ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Οδηγός βασικών τεχνικών για την υπέρθεση εστίασης

Ανακαλύψτε τα χαρακτηριστικά των μηχανών του Συστήματος EOS R που κάνουν απλή την υπέρθεση εστίασης, με συμβουλές από τον φωτογράφο macro Matt Doogue.
Μια πλήρως επεξεργασμένη υπέρθεση 100 καρέ που δείχνει την κοντινή λήψη ενός φτερού παγονιού, η οποία τραβήχτηκε από τον Matt Doogue χρησιμοποιώντας την ενσωματωμένη λειτουργία οριοθέτησης εστίασης και σύνθεσης με βάθος της Canon EOS R10.

Η υπέρθεση εστίασης είναι μια μέθοδος λήψης κατά την οποία καταγράφετε πολλαπλές λήψεις σε ελαφρώς διαφορετικές αποστάσεις εστίασης («οριοθέτηση») και στη συνέχεια συνθέτετε ή «στοιβάζετε» τις λήψεις σε μία ενιαία εικόνα, για να έχετε εστιασμένο μεγαλύτερο τμήμα του θέματός σας ή της σκηνής. Μπορείτε να συνδυάσετε τις εικόνες σας χρησιμοποιώντας λογισμικό επεξεργασίας ή τα ενσωματωμένα εργαλεία υπέρθεσης εστίασης των μηχανών Canon.

Όταν φωτογραφίζετε σε πολύ κοντινή απόσταση από το θέμα σας, συνήθως χρησιμοποιείτε ευρύ διάφραγμα (χαμηλό αριθμό f) για να επιτρέψετε σε όσο το δυνατόν περισσότερο φως να εισέλθει. Ωστόσο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολύ μικρό βάθος πεδίου, γεγονός που σημαίνει ότι μεγάλο μέρος του θέματος ή της σκηνής είναι εκτός εστίασης. Η υπέρθεση εστίασης μπορεί να ξεκλειδώσει έναν κόσμο κρυμμένης ομορφιάς και περίπλοκων λεπτομερειών στη φωτογραφία macro, ενώ είναι επίσης ιδανική για τοπία στα οποία θέλετε να είναι ευκρινής όλη η σκηνή, από τα πιο κοντινά μέχρι τα πιο απομακρυσμένα στοιχεία.

Με παραπάνω από μια δεκαετία εμπειρίας στη φωτογράφιση για έντυπα με θέμα τη φύση, ο επαγγελματίας φωτογράφος macro Matt Doogue είναι ειδικός στην χειροκίνητη υπέρθεση εστίασης. Ωστόσο, οι εξελιγμένες λειτουργίες που ενσωματώνουν οι mirrorless μηχανές του Συστήματος EOS R της Canon μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε το ίδιο αποτέλεσμα χωρίς καθόλου ‏επεξεργασία. Χρησιμοποιώντας τις ενσωματωμένες λειτουργίες οριοθέτησης εστίασης και υπέρθεσης των μηχανών Canon EOS R7 και EOS R10, μπορείτε να αποτυπώνετε μαγευτικές κοντινές λήψεις με ελάχιστη προσπάθεια.

Η επιλογή του καλύτερου εξοπλισμού macro για αρχάριους είναι σημαντική για την υπέρθεση εστίασης, αλλά χρειάζεστε επίσης και πρακτικούς τρόπους για να τον χρησιμοποιήσετε. Σε αυτόν τον οδηγό, ανακαλύψτε τον τρόπο με τον οποίο ο Matt χρησιμοποιεί την υπέρθεση εστίασης για εντυπωσιακές λήψεις θεμάτων από τη φύση – τόσο χειροκίνητα όσο και με τη μηχανή. Με μερικές συμβουλές για το πώς μπορείτε να πραγματοποιήσετε λήψεις macro και με την τελευταία σειρά μοντέλων του Συστήματος Canon EOS R, σύντομα θα απαθανατίζετε εντυπωσιακές φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας.

Οριοθέτηση εστίασης

Στιγμιότυπο οθόνης που εμφανίζει το μενού Οριοθέτηση εστίασης σε μια μηχανή Canon με ενεργοποιημένη την επιλογή «Οριοθέτηση εστίασης».

Ενεργοποιήστε την Οριοθέτηση εστίασης από το μενού της μηχανής σας και ορίστε τον αριθμό των εικόνων που θα καταγραφούν. Η τιμή του βήματος εστίασης μπορεί να αυξηθεί όταν το θέμα βρίσκεται πιο μακριά από τη μηχανή ή όταν δουλεύετε με μικρότερο διάφραγμα. Για θέματα macro και για μεγαλύτερα διαφράγματα, επιλέξτε μικρότερο βήμα εστίασης.

Ο φωτογράφος Matt Doogue γονατίζει πίσω από ένα τρίποδο για να φωτογραφήσει μια γέφυρα χρησιμοποιώντας τη λειτουργία οριοθέτησης εστίασης της Canon EOS R7.

«Για να βεβαιωθείτε ότι η σειρά των εικόνων σας είναι τέλεια ευθυγραμμισμένη, είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε ένα στιβαρό τρίποδο ώστε να αποτρέψετε την κίνηση της μηχανής μεταξύ των λήψεων», συνιστά ο Matt. Προτείνει να καταγράφετε περισσότερες εικόνες για μικροσκοπικά θέματα macro απ’ ότι για σκηνικά τοπίων.

Ανεξάρτητα από τη μέθοδο που χρησιμοποιείτε για την υπέρθεση των εικόνων σας, το πρώτο στάδιο της διαδικασίας είναι η λήψη μιας σειράς φωτογραφιών με διαφορετικές ρυθμίσεις εστίασης για να καταγράψετε ολόκληρο το βάθος πεδίου του θέματος της φωτογράφισης. Αυτό ονομάζεται οριοθέτηση εστίασης και σχεδόν κάθε μηχανή του Συστήματος Canon EOS R διαθέτει μια λειτουργία που αυτοματοποιεί τη διαδικασία, καταγράφοντας μια σειρά από λήψεις με την απόσταση εστίασης να αυξάνεται από λήψη σε λήψη, τις οποίες μπορείτε στη συνέχεια να συνδυάσετε.

«Η λειτουργία οριοθέτησης ξεκινάει από το πλησιέστερο σημείο εστίασης στο θέμα σας», εξηγεί ο Matt. «Αλλάζει αυτόματα την εστιακή απόσταση του φακού, καταγράφοντας μια λήψη σε κάθε βήμα αύξησης που έχετε επιλέξει στο μενού, πρακτικά συρρικνώνοντας τη σκηνή.»

Εικόνα μιας γέφυρας με το πρώτο μόνο τμήμα της εστιασμένο, τραβηγμένη από τον Matt Doogue, ο οποίος χρησιμοποίησε τη λειτουργία οριοθέτησης εστίασης σε μια Canon EOS R7.

Μια λήψη από τη σειρά εικόνων με οριοθέτηση εστίασης του Matt, με μόνο την άγκυρα να είναι εστιασμένη στο προσκήνιο. Για να διασφαλίσετε ότι η τιμή διαφράγματος παραμένει σταθερή για κάθε καρέ της σειράς, χρησιμοποιήστε την κατάσταση Προτεραιότητας διαφράγματος (Av) ή την κατάσταση Χειροκίνητης έκθεσης. Λήψη με Canon EOS R7 και φακό Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, με 1/400 δευτ., f/5.6 και ISO 100. © Matt Doogue

Φωτογραφία με υπέρθεση, αποτελούμενη από μια σειρά εικόνων που έχουν τραβηχτεί με διαφορετικές ρυθμίσεις εστίασης, η οποία δείχνει ολόκληρη τη σκηνή εστιασμένη. Λήψη από τον Matt Doogue με μια Canon EOS R7.

Φωτογραφία με υπέρθεση, αποτελούμενη από μια σειρά εικόνων που έχουν τραβηχτεί από τον Matt με διαφορετικές ρυθμίσεις εστίασης, η οποία δείχνει ολόκληρη τη σκηνή εστιασμένη. Λήψη με Canon EOS R7 και φακό Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, με 1/400 δευτ., f/5.6 και ISO 100. © Matt Doogue

Θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο φακός σας έχει ρυθμιστεί στην κατάσταση αυτόματης εστίασης (AF). Για φακούς χωρίς διακόπτη AF/MF, ενεργοποιήστε την κατάσταση AF στο μενού της μηχανής. Η χρήση ευρυγώνιου φακού σάς επιτρέπει να κόψετε την τελική εικόνα για να διασφαλίσετε ότι όλο το θέμα παραμένει στο κάδρο.

Ο Matt βρήκε το μενού οριοθέτησης εστίασης πολύ εύκολο στη ρύθμιση και στη χρήση. «Αφού πειραματιστείς λίγο με την υπέρθεση, κατανοείς τι κάνει κάθε επιλογή», λέει.

Όταν είστε έτοιμοι, πατήστε απλώς το κουμπί του κλείστρου για να ξεκινήσετε τη λήψη φωτογραφιών. Στην επάνω πλευρά της οθόνης LCD υπάρχει ένας μετρητής που υποδεικνύει τον αριθμό των φωτογραφιών που απομένουν.

Υπέρθεση εστίασης εντός μηχανής

Στιγμιότυπο οθόνης που εμφανίζει το μενού Οριοθέτηση εστίασης σε μια μηχανή Canon με ενεργοποιημένη την επιλογή «Οριοθέτηση εστίασης».

Μηχανές όπως η Canon EOS R7 και η EOS R10 διαθέτουν τη λειτουργία Σύνθεσης με βάθος στο μενού Οριοθέτησης εστίασης, η οποία σας επιτρέπει να συνδυάζετε τις εικόνες που έχετε καταγράψει ως ένα ενιαίο αρχείο JPEG, ενώ παράλληλα αποθηκεύει ξεχωριστά τα πρωτότυπα καρέ.

Στιγμιότυπο οθόνης που εμφανίζει το μενού Οριοθέτηση εστίασης σε μια μηχανή Canon με ενεργοποιημένη την επιλογή «Σύνθεση με βάθος».

Όταν είναι ενεργοποιημένη η σύνθεση με βάθος, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία «Κοπή βάθους» για να κόψετε αυτόματα την εικόνα.

Η Canon EOS R7 και η EOS R10 απλοποιούν τη διαδικασία, καθώς πραγματοποιούν την υπέρθεση των εικόνων αυτόματα μέσα στη μηχανή, χωρίς να απαιτείται επεξεργασία σε υπολογιστή. «Η δυνατότητα δημιουργίας μιας σύνθετης εικόνας εντός της μηχανής αλλάζει πραγματικά τα δεδομένα του παιχνιδιού», λέει ο Matt. «Μαζί με την εικόνα σύνθεσης με βάθος αποθηκεύονται και οι μεμονωμένες εικόνες, οπότε το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως. Ωστόσο, δεδομένου ότι η μηχανή διατηρεί τα μεμονωμένα καρέ της υπέρθεσης, μπορείτε επίσης να τα επεξεργαστείτε μόνοι σας ή να τα χρησιμοποιήσετε ξεχωριστά.»

Στην EOS R7, η υπέρθεση εντός μηχανής είναι διαθέσιμη σε κάθε κατάσταση έκθεσης. «Θα σας πρότεινα να χρησιμοποιήσετε την Χειροκίνητη (M) κατάσταση, καθώς σας δίνει τον πλήρη έλεγχο της μηχανής και του πώς θα δείχνει η τελική εικόνα», λέει ο Matt. «Θα χρειαστείτε υψηλότερη ταχύτητα κλείστρου για να αποφύγετε την αστάθεια της μηχανής κατά τη λήψη χωρίς τρίποδο, η οποία μπορεί να επιτευχθεί με τη ρύθμιση υψηλότερου ISO και ευρύτερου διαφράγματος.»

Μια καλή ιδέα είναι να τραβήξετε μια δοκιμαστική λήψη ώστε να βεβαιωθείτε ότι είστε ικανοποιημένοι με τις ρυθμίσεις σας, ενώ είναι επίσης σημαντικό να διατηρήσετε σταθερή τη μηχανή. «Σχεδόν πάντα χρησιμοποιώ τρίποδο κατά την υπέρθεση εντός μηχανής, καθώς θέλω να ελαχιστοποιήσω τον αντίκτυπο που έχω στην κίνηση των καρέ», εξηγεί ο Matt. Ωστόσο, αυτό δεν είναι ιδανικό για ζωντανά θέματα. «Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι υψηλότερες ρυθμίσεις ταχύτητας κλείστρου και ISO βοηθούν στην καταπολέμηση οποιασδήποτε ακούσιας κίνησης του φωτογράφου», προσθέτει. Η ενσωματωμένη σταθεροποίηση εικόνας της EOS R7 προσφέρει στον Matt επιπλέον περιθώριο ελιγμών για φωτογράφιση χωρίς τρίποδο.

Κοντινή λήψη του στήμονα ενός λουλουδιού, που αποτελείται από 100 καρέ σε υπέρθεση, χρησιμοποιώντας την ενσωματωμένη λειτουργία οριοθέτησης εστίασης και σύνθεσης με βάθος της Canon EOS R10. Λήψη από τον Matt Doogue.

Ο Matt αποτύπωσε τον στήμονα ενός λουλουδιού με την ενσωματωμένη λειτουργία υπέρθεσης που διαθέτει η Canon EOS R10. Προτείνει την καταγραφή περισσότερων λήψεων για εικόνες macro απ’ ότι για τοπία – αυτή η εικόνα αποτελείται από 100 καρέ. Λήψη με Canon EOS R10 και φακό Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM, με 1/80 δευτ., f/4 και ISO 200. © Matt Doogue

Μια πλήρως επεξεργασμένη υπέρθεση 150 λήψεων που δείχνουν έναν μικροσκοπικό κόκκο αλατιού. Λήψη με Canon EOS R7 και φακό Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM, από τον Matt Doogue.

Αυτή η σύνθετη εικόνα ενός κόκκου αλατιού αποτελείται από 150 καρέ που υποβλήθηκαν σε επεξεργασία εσωτερικά στην EOS R7. «Το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να συνδυάσω την εικόνα στο λογισμικό επεξεργασίας μού εξοικονομεί πολύ χρόνο», λέει ο Matt. «Δεν μπορώ να φανταστώ πόσο χρόνο θα μου έπαιρνε η επεξεργασία μιας σύνθεσης 150 εικόνων με υπέρθεση εστίασης στον υπολογιστή μου.» Λήψη με Canon EOS R7 και φακό Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM, με 1/30 δευτ., f/7.1 και ISO 320. © Matt Doogue

Ο αριθμός των καρέ που χρειάζεται να καταγράψετε εξαρτάται από το θέμα, αλλά με την υπέρθεση εντός της μηχανής, ο Matt κατάφερε να συνδυάσει εκατοντάδες καρέ για θέματα τόσο μικρά όσο ένας κόκκος αλατιού. «Για τη φωτογράφιση τοπίων με υπέρθεση, θα χρησιμοποιούσατε φυσικά μικρότερο άνοιγμα διαφράγματος ή μεγαλύτερο βάθος πεδίου, ώστε να μην χρειαστεί να καταγράψετε τόσα πολλά καρέ – ειδικά καθώς σε κάθε λήψη θα είναι εστιασμένες μεγαλύτερες περιοχές», εξηγεί. Προσθέτει επίσης ότι στις εικόνες macro, η χρήση πολύ μικρού βάθους πεδίου κατά την υπέρθεση μπορεί να οδηγήσει σε διάθλαση –ένα οπτικό εφέ που περιορίζει την ποιότητα των εικόνων σας– και σε απώλεια φωτός.

Αν δεν διαθέτετε μηχανή με ενσωματωμένη λειτουργία υπέρθεσης, μπορείτε να συνδυάσετε τις εικόνες σας χρησιμοποιώντας λογισμικό, όπως η δωρεάν εφαρμογή της Canon Digital Photo Professional (DPP), η οποία διαθέτει ειδικό εργαλείο Σύνθεσης με βάθος. «Το DPP ευθυγραμμίζει και συνδυάζει τα πιο ευκρινή μέρη κάθε εικόνας για να δημιουργήσει μια τελική εικόνα με διευρυμένο βάθος πεδίου», αναφέρει ο Matt.

Digital Photo Professional

Υπέρθεση εστίασης στο DPP

Το DPP της Canon είναι διαθέσιμο για δωρεάν λήψη για τους κατόχους μηχανών του Συστήματος EOS R. Δείτε πώς μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε μια σύνθετη εικόνα με βάθος.

Χειροκίνητη υπέρθεση εστίασης

Παρά το ότι αξιοποιεί την τεχνολογία της Canon EOS R7 και της EOS R10 που του εξοικονομεί χρόνο, ο Matt πιστεύει ότι η χειροκίνητη υπέρθεση εστίασης εξακολουθεί να είναι χρήσιμη. «Η παραδοσιακή μέθοδος της υπέρθεσης εστίασης είναι η πιο δύσκολη, αλλά δίνει περισσότερο χώρο για δημιουργικότητα και είναι προσιτή σε όλους», αναφέρει. «Έχετε επίσης μεγαλύτερη ελευθερία στην επιλογή του φωτισμού, καθώς ορισμένες από τις ενσωματωμένες λειτουργίες δεν λειτουργούν με μονάδα φλας.»

Αν η μηχανή σας Canon δεν προσφέρει οριοθέτηση εστίασης ή υπέρθεση εντός της μηχανής, μπορείτε εύκολα να δοκιμάσετε τη χειροκίνητη υπέρθεση εστίασης. «Οι αρχές είναι οι ίδιες, με τη διαφορά ότι ο χρήστης πρέπει να πραγματοποιήσει κάθε λήψη και στη συνέχεια να τις επεξεργαστεί για να τις μετατρέψει σε μια σύνθετη εικόνα με υπέρθεση», εξηγεί ο Matt. Η χειροκίνητη έκθεση και εστίαση είναι βασικά στοιχεία. «Απενεργοποιήστε την αυτόματη εστίαση (AF) και εστιάστε χειροκίνητα στο πλησιέστερο σημείο του θέματός σας», λέει. «Χρησιμοποιήστε την κατάσταση Άμεσης προβολής της μηχανής σας για να μεγεθύνετε το θέμα και να εξασφαλίσετε ακριβή εστίαση, αν είναι εφικτό.»

Επιλογές φωτισμού

Κοντινή λήψη ενός βράχου που απεικονίζει διάφορες μορφές ζωής, όπως μύκητες και βρύα, η οποία τραβήχτηκε με μια Canon EOS R10 από τον Matt Doogue.

Για να αναδείξει τις δυνατότητες της EOS R10 σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού και στην υπέρθεση εντός της μηχανής, ο Matt αποφάσισε να φωτογραφίσει έναν βράχο. «Οι βράχοι συχνά αποτελούν σπίτι για πολλές μορφές ζωής, όπως μύκητες, βρύα και λειχήνες», αναφέρει. Αυτή η εικόνα είναι ένα μεμονωμένο καρέ της διαδικασίας. Λήψη με Canon EOS R10 και φακό Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM, με 1/100 δευτ., f/5 και ISO 500. © Matt Doogue

Πλήρως επεξεργασμένη εικόνα με υπέρθεση πολλών λήψεων ενός βράχου, στον οποίο φαίνονται μύκητες και βρύα. Λήψη από τον Matt Doogue με Canon EOS R10, με επεξεργασία εντός της μηχανής.

Ο Matt βασίστηκε στο φυσικό φως για αυτή τη ζωντανή φωτογραφία macro. «Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας ολοκληρωμένης υπέρθεσης, της οποίας η επεξεργασία πραγματοποιήθηκε εντός της EOS R10», λέει. Λήψη με Canon EOS R10 και φακό Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM, με 1/100 δευτ., f/5 και ISO 500. © Matt Doogue

Ο φωτισμός είναι σημαντικός, όποια μέθοδο κι αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε για την υπέρθεση εστίασης. Αν το φως δεν επαρκεί, η ταχύτητα κλείστρου μπορεί να είναι πολύ αργή για να παγώσει την κίνηση, αλλά αν προσθέσετε πολύ φως, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι σκληρό. Για τον Matt, «το φυσικό φως είναι εξαιρετικό για τη διατήρηση του ιριδισμού και των χρωμάτων ενός θέματος, τα οποία μερικές φορές μπορεί να καταγραφούν άτονα όταν χρησιμοποιούνται εξωτερικές φωτεινές πηγές.»

Σε περίπτωση που το φως ημέρας δεν είναι επαρκές, ο Matt προσθέτει εξωτερικό φωτισμό. «Τα σταθερά φώτα (LED) είναι προσιτά, ελαφριά και μπορούν να τοποθετηθούν οπουδήποτε γύρω από το θέμα σας, έχοντας ως αποτέλεσμα πιο δυναμικές γωνίες», αναφέρει.

Οι ρυθμίσεις υπέρθεσης του Matt δεν αλλάζουν πολύ, αλλά προσαρμόζει το διάφραγμα ανάλογα με το μέγεθος του θέματος, τον αριθμό των λήψεων που απαιτούνται και τη μεγέθυνση. «Το ISO που επιλέγω συνήθως είναι περίπου 320 όταν χρησιμοποιώ φλας και η ταχύτητα κλείστρου είναι γύρω στα 1/160 δευτ.», σημειώνει.

Το μενού οριοθέτησης εστίασης της Canon εξασφαλίζει ότι δεν χρειάζεται να κάνετε υπολογισμούς κατά την αποτύπωση πολλών εικόνων, ενώ η εξελιγμένη λειτουργία σύνθεσης με βάθος που ενσωματώνουν οι Canon EOS R10 και EOS R7 απλοποιεί τη διαδικασία, εξοικονομώντας σας χρόνο, καθώς δεν χρειάζεται επεξεργασία μετά τη λήψη· σας επιτρέπουν επίσης να εστιάσετε σε πιο δημιουργικές αποφάσεις, όπως αυτές που αφορούν στη σύνθεση και στην έκθεση. Η χειροκίνητη εστίαση εξακολουθεί να αποτελεί μια εξαιρετική προσέγγιση όταν θέλετε να έχετε τον μέγιστο έλεγχο.

Ο Matt πιστεύει ότι ανεξάρτητα από τη μέθοδο που χρησιμοποιείτε, η υπέρθεση εστίασης κάνει κάτι κοινότοπο να φαίνεται φανταστικό. «Η υπέρθεση εστίασης μετατρέπει το συνηθισμένο σε εξωπραγματικό», λέει. Από θέματα macro έως τοπία, τα εύχρηστα εργαλεία υπέρθεσης εστίασης της Canon σάς επιτρέπουν να αποτυπώνετε εντυπωσιακές εικόνες με απίστευτη ευκρίνεια από τα πιο κοντινά μέχρι τα πιο απομακρυσμένα στοιχεία του κάδρου.


Σύνταξη: Lauren Scott και Andrea Ball

Σχετικά προϊόντα

  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R7

    Εξερευνήστε την άγρια φύση με μια μηχανή που προσφέρει εκπληκτική ταχύτητα και ποιότητα εικόνας, σε ένα φορητό σώμα APS-C σχεδιασμένο για το μέλλον.
  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R10

    Κάντε τα επόμενα βήματά σας στη φωτογραφία και στο βίντεο με μια mirrorless μηχανή του Συστήματος EOS R που έχει κατασκευαστεί γύρω από έναν αισθητήρα μεγέθους APS-C.
  • Φακός macro

    RF 100mm F2.8L Macro IS USM

    Ο RF 100mm F2.8L MACRO IS USM είναι ένας επαγγελματικός φακός macro της σειράς RF, ιδανικός για λήψεις με μεγέθυνση 1,4x και εντυπωσιακά πορτραίτα κρατώντας τη μηχανή στο χέρι, με την ποιότητα της σειράς L.

Σχετικά άρθρα