Στη φωτογράφιση σκηνών από την άγρια φύση, το πιο σημαντικό είναι η αποτύπωση του θέματος στο φυσικό περιβάλλον του. Θα πρέπει να γνωρίζετε τις συνήθειες του θέματός σας, καθώς και πολλούς άλλους παράγοντες – π.χ. πού είναι πιθανό να βρίσκεται κατά τη διάρκεια της ημέρας, τη θέση του ήλιου σε σχέση με το θέμα και πόσο κοντά μπορείτε να φτάσετε σε αυτό χωρίς να το ενοχλήσετε. Μερικοί από αυτούς τους παράγοντες θα επηρεάσουν τον τύπο του φακού που χρησιμοποιείτε.
Είναι σημαντικό να σχεδιάσετε τι πρόκειται να φωτογραφίσετε. Για παράδειγμα, αν είστε τυχεροί και βρίσκεστε σε ένα πάρκο όπου τα άγρια ζώα είναι σε εγκλεισμό, μάλλον θα γνωρίζετε πού να τα βρείτε κατά τη διάρκεια της ημέρας, επομένως σκεφτείτε πού θέλετε να βρίσκεστε εσείς όσον αφορά στον φωτισμό και στην απόσταση από αυτά. Μπορείτε επίσης να σκεφτείτε σχετικά με τη δράση που θέλετε να καταγράψετε, επομένως εξετάστε τη συμπεριφορά τους – για παράδειγμα, πότε το ζώο είναι περισσότερο και λιγότερο ενεργό. Αν βρίσκεστε σε μια κατάσταση όπου δεν είναι δυνατόν να σχεδιάσετε τι θα φωτογραφίσετε, όπως π.χ. σε σαφάρι, δεν έχετε πάντα τη δυνατότητα να σχεδιάσετε τις λήψεις σας, άρα είναι μάλλον αβέβαιο ποια θα είναι η απόσταση από το θέμα και τα είδη των ζώων που θα έχετε την ευκαιρία να δείτε. Όλες αυτές οι πτυχές θα επηρεάσουν την επιλογή του φακού σας.
Ίσως να μην μπορείτε πάντα να πλησιάσετε φυσικά το θέμα σας, καθώς μπορεί να είναι επικίνδυνο ή να σας αντιληφθεί αν πλησιάσετε πολύ. Για τον λόγο αυτό, για τη φωτογράφιση άγριας φύσης χρησιμοποιείται γενικά κάποιος τηλεφακός με εστιακή απόσταση 300mm ή παραπάνω, καθώς προσφέρει ικανοποιητική μεγέθυνση ώστε να κρατάτε απόσταση από το θέμα, ενώ ταυτόχρονα σας δίνει τη δυνατότητα να γεμίσετε το κάδρο. Ωστόσο, παράγοντες όπως το μέγεθος των ζώων που φωτογραφίζετε παίζουν επίσης ρόλο. Για παράδειγμα, αν προσπαθείτε να φωτογραφίσετε ένα μικρό πουλί, θα χρειαστείτε πολύ μεγαλύτερη μεγέθυνση για να καταγράψετε τις λεπτομέρειές του, κάτι πιο κοντά στα 600mm.
Όταν φωτογραφίζετε γρήγορα κινούμενα ζώα, όπως τσιτάχ ή πουλιά, θα θέλετε να έχετε τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα κλείστρου. Επιλέγοντας έναν φακό με γρήγορο διάφραγμα, θα μπορείτε να αξιοποιήσετε περισσότερο από το διαθέσιμο φως, να παγώσετε την κίνηση των θεμάτων και να καταγράψετε πιο ευκρινείς εικόνες. Ένας τηλεφακός με μεγάλο διάφραγμα, όπως ο EF 300mm f/2.8L IS II USM, θα σας δώσει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείτε πλήρως το διαθέσιμο φως και ταυτόχρονα να παγώσετε τη δράση.
Όταν φωτογραφίζετε θέματα στην άγρια φύση, θα θέλετε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τη διαθέσιμη πηγή φωτός (τον ήλιο). Υπάρχουν συνήθως τρεις περίοδοι μέσα στην ημέρα που παρέχουν τον καλύτερο φωτισμό για φωτογράφιση άγριας φύσης – το πρωί, το μεσημέρι και το σούρουπο. Η ώρα μετά την ανατολή και η ώρα πριν από τη δύση είναι γνωστές ως "χρυσές ώρες". Κατά τις ώρες αυτές το φως είναι πολύ πιο απαλό, καθώς το φως του ήλιου διασχίζει μεγαλύτερο μέρος της ατμόσφαιρας της Γης λόγω της θέσης του ήλιου ως προς τη Γη· αυτό δημιουργεί επίσης μεγαλύτερες σκιές για πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα. Όταν φωτογραφίζετε το μεσημέρι το φως του ήλιου είναι πολύ πιο σκληρό και έντονο, γεγονός το οποίο σας παρέχει φωτισμό μεγαλύτερης αντίθεσης από επάνω και βοηθά στην εξάλειψη των μεγάλων σκιών σε όλη τη σκηνή.
Όταν προσπαθείτε να καταγράψετε την άγρια φύση στο φυσικό περιβάλλον, όπως στην έρημο ή σε ένα σαφάρι, μπορεί να βρεθείτε σε πολύ σκληρές συνθήκες, όπου είναι απαραίτητο να γνωρίζετε ότι ο εξοπλισμός σας θα λειτουργήσει σωστά, ανεξάρτητα από τι θα παρουσιαστεί. Σε αυτές τις περιπτώσεις ένας φακός της σειράς L της Canon θα σας εξυπηρετήσει καλύτερα, μαζί με ένα σώμα μηχανής που παρέχει στεγανοποίηση. Με έναν φακό ανθεκτικό στις καιρικές συνθήκες και στη σκόνη θα έχετε την αυτοπεποίθηση να μείνετε έξω και να καταγράψετε εικόνες ακόμη και στις πιο σκληρές συνθήκες. Οι φακοί της σειράς L έχουν επίσης το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι βασίζονται στις πιο προηγμένες οπτικές σχεδιάσεις και τεχνολογίες της Canon, προσφέροντας εξαιρετική απόδοση.
Οι φακοί EF-S της Canon έχουν σχεδιαστεί ειδικά για μηχανές με αισθητήρα APS-C, όπως η EOS 760D, και δεν είναι συμβατοί με τα μοντέλα πλήρους καρέ, όπως η σειρά μηχανών EOS 5D.
Οι φακοί EF μπορούν να χρησιμοποιηθούν με οποιαδήποτε φωτογραφική μηχανή DSLR EOS, αλλά όταν ένας φακός EF χρησιμοποιείται σε μια EOS τύπου APS-C, παρέχει γωνία θέασης ισοδύναμη με έναν φακό με εστιακή απόσταση μεγαλύτερη κατά 1,6x σε μια μηχανή πλήρους καρέ. Για παράδειγμα, ένας φακός 300mm που χρησιμοποιείται σε μια EOS 760D παρέχει γωνία θέασης που ισοδυναμεί με φακό 480mm σε μηχανή πλήρους καρέ, το οποίο σημαίνει ότι το θέμα σας φαίνεται μεγαλύτερο στο κάδρο.
Το διάφραγμα δεν επιτρέπει απλώς σε περισσότερο φως να εισέλθει, αλλά βοηθά επίσης στην απομόνωση του θέματος από το φόντο, καθώς η λήψη με ένα πιο γρήγορο διάφραγμα, όπως f/2.8, μειώνει το βάθος πεδίου. Η κατανόηση της σχέσης μεταξύ διαφράγματος και ταχύτητας κλείστρου είναι εξαιρετικά σημαντική για τους φωτογράφους, ειδικά όταν προσπαθούν να φωτογραφίσουν σκηνές στην άγρια φύση. Για παράδειγμα, η αύξηση του διαφράγματος κατά ένα στοπ (π.χ. από f/4 σε f/2.8) διπλασιάζει την ποσότητα του φωτός που εισέρχεται στον αισθητήρα, που σημαίνει ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια ταχύτητα κλείστρου δύο φορές πιο γρήγορη και να καταγράψετε κινούμενα θέματα με ευκολία.
Οι φακοί macro είναι μια εξαιρετική επιλογή για την καταγραφή εντόμων και άλλων μικρών πλασμάτων. Αυτοί οι φακοί σας επιτρέπουν να κρατάτε αρκετά μεγάλη απόσταση από το θέμα σας (ώστε να μην το ενοχλείτε), αλλά ταυτόχρονα να γεμίζετε το κάδρο με την εικόνα του. Ένας φακός macro με Σταθεροποιητή εικόνας, όπως ο EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, επιτρέπει λήψεις χωρίς τρίποδο σε συνθήκες που κανονικά θα το απαιτούσαν.
Όσο μεγαλύτερη είναι η εστιακή απόσταση τόσο πιο πιθανή είναι η ανάγκη για τρίποδο, καθώς οποιαδήποτε δόνηση από το σώμα της μηχανής ενισχύεται ευθέως ανάλογα με την εστιακή απόσταση χρησιμοποιείτε. Με την αγορά ενός φακού με Σταθεροποιητή εικόνας, μειώνεται δραστικά η ανάγκη για τρίποδο χάρη στην αντιστάθμιση των δονήσεων. Ωστόσο, αν βρίσκεστε σε θέση αναμονής για μεγάλο χρονικό διάστημα, ίσως χρειαστεί να διατηρείτε τη μηχανή και τον φακό σε σταθερή θέση. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι βολικό να έχετε ένα τρίποδο ή μονόποδο μαζί σας.
Αν ο φακός σας είναι συμβατός με extender, μπορείτε εύκολα να διευρύνετε τις χρήσεις του, καθώς αυτά τα εξαρτήματα σας επιτρέπουν να πλησιάσετε ακόμη περισσότερο το θέμα σας. Ωστόσο, αν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε extender, θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι θα μειωθεί η ποσότητα του φωτός που εισέρχεται στον αισθητήρα της μηχανής. Με ένα extender EF 1.4x III θα χάσετε 1 στοπ φωτός και με ένα EF 2x III 2 στοπ φωτός. Αυτό θα επηρεάσει το μέγιστο διάφραγμα του φακού και την υψηλότερη ταχύτητα κλείστρου που μπορείτε να επιτύχετε –π.χ. το f/4 γίνεται f/5.6– το οποίο μπορεί να μην είναι ιδανικό για τη φωτογράφιση γρήγορα κινούμενων θεμάτων.
Αυτός ο φακός υψηλής απόδοσης σειράς L με Σταθεροποιητή εικόνας 4 στοπ είναι διάσημος για την ικανότητά του να επιτυγχάνει εκπληκτικά επίπεδα ευκρίνειας, χρώματος και αντίθεσης, ακόμη και όταν χρησιμοποιείται μετατροπέας τηλεφακού για να αυξήσει τον συντελεστή μεγέθυνσης, καθώς η οπτική του οξύτητα παραμένει απίστευτα υψηλή.