Giuseppe taking a photo of a shop window, showing passers by in the reflection.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΔΡΟΜΟΥ

Καθημερινή μέρα μαγεία: συμβουλές του Giuseppe Esposito-Rodrigues για φωτογράφιση δρόμου

Η φωτογραφία είναι στο DNA του Giuseppe Esposito-Rodrigues. Γεννήθηκε στη Βενεζουέλα από Ιταλό πατέρα που του άρεσαν οι φωτογραφίες τοπίων και Πορτογαλίδα μητέρα με πάθος για την ταξιδιωτική φωτογραφία. Όπως ήταν φυσικό, ο Giuseppe ακολούθησε τα φωτογραφικά χνάρια των γονιών του.
Από το 2013 έχει εγκατασταθεί στο Δουβλίνο και περπατάει στις παραποτάμιες λεωφόρους και τα φωτισμένα σοκάκια του για να απαθανατίσει τις κινηματογραφικά εντυπωσιακές αλλά και σιωπηρά υπαινικτικές φωτογραφίες δρόμου που δημοσιεύτηκαν μεταξύ άλλων στο Lonely Planet και το Culture Trip. Παλιότερα ο Giuseppe προτιμούσε την Canon EOS 5D Mark III (την οποία διαδέχτηκε πλέον η Canon EOS 5D Mark IV) σε συνδυασμό με φακό Canon EF 24-70mm f2.8L II USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM ή Canon EF 85mm f/1.4L IS USM. Πρόσφατα, όμως, άρχισε να ανακαλύπτει την ιδιαίτερα φορητή Canon EOS M6 Mark II.
«Η Canon EOS M6 Mark II είναι μια εξαιρετική και ολοκληρωμένη λύση για φωτογράφους δρόμου, καθώς συνδυάζει υψηλή ανάλυση (32,5 megapixel), λειτουργία συνεχούς λήψης (14fps) και εξαιρετική ποιότητα βίντεο (4K χωρίς κοπή) με σταθερή λαβή που την καθιστά πολύ βολική για πολύωρη φωτογράφιση δρόμου.» Όπως και οι υπόλοιπες φωτογραφικές μηχανές Canon EOS M, η EOS M6 Mark II μπορεί να χρησιμοποιηθεί με Προσαρμογέα βάσης Canon EF-EOS M, δίνοντάς σας πρόσβαση σε μια τεράστια ποικιλία εξοπλισμού: πάνω από 80 φακοί EF-S και EF, καθώς και εξειδικευμένοι φακοί macro και fisheye.
Εδώ ο Giuseppe μοιράζεται μαζί μας την προσέγγιση, τις τεχνικές και τις συμβουλές του για δημιουργική φωτογράφιση δρόμου.

1. Να είστε προσεκτικοί με τον κόσμο

Η φωτογράφιση πλήθους κόσμου είναι ένας τρόπος να διατηρήσετε ανώνυμο το θέμα και να συνθέσετε μια λήψη που μεταφέρει την ατμόσφαιρα στον δρόμο μιας πολύβουης πόλης.

Συνιστάται να ελέγχετε πάντα το νομικό πλαίσιο για τη φωτογράφιση δρόμου στην τοποθεσία που σκοπεύετε να φωτογραφίσετε. Γενικά, όμως, οι περισσότερες χώρες επιτρέπουν τη φωτογράφιση σε δημόσιους χώρους, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά, και αυτό σημαίνει τη φωτογράφιση πεζών στον δρόμο και κόσμου σε δημόσιους χώρους όπως πάρκα. Πάντως δεν θα αντιδράσουν όλοι θετικά αν τους φωτογραφίσετε. Ο Giuseppe αναφέρει: «Αυτό που κάνω είναι ότι τους δείχνω γρήγορα τις φωτογραφίες με την ελπίδα να καταλάβουν ότι το βλέπω από καλλιτεχνική πλευρά. Μερικές φορές μπαίνω στο Instagram για να τους δείξω ότι το κάνω μόνο επειδή αγαπώ την τέχνη και συνήθως το εκτιμούν και χαλαρώνουν.»

2. Μείνετε σε ένα σημείο

A man walking past a row of houses covered in autumnal foliage (left).Three people crossing the road next to a bus on the streets of Dublin (right).
Συνθέστε την εικόνα σας επιλέγοντας πρώτα το φόντο και αφήστε την τελική λήψη να έρθει από μόνη της.

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις αυτού του είδους φωτογράφισης είναι τα πολυσύχναστα μέρη. «Τα πάντα αλλάζουν διαρκώς», περιγράφει ο Giuseppe. «Το φως, το θέμα, το περιβάλλον. Πηγαίνετε ξανά την επόμενη μέρα και δεν θα δείτε το ίδιο σκηνικό. Πρέπει να αποδεχτείτε ότι δεν μπορείτε να ελέγξετε τίποτα. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να έχετε μια ιδέα και να προσπαθείτε να προβλέψετε πότε θα την υλοποιήσετε. Το σημαντικό είναι να αξιοποιείτε ό,τι εκτυλίσσεται γύρω σας.»

Ο Giuseppe εξασφαλίζει τη βέλτιστη πιθανότητα επιτυχίας βρίσκοντας πρώτα το φόντο που του αρέσει και έπειτα μια γωνιά για να απομονωθεί. «Όταν βρίσκομαι σε πολυσύχναστο δρόμο, συνήθως βρίσκω μια γωνιά και περιμένω υπομονετικά να μπει στην εικόνα το σωστό πρόσωπο. Μπορεί να μετακινηθώ λίγο και να προσπαθήσω να βρω διαφορετική γωνία ή προοπτική, αλλά την περισσότερη ώρα στήνομαι σε ένα μέρος όπου πιστεύω ότι το φόντο θα ταιριάξει καλά σε ένα θέμα και περιμένω.»

3. Επιλέξτε τη σωστή κατάσταση λήψης για να αφηγηθείτε την ιστορία σας

Σχετικά άρθρα
Joel Thorpe taking a selfie with the Zoemini S on Brighton beachfront.

ΣΤΙΓΜΙΑΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

Αναδείξτε τη δημιουργικότητά σας με φορητούς εκτυπωτές

Ανακαλύψτε τις κορυφαίες συμβουλές ενός influencer για να εξελίξετε το στυλ σας με τις εκτυπώσεις.

Two people skateboarding down a bustling street at night.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΑΣΤΙΚΩΝ ΤΟΠΙΩΝ

Πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τη μηχανή σας σε μια αστική απόδραση

11 συμβουλές και κόλπα που θα σας βοηθήσουν να αποτυπώσετε την ατμόσφαιρα της αστικής ζούγκλας.

Piotr Malecki taking photos on the street.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΔΡΟΜΟΥ

Μυστικά της φωτογράφισης δρόμου από τον Piotr Malecki, με την Canon EOS M6 Mark II

Ανακαλύψτε την έξαψη που μπορείτε να καταγράψετε στην πόλη που γεννηθήκατε με την εμπνευσμένη αστική φωτογράφιση του Piotr Malecki.

Χάρη στη μεγάλη λαβή, το μικρό βάρος και την ευελιξία της, η Canon EOS M6 Mark II αποτελεί το ιδανικό εργαλείο για πολύωρη φωτογράφιση στον δρόμο.

Από τη μακρόχρονη εμπειρία του, ο Giuseppe επιλέγει τη λειτουργία Av ως καλύτερη κατάσταση λήψης στον δρόμο. «Δεν χρειάζεται να ελέγχετε τα πάντα, μόνο το διάφραγμα και ίσως το ISO. Μπορεί να χρειαστεί να αυξήσετε την τιμή της ρύθμισης ISO αν φωτογραφίζετε τη νύχτα, ενώ κατά τη διάρκεια της μέρας μπορείτε να χρησιμοποιείτε μεγαλύτερες ταχύτητες με μικρό διάφραγμα, βελτιώνοντας τις πιθανότητες να απαθανατίσετε εστιασμένο ένα κινούμενο θέμα.»

Ο Giuseppe συνήθως χρησιμοποιεί ανοιχτό διάφραγμα (μικροί αριθμοί f), το οποίο τον βοηθά να πετύχει το χαρακτηριστικό του κινηματογραφικό αποτέλεσμα. «Οι λήψεις με f/1.4, f/1.8 ή f/2.8 με βοηθούν να απομονώσω το θέμα και συγχρόνως να θολώσω το φόντο. Εξακολουθεί να υπάρχει, ώστε να με βοηθά στη διήγηση της ιστορίας, αλλά δεν χρειάζεται να φαίνεται και η παραμικρή λεπτομέρεια.»

4. Επιλέξτε τον καταλληλότερο φακό για τη σκηνή

A tram on the tracks in Dublin city centre (left). An old man reading the newspaper on the top level of a double-decker bus (right).
Ο Giuseppe χρησιμοποίησε τη δομή της πόλης στη σύνθεσή του, με τις γραμμές του τραμ να οδηγούν το μάτι στο σημείο εστίασης σε αυτήν την εικόνα (αριστερά). Λήψη με: Canon EOS M6 Mark II + EF-M32mm f/1.4 STM. Ο Giuseppe συνέθεσε αυτήν τη λήψη (δεξιά) απαθανατίζοντας τα ταιριαστά χρώματα μέσα στο λεωφορείο και τα φυλλώματα που φαίνονται μέσα από το παράθυρο.

«Λένε ότι για τη φωτογραφία δρόμου πρέπει να χρησιμοποιείς εστιακή απόσταση 28-55mm, επειδή προσομοιάζει σε αυτό που βλέπει το ανθρώπινο μάτι και επομένως δίνει μια φυσική προοπτική», περιγράφει ο Giuseppe. «Όμως για μένα, το φόντο είναι εξίσου σημαντικό με το θέμα, οπότε συνήθως φωτογραφίζω με 24mm ή 28mm.» Όταν βγαίνει για φωτογράφιση με την Canon EOS M6 Mark II, χρησιμοποιεί τον φακό Canon EF-M 32mm f/1.4 STM για να δημιουργήσει τις ευρείες, ανεμπόδιστες σκηνές που του αρέσουν. «Ο φακός ήταν πολύ ευέλικτος σχεδόν σε όλες τις καταστάσεις στις οποίες βρέθηκα», αναφέρει. «Μου αρέσει ιδιαίτερα ο τρόπος που μου επιτρέπει να απαθανατίζω ατμοσφαιρικές σκηνές, εστιάζοντας σε ολόκληρη τη σκηνή και όχι μόνο σε ένα συγκεκριμένο θέμα.»

Εκτός από τις ευρυγώνιες λήψεις, ο Giuseppe πρόσφατα άρχισε να προτιμά τη φωτογράφιση από απόσταση. «Τελευταία άρχισα να θεωρώ πιο άνετη τη φωτογράφιση με τηλεφακούς, κάτι το οποίο δεν συστήνεται από πολλούς επαγγελματίες. Θεωρώ πολύ παρωχημένη αυτήν την άποψη. Η φωτογράφιση με φακό 85mm ή με τηλεφακό ζουμ όπως, ο Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM, μου επιτρέπει να διατηρώ μια απόσταση ανάμεσα σε μένα και το θέμα, οπότε δεν εισβάλλω στην προσωπική του ζωή, με βοηθά να απομονώνω το θέμα και θολώνει αρκετά το φόντο, κάτι που μου αρέσει.»

5. Εστιάστε στο θέμα σας

Η εστίαση σε ένα θέμα σε μια πιο ευρυγώνια λήψη είναι ένας τρόπος δημιουργίας ενός σημείου εστίασης και καδραρίσματος της σκηνής. Αποτελεί τη χαρακτηριστική τεχνική του Giuseppe για να δημιουργεί αυτήν την κινηματογραφική αίσθηση.

Για τον Giuseppe, η Canon EOS M6 Mark II άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού. «Η αυτόματη εστίαση είναι αξιόπιστη και γρήγορη, και η παρακολούθηση προσώπου και ματιών είναι πολύ ακριβής.» Ωστόσο, ο Giuseppe παροτρύνει επίσης τους φωτογράφους δρόμου να προσπαθούν να χρησιμοποιούν τη χειροκίνητη εστίαση για μεγαλύτερη δημιουργικότητα. «Αν, για παράδειγμα, θέλω να εστιάσω σε κάποιο άτομο στο μέσο της σκηνής, αλλά θέλω να θολώνουν όλα τα άτομα που διέρχονται στο κάδρο για να μεταδίδεται η αίσθηση της κίνησης, η καλύτερη επιλογή είναι η χειροκίνητη εστίαση.»

6. Βρείτε τρόπους να γίνετε δημιουργικοί

Οι λήψεις με εστίαση στον τεχνητό φωτισμό ενισχύουν την ατμόσφαιρα στις εικόνες σας. Ο πειραματισμός με ανακλαστικές επιφάνειες στη φωτογραφία δρόμου προσθέτει άλλο ένα δημιουργικό επίπεδο.

Για να δημιουργήσετε ξεχωριστές εικόνες, ο Giuseppe προτείνει λήψεις από ασυνήθιστη γωνία ή αντισυμβατική θέση. Μια από τις αγαπημένες του τεχνικές είναι οι αντανακλάσεις σε τζάμι ή άλλες γυαλιστερές επιφάνειες. «Βρίσκω άτομα πίσω από τζάμι, είτε πρόκειται για παράθυρο λεωφορείου ή τζαμαρία καφετέριας κ.λπ., και βρίσκω ένα ενδιαφέρον θέμα σε αντανάκλαση, το οποίο θα μπορούσε να είναι ένα κτήριο, αυτοκίνητο ή άτομο», περιγράφει. «Έτσι υπεισέρχεται η ατμόσφαιρα στην εικόνα.»

Εκτός από τα τζάμια, ο Giuseppe προτείνει να πειραματιστείτε με λακκούβες με νερό και ποταμούς για να δημιουργήσετε ενδιαφέρουσες συνθέσεις.

Συνιστά επίσης να είστε πρόθυμοι να φωτογραφίσετε κόντρα στο φως και να εξοικειωθείτε με τον τεχνητό φωτισμό. «Το φως είναι το παν στη φωτογραφία, ως γνωστόν, αλλά ο τρόπος που παίζουμε με το φως συμβάλλει στη δημιουργία του αποτελέσματος», αναλύει. Αν το φως είναι σκληρό ή άμεσο, προτείνει να χρησιμοποιήσετε την ευκαιρία για να πειραματιστείτε με σιλουέτες. «Θα βρω ένα φόντο της αρεσκείας μου με οπίσθιο φωτισμό, έπειτα θα περιμένω να μπει κάποιος στο κάδρο στο σωστό σημείο. Αυτή η τεχνική είναι ιδιαίτερα χρήσιμη αν δεν θέλετε να συμπεριλάβετε το πρόσωπο του θέματος στην εικόνα.

«Άλλες φορές μου αρέσει να χρησιμοποιώ τεχνητό φως, από πινακίδες ή στύλους φωτισμού, επειδή δημιουργεί ατμόσφαιρα και βοηθά στην καθοδήγηση της εστίασης του θεατή.»

Το πάγωμα της κίνησης σε μια σκηνή δίνει στον θεατή την αίσθηση της πολυσύχναστης, γεμάτης ζωντάνιας ατμόσφαιρας του δρόμου μιας πόλης.

Αν θέλετε να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας στη φωτογραφία δρόμου, ο Giuseppe συμβουλεύει το εξής απλό: «Εξάσκηση, εξάσκηση και εξάσκηση.» «Αν είστε παθιασμένοι, τελικά θα βελτιωθείτε σε ό,τι θέλετε να πετύχετε και θα βρείτε το προσωπικό σας στυλ. Εγώ βελτιώνομαι μέχρι σήμερα. Πάντα εξασκούμαι. Η καλύτερη συμβουλή μου προς εσάς είναι να πάρετε μια μηχανή, να βγείτε έξω και να φωτογραφίσετε.»

Σας αγχώνει η φωτογράφιση σε δημόσιους χώρους ή ανησυχείτε για τις αντιδράσεις του κόσμου; «Η φωτογράφιση κόσμου στον δρόμο είναι ένα όριο που πρέπει να υπερβείτε», προσθέτει ο Giuseppe. «Όσο περισσότερο φωτογραφίζετε τόσο πιο γρήγορα θα νιώσετε άνετα με τις λήψεις σας έξω, και έτσι θα μπορείτε να επικεντρωθείτε σε αυτό που έχει ουσιαστική σημασία – να πετύχετε τη μαγική λήψη.»

Σύνταξη: Natalie Denton

Σχετικά προϊόντα

Σχετικά άρθρα



Η ενότητα "Πηγές έμπνευσης" περιλαμβάνει χρήσιμες συμβουλές φωτογραφίας, οδηγούς αγορών και αποκαλυπτικές συνεντεύξεις – ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να βρείτε την καλύτερη μηχανή ή τον καλύτερο εκτυπωτή για εσάς και να δώσετε ζωή στην επόμενη δημιουργική ιδέα σας.

Επιστροφή σε όλες τις συμβουλές και τεχνικές