A plate of pea fritters garnished with peas and rocket leaves.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΦΑΓΗΤΟΥ

Οι καλύτεροι βασικοί φακοί Canon για φωτογράφιση τροφίμων

Η φωτογράφιση φαγητών και τροφίμων είναι ένας τρόπος για να εξερευνήσετε τις διαδικασίες κοντινής λήψης με τη μηχανή σας Canon που προσφέρει ιδιαίτερη ικανοποίηση – και όχι μόνο επειδή μπορείτε να φάτε το θέμα στο τέλος της φωτογράφισης. Αφιερώστε χρόνο για να διαμορφώσετε τα στοιχεία της εικόνας, να ελέγξτε τον φωτισμό και να τελειοποιήσετε τις ρυθμίσεις, και θα διαπιστώσετε ότι μπορείτε να δημιουργήσετε φωτογραφίες τροφίμων που θα απολαύσετε.

Υπάρχουν ωστόσο κάποια στοιχεία του εξοπλισμού που μπορούν να σας βοηθήσουν να επιτύχετε την καλύτερη δυνατή ποιότητα με τη μηχανή σας. Ένα τρίποδο μπορεί να σας φανεί χρήσιμο, για παράδειγμα, όταν φωτογραφίζετε τρόφιμα υπό ασθενή φωτισμό ή σε εξαιρετικά μικρή απόσταση, αν και η σειρά φακών της Canon με τεχνολογία σταθεροποίησης εικόνας (IS) πραγματικά βοηθάει σε αυτές τις περιπτώσεις. Για περισσότερες δημιουργικές επιλογές, μπορείτε να προσθέσετε ένα φλας Speedlite ή άλλου είδους τεχνητή φωτεινή πηγή στον εξοπλισμό σας.

Ωστόσο, η αναβάθμιση του φακού μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη φωτογράφιση τροφίμων. Πολλοί φακοί σάς επιτρέπουν να εστιάζετε αρκετά κοντά για να μεγεθύνετε τις μικρές λεπτομέρειες, αλλά μόνο ένας πραγματικός φακός macro σάς δίνει μεγέθυνση τουλάχιστον 1x. Αυτό σημαίνει ότι το θέμα καταγράφεται στον αισθητήρα σε 1:1 ή πραγματικό μέγεθος, όταν ο φακός ρυθμίζεται στην ελάχιστη απόσταση εστίασης.

Με έναν φακό macro της Canon –ή με έναν από τους ολοένα και περισσότερους τυπικούς φακούς με ξεχωριστή θέση macro στον δακτύλιο ζουμ για εστίαση από κοντινή απόσταση– θα μπορείτε να αποκαλύπτετε κρυμμένες υφές, περίτεχνα μοτίβα και λεπτές δομές τροφίμων που θα έμεναν αλλιώς απαρατήρητες.

Θα ρίξουμε μια ματιά στις καλύτερες επιλογές για όλους τους τύπους μηχανών EOS.

Οι φακοί Canon με Σταθεροποίηση εικόνας καθιστούν ευκολότερη την εξάλειψη της αστάθειας της μηχανής κατά τις κοντινές λήψεις χωρίς τρίποδο.

Οι καλύτεροι φακοί Canon EF-S για φωτογράφιση τροφίμων

Ιδανικοί για: DSLR APS-C

Κατάλληλοι και για: μηχανές EOS M (με Προσαρμογέα M) και μηχανές Συστήματος EOS R (με Προσαρμογέα R)

Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM

Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM
Ο φακός Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM διαθέτει ενσωματωμένο LED Macro Lite. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε και τις δυο πλευρές για να αποτυπώστε καθαρά τις λεπτομέρειες ή μόνο τον μισό δακτύλιο για καλύτερες σκιάσεις και υφές.

Ο φακός macro με τη μεγαλύτερη ευρυγώνια ρύθμιση στη σειρά φακών EF-S, έχει σχεδιαστεί ώστε να ταιριάζει με τις αναλογίες των αισθητήρων APS-C και παρέχει οπτικό πεδίο ισοδύναμο με έναν φακό 56mm f/2.8 σε μηχανή full-frame.

Μπορεί να αποδώσει την ίδια απεικόνιση πραγματικού μεγέθους με τον φακό Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, αλλά θα πρέπει να είστε πολύ πιο κοντά για να το πετύχετε αυτό με τον φακό μικρότερης εστιακής απόστασης. Για να αντισταθμίσετε ενδεχόμενες σκιές που μπορεί να δημιουργηθούν από τη φωτογράφιση από μικρότερη απόσταση, ένα LED Macro Lite, ενσωματωμένο στο άκρο του φακού, σας επιτρέπει να φωτίζετε το θέμα και να ελέγχετε δημιουργικά τον τρόπο φωτισμού του τροφίμου. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε ταυτόχρονα και τις δύο πλευρές του δακτυλίου ή να χρησιμοποιήσετε ξεχωριστά μία από αυτές για να προσθέσετε σκιά και να δημιουργήσετε βάθος.

Ο μικρός, ελαφρύς και εύκολος για χρήση στο χέρι Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM αποτελεί το ιδανικό συμπλήρωμα των DSLR μικρών διαστάσεων, όπως οι Canon EOS 250D και Canon EOS 850D. Διαθέτει επίσης ένα σύστημα Υβριδικής σταθεροποίησης εικόνας (IS), το οποίο ελαχιστοποιεί την πολύ συχνή στις κοντινές λήψεις αστάθεια μηχανής.

Το ενσωματωμένο LED Macro Lite φωτίζει και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM

Ο πρώτος φακός macro EF-S της Canon που μπορεί να παράγει εικόνες φυσικού μεγέθους αποτελεί εξαιρετική επιλογή για τους φωτογράφους τροφίμων. Είναι μικρός, ελαφρύς και προσφέρει υψηλή οπτική οξύτητα, ενώ διαθέτει μεγάλο μέγιστο διάφραγμα που διευκολύνει την τοποθέτηση του θέματος ανάμεσα σε ένα όμορφα θαμπό φόντο και στο προσκήνιο.

Με γωνία θέασης που ισοδυναμεί με φακό 96mm f/2.8 σε μηχανή full-frame, έχετε αποτελεσματικότερη «εμβέλεια» με τον φακό Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM για λήψεις που γεμίζουν το κάδρο από πιο μακριά. Έτσι, είναι λιγότερο πιθανό να «ρίξετε» σκιά στο θέμα, ενώ μπορείτε πιο εύκολα να απομονώσετε τους πιο λαχταριστούς μεζέδες στο πιάτο.

Ο φακός διαθέτει ένα γρήγορο σύστημα αυτόματης εστίασης, αλλά μπορείτε επίσης να περιστρέψετε με το χέρι τον δακτύλιο εστίασης για βελτίωση της ευκρίνειας.

Οι καλύτεροι φακοί Canon EF-M για φωτογράφιση τροφίμων

Ιδανικοί για: μηχανές EOS M

Αποτυπώστε με τον καλύτερο τρόπο φέτες από φρούτα, περίτεχνα επιδόρπια και γυαλιστερές σάλτσες με αυτόν τον φακό macro μικρών διαστάσεων για μηχανές της σειράς Canon EOS M.

Canon EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM

Αυτός ο φακός macro μικρού μεγέθους, για τις επίσης μικρού μεγέθους mirrorless μηχανές EOS M, αποδίδει αναπαραγωγή 1:1 και μπορεί να μεγεθύνει πέρα από το φυσικό μέγεθος. Ενεργοποιώντας την κατάσταση Super Macro του φακού, μπορείτε να πετύχετε μεγέθυνση 1,2x και να εξερευνήσετε την υφή της κρούστας ή τη λεπτή δομή ενός φρούτου με κάθε λαχταριστή λεπτομέρεια.

Η κατάσταση Super Macro σάς δίνει τη δυνατότητα να πλησιάσετε σε απόσταση 13mm από το θέμα, αλλά το συγκλίνον σώμα του συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση της σκιάς που προκαλεί ο φακός. Διαθέτει επίσης την ίδια τεχνολογία LED Macro Lite με τον φακό Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM, παρέχοντάς σας δημιουργικό έλεγχο του φωτισμού όταν εργάζεστε από πολύ κοντά.

Ο φακός Canon EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM διαθέτει στοιχεία εξαιρετικά χαμηλής διασποράς (UD) και ασφαιρικού φακού που διασφαλίζουν υψηλή ποιότητα εικόνας, αλλά και Υβριδικό σύστημα σταθεροποίησης εικόνας. Χάρη στην εστιακή απόσταση των περίπου 45mm σε αντιστοιχία με μηχανές full-frame, είναι θαυμάσιος όταν εξερευνάτε αγορές τροφίμων και υπαίθρια εστιατόρια, κυρίως όταν συνδυάζεται με μηχανές που διαθέτουν εξαιρετικές δυνατότητες αυτόματης εστίασης σε ασθενή φωτισμό, όπως η Canon EOS M6 Mark II.

Οι καλύτεροι βασικοί φακοί Canon EF για φωτογράφιση τροφίμων

Ιδανικοί για: DSLR full-frame

Κατάλληλοι και για: μηχανές DSLR APS-C, EOS M (με Προσαρμογέα M) και μηχανές Συστήματος EOS R (με Προσαρμογέα R)

Το ευρύ διάφραγμα του φακού Canon EF 50mm f/1.8 STM σάς δίνει τη δυνατότητα τέλειας εστίασης στο θέμα σας.

Canon EF 50mm f/1.8 STM

Σε αντίθεση με άλλους φακούς φωτογράφισης τροφίμων που προτείνονται εδώ, ο Canon EF 50mm f/1.8 STM δεν διαθέτει λειτουργία macro. Σας επιτρέπει, όμως, να εστιάσετε σε απόσταση μέχρι 35cm και αποδίδει «τυπική» γωνία θέασης σε μηχανή full-frame, γεγονός το οποίο χαρίζει φυσική εμφάνιση στις φωτογραφίες.

Το ευρύ μέγιστο διάφραγμα f/1.8 του φακού συγκεντρώνει πολύ φως, καθιστώντας τον ιδανική επιλογή όταν φωτογραφίζετε σε καφέ και εστιατόρια με ασθενή φωτισμό. Σας επιτρέπει, επίσης, να εστιάσετε επιλεκτικά σε μια μικρή περιοχή ενός πιάτου, ενώ το φόντο χάνεται σε μια απαλή θαμπάδα.

Με την αυτόματη εστίαση STM (βηματικός κινητήρας), ο φακός φέρνει το θέμα στο επίκεντρο γρήγορα και αθόρυβα, οπότε είναι μια εξαιρετική επιλογή αν θέλετε να τραβήξετε και μερικά βίντεο μαζί με τις φωτογραφίες σας. Αν προτιμάτε να εστιάζετε χειροκίνητα κατά τις κοντινές λήψεις, μπορείτε να το κάνετε με ακρίβεια χάρη στη Ζωντανή προβολή με μεγέθυνση σε μηχανές Canon DSLR όπως οι Canon EOS 850D και Canon EOS 4000D.

Η σχεδόν αθόρυβη τεχνολογία STM επιτρέπει στον φακό Canon EF 50mm f/1.8 STM να εστιάσει εξαιρετικά γρήγορα.

Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

Αυτός ο μεσαίος τηλεφακός macro δεν έχει τον Υβριδικό σταθεροποιητή εικόνας του επαγγελματικού Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, αλλά μπορεί να παράγει αποτελέσματα κορυφαίας οξύτητας.

Ο φακός Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM επιτυγχάνει μεγέθυνση 1x όταν εστιάζει στην ελάχιστη απόσταση, αλλά η σχετικά μεγάλη εστιακή απόσταση των 100mm σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να πλησιάζετε τόσο κοντά όσο με έναν μικρότερο φακό. Αυτό μπορεί να διευκολύνει την τοποθέτηση των φώτων, των ανακλαστήρων και των άλλων αξεσουάρ που μπορεί να χρειαστούν για να ζωντανέψει μια σκηνή με τρόφιμα.

Η αυτόματη εστίαση είναι γρήγορη και ακριβής χάρη στον Υπερηχητικό κινητήρα (USM), ενώ μπορείτε να βελτιώσετε περαιτέρω την ταχύτητα AF χρησιμοποιώντας τον διακόπτη περιορισμού εστίασης στο σώμα του φακού.

Οπτικά κορυφαίος, ο φακός Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM μπορεί να αποτυπώσει μια πλούσια γκάμα από χρώματα και ανεπαίσθητες λεπτομέρειες. Το διάφραγμα οκτώ λεπίδων χαρίζει ελκυστική απόδοση των περιοχών εκτός εστίασης μιας εικόνας, ενώ οι επιστρώσεις φακού Super Spectra μειώνουν τις αντανακλάσεις στο εσωτερικό του φακού για αποτελέσματα υψηλής αντίθεσης.

Ένας φακός με γρήγορη αυτόματη εστίαση καθιστά δυνατή τη λήψη απόλυτα ευκρινών εικόνων.

Ο καλύτερος βασικός φακός Canon RF για φωτογράφιση τροφίμων

Ιδανικός για: μηχανές Συστήματος EOS R

Είτε πρόκειται για ευρυγώνιες λήψεις είτε για κοντινά πλάνα, ο Canon RF 35mm F1.8 IS STM είναι μια εξαιρετική ολοκληρωμένη λύση για τη φωτογράφιση τροφίμων.

Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

Ένας ευέλικτος φακός macro, που σχεδιάστηκε για τις full-frame, mirrorless μηχανές του Συστήματος Canon EOS R, ο Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM μπορεί να καταγράφει τόσο ευρυγώνιες λήψεις κάθε αντικειμένου πάνω σε ένα τραπέζι όσο και κοντινά κάδρα θεμάτων στο μισό του φυσικού τους μεγέθους – και οτιδήποτε ανάμεσα.

Είναι αρκετά μικρός και ελαφρύς για χρήση χωρίς τρίποδο, ενώ η τεχνολογία Dual Sensing IS για σταθεροποίηση 5 στοπ σάς βοηθά να αξιοποιήσετε στο έπακρο την εντυπωσιακή αναλυτική ικανότητα του φακού.

Όπως και άλλοι φακοί της σειράς RF της Canon, ο Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM διαθέτει προσαρμόσιμο δακτύλιο ελέγχου στο εμπρός μέρος του σώματος στον οποίο μπορείτε να αντιστοιχίσετε σημαντικές λειτουργίες ελέγχου της μηχανής, όπως το διάφραγμα, η τιμή ISO ή η αντιστάθμιση έκθεσης. Αυτό σας επιτρέπει να προσαρμόσετε εύκολα και με ακρίβεια τη ρύθμιση, με μια γρήγορη περιστροφή του δακτυλίου.

Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε αυτόν τον φακό με την Canon EOS RP, καθώς μπορείτε να αξιοποιήσετε τη λειτουργία Οριοθέτησης εστίασης της μηχανής για να πετύχετε ένα νέο επίπεδο ευκρίνειας στη φωτογράφιση τροφίμων.

Κείμενο του Marcus Hawkins

Σχετικά άρθρα
A table display with cakes, meringue, iced donuts and pastries.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΦΑΓΗΤΟΥ

Τελειοποιήστε την τέχνη της φωτογράφισης τροφίμων

Η φωτογράφος και μπλόγκερ Lina Lomelino σάς αποκαλύπτει τις κορυφαίες συμβουλές της για να τελειοποιήσετε τις ικανότητές σας στη φωτογράφιση τροφίμων.

A father and son flick through the pages of a recipe book together.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ

Εκτυπώστε το δικό σας βιβλίο συνταγών

Η Natasha Alipour-Faridani σάς δίνει συμβουλές για το πώς να φωτογραφίσετε και να εκτυπώσετε το δικό σας βιβλίο συνταγών.

A woman standing in front of shuttered windows touches a paper star hanging from the ceiling.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

Τρεις ιδέες για δημιουργικές φωτογραφίσεις στο σπίτι

Εξοικειωθείτε με τη μηχανή σας και μάθετε να δημιουργείτε κινηματογραφικά πορτραίτα, εικόνες macro και βίντεο time-lapse.

Σχετικά προϊόντα

Σχετικά άρθρα



Η ενότητα "Πηγές έμπνευσης" περιλαμβάνει χρήσιμες συμβουλές φωτογραφίας, οδηγούς αγορών και αποκαλυπτικές συνεντεύξεις – ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να βρείτε την καλύτερη μηχανή ή τον καλύτερο εκτυπωτή για εσάς και να δώσετε ζωή στην επόμενη δημιουργική ιδέα σας.

Επιστροφή σε όλες τις συμβουλές και τεχνικές