ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΤΟΠΙΩΝ

Ása Steinars: Κοιτάζοντας πέρα από το τοπίο για την τέλεια φωτογραφία

Βελτιώστε τις φωτογραφίες τοπίων σας προσθέτοντας ένα θέμα – ανακαλύψτε κορυφαίες συμβουλές για γραφικές selfie από την περιπετειώδη φωτογράφο και σταρ του TikTok Ása Steinars με έδρα την Ισλανδία.
Canon Camera
Η Ása Steinars δεν θεωρούσε πάντα τόσο εντυπωσιακή την Ισλανδία. Όταν μετακόμισε εκεί από τη Νορβηγία σε ηλικία επτά ετών, την έβλεπε περισσότερο σαν μια μικρή πόλη παρά σαν χώρα. Ωστόσο, επιστρέφοντας χρόνια μετά τη δουλειά της στο εξωτερικό, άρχισε να βλέπει τη γη της φωτιάς και του πάγου με έναν υπέροχο νέο τρόπο.

Σήμερα, οι φωτογραφίες και τα βίντεο της Ása για τις περιπέτειές της στην πατρίδα της και στο εξωτερικό ακολουθούνται από 700.000 άτομα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χάρη στο γεγονός ότι κατάφερε να τελειοποιήσει τις "γραφικές selfie", μετατρέποντας τις ταπεινές selfie σε μνημειώδεις λήψεις των σκανδιναβικών τοπίων, οι λογαριασμοί της στο Instagram και το TikTok αποτίουν έναν ολοένα και πιο αγαπητό στο κοινό φόρο τιμής στα απόκοσμα θαύματα της Ισλανδίας – από τους κρατήρες, τα ηφαίστεια και τις παραλίες με μαύρη άμμο μέχρι τα φιόρδ, τους παγετώνες και τους καταρράκτες.

Η φωτογράφιση τοπίων συχνά περιλαμβάνει και ανθρώπους, συνήθως την ίδια. Δεν πρόκειται για απλές selfie, αλλά για μια πρόσκληση στον θεατή να μπει στη θέση της φωτογράφου – κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τις δημοσιεύσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. "Θέλω να δημιουργήσω την αίσθηση στον θεατή ότι βρίσκεται μέσα στην εικόνα, την αίσθηση ότι θέλει να βρεθεί εκεί και να βιώσει αυτήν την εμπειρία στη φύση, αντί να κοιτάζει μόνο από μακριά", λέει η Ása.

Για να το επιτύχουν αυτό, οι φωτογραφίες της Steinars συνήθως χρησιμοποιούν μία ή περισσότερες αισθήσεις: μπορεί κανείς να νιώσει σχεδόν τη ζεστασιά της φωτιάς της κατασκήνωσης μια κρύα ημέρα, να ακούσει τη βοή του καταρράκτη, να γευτεί τον ζεστό καφέ μετά από μια κοπιαστική πεζοπορία. "Για μένα", λέει η Steinars, "η φωτογραφία αποσκοπεί ακριβώς στη δημιουργία αυτής της αίσθησης του "wanderlust", δηλαδή της προσμονής ή απλά της έμπνευσης να βρεθείς στη φύση και να σκαρφαλώσεις στο βουνό. Η φωτογράφιση της φύσης συνδέεται πάντα με την εξερεύνηση της υπαίθρου. Γι' αυτό μου αρέσει να προσθέτω ένα άτομο που λειτουργεί ως αφηγητής της ιστορίας."

Εδώ η Ása εξηγεί τον τρόπο δουλειάς της, προσφέροντας συμβουλές για να απογειώσετε τις φωτογραφίες τοπίων σας, ώστε να μπορέσετε κι εσείς να δείτε τον φυσικό κόσμο υπό ένα εντελώς διαφορετικό φως.

Βελτιώστε τη σύνθεση με ρούχα που ξεχωρίζουν

Ένας άντρας με ζωηρό πορτοκαλί μπουφάν στέκεται στην άκρη ενός γκρεμού και κοιτάζει προς μια μαγευτική νορβηγική κοιλάδα.

Στην Ása αρέσει να προσθέτει μια πινελιά χρώματος στις εικόνες των τοπίων, συνήθως με τη μορφή έντονων ρούχων – όπως φαίνεται σε αυτήν τη φωτογραφία. "Ο φίλος μου και εγώ πήγαμε για πεζοπορία στο νησί Senja και κατέγραψα αυτήν την εκπληκτική εικόνα του, ενώ στέκεται στην άκρη του γκρεμού", λέει. Λήψη με Canon EOS-1D X Mark II και φακό Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM στα 16mm, 1/1250 sec, f/2.8 με ISO200. © Ása Steinars

Δύο άτομα απολαμβάνουν τον καφέ τους στο ύπαιθρο, δίπλα σε μια μικρή φωτιά. Στο βάθος διακρίνεται μια μαγευτική κοιλάδα.

Σε αυτήν την προσεκτική σύνθεση, η Ása και οι φίλοι της απολαμβάνουν ένα διάλειμμα για καφέ κατά τη διάρκεια μιας πεζοπορίας στο Trolltunga, ένα επιβλητικό βραχώδες σύμπλεγμα της Νορβηγίας. Ο άνθρωπος στα αριστερά φοράει ένα πουλόβερ από ισλανδικό μαλλί – ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο στη δουλειά της Ása. Λήψη με Canon EOS-1D X Mark II και φακό Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM στα 24mm, 1/200 sec, f/2.8 με ISO640. © Ása Steinars

Κατά την αναπαραγωγή των γραφικών selfie της Ása, ένα στοιχείο της εικόνας που συχνά παραβλέπεται από τους αρχάριους φωτογράφους είναι τα ρούχα. Η Ása χρησιμοποιεί κόκκινα, κίτρινα και πορτοκαλί ρούχα στις λήψεις με συννεφιά ή όταν το θέμα της βρίσκεται πολύ μακριά. Η φωτογράφηση ενός ανθρώπου μέσα στο τοπίο δίνει μια αίσθηση της κλίμακας, ενώ τα ζωηρόχρωμα ρούχα προσθέτουν μια πινελιά χρώματος σε μια κατά τα άλλα μονότονη ή μονοχρωματική εικόνα.

Η Ása μπορεί ακόμα και να επιλέξει τις τοποθεσίες της με βάση τα ρούχα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στις συνεργασίες με εταιρείες ειδών ρουχισμού. Φροντίζει ώστε η τοποθεσία να συμπληρώνει το προϊόν της εταιρείας, είτε ως σύνθεση είτε ως θεματική, ωστόσο εφαρμόζει τις ίδιες αρχές και στην προσωπική της δουλειά.

"Βρίσκω μια τοποθεσία που είναι κατάλληλη για το στυλ των ρούχων και τα χρώματα", λέει. "Όταν δεν επιλέγω ένα pop στυλ, προσπαθώ να χρησιμοποιώ χαρακτηριστικά τοπικά ρούχα για να αναδείξω περισσότερο τη σύνδεση με τη φύση. Για παράδειγμα, ένα πουλόβερ από ισλανδικό μαλλί. Είναι πολύ όμορφα, ταιριάζουν με τις φυσικές λήψεις, ενώ ταυτόχρονα είναι ιδανικά για κοντινές λήψεις του θέματος."

Η χρήση παρόμοιων ρούχων προσθέτει μια αίσθηση για τον τόπο και την ιδιαίτερη ατμόσφαιρά του στην τελική εικόνα.

Πλαισιώστε το θέμα σας με τη φύση

Η οροσειρά Kerlingarfjöll στις αρχές του καλοκαιριού. Ένας άντρας με σακίδιο σε μεγάλη απόσταση στο βάθος.

"Το Kerlingarfjöll είναι ένα από τα μέρη που μοιάζουν περισσότερο να βρίσκονται στον Άρη και όχι στον πλανήτη Γη", αναφέρει η Ása για αυτήν την εικόνα της διάσημης για την πολυχρωμία της ισλανδικής οροσειράς. "Αυτή η λήψη έγινε στις αρχές του καλοκαιριού, όταν δεν είχε λιώσει ακόμα όλο το χιόνι." Εδώ, η αντίθεση μεταξύ των βουνών και του χιονιού αποτελεί το πλαίσιο για τον πεζοπόρο στο κέντρο. Λήψη με Canon EOS-1D X Mark II και φακό Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM στα 70mm, 1/400 sec, f/5.6 με ISO100. © Ása Steinars

Ένα ισλανδικό πρόβατο σε έναν επικλινή αγρό κοιτάζει με περιέργεια την κάμερα. Στο φόντο διακρίνεται ένα πελώριο χιονισμένο βουνό.

"Βρήκα αυτό το φιλοπερίεργο πρόβατο στο Westfjords στα τέλη του φθινοπώρου, πριν επιστρέψουν τα κοπάδια στα χειμαδιά για το χειμώνα", λέει η Ása. Το Westfjords είναι μια μεγάλη χερσόνησος στη βορειοδυτική Ισλανδία, με απότομους βράχους ύψους έως 441 μέτρων – μια ιδανική τοποθεσία για συγκλονιστικές φωτογραφίες τοπίων. Τα βουνά και η κεκλιμένη πλαγιά πλαισιώνουν το πρόβατο, που αποτελεί το σημείο εστίασης της εικόνας. Λήψη με Canon EOS 5D Mark IV με φακό Canon EF 24-105mm f/4L IS USM (τον οποίον διαδέχθηκε ο Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM) στα 105mm, 1/160 sec, f/4 με ISO100. © Ása Steinars

Η Ása συχνά πλαισιώνει το θέμα της με φυσικά στοιχεία, όπως οι βράχοι, τα βουνά και το νερό. Μερικές φορές δημιουργεί ένα καρέ τοποθετώντας θαμπά λουλούδια στο προσκήνιο, ώστε να τραβήξει την προσοχή στο θέμα. Όπως κι αν καδράρετε τη φωτογραφία σας, είναι πολύ σημαντικό η σύνθεση να μην μοιάζει ποτέ στημένη.

"Για μένα, είναι πολύ σημαντικό η εικόνα να είναι φυσική και προσιτή στο βλέμμα", λέει η Ása. "Μια εικόνα δεν πρέπει ποτέ να σας δημιουργεί απορίες όταν τη βλέπετε. Γι' αυτό οι αναλογίες πρέπει να είναι σωστές και το μάτι να βρίσκει απευθείας το θέμα, χωρίς να πρέπει να το αναζητήσετε."

Είναι πιο εύκολο να τονίσετε το φόντο με ζουμ ή τηλεφακό, παίρνοντας θέση λίγο πιο πίσω από το θέμα σας και ζουμάροντας στη συνέχεια, ώστε το φόντο να γεμίσει το πλαίσιο. Αν μετακινήσετε το θέμα σας πιο μακριά από τον φακό, μπορείτε επίσης να εκμεταλλευτείτε την εστίαση υπερεστιακής απόστασης, η οποία σας επιτρέπει να διατηρείτε το θέμα και το φόντο σας σε αποδεκτή εστίαση, ακόμη και με μεγάλο άνοιγμα του διαφράγματος.

Ένας τυπικός φακός με ζουμ, όπως ο Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, έχει ένα χρήσιμο εστιακό εύρος για αρχάριους φωτογράφους τοπίων. Το ίδιο και ένας ευρυγώνιος φακός, όπως ο Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM. Η ποιότητα εικόνας που παράγει αυτός ο εξαιρετικός φακός τον καθιστά ιδανική επιλογή για τη φωτογράφηση τοπίων.

Η Ása λέει ότι πρέπει να πειραματίζεστε με τη σύνθεση, να αλλάζετε τη γωνία και τη θέση του θέματος, να τραβάτε πολλές δοκιμαστικές φωτογραφίες και να έχετε υπομονή. "Ο στόχος είναι η εύρεση του τέλειου καρέ και μερικές φορές χρειάζεται κάποιος χρόνος για να το πετύχεις", εξηγεί. "Θα συνιστούσα να μην βιάζεστε και να πειραματίζεστε, να δοκιμάζετε μερικές διαφορετικές γωνίες και να τις συγκρίνετε. Μπορείτε ίσως να αλλάζετε φακούς, για να βλέπετε πώς αυτό επηρεάζει την εικόνα. Μερικές φορές τυχαίνει να αφιερώνω υπερβολικά πολύ χρόνο σε μία εικόνα εξαιτίας της τελειομανίας που με χαρακτηρίζει. Στο τέλος, όμως, αξίζει πάντα τον κόπο."

Αξιοποιήστε το φως που έχετε στη διάθεσή σας

Ένας άνδρας τρέχει προς ένα τζιπ που τον περιμένει μέσα στην ισλανδική νύχτα. Οι αναμμένοι προβολείς του τζιπ φωτίζουν έναν δρόμο καλυμμένο από λασπωμένο χιόνι.

Για να εξοικειωθείτε με το φυσικό φως και τον τρόπο που μπορεί να λειτουργήσει προς όφελός σας, η Ása συνιστά να φωτογραφίζετε σε πολλές τοποθεσίες, σε όλες τις καιρικές συνθήκες, όλες τις ώρες της ημέρας. "Περνάω πολύ χρόνο στο δρόμο, ταξιδεύοντας οδικώς παντού στην Ισλανδία", λέει. "Λατρεύω τον ενθουσιασμό που νιώθω όταν αφήνω πίσω μου την πόλη για ένα ταξίδι με φίλους." Λήψη με Canon EOS-1D X Mark II και φακό Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM στα 35mm, 1/125 sec, f/2.8 με ISO6400. © Ása Steinars

Η φωτογράφος τοπίων Ása Steinars, ντυμένη με ένα μακρύ λευκό χειμωνιάτικο πανωφόρι, στέκει με τα χέρια στις τσέπες μέσα σε ένα χιονισμένο τοπίο.

Αν και η φωτογράφος τοπίων Ása Steinars χρησιμοποιεί περιστασιακά πάνελ ανάκλασης κατά τη φωτογράφιση πορτρέτων, προτιμά γενικά να "καταγράφει τη φύση όπως είναι". Σε αυτή την εικόνα, η Ισλανδή influencer έχει επιλέξει σκόπιμα ρούχα που ταιριάζουν με το περιβάλλον, ενισχύοντας την αίσθηση ενός τοπίου με άσπιλη ομορφιά. Λήψη με Canon EOS-1D X Mark II (την οποία διαδέχθηκε η Canon EOS-1D X Mark III) με φακό Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM (τον οποίο διαδέχθηκε ο Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM) στα 200mm, 1/1600 sec, f/3.5 με ISO500. © Ása Steinars

Όταν βγάζει σκηνικές selfie, είναι σημαντικό για την Ása να χρησιμοποιεί το διαθέσιμο φως για να βελτιώσει την τελική εικόνα, είτε πρόκειται για μια συννεφιασμένη ημέρα είτε για τις ακτίνες του ήλιου που διαπερνούν τα σύννεφα.

"Δείτε τι συμβαίνει όταν φωτογραφίζετε κατά το ηλιοβασίλεμα σε σύγκριση με το μεσημέρι", λέει η Ása, η οποία προτείνει να βγαίνετε για φωτογράφηση σε διαφορετικές συνθήκες, ώστε να κατανοήσετε την αντίθεση ανάμεσα στο απαλό και το σκληρό φως. Με αυτόν τον τρόπο, θα αρχίσετε να χρησιμοποιείτε το φως προς όφελός σας.

Τα σύννεφα μπορεί επίσης να διαχέουν όμορφα το φως. "Οι μουντές και συννεφιασμένες ημέρες είναι κανόνας στην Ισλανδία, κάτι που το έχω συνηθίσει από τις φωτογραφήσεις μου εδώ. Πλέον μου αρέσει, ειδικά όταν φωτογραφίζω τοπία, όπως φαράγγια και καταρράκτες, όπου η έντονη σκίαση μπορεί να μην είναι επιθυμητή στην εικόνα", εξηγεί η Ása. "Προσδίδει μια πιο απαλή όψη και κάνει πιο εύκολη τη σωστή έκθεση σε ολόκληρη την εικόνα."

Όταν αποκτήσετε μια αίσθηση για το φυσικό φως, θα αρχίσετε να παρατηρείτε πώς αλλάζει ανάλογα με τις εποχές. "Οι πράσινες αποχρώσεις αποκτούν έντονη ζωντάνια κατά τις συννεφιασμένες ημέρες κι αυτό κάνει τις καλοκαιρινές φωτογραφίες να μοιάζουν υπέροχες", λέει.

Η μαγεία της φωτογράφησης από απόσταση και με χρονοδιακόπτη

Ένας άντρας με αδιάβροχα κόκκινα ρούχα, πορτοκαλί κράνος και μπότες πεζοπορίας στέκεται μέσα σε μια σπηλιά από πάγο.

Όσο κι αν τα παγωμένα σπήλαια της Ισλανδίας προσφέρονται για μεγαλειώδεις αναρτήσεις, η Ása αποκαλύπτει ότι η φωτογράφησή τους μπορεί να κρύβει παγίδες. "Ο χαμηλός φωτισμός και η μεγάλη ποσότητα νερού που στάζει από την οροφή αποτελούν πραγματική δοκιμασία για τη μηχανή", αναφέρει. Λήψη με Canon EOS-1D X Mark II και φακό Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM στα 16mm, 1/80 sec, f/2.8 με ISO4000. © Ása Steinars

Η φωτογράφος τοπίων Ása Steinars, ντυμένη με ζεστά χειμωνιάτικα ρούχα, μπαίνει μέσα σε ένα πελώριο ισλανδικό σπήλαιο από πάγο.

"Αυτή είναι μία από τις αγαπημένες μου φωτογραφίες από την Ισλανδία", λέει η Ása. "Σε σπάνιες περιπτώσεις, η λιμνοθάλασσα του παγετώνα παγώνει και μπορεί κανείς να περπατήσει πάνω στον πάγο ή να μπει μέσα στα σπήλαια του παγόβουνου." Λήψη με Canon EOS-1D X Mark II και φακό Canon EF 16-35mm f/2,8L III USM στα 16mm, 1/800 sec, f/2.8 με ISO320. © Ása Steinars

Η Ása αντιμετωπίζει συχνά την πρόσθετη πρόκληση να είναι ταυτόχρονα η φωτογράφος και το θέμα. Τοποθετεί τη μηχανή της σε τρίποδο και την ενεργοποιεί από απόσταση μέσω του τηλεφώνου της και της εφαρμογής Canon Camera Connect. Εστιάζει την κάμερα χρησιμοποιώντας την οθόνη του τηλεφώνου και ρυθμίζει το χρονόμετρο στα 2 ή τα 10 δευτερόλεπτα, ώστε να έχει τον χρόνο να κρύψει το τηλέφωνο για να μην είναι ορατό στην τελική εικόνα. Ουσιαστικά, είναι μια selfie που δεν μοιάζει με selfie.

Άλλες φορές, χρησιμοποιεί τον ενσωματωμένο χρονοδιακόπτη της μηχανής, εστιάζοντας στο σημείο του εδάφους όπου θα στέκεται ή σε ένα αντικείμενο αυτής της περιοχής, ρυθμίζοντας τον χρονοδιακόπτη και πηγαίνοντας στη θέση της. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για μακρά έκθεση.

"Φωτογραφίζω συχνά το Βόρειο Σέλας στην Ισλανδία και η ενεργοποίηση από απόσταση ή ο χρονοδιακόπτης είναι ιδιαίτερα σημαντικά", αποκαλύπτει η Ása. "Όταν εργάζεστε με μεγάλη ταχύτητα κλείστρου, είναι σημαντικό να μην μετακινείται η μηχανή και να μην θολώνει τη λήψη. Η εφαρμογή Canon Camera Connect είναι η καλύτερη λύση, αλλά αν δεν την έχετε, ο χρονοδιακόπτης 2 δευτερολέπτων είναι επίσης αρκετός, ώστε οι κραδασμοί που προκαλούνται από το πάτημα του κλείστρου να έχουν σταματήσει πριν από τη λήψη."

Βελτιώστε το στυλ σας με την επεξεργασία

Μια καταπράσινη οροσειρά με έναν καταρράκτη στο κέντρο.

Η λήψη σε καταρράκτες υπό συνθήκες χαμηλού φωτισμού σημαίνει ότι υπάρχουν λιγότερες σκιές και ότι η έκθεση σε ολόκληρη η εικόνα μπορεί να είναι πιο ομοιόμορφη. Αφού επιλέξετε την τελική σας εικόνα, μπορείτε να τη βελτιώσετε εκ των υστέρων, χρησιμοποιώντας λογισμικό επεξεργασίας. Λήψη με Canon EOS-1D X Mark II και φακό Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM στα 16mm, 1/125 sec, f/7.1 με ISO250. © Ása Steinars

Τα εντυπωσιακά πρασινωπά φώτα του Βόρειου Σέλατος πάνω από ένα σπίτι με φωτισμένα παράθυρα, δίπλα σε μια μεγάλη υδάτινη έκταση.

Για να προσθέσει ένα ακόμα στοιχείο στο ήδη εντυπωσιακό θέαμα του Βόρειου Σέλατος, η Ása επέλεξε σε αυτήν την φωτογραφία να τοποθετήσει ένα θέμα στο προσκήνιο. "Βρήκα ένα σπίτι που ήταν φωτισμένο και προσθέτει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην εικόνα", λέει. Όταν φωτογραφίζετε ένα θέμα όπως το Βόρειο Σέλας, είναι σημαντικό να αξιολογείτε τις τελικές εικόνες και να επιλέγετε τις καλύτερες για επεξεργασία σε μεταγενέστερο στάδιο. Λήψη με Canon EOS-1D X Mark II και φακό Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM στα 16mm, 2.5 secs, f/4 με ISO3200. © Ása Steinars

"Στις μέρες μας η επεξεργασία είναι ένα μεγάλο κομμάτι της δουλειάς ενός φωτογράφου", λέει η Ása. "Και είναι επίσης πολύ χρήσιμο να αξιολογείτε σωστά τις εικόνες σας μετά." Συμβουλεύει να αποθηκεύετε πάντα τις φωτογραφίες σας σε μορφή αρχείου RAW, ώστε να καταγράφετε όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα και να εξασφαλίζετε μεγαλύτερη ευελιξία στο στάδιο μετά την παραγωγή. Τα ενσωματωμένα Στυλ εικόνας της Canon, τα οποία περιλαμβάνουν ρυθμίσεις όπως Οριζόντιος, Ουδέτερα χρώματα και Πιστά χρώματα, προσδίδουν στις φωτογραφίες σας μια συνεπή χρωματική παλέτα και αίσθηση. Ωστόσο, μόνο αξιολογώντας τις φωτογραφίες σας θα αποκτήσετε μια αίσθηση για το τι κάνετε σωστά και τι πρέπει να βελτιώσετε.

Η Ása συνιστά σε όλους τους αρχάριους φωτογράφους τοπίων να επενδύσουν σε λογισμικό επεξεργασίας φωτογραφιών, όπως το Canon Digital Photo Professional (DPP) ή το Adobe® Photoshop® Lightroom®. Είναι χρήσιμο να βρείτε ορισμένες προεπιλογές, δηλαδή προσαρμοσμένα φίλτρα που είναι ενσωματωμένα στο λογισμικό. Ωστόσο, αυτά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την καλή πρακτική γνώση των τεχνικών μετεπεξεργασίας.

"Η χρήση πακέτων προεπιλογών μπορεί να αποτελεί μια καλή λύση στο ξεκίνημά σας, αλλά να θυμάστε ότι αυτά δεν είναι πανάκεια για τη δημιουργία εξαιρετικών εικόνων", αναφέρει. "Θα πρέπει να κάνετε μεγάλο μέρος της επεξεργασίας μόνοι σας, ακόμα κι αν έχετε ορίσει καλές προεπιλογές."

Μην σταματάτε να πειραματίζεστε και να εξασκείστε

Μια μεγάπτερη φάλαινα εκτοξεύεται έξω από το νερό με φόντο τον εντυπωσιακό λευκό ορίζοντα.

Αν γίνεται, έχετε πάντα μαζί σας τη μηχανή σας όπου κι αν πάτε, προτείνει Ása – ποτέ δεν ξέρετε πότε μπορεί να προκύψει η ευκαιρία για μια τέλεια λήψη. "Παρακολουθούσα τις φάλαινες και ξαφνικά άκουσα έναν δυνατό παφλασμό πίσω μου. Γυρίζω και, ακριβώς εκείνη τη στιγμή, η φάλαινα εκτινάσσεται στον αέρα", αναφέρει για αυτήν την εικόνα. "Ήμουν πολύ χαρούμενη που κατάφερα να καταγράψω ολόκληρη την ακολουθία της κίνησής της." Λήψη με Canon EOS-1D X Mark II και φακό Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM στα 150mm, 1/5000 sec, f/3.2 με ISO640. © Ása Steinars

Η Ása συνιστά στους νέους ή αρχάριους φωτογράφους τοπίων να μελετούν τα έργα των συναδέλφων τους και να μαθαίνουν από αυτά. Επιλέξτε φωτογράφους που θαυμάζετε, προτείνει, και παρατηρήστε πώς χρησιμοποιούν το φως, συνθέτουν εικόνες και βρίσκουν δημιουργικές γωνίες.

Η πιο σημαντική συμβουλή της είναι απλή. "Έχω σχεδόν πάντα μαζί μου μια φωτογραφική μηχανή, εδώ και πάνω από 10 χρόνια", λέει. "Όσο περισσότερο εξασκείσαι, τόσο καλύτερος γίνεσαι. Είναι τόσο απλό. Χρειάζεται χρόνος για να αποκτήσεις βαθιά γνώση του αντικειμένου σου. Κανείς δεν γεννιέται φωτογράφος."
Συντάκτης: Gary Evans

Σχετικά προϊόντα

Σχετικά άρθρα

  • Λήψη τοπίου με ένα δέντρο στην πλαγιά ενός λόφου, μπροστά από τον μενεξεδί ουρανό.

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΤΟΠΙΩΝ

    Κορυφαίες συμβουλές για τοπία

    Ανακαλύψτε τεχνικές φωτογράφισης που θα σας βοηθήσουν να απογειώσετε τις φωτογραφίες σας με τοπία.

  • Ένας φωτογράφος τοπίων κοιτάζει μέσα από το σκόπευτρο μιας Canon EOS RP για να τραβήξει χωράφια που σχηματίζουν κυματισμούς.

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΤΟΠΙΩΝ

    Πώς να φωτογραφίσετε τοπία με τη μηχανή στο χέρι

    Μάθετε πώς να αποτυπώνετε εντυπωσιακά τοπία χωρίς τρίποδο.

  • Εικόνα πριν και μετά με ένα βαλτώδες τοπίο, χωρίς επεξεργασία στ’ αριστερά και σε ασπρόμαυρο στα δεξιά.

    ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Πώς να επεξεργάζεστε εικόνες τοπίων για εκτύπωση

    Τεχνικές επεξεργασίας που θα μεταμορφώσουν τις φωτογραφίες τοπίων σας σε έργα τέχνης.

  • Ίχνη φωτός ενός αυτοκινήτου στο φως της νύχτας κατά μήκος μιας τοξωτής γέφυρας. Πυκνή ομίχλη, σαν σύννεφο, κρύβει τη βάση της γέφυρας και το έδαφος από κάτω.

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΤΟΠΙΩΝ

    Δημιουργήστε ίχνη φωτός

    Πώς να χρησιμοποιήσετε μακρά έκθεση για να δημιουργήστε ίχνη φωτός: συμβουλές από τον νικητή του Redline Challenge της Canon.