ΑΓΡΙΑ ΦΥΣΗ

Φωτογράφιση άγριας φύσης: ένας επαγγελματίας και ένας ερασιτέχνης δοκιμάζουν τον Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM

Ο φωτογράφος της φύσης Guy Edwardes συνεργάζεται με τον ενθουσιώδη ερασιτέχνη Pete Lau και μοιράζονται μαζί μας κορυφαίες συμβουλές για την καταγραφή εντυπωσιακών εικόνων άγριας φύσης με τον Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.
Υπέροχη γκρίζα κουκουβάγια με εντυπωσιακά μάτια σε έντονο κίτρινο χρώμα, που κοιτάζει απευθείας στη μηχανή, σε μια φωτογραφία που τραβήχτηκε από τον Guy Edwardes με φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Η άγρια φύση είναι ένα είδος φωτογραφίας που δεν μοιάζει με κανένα άλλο – κάθε στιγμή αποτελεί μια ευκαιρία να ξεκλειδώσετε κάτι απίστευτο, αλλά η πραγματική ομορφιά της έγκειται στο γεγονός ότι όλοι μπορούν να τη δοκιμάσουν. Ο Pete Lau, πρώην πυροσβέστης που έγινε παθιασμένος λάτρης της φωτογραφίας, το απέδειξε κατά τη διάρκεια μιας ιδιωτικής φωτογράφισης άγριας ζωής με τον επαγγελματία φωτογράφο φύσης και τοπίων Guy Edwardes στο Hawk Conservancy Trust, στο Χάμσαϊρ του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο Pete και ο Guy ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησαν τον Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, έναν ελαφρύ σούπερ-τηλεφακό με εστιακή απόσταση έως και 800mm, ιδανικό για τη φωτογράφιση ζώων και πουλιών από οποιαδήποτε θέση και χωρίς να τα ενοχλούμε. Στοχεύοντας στους «σοβαρούς» ερασιτέχνες, διαθέτει εύρος διαφράγματος f/6.3-9, οπτικό Σταθεροποιητή εικόνας 5,5 στοπ και αστραπιαία αυτόματη εστίαση, που εξασφαλίζει ευκρίνεια και καθαρότητα, ανεξάρτητα από το πόσο φευγαλέα είναι η στιγμή. Ο RF 200-800mm F6.3-9 IS USM σχεδιάστηκε για να αντέχει στις εναλλαγές του καιρού, ενώ η αντοχή του στη σκόνη και στην υγρασία είναι ισοδύναμη με εκείνη των επαγγελματικών φακών Canon της σειράς L. Διαθέτει επίσης λευκή ανακλαστική επίστρωση για αξιόπιστες οπτικές επιδόσεις κατά τη λήψη σε συνθήκες ζέστης υπό τον ήλιο.

«Αυτό που θα σας εντυπωσιάσει σε αυτόν τον φακό είναι η εμβέλειά του», λέει ο Pete, ο οποίος στο παρελθόν χρησιμοποιούσε τον Canon RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM και τον RF 800mm F11 IS STM για την αποτύπωση μακρινών θεμάτων. «Το εύρος 200 έως 800mm είναι απίστευτο, ενώ η δυνατότητα χρήσης ενός μόνο φακού για ένα θέμα που τη μία στιγμή μπορεί να βρίσκεται λίγα μέτρα μακριά αλλά 40m την επόμενη, μου προσφέρει πολύ περισσότερη ευελιξία από αυτήν που θα είχα αν χρειαζόταν να αλλάζω μεταξύ δύο φακών. Ο RF 200-800mm F6.3-9 IS USM προσφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα, εξαιρετικές δυνατότητες και πολύ καλή σχέση ποιότητας-τιμής.»

Λήψη προσώπου του ερασιτέχνη φωτογράφου άγριας ζωής Pete Lau.

Pete Lau

Το 2014, ο Pete έμεινε παράλυτος από το στήθος και κάτω μετά από ένα ατύχημα με ποδήλατο βουνού και τώρα χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο. Παρά τον συνεχή πόνο του, ανακάλυψε το πάθος του για τη φωτογραφία άγριας φύσης και πλέον έχει έναν ιστότοπο στον οποίο παρέχει συμβουλές για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση στη φύση οι χρήστες εξοπλισμού μετακίνησης.

«Το βάρος, ή μάλλον η έλλειψή του, ήταν αυτό που με εξέπληξε στην αρχή με τον RF 200-800mm F6.3-9 IS USM», προσθέτει ο Guy. «Έχει σχετικά μικρό μέγεθος και είναι εξαιρετικά ελαφρύς για την εστιακή απόσταση που προσφέρει. Το γεγονός ότι μπορεί να φωτογραφίσει με f/9 αποτελεί έναν αρκετά καλό λόγο για να συμβιβαστείτε ως προς τον τύπο των εικόνων που μπορείτε να τραβήξετε συγκριτικά με το βάρος και το μέγεθος που γλιτώνετε.»

Ο Guy επέλεξε να συνδυάσει τον RF 200-800mm F6.3-9 IS USM με την Canon EOS R5, ενώ ο Pete τον συνδύασε με την EOS R7. Εδώ, ο Guy και ο Pete μοιράζονται μαζί μας την εμπειρία τους στην καταγραφή των θαυμάτων της άγριας φύσης· και ενώ χρησιμοποίησαν τον RF 200-800mm F6.3-9 IS USM για τη φωτογράφιση αρπακτικών πουλιών, τα μαθήματα που μοιράζονται εδώ ισχύουν για όλα τα πλάσματα.

Λήψη προσώπου του φωτογράφου φύσης και τοπίων Guy Edwardes.

Guy Edwardes

Ο Guy εργάζεται ως φωτογράφος τοπίων και φύσης εδώ και 30 χρόνια περίπου. Φωτογραφίζει κυρίως την άγρια ζωή και τα άγρια τοπία της Βρετανίας, ενώ διοργανώνει επίσης εργαστήρια σε όλο τον κόσμο και έχει εφοδιάσει τις βιβλιοθήκες εικόνων με χιλιάδες αρχεία.

1. Κάντε τις λήψεις στο ύψος των ματιών των ζώων

Χρυσογέρακας που φουσκώνει τα φτερά του καθώς στέκεται στο γρασίδι, σε μια φωτογραφία που τραβήχτηκε από τον Pete Lau με φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Καθώς ο Pete δεν μπορεί να στέκεται όρθιος, να γονατίζει ή να κατεβαίνει και να επιστρέφει στο αναπηρικό του αμαξίδιο, η δυάδα έπρεπε να βρει έναν δημιουργικό τρόπο για να φωτογραφίζει τα πουλιά στο έδαφος, όπως αυτός ο χρυσογέρακας. Λήψη με Canon EOS R7 και φακό RF 200-800mm F6.3-9 IS USM στα 800mm, με 1/1600 δευτ., f/9 και ISO 1600. © Pete Lau

Μηχανή Canon με συνδεδεμένο τον φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. Την κρατάει ένα άτομο σε αναπηρικό αμαξίδιο, σε μικρή απόσταση από το έδαφος.

«Ο Guy μού πρότεινε να ανοίξω την οθόνη αφής μεταβλητής γωνίας της Canon EOS R7 και να ενεργοποιήσω τη λειτουργία Άμεσης προβολής», εξηγεί ο Pete. «Κατέβασα προσεκτικά τη μηχανή προς το έδαφος, ενώ χρησιμοποιούσα το άλλο μου χέρι για να την ελέγχω. Με την οθόνη αφής στραμμένη προς το μέρος μου, κατάφερα να πετύχω τη λήψη.»

Ο Guy προτιμά να φωτογραφίζει τα ζώα στο ύψος των ματιών τους. «Αν το θέμα βρίσκεται πάνω σε γρασίδι, άμμο ή νερό, τότε θα ξαπλώσω στο έδαφος ή θα φωτογραφίσω από το χαμηλότερο δυνατό ύψος», εξηγεί. «Δημιουργείται μια ωραία διάχυση στο προσκήνιο και το φόντο βρίσκεται εκτός εστίασης πολύ πιο γρήγορα. Ακόμη και μια μικρή προσαρμογή 15–30cm μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην εμφάνιση της εικόνας. Επίσης, όταν φωτογραφίζετε αρπακτικά πουλιά, σας επιτρέπει να κρύβετε τα λουράκια (που είναι δεμένα στα πόδια του πουλιού).»

Για τον Pete, το να κατέβει στο επίπεδο του εδάφους, ακόμη και με τη βοήθεια του Guy, δεν ήταν εφικτό. Ευτυχώς, το δίδυμο βρήκε μια λύση, χρησιμοποιώντας την οθόνη αφής μεταβλητής γωνίας της Canon EOS R7. «Κρατώντας τη μηχανή του στο πλάι του αναπηρικού αμαξιδίου και χρησιμοποιώντας την οθόνη, ο Pete μπόρεσε να φωτογραφίσει από πολύ χαμηλό ύψος», αναφέρει ο Guy. «Έφτασε περίπου στα 30cm από το έδαφος και άλλαξε εντελώς την εμφάνιση των φωτογραφιών του.»

Ο Pete, ο οποίος εδώ και αρκετά χρόνια είναι ένας ενθουσιώδης ερασιτέχνης, λέει ότι αυτό είναι κάτι που δεν θα μπορούσε να κάνει υπό άλλες συνθήκες. «Είναι εξαιρετικό, γιατί μου έδωσε πολύ περισσότερη ευελιξία», λέει.

2. Αλλάξτε την προοπτική σας για να βρείτε καλύτερο φόντο

Σε ένα ξέφωτο που περιβάλλεται από δέντρα, δύο φωτογράφοι, ένας σε αναπηρικό αμαξίδιο, χρησιμοποιούν τις μηχανές τους Canon με συνδεδεμένο τον φακό RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Πέρα από την απίστευτη ευελιξία του, ο RF 200-800mm F6.3-9 IS USM είναι σχετικά compact και ελαφρύς, αν λάβει κανείς υπόψη το εύρος ζουμ που προσφέρει, γεγονός που τον καθιστά κατάλληλο όχι μόνο για αρχάριους και ερασιτέχνες, αλλά και για άτομα με θέματα κινητικότητας, όπως ο Pete.

Υπέροχη γκρίζα κουκουβάγια που κάθεται πάνω στο κλαδί ενός δέντρου και κοιτάζει τη μηχανή, σε μια φωτογραφία που τραβήχτηκε από τον Guy Edwardes με φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

«Για ένα ενδιαφέρον φόντο, δεν χρειάζεται απαραίτητα να κινείσαι πολύ», λέει ο Guy. «Ο Pete μετακίνησε το αναπηρικό του αμαξίδιο κατά 2-3 εκατοστά προς τη μια πλευρά κι αυτό ήταν αρκετό για να αλλάξει το φόντο και να τραβήξει μια αξιοποιήσιμη λήψη.» Λήψη με Canon EOS R5 και φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM στα 600mm, με 1/640 δευτ., f/8 και ISO 3200. © Guy Edwardes

«Ακόμη κι όταν έχετε ένα εξαιρετικό θέμα, όπως μια κουκουβάγια, μερικές φορές δεν αρκεί. Πρέπει να σκεφτείτε το φόντο», λέει ο Guy, εξηγώντας ότι ακόμη και μια μικρή κίνηση μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά. «Η εστιακή απόσταση 800mm του RF 200-800mm F6.3-9 IS USM παρέχει ένα πολύ στενό οπτικό πεδίο, οπότε χρειάζεται μόνο να μετατοπίσετε ελαφρώς το σώμα σας για να αλλάξετε εντελώς το φόντο.»

Ο Pete εντυπωσιάστηκε ευχάριστα που μια μικρή αλλαγή στη θέση του αναπηρικού αμαξιδίου τού έδωσε τη δυνατότητα να βελτιώσει σημαντικά τη σύνθεση των λήψεών του. «Νόμιζα ότι θα έπρεπε να μετακινηθώ πολύ μακριά, αλλά δεν χρειάστηκε», λέει. «Στην αρχή, το φόντο στις λήψεις μου ήταν φλύαρο, με κλαδάκια να ξεπετιούνται εδώ κι εκεί, αλλά η μετακίνησή μου λίγα μόλις εκατοστά προς τα αριστερά ή τα δεξιά έκανε μεγάλη διαφορά.»

3. Χρησιμοποιήστε τη μεγαλύτερη δυνατή εστιακή απόσταση

Αφρικανικός γερακαετός που φωτογραφήθηκε κατά τη διάρκεια της πτήσης, σε θολό φόντο. Λήψη από τον Guy Edwardes με φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

«Όσο μεγαλύτερη είναι η εστιακή απόσταση τόσο πιο γρήγορα βρίσκονται εκτός εστίασης τα στοιχεία στο φόντο και στο προσκήνιο, ενώ το θέμα σας παραμένει ευκρινές», λέει ο Guy. «Επίσης, όσο πιο μακριά βρίσκεστε από το θέμα σας, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες να το ενοχλήσετε.» Λήψη με Canon EOS R5 και φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM στα 455mm, με 1/2500 δευτ., f/8 και ISO 1000. © Guy Edwardes

Καρακάρα με λοφίο, φωτογραφημένο κατά τη διάρκεια της πτήσης, με θολό φόντο. Λήψη από τον Pete Lau με φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Καλύπτοντας τις εστιακές αποστάσεις των 200-800mm, ο RF 200-800mm F6.3-9 IS USM είναι ιδανικός για τους φωτογράφους που αναζητούν έναν φακό γενικής χρήσης για σκηνές άγριας φύσης. «Ως ερασιτέχνης, δεν μπορώ να δικαιολογήσω το κόστος ενός εξειδικευμένου φακού 500mm, 600mm και 800mm», λέει ο Pete. «Ωστόσο, ο RF 200-800mm F6.3-9 IS USM μού προσφέρει ένα ευέλικτο εύρος και τη δυνατότητα λήψεων που δεν μπορούσα να αποτυπώσω παλιότερα.» Λήψη με Canon EOS R7 και φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM στα 742mm, με 1/8000 δευτ., f/9 και ISO 1250. © Pete Lau

Ο Guy χρησιμοποιεί συχνά τον φακό Canon RF 600mm F4L IS USM με ένα Canon Extender RF 1.4x για να φωτογραφίσει άγρια ζώα, αλλά εντυπωσιάστηκε από την εστιακή απόσταση 800mm του RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. «Όσον αφορά την εστίαση, ο RF 200-800mm F6.3-9 IS USM τα πήγε εξαιρετικά στην παρακολούθηση, ακόμη και σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού», αναφέρει. «Όμως, το καλύτερο όταν φωτογραφίζετε σε αυτήν την απόσταση είναι η πιο γρήγορη αυτόματη εστίαση. Φανταστείτε να φωτογραφίζετε ένα πτηνό που πετάει προς το μέρος σας με φακό 800mm. Θα βρίσκεται πολύ μακριά και η αυτόματη εστίαση θα πρέπει απλώς να μετακινηθεί λίγο για να το εντοπίσει. Για να πετύχετε το ίδιο μέγεθος του πτηνού στο κάδρο με έναν φακό 300mm, θα πρέπει να είστε πολύ πιο κοντά του. Αυτό σημαίνει ότι το στοιχείο του φακού θα πρέπει να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση και πιο γρήγορα για να διατηρήσει την εστίαση στο θέμα. Στην ουσία, όσο μεγαλύτερη είναι η εστιακή απόσταση, τόσο πιο εύκολα λειτουργεί η εστίαση, ενώ είναι και πιο αποτελεσματική.»

Η εστιακή απόσταση 800mm του RF 200-800mm F6.3-9 IS USM έδωσε κι άλλα πλεονεκτήματα στον Pete. «Αυτό που με εκνευρίζει πιο πολύ είναι που δεν μπορώ να πλησιάσω τα θέματα», αναφέρει. «Αν βρίσκομαι σε ένα μονοπάτι, περιορίζομαι σωματικά σε αυτόν τον χώρο. Αν βγω από το μονοπάτι, υπάρχει η πιθανότητα να πέσω από το αμαξίδιό μου, οπότε το να έχω αυτό το εύρος εστιακών αποστάσεων είναι απίστευτο. Μπορώ να έρθω πιο κοντά από ποτέ.»

Συνδυάζοντας τον RF 200-800mm F6.3-9 IS USM με μια μηχανή APS-C, όπως η EOS R7, έχετε μεγάλο κέρδος, καθώς ο μικρότερος αισθητήρας ουσιαστικά κόβει την εικόνα, αυξάνοντας την εστιακή απόσταση του φακού. Στη μέγιστη τιμή των 800mm του φακού, ο αισθητήρας APS-C σάς παρέχει το οπτικό πεδίο που θα είχατε με έναν τηλεφακό 1.280mm σε μια μηχανή full-frame.

Ο Guy προσθέτει ότι το εύρος ζουμ είναι άλλο ένα εκπληκτικό στοιχείο του φακού. «Αν προσπαθείτε να βρείτε ένα πουλί στον ουρανό και έχετε κάνει ζουμ μέχρι τα 800mm, θα δυσκολευτείτε να το εντοπίσετε», εξηγεί. «Ξεκινήστε με τον φακό στα 300 ή 400mm, ώστε να μπορέσετε να εντοπίσετε το θέμα σας, και στη συνέχεια κάντε ζουμ στα 800mm για να αποτυπώσετε μια λήψη που θα γεμίζει το κάδρο.»

4. Φωτογραφίστε χωρίς τρίποδο για ευελιξία

Ο φωτογράφος Guy Edwardes κρατάει μια μηχανή Canon με συνδεδεμένο τον φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Ο Guy λέει ότι η τοποθέτηση των χεριών είναι ζωτικής σημασίας όταν κρατάτε ένα φακό μεγάλης εστιακής απόστασης όπως ο Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. Για μέγιστη ευελιξία, προτείνει να πιάνετε τον φακό από το πιο χαμηλό του σημείο, στηρίζοντάς τον με την παλάμη σας από κάτω και με τα δάχτυλά σας προς τα εμπρός για να ρυθμίζετε τον δακτύλιο ζουμ.

Ο Peter Lau κρατάει μια μηχανή Canon με συνδεδεμένο έναν φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Ο Guy και ο Pete εντυπωσιάστηκαν ευχάριστα από το μικρό μέγεθος του RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. «Υπό κανονικές συνθήκες, δεν θα μπορούσα να σηκώσω έναν φακό 800mm, καθώς είναι πολύ μεγάλος και βαρύς, αλλά ο RF 200-800mm F6.3-9 IS USM είναι απίστευτα ελαφρύς», λέει ο Pete.

Για να αποτυπώσετε πλάσματα που κινούνται γρήγορα, ο Guy συνιστά να αφήνετε το τρίποδο στο σπίτι. «Αν χρειαστεί να μετακινηθείτε γρήγορα ή να πάτε σε διαφορετικά σημεία, η λήψη χωρίς τρίποδο σας προσφέρει την ευελιξία που χρειάζεστε», εξηγεί. «Το μόνο πρόβλημα είναι όταν φωτογραφίζετε με έναν βαρύ τηλεφακό – δεν μπορείτε να κρατήσετε αυτό το βάρος για πολύ μεγάλο διάστημα.»

Ο σταθεροποιητής που διαλέγει συνήθως ο Pete είναι το μονόποδο, το οποίο τον βοηθά επίσης με το βάρος του εξοπλισμού του, αλλά ο Guy του έδειξε μια νέα τεχνική. «Αν ενώσω τους αγκώνες μου και τους στηρίξω στην κοιλιά μου, έχω πολύ περισσότερη ευελιξία όταν παρακολουθώ ένα κινούμενο θέμα. Με το μονόποδο, περιορίζομαι σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο», λέει. «Ο RF 200-800mm F6.3-9 IS USM είναι τόσο ελαφρύς που μπορώ να τον χειρίζομαι με το ένα χέρι, ενώ με ορισμένους φακούς αισθάνομαι λες και σηκώνω βάρη.

«Επίσης, η σχεδίασή του είναι πολύ καλά μελετημένη», προσθέτει. «Μπορώ να τα κάνω σχεδόν όλα με ένα δάχτυλο και τον αντίχειρα και, για σούπερ-τηλεφακός, είναι αρκετά compact.»

5. Μάθετε πώς να παγώνετε την γρήγορη κίνηση

Μπούφος Verreaux κατά τη διάρκεια της πτήσης, σε μια φωτογραφία που τραβήχτηκε από τον Pete Lau με φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Χρησιμοποιώντας υψηλή ταχύτητα κλείστρου, ο Pete κατάφερε να αποτυπώσει αυτήν τη φωτογραφία του μπούφου Verreaux ενώ πετούσε. «Πρόκειται για τη μοναδική κουκουβάγια με ροζ βλέφαρα», λέει. «Οι άκρες των φτερών της την βοηθούν να αλλάζει θέση και κατεύθυνση πτήσης, κάτι που είναι εντυπωσιακό να το βλέπεις. Ένιωσα ιδιαίτερα ευγνώμων για την AF με ανίχνευση ματιών ζώων της EOS R7, η οποία λειτούργησε πολύ καλά.» Λήψη με Canon EOS R7 και φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM στα 200mm, με 1/2700 δευτ., f/6.3 και ISO 100. © Pete Lau

Κουκουβάγια τυτώ που ανοίγει τα φτερά της κατά τη διάρκεια της πτήσης, σε μια φωτογραφία που τραβήχτηκε από τον Guy Edwardes με φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Ο οπτικός Σταθεροποιητής εικόνας 5,5 στοπ του RF 200-800mm F6.3-9 IS USM συνεργάζεται με τη Σταθεροποίηση εικόνας στο σώμα της EOS R7 προσφέροντας έως και 7,5 στοπ σταθεροποίησης, ώστε να μπορείτε να αντιδράτε γρήγορα και να αποτυπώνετε σταθερές εικόνες πουλιών κατά τη φωτογράφιση χωρίς τρίποδο. Λήψη με Canon EOS R7 και φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM στα 481mm, με 1/4000 δευτ., f/8 και ISO 800. © Guy Edwardes

Κατά τη φωτογράφιση άγριων ζώων, ο Guy συνιστά τη χρήση γρήγορης ταχύτητας κλείστρου. «Φωτογραφίστε με ταχύτητα 1/2500 ή μεγαλύτερη, ακόμη κι αν πρόκειται για ένα πουλί πάνω σε κλαδί», λέει. «Αν απομακρυνθεί ξαφνικά πετώντας, θα είστε έτοιμοι.»

Ο Pete εξηγεί επίσης ότι η γρήγορη ταχύτητα κλείστρου παγώνει τις κινήσεις του ζώου, αλλά βοηθάει συγχρόνως και στην αντιστάθμιση των δικών του. «Είμαι εκ φύσεως αρκετά ασταθής», εξηγεί. «Από το στήθος και κάτω, δεν μπορώ να ελέγξω τις κινήσεις του σώματός μου, με αποτέλεσμα την έντονη αστάθεια μηχανής. Αυξάνοντας την ταχύτητα κλείστρου, αντισταθμίζω και το δικό μου μειονέκτημα και τις κινήσεις του πουλιού. Το οπτικό σύστημα IS του RF 200-800mm F6.3-9 IS USM είναι πραγματικά εκπληκτικό. Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού για ανθρώπους όπως εγώ που έχουν κάποιου είδους κινητικό πρόβλημα.»

Για να εξασφαλίσει γρήγορη ταχύτητα κλείστρου, ο Guy λέει ότι δούλεψε άνετα με ISO 6400, ειδικά στα σκιερά δάση όπου το επίπεδο του φωτός ήταν χαμηλό. «Πιστεύω ότι οι φωτογράφοι ανησυχούν υπερβολικά για τα υψηλά ISO και το θόρυβο», λέει. «Προτιμώ να έχω μια ευκρινή, καθαρή εικόνα που μπορεί να έχει λίγο θόρυβο, με τον οποίο μπορώ να ασχοληθώ αργότερα χρησιμοποιώντας κάποιο λογισμικό, παρά να χάσω εντελώς τη λήψη.» Επιπλέον, χάρη στις υψηλές επιδόσεις ISO και στις τεχνολογίες μείωσης θορύβου των σύγχρονων μηχανών, μπορείτε να επιτύχετε καθαρότερες εικόνες με υψηλότερα ISO από αυτό που θα περιμένατε.

Κοντινό πορτραίτο ενός φαλακρού αετού με το ράμφος του ανοιχτό. Λήψη από τον Pete Lau με φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

«Αυτός ο τεράστιος φαλακρός αετός βρισκόταν μέσα στον περιφραγμένο χώρο, αλλά κοντά στον φράχτη, γι' αυτό προτίμησα το πορτραίτο για να δω πώς κατέγραφε τις λεπτομέρειες ο φακός», εξηγεί ο Pete. «Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους, όπως και τα χρώματα που διακρίνονται.» Λήψη με Canon EOS R7 και φακό Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM στα 338mm, με 1/400 δευτ., f/8 και ISO 100. © Pete Lau

Είτε φωτογραφίζετε πουλιά είτε χερσαία ζώα, οι τεχνικές του Guy, τα λεγόμενα του Pete και ένας φακός όπως ο Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, με το ευέλικτο εύρος ζουμ και τις εντυπωσιακές του δυνατότητες, θα σας βοηθήσουν να κάνετε ένα βήμα προς την αποτύπωση της αδάμαστης ομορφιάς του φυσικού κόσμου. «Κάντε μια προσπάθεια», λέει ο Pete. «Όλοι μπορούν να το κάνουν. Βγείτε εκεί έξω και δείτε τι μπορείτε να καταφέρετε.»


Σύνταξη: Natalie Denton

Σχετικά προϊόντα

Σχετικά άρθρα

  • Νεαρό κιρκινέζι που έχει σκαρφαλώσει πάνω σε έναν ξύλινο στύλο και κρώζει δυνατά, έχοντας τα φτερά του ανοιχτά.

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΦΥΣΗΣ

    Συμβουλές για τη φωτογράφιση άγριας φύσης

    Η επαγγελματίας φωτογράφος Dani Connor μοιράζεται με έναν φιλόδοξο, νεαρό φωτογράφο άγριας φύσης τις καλύτερες συμβουλές της για μια επιτυχημένη πορεία στον κλάδο.

  • Ένα πουλί με έντονο πορτοκαλί φτέρωμα πάνω σε ένα κλαδί, με το φόντο πίσω εκτός εστίασης. Λήψη με Canon EOS R6 από τον φωτογράφο άγριας ζωής Aaron Sterling.

    ΑΓΡΙΑ ΦΥΣΗ

    Πώς να φωτογραφίσετε πτηνά

    Συμβουλές και το καλύτερο κιτ για αρχάριους στη φωτογραφία πτηνών.

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΦΥΣΗΣ

    Οι καλύτεροι φακοί για άγρια ζωή

    Καταγράψτε εντυπωσιακές εικόνες άγριων ζώων και πουλιών με αυτούς τους φακούς, σταθερούς και ζουμ.

  • Τρεις φακοί Canon RF –RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, RF 50mm F1.8 STM και RF 85mm F2 MACRO IS STM– σε μια ξύλινη επιφάνεια με φόντο έναν πορτοκαλί τοίχο.

    ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

    Πώς να επιλέξετε φακό

    Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τους φακούς, από τους τύπους φακών έως τα χαρακτηριστικά που πρέπει να αναζητήσετε.