ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΤΟΠΙΩΝ

Συμβουλές για καλύτερες φωτογραφίες θαλασσινών τοπίων

Θα πάτε στη θάλασσα φέτος το καλοκαίρι ή σχεδιάζετε ένα παραθαλάσσιο ταξίδι εκτός εποχής; Οι συμβουλές μας για τη φωτογράφιση παράκτιων τοπίων θα σας βοηθήσουν να βγάλετε υπέροχες φωτογραφίες οποιαδήποτε στιγμή του χρόνου, ανεξαρτήτως των συνθηκών.
Φωτογραφία HDR του Erik Colombo που απεικονίζει τον ήλιο στον ορίζοντα, με την ανακατεμένη θάλασσα να σκάει στα βράχια στο προσκήνιο και τον ουρανό στις θερμές αποχρώσεις του απογεύματος.

Υπάρχει λόγος που η φωτογραφία παράκτιων τοπίων είναι τόσο δημοφιλής. Χάρη στις έντονες αντιθέσεις της στεριάς και της θάλασσας, τους σχηματισμούς που δημιουργεί το φως καθώς αντανακλάται στο νερό και τις συχνά δραματικές εναλλαγές των καιρικών συνθηκών, τα θαλασσινά τοπία είναι ιδιαίτερα συναρπαστικά.

Ο Ιταλός φωτογράφος και καθηγητής φωτογραφίας Erik Colombo λατρεύει τη φωτογράφιση θαλασσινών τοπίων. Περιγράφει τον εαυτό του ως «φωτογράφο 360°», καθώς έχει δουλέψει σε κάθε είδος φωτογραφίας, από γάμους μέχρι υψηλή ραπτική και εμπορικά βίντεο, αλλά το μεγάλο του πάθος είναι η φωτογραφία τοπίων και άγριας ζωής. Έχει ταξιδέψει πάρα πολύ για να φωτογραφίσει «τα πιο άγρια και πιο εμβληματικά τοπία του όμορφου πλανήτη μας, από βουνά μέχρι ωκεανούς και από παγετώνες μέχρι ηφαίστεια». Αφιερώνει επίσης μεγάλο μέρος του χρόνου του για να μοιράζεται τις δεξιότητες και τις γνώσεις του σε σεμινάρια, εργαστήρια πεδίου και φωτογραφικές εξορμήσεις.

Εδώ, ζητάμε από τον Erik τις συμβουλές του για επιτυχημένες φωτογραφίες θαλασσινών τοπίων και σας προτείνουμε μερικές από τις καλύτερες επιλογές μηχανών και φακών Canon για φωτογράφιση παραλιών και θαλασσινών τοπίων.

Φωτογραφία του Erik Colombo, που απεικονίζει έναν καμπυλωτό, απότομο γκρεμό με ένα κοχύλι πάνω στα βράχια στο προσκήνιο και σύννεφα στον βραδινό ουρανό στο φόντο.

Είτε πρόκειται για μια εξωτική είτε για μια πολύ γνωστή τοποθεσία, ο Erik συνιστά να αναζητάτε ασυνήθιστες προοπτικές. Ωστόσο, προτείνει επίσης να χρησιμοποιείτε όλες τις καθιερωμένες τεχνικές σύνθεσης –συμπεριλαμβανομένων των γραμμών-οδηγών– και να διασφαλίζετε ότι υπάρχει κάτι στο προσκήνιο, στον μέσο χώρο και στο φόντο που τραβάει την προσοχή. Σύνθετη λήψη πέντε εικόνων, τραβηγμένη με μια Canon EOS R5 και φακό Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM. © Erik Colombo

Φωτογραφία του Erik Colombo, που απεικονίζει μια βραχώδη προεξοχή με μια φυσική αψίδα και, στο προσκήνιο, θολωμένα με μακρά έκθεση, κύματα που στροβιλίζονται γύρω από τα βράχια.

Ακόμη και σε σχετικά καλές καιρικές συνθήκες, ο εξοπλισμός σας μπορεί να βρεθεί εκτεθειμένος σε σταγονίδια θαλασσινού νερού. Οι μηχανές και οι φακοί διαθέτουν διάφορα επίπεδα προστασίας από τις καιρικές συνθήκες. Ωστόσο, ακόμη κι έτσι, ο Erik συχνά χρησιμοποιεί καλύμματα βροχής, ενώ λέει επίσης ότι «είναι πάρα πολύ σημαντικό να αγοράσετε ένα καλό σακίδιο, για να παραμένουν στεγνοί οι φακοί σας». Επιπλέον, μια καλή ιδέα είναι να επενδύσετε σε παρασολέιγ φακών για να κρατάτε τα σταγονίδια μακριά από τους φακούς σας. Σύνθετη λήψη τριών εικόνων, τραβηγμένη με μια Canon EOS R5 και φακό Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM. © Erik Colombo

1. Πώς να πετύχετε εντυπωσιακές φωτογραφίες θαλασσινών τοπίων

«Η σύνθεση είναι το πιο σημαντικό κομμάτι στη φωτογραφία και ειδικά στα θαλασσινά τοπία», λέει ο Erik. Συμβουλεύει να αφιερώνετε λίγο χρόνο σε μια τοποθεσία πριν ξεκινήσετε να βγάζετε φωτογραφίες. «Η εξερεύνηση χωρίς μηχανή είναι κάτι που θα σας βοηθήσει πολύ», λέει. «Αφού πρώτα αφιερώσω 20-30 λεπτά για να γνωρίσω ένα μέρος, μόνο τότε βγάζω τη μηχανή από το σακίδιό μου.»

Στην πραγματική ζωή, η ανοιχτή θάλασσα μπορεί να είναι καθηλωτική, αλλά μια στατική εικόνα δεν μπορεί να αποτυπώσει τον δυναμισμό της. Αναζητήστε χαρακτηριστικά σχήματα στην ακτή για να δημιουργήσετε συνθέσεις με κλασικά στοιχεία, όπως σημεία ενδιαφέροντος σε διαφορετικές αποστάσεις, ασύμμετρο καδράρισμα και γραμμές-οδηγούς. «Τα βράχια αποτελούν ιδανικά θέματα για τη δημιουργία μιας δυναμικής σύνθεσης», λέει ο Erik, «και τα λουλούδια, με τα θερμά χρώματά τους, μπορούν να δημιουργήσουν μια εξαιρετική αντίθεση με τα ψυχρά χρώματα της θάλασσας.»

Στα θαλασσινά τοπία, ένας επίπεδος ορίζοντας μπορεί να φτιάξει ή να καταστρέψει την εικόνα. Πολλές μηχανές διαθέτουν ένα ηλεκτρονικό επίπεδο, το οποίο μπορεί να εμφανιστεί πάνω από την εικόνα στο σκόπευτρο ή στην πίσω οθόνη, για να σας βοηθήσει να αποφύγετε τους κεκλιμένους ορίζοντες. Η EOS R7 διαθέτει μια λειτουργία αυτόματης οριζοντίωσης, η οποία χρησιμοποιεί τη σταθεροποίηση εικόνας μέσα στο σώμα (IBIS) για να ευθυγραμμίσει οποιονδήποτε ορίζοντα με ελαφριά κλίση, διασφαλίζοντας έτσι τέλειες λήψεις.

Όποια μηχανή κι αν χρησιμοποιήσετε, ο Erik συνιστά επίσης την ενεργοποίηση της λειτουργίας πλέγματος για οριζοντιωμένες λήψεις και για βοήθεια στις κλασικές τεχνικές σύνθεσης, όπως ο κανόνας των τρίτων, ή για την ευθυγράμμιση διαγώνιων στοιχείων της εικόνας.

Σύνθετη φωτογραφία HDR του Erik Colombo, που απεικονίζει κύματα να σκάνε πάνω σε βράχους. Η εικόνα είναι θολωμένη λόγω της μακράς έκθεσης. Σκούρα γκρι σύννεφα κρύβουν τον ήλιο στον ουρανό.

Μια σύνθεση με κατακόρυφο προσανατολισμό μπορεί να τονίσει την αντίθεση ανάμεσα στη θάλασσα και τον ουρανό. Ρυθμίζοντας τη μηχανή σας στην κατάσταση HDR, αν είναι διαθέσιμη, μπορείτε να αποτυπώσετε και τα δύο. Ωστόσο, αν η μηχανή σας δεν προσφέρει τη συγκεκριμένη επιλογή, μην ανησυχείτε. Με τη μηχανή του πάνω σε ένα τρίποδο, ο Erik συχνά βγάζει πολλές λήψεις και χρησιμοποιεί διαφορετικές ρυθμίσεις για να φωτογραφίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα διάφορα μέρη της σκηνής. Στη συνέχεια, χρησιμοποιεί τεχνικές σύνθεσης για να συνδυάσει πολλαπλές λήψεις σε μία εικόνα. Αυτή η εικόνα αποτελείται από τρεις λήψεις, που έγιναν με μια Canon EOS 5D Mark IV και φακό Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM στα 16mm, με 1/15 δευτ. για το προσκήνιο και 1/125 δευτ. για τα σύννεφα, f/13 και ISO 100. © Erik Colombo

Φωτογραφία του Erik Colombo με το Βόρειο Σέλας που λαμπυρίζει στον ουρανό και τα χρώματά του που αντανακλώνται στην παγωμένη θάλασσα. Η ξηρά είναι μια σκούρα γραμμή στον ορίζοντα.

Αυτά που συμβαίνουν στον ουρανό μπορεί να είναι εξίσου εντυπωσιακά με αυτά που συμβαίνουν στη θάλασσα, είτε πρόκειται για μια αυγή σαν κι αυτή είτε για τα σύννεφα μιας καταιγίδας. Λήψη με Canon EOS R5 και φακό Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM στα 15mm, με 15 δευτ., f/11 και ISO 100. © Erik Colombo

2. Φωτογραφήστε θαλασσινά τοπία με κατακόρυφο προσανατολισμό

Σήμερα, η λήψη με κατακόρυφο προσανατολισμό είναι εξίσου σημαντική με τη λήψη με οριζόντιο, ακόμη κι όταν πρόκειται για τοπία. Η δημιουργία εικόνων που λειτουργούν καλά σε διάφορες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί βασικό μέρος της ροής εργασίας πολλών φωτογράφων, αλλά είναι επίσης και μια ευκαιρία να αναδείξετε ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που μπορεί να μην είναι τόσο εμφανείς στις οριζόντιες λήψεις.

«Λατρεύω τις κατακόρυφες συνθέσεις», λέει ο Erik. «Είναι πιο ενδιαφέρουσες και λιγότερο χαοτικές σε σχέση με τις οριζόντιες συνθέσεις. Για τέτοιες λήψεις, η αναζήτηση ενός καλού στοιχείου στο προσκήνιο είναι εξαιρετικά σημαντική για να διασφαλίσετε μια ενδιαφέρουσα και μοναδική φωτογραφία.»

3. Ποια είναι η καλύτερη ώρα για τη φωτογράφιση θαλασσινών τοπίων;

Το ίδιο σκηνικό μπορεί να διαφέρει αρκετά, καθώς η ένταση, η κατεύθυνση και το χρώμα του φωτός ποικίλλουν στη διάρκεια της ημέρας. Δεν υπάρχει απαραίτητα κάποια «σωστή ώρα». Ωστόσο, το φως νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα στη διάρκεια της «χρυσής ώρας», όπως και κατά την «μπλε ώρα» πριν και μετά, θα δημιουργήσει πιο ενδιαφέροντα χρώματα σε σχέση με το σκληρό φως του μεσημεριανού ήλιου.

Αν φωτογραφίζετε νωρίς το πρωί ή αργά μέσα στη μέρα, μπορεί να έχετε τη δυνατότητα να αποτυπώσετε μερικά πολύ εντυπωσιακά θαλασσινά τοπία με ανθρώπους, δέντρα και άλλα χαρακτηριστικά του τοπίου ή τεχνητές δομές που διακρίνονται ως σιλουέτες. Ωστόσο, για περισσότερες λεπτομέρειες και δημιουργική ευελιξία, ακολουθήστε την ίδια προσέγγιση όπως και με τους άλλους τύπους φωτογραφίας σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού: χρησιμοποιήστε μεγάλο διάφραγμα (χαμηλό αριθμό f) για να επιτρέψετε σε όσο το δυνατόν περισσότερο φως να εισέλθει στη μηχανή, αυξήστε τη ρύθμιση ISO και επιλέξτε μια μηχανή που έχει σχεδιαστεί για εξαιρετική απόδοση σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού, όπως τα μοντέλα του Συστήματος EOS R της Canon.

Ωστόσο, συνήθως η πρόκληση είναι η λήψη σε συνθήκες πολύ έντονου φωτός, όπως π.χ. υπό τον εκτυφλωτικό μεσημεριανό ήλιο, και όχι όταν υπάρχει ασθενής φωτισμός. Για αυτές, η EOS R50 και άλλες μηχανές Canon περιλαμβάνουν λειτουργίες όπως η κατάσταση Έξυπνης σκηνής και η κατάσταση σκηνής HDR (υψηλό δυναμικό εύρος), οι οποίες είναι ιδανικές για συνθήκες με έντονη αντίθεση, όπως συμβαίνει με τις έντονες αντανακλάσεις που συχνά συναντάτε στην παραλία.

Σύνθετη φωτογραφία HDR του Erik Colombo, που απεικονίζει τον ήλιο που δύει μέσα από μια φυσική αψίδα. Στο προσκήνιο, η θάλασσα σκάει σε μια βραχώδη ακτή.

Η φωτογράφιση κατά τη διάρκεια της «χρυσής ώρας» (η ώρα αμέσως μετά την ανατολή του ήλιου και αμέσως πριν τη δύση) είναι μια εξαιρετική για τη φωτογράφιση θαλασσινών τοπίων, καθώς τα θερμά χρώματα και η χαμηλή θέση του ήλιου δημιουργούν ακόμη πιο όμορφες συνθήκες φωτισμού. Σύνθετη εικόνα HDR, η οποία αποτελείται από πέντε λήψεις που έγιναν με μια Canon EOS 5D Mark IV και φακό Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM στα 16mm, από 0,3 δευτ. για το προσκήνιο έως 1/160 δευτ. για τον ήλιο, με f/11 και ISO 100. © Erik Colombo

4. Ρυθμίσεις μηχανής για καλύτερες φωτογραφίες θαλασσινών τοπίων

Αν δεν μπορείτε να αποφύγετε τη φωτογράφιση με έντονο φως κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Erik είναι υπέρ της χρήσης ενός φίλτρου ουδέτερης πυκνότητας (ND) για τη μείωση της ποσότητας του φωτός που εισέρχεται στη μηχανή. Του αρέσει να χρησιμοποιεί ένα ισχυρό φίλτρο ND1000 10 στοπ. «Με αυτόν τον τρόπο φιλτράρεται η ποσότητα του φωτός, ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φωτογράφιση μακράς έκθεσης για να το φλουτάρισμα της κίνησης στη θάλασσα», λέει.

Στον Erik αρέσει η συγκεκριμένη τεχνική, επειδή η δημιουργία μιας αίσθησης κίνησης σε ένα θαλασσινό τοπίο μπορεί να προσθέσει ενδιαφέρον σε μια, κατά τα άλλα, μέτρια σκηνή. Δύο βασικές περιοχές στις οποίες πρέπει να εστιάσουμε είναι η θάλασσα και ο ουρανός. Και τα δύο κινούνται σχετικά αργά. Για την αποτύπωση μιας αίσθησης κίνησής τους (αντί να τα παγώσετε) χρειάζεστε χαμηλή ταχύτητα κλείστρου και ένα μέσο στήριξης της μηχανής – συνήθως ένα τρίποδο.

Η χρήση χαμηλής τιμής ISO και μικρού διαφράγματος (μεγάλος αριθμός f) θα σας επιτρέψει να χρησιμοποιήσετε χαμηλότερες ταχύτητες κλείστρου. Για να αποφύγετε την αστάθεια της μηχανής όταν πατάτε το κουμπί του κλείστρου, μπορείτε να ελέγχετε τη μηχανή σας από απόσταση χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Canon Camera Connect. Δοκιμάστε να φωτογραφίσετε χρησιμοποιώντας μακρά έκθεση 10 δευτερολέπτων ή περισσότερο, για να δείτε πώς τα σύννεφα που κινούνται και το νερό που πλησιάζει στην παραλία θολώνουν και αποκτούν ένα μεταξένιο, απαλό χρώμα. Εναλλακτικά, επιλέξτε μια πολύ υψηλή ταχύτητα κλείστρου για να αποτυπώσετε τα μεμονωμένα σταγονίδια του νερού από τα αφρισμένα κύματα.

5. Βάθος πεδίου σε φωτογραφίες θαλασσινών τοπίων

Ο Erik θέλει συχνά ένα συγκεκριμένο μέρος της σκηνής να βρίσκεται σε ευκρινή εστίαση και το υπόλοιπο να είναι πιο θολό (μικρό βάθος πεδίου). Σε αυτές τις περιπτώσεις, στηρίζεται στη χειροκίνητη εστίαση και σε μια χρήσιμη λειτουργία των mirrorless μηχανών Canon, τον τονισμό περιγραμμάτων για χειροκίνητη εστίαση (Τονισμός περιγραμμάτων MF). Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη όταν τα επίπεδα φωτός είναι χαμηλότερα ή το τοπίο είναι ομιχλώδες και η εστίαση πιο δύσκολη.

«Παρ’ όλο που η αυτόματη εστίαση είναι πολύ χρήσιμη», λέει, «όταν οι καιρικές συνθήκες είναι δύσκολες, ο τονισμός των περιγραμμάτων μπορεί να αποδειχθεί σωτήριος.» Έχοντας ενεργοποιημένη τη ρύθμιση τονισμού περιγραμμάτων MF, μπορείτε να εστιάσετε χειροκίνητα με σιγουριά, καθώς η οθόνη ή το σκόπευτρο της μηχανής θα σας δείξουν με ακρίβεια όλα όσα βρίσκονται σε εστίαση. Αυτό γίνεται με την υπέρθεση ενός επιπέδου με φωτεινά χρώματα στα σημεία της σκηνής που είναι εστιασμένα, ενώ θα βλέπετε τις περιοχές που έχουν επισημανθεί να αλλάζουν καθώς ρυθμίζετε την εστίαση.

Αντίθετα, στη φωτογράφιση τοπίων, ορισμένες φορές θέλετε να βρίσκεται σε ευκρινή εστίαση όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της σκηνής, από το προσκήνιο ως το φόντο. Μια εξαιρετική τεχνική γι' αυτό είναι η εστίαση στην υπερεστιακή απόσταση. Η υπερεστιακή απόσταση διαφέρει ανάλογα με τον φακό, το διάφραγμα και την εστιακή απόσταση που χρησιμοποιείτε. Επομένως, ο ευκολότερος τρόπος για να βρείτε πού πρέπει να εστιάσετε είναι να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία υπολογισμού βάθους πεδίου και υπερεστιακής απόστασης στη δωρεάν εφαρμογή Photo Companion της Canon. Αν δεν έχετε χρόνο για υπολογισμούς, ένας γρήγορος εμπειρικός κανόνας είναι να εστιάσετε περίπου στο ένα τρίτο της απόστασης έως τη σκηνή.

Φωτογραφία του Erik Colombo, που απεικονίζει τα κύματα που σκάνε παγώνοντας την κίνησή τους. Στο φόντο φαίνονται οι θολές φιγούρες των βράχων, που φωτίζονται με τα ζεστά χρώματα του ηλιοβασιλέματος.

Σε αυτήν την εντυπωσιακή φωτογραφία, οι σταγόνες νερού που εκτοξεύονται προς τα πάνω από τα κύματα που σκάνε είναι παγωμένες χάρη στη γρήγορη ταχύτητα κλείστρου. Στο προσκήνιο φαίνονται τα βότσαλα σε ευκρινή εστίαση, τα οποία έρχονται σε αντίθεση με τις εντυπωσιακές φιγούρες των βράχων στο φόντο, που δεν ξεχωρίζουν εύκολα λόγω των αφρών και της θαμπάδας της απόστασης. Σύνθετη εικόνα HDR, η οποία αποτελείται από τρεις λήψεις που έγιναν με μια Canon EOS R5 και φακό Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM στα 105mm, με 1/250 δευτ. για το προσκήνιο και τα κύματα και με 1/160 για τον ουρανό, f/11 και ISO 100. © Erik Colombo

6. Ποιος είναι ο καλύτερος καιρός για τη φωτογράφιση θαλασσινών τοπίων;

Τα καιρικά φαινόμενα μπορούν να προσθέσουν πραγματικό ενδιαφέρον στη λήψη ενός θαλασσινού τοπίου, είτε πρόκειται για απαλά, διάσπαρτα σύννεφα με χρυσαφένιες αποχρώσεις είτε για σκούρα σύννεφα που προμηνύουν μια δυνατή καταιγίδα. Η δυνατότητα να βλέπετε ενδιαφέροντα καιρικά μοτίβα και να γνωρίζετε πώς να τα αξιοποιήσετε φωτογραφικά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο είναι μια σημαντική δεξιότητα που θα πρέπει να αποκτήσετε. «Πάντα λέω στους μαθητές μου ότι δεν υπάρχουν κακές καιρικές συνθήκες, μόνο κακοί φωτογράφοι», λέει ο Erik. «Η ομορφιά της φωτογράφισης τοπίων είναι το απρόβλεπτο της φύσης.

«Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών μου σε όλο τον κόσμο, οι καλύτερες καιρικές συνθήκες ήταν πάντοτε μετά από μια καταιγίδα.»

Φωτογραφίζετε και προέκυψε μια απρόσμενη μπόρα; Αυτό είναι ευκαιρία, όχι πρόβλημα. «Κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας στη θάλασσα», προτείνει ο Erik, «χρησιμοποιήστε έναν φακό ζουμ για να τραβήξετε φωτογραφίες των κυμάτων με υψηλή ταχύτητα κλείστρου, περίπου στα 1/1000 δευτ., ώστε να συλλάβετε τις σταγόνες των κυμάτων· εναλλακτικά, επιλέξτε μια χαμηλή ταχύτητα κλείστρου, γύρω στα 10 δευτερόλεπτα, για να δημιουργήσετε κάτι αφηρημένο.»

7. Οι καλύτερες επιλογές μηχανών και φακών για φωτογραφία θαλασσινών τοπίων

Για να ελαχιστοποιήσει το βάρος που χρειάζεται να μεταφέρει, ο Erik συχνά παίρνει μαζί του μόνο μία μηχανή – μια μηχανή full-frame του Συστήματος EOS R μαζί με έναν ευρυγώνιο φακό ζουμ RF.

Για εξαιρετικά ευρυγώνιες λήψεις, που είναι θαυμάσια επιλογή για θαλασσινά τοπία, μια μηχανή full-frame όπως η EOS R8, σε συνδυασμό με τον φακό RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, είναι ένας ανίκητος συνδυασμός για να αποτυπώνετε πλατιά τοπία με εξοπλισμό μικρού μεγέθους, κατάλληλου για ταξίδια. Η EOS R8 προσφέρει επίσης δυνατότητα γρήγορης συνεχούς λήψης με ρυθμό έως και 40fps, κάτι που είναι ιδανικό για να «πιάσετε» τη στιγμή που ένα κύμα σκάει πάνω στα βράχια.

Μια πιο προσιτή οικονομικά εναλλακτική επιλογή είναι η EOS R50 των 24,2MP σε συνδυασμό με τον φακό RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM ή με τον RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM για ακόμη πιο ελαφρύ, φορητό και εξαιρετικά ευέλικτο εξοπλισμό, ο οποίος είναι ιδανικός για μια μέρα στην παραλία.

Οι συγκεκριμένοι φακοί σάς προσφέρουν ένα ευρύ και ιδιαίτερα ευέλικτο εύρος εστιακών αποστάσεων. Αν θέλετε έναν σούπερ τηλεφακό, ο RF 100-400mm F5.6-8 IS USM είναι μια εξαιρετική επιλογή σε συνδυασμό με μια μηχανή full-frame και σας προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια με μια μηχανή APS-C.

Αν έχετε ήδη φακούς EF και θέλετε να τους χρησιμοποιήσετε με μηχανές του Συστήματος EOS R, ο Προσαρμογέας βάσης φίλτρου τύπου drop-in EF-EOS R προσφέρει ένα επιπλέον πλεονέκτημα: όχι μόνο σας επιτρέπει να χρησιμοποιείτε φακούς EF και EF-S χωρίς απώλεια ποιότητας ή λειτουργικότητας, αλλά σας δίνει επίσης τη δυνατότητα να χρησιμοποιείτε φίλτρα τύπου drop-in. Διατίθεται είτε με φίλτρο V-ND είτε με φίλτρο κυκλικής πόλωσης. Αμφότερα είναι ανεκτίμητα υπό το εκτυφλωτικό φως στην παραλία.

Η παραλία δεν είναι απλώς ένα μέρος για διασκέδαση με τους φίλους και την οικογένειά σας – προσφέρει επίσης αμέτρητες δυνατότητες για εξαιρετικές φωτογραφίες τοπίων, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες.


Σύνταξη: Astrid Pitman & Sarah Bakkland

Σχετικά προϊόντα

  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R50

    Δημιουργήστε εντυπωσιακό περιεχόμενο που θα τραβήξει την προσοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αυτήν τη mirrorless μηχανή EOS R που τραβάει από ευκρινείς στατικές εικόνες μέχρι ταινίες 4K και ζωντανές ροές. Όλα σε μία ολοκληρωμένη συσκευή.
  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R10

    Κάντε τα επόμενα βήματά σας στη φωτογραφία και στο βίντεο με μια mirrorless μηχανή του Συστήματος EOS R που έχει κατασκευαστεί γύρω από έναν αισθητήρα μεγέθους APS-C.
  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R7

    Εξερευνήστε την άγρια φύση με μια μηχανή που προσφέρει εκπληκτική ταχύτητα και ποιότητα εικόνας, σε ένα φορητό σώμα APS-C σχεδιασμένο για το μέλλον.
  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R8

    Περάστε στη full-frame φωτογραφία και το βίντεο και κάντε πραγματικότητα τις δημιουργικές σας φιλοδοξίες.
  • Φακοί RF-S

    RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM

    Πλησιάστε περισσότερο με αυτόν τον ελαφρύ, ευέλικτο τηλεφακό ζουμ APS-C και ανακαλύψτε μια νέα διάσταση στη φωτογράφιση ταξιδιών, σπορ, οικογενειακών στιγμών και κατοικιδίων.
  • Φακοί RF-S

    RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM

    Ένας φακός ζουμ APS-C της σειράς EOS R για ευρυγώνιες λήψεις έως λήψεις τηλεφακού, ιδανικός για ταξίδια, άγρια φύση, σπορ και lifestyle.
  • Υπερ-ευρυγώνιος φακός ζουμ

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Ένας μικρός και ελαφρύς φακός ζουμ RF 15-30mm, ιδανικός για ταξίδια, συμπεριλαμβανομένων των αστικών και των φυσικών τοπίων, των αρχιτεκτονικών θεμάτων και του vlogging εν κινήσει.
  • Τηλεφακός ζουμ

    RF 70-200mm F4L IS USM

    Ένας απαραίτητος, μικρός και ελαφρύς τηλεφακός ζουμ της σειράς L, ο RF 70-200mm F4L IS USM είναι ιδανικός για ταξίδια, σπορ/άγρια φύση και πορτραίτα.
  • Τρίποδο

    Tripod Grip HG-100TBR

    Κάντε λήψεις για περισσότερο χρόνο με μεγαλύτερη σταθερότητα και δημιουργική ευελιξία χάρη σε αυτήν τη μοναδική λαβή-τρίποδο με αποσπώμενο τηλεχειριστήριο.

Σχετικά άρθρα

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΠΙΟΥ

    Πώς να φωτογραφίσετε τοπία με τη μηχανή στο χέρι

    Μάθετε πώς να αποτυπώνετε εντυπωσιακά τοπία χωρίς τρίποδο.

  • ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

    Πώς να φωτογραφίσετε το υδάτινο στοιχείο

    Ανακαλύψτε πώς μπορείτε να αιχμαλωτίσετε τη ροή, την πτώση, τον παφλασμό ή την ακινησία του υδάτινου στοιχείου με αυτές τις 5 συμβουλές από ειδικούς.

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΠΙΟΥ

    Οι καλύτεροι φακοί για τοπία

    Όλες οι πληροφορίες που χρειάζεστε για να μπορέσετε να επιλέξετε οικονομικά προσιτούς σταθερούς φακούς και φακούς ζουμ.

  • ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ/ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

    Συμβουλές για λήψεις σε ακραίες καιρικές συνθήκες

    Από την προστασία του εξοπλισμού σας μέχρι τη φροντίδα του ίδιου σας του εαυτού, εδώ θα βρείτε κορυφαίες συμβουλές και κόλπα για την τελειοποίηση των τεχνικών φωτογραφίας σε ακραίες καιρικές συνθήκες.