγορο μέγιστο διάφραγμα, όπως ο Canon RF 50mm F1.8 STM, αποδεικνύεται πολύτιμος.

Ο ασθενής φωτισμός συνεπάγεται συχνά λήψη με υψηλό ISO, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο θόρυβο εικόνας. Επίσης, η αυτόματη εστίαση μπορεί να είναι πιο δύσκολη. Ωστόσο, όταν χρησιμοποιείτε μια μηχανή με καλές επιδόσεις σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού, όπως οι Canon EOS R6 ή EOS R7, μπορείτε έχετε ευκρινή αποτελέσματα με υψηλές τιμές ISO, όπως 3200 ή παραπάνω. Επιπλέον, το κορυφαίο σύστημα αυτόματης εστίασης λειτουργεί σε σχεδόν απόλυτο σκοτάδι.

6. Διαμορφώστε την ισορροπία λευκού ανάλογα με τις συνθήκες θερμοκρασίας

Οθόνη αφής στο πίσω μέρος μιας μηχανής Canon που δείχνει ροζ λουλούδια, με την κατάσταση λήψης μηχανής να έχει οριστεί σε Συννεφιά.

Αντιστοιχίστε τις ρυθμίσεις ισορροπίας λευκού με τις συνθήκες, ώστε τα χρώματα να αποδίδονται με ακρίβεια.

Πέρα από την ποιότητα του φυσικού φωτός, πρέπει επίσης να σκεφτούμε το χρώμα. Είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει στη διάρκεια της ημέρας. Το πρωί, είναι αρκετά θερμό. Το μεσημέρι, είναι πιο ψυχρό, ενώ το βράδυ γίνεται ξανά θερμό. Αυτό είναι κάτι που μετράμε σε βαθμούς Kelvin και η τιμή μπορεί να αλλάξει από 2000K την αυγή σε 7000K στο πιο έντονο φως της ημέρας.

Τα χρώματα μπορούν και αυτά να γίνουν πιο ψυχρά, αν βρίσκεστε στη σκιά ή αν έχει συννεφιά. Γι’ αυτό, ρυθμίστε την ισορροπία λευκού ανάλογα με τις συνθήκες, χρησιμοποιώντας μία από τις προκαθορισμένες καταστάσεις. Αν έχετε αμφιβολίες, φωτογραφίστε σε μορφή RAW, γιατί έτσι μπορείτε να επιλέξετε αργότερα οποιαδήποτε ισορροπία λευκού κατά την επεξεργασία των εικόνων σας σε λογισμικό επεξεργασίας αρχείων RAW και φωτογραφιών, όπως η δωρεάν εφαρμογή Digital Photo Professional της Canon.

7. Χρησιμοποιήστε λήψεις μακράς έκθεσης αφού σκοτεινιάσει

Ψηλό δέντρο που στέκεται μόνο του στο λυκόφως, με έναν απέραντο μπλε ουρανό πίσω του. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Εδώ, η επιλογή μακράς έκθεσης θολώνει τα σύννεφα που κινούνται αργά. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 29mm, με 137 δευτ., f/22 και ISO100.

Μηχανή Canon στραμμένη προς ένα μοναχικό δέντρο, δίπλα από ένα smartphone που δείχνει την εφαρμογή Canon Camera Connect.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή Canon Camera Connect για να ξεκινήσετε και να σταματήσετε την έκθεση Bulb με το τηλέφωνό σας. Τόσο απλά.

Τοποθετώντας τη μηχανή σας σε μια σταθερή επιφάνεια ή σε ένα τρίποδο, έχετε τη δυνατότητα να αποτυπώνετε σκηνές στο λυκόφως ή ακόμη και στο φως του φεγγαριού, καθώς μπορείτε να φωτογραφίζετε με πολύ χαμηλές ταχύτητες κλείστρου, διάρκειας αρκετών δευτερολέπτων ή περισσότερο. Αν συνδέσετε τη μηχανή σας με την εφαρμογή Canon Camera Connect, μπορείτε να χρησιμοποιείτε το τηλέφωνό σας για να ελέγχετε το κλείστρο, να ξεκινάτε και να σταματάτε εκθέσεις Bulb και να φωτογραφίζετε από απόσταση. Αυτό είναι χρήσιμο αν η μηχανή σας βρίσκεται σε θέση που δεν βλέπετε εύκολα την οθόνη LCD ή για λήψεις όπου ακόμη και η παραμικρή κίνηση της μηχανής θα μπορούσε να προκαλέσει θάμπωμα ή να χαλάσει το αποτέλεσμα.

8. Να έχετε επίγνωση του θέματος και του περιβάλλοντα χώρου

Παιδί που κάθεται σε έναν φράχτη και κρατάει πολλά μπαλόνια, τα οποία εμφανίζονται ως σιλουέτες, με φόντο τον ήλιο που δύει. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Χρησιμοποιήστε αρνητική αντιστάθμιση (διόρθωση) έκθεσης για υποέκθεση του προσκηνίου, ώστε να δημιουργήσετε έντονες σιλουέτες με φόντο τον ήλιο που δύει. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 24mm, με 1/250 δευτ., f/16 και ISO100.

Εικόνα που τραβήχτηκε σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού και παρουσιάζει ένα μοντέλο που φοράει έναν γιακά με πτυχώσεις και ποζάρει μπροστά από τα θολά φώτα του δρόμου. Λήψη με Canon EOS R και φακό Canon RF 85mm F1.2L USM DS.

Τα θολά φώτα του δρόμου δημιουργούν ένα ατμοσφαιρικό φόντο για αυτό το πορτραίτο με ασθενή φωτισμό. Λήψη με Canon EOS R και φακό Canon RF 85mm F1.2L USM DS, με 1/160 δευτ., f/1.2 και ISO800.

Σε κάθε θέμα ταιριάζει διαφορετική ποιότητα φυσικού φωτός. Το διακριτικό φως ενός παραθύρου, για παράδειγμα, μπορεί να είναι ιδανικό για μελαγχολικά, low-key πορτραίτα. Αντίθετα, η απευθείας ηλιακή ακτινοβολία είναι ιδανική για την ανάδειξη ζωηρών χρωμάτων και υφών, όπως η γούνα ή τα φτερά στη φωτογράφιση άγριας φύσης. Οι μακριές σκιές λειτουργούν εξαιρετικά σε αρχιτεκτονικά θέματα και σκηνές δρόμου, ενώ ο οπίσθιος φωτισμός από το ηλιοβασίλεμα είναι ιδανικός για την αποτύπωση μιας σιλουέτας με φόντο τον έντονο ουρανό.

Μπορείτε επίσης να αξιοποιήσετε στο έπακρο οποιοδήποτε τεχνητό φως έχετε στη διάθεσή σας, όπως τα φώτα του δρόμου, τα φωτιστικά γραφείου ή τη λάμψη μιας υπαίθριας φωτιάς ή εστίας.

Εκεί έξω έχετε στη διάθεσή σας μια υπέροχη ποικιλία φωτός. Έτσι, κάθε φορά που βρίσκεστε έξω με τη μηχανή σας, αναρωτηθείτε: το φως είναι σκληρό ή απαλό, δυνατό ή αδύναμο, θερμό ή ψυχρό, πέφτει κατακόρυφα ή από το πλάι; Εξοικειωθείτε με τις βασικές αρχές του φωτισμού και είναι βέβαιο ότι οι φωτογραφίες σας θα είναι εκπληκτικές, ανεξαρτήτως συνθηκών.



Σύνταξη: James Paterson

Σχετικά προϊόντα

Σχετικά άρθρα