The Milky Way arcs across the sky above the rocky shores of a lake.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

Έναστρος ουρανός: 5 συμβουλές για τη φωτογράφιση του νυχτερινού ουρανού

Το θέαμα του νυχτερινού ουρανού με τα αμέτρητα αστέρια είναι πραγματικά μια μαγική εμπειρία. Τώρα, χάρη στις εξελίξεις στην τεχνολογία των φωτογραφικών μηχανών, είναι πιο εύκολο από ποτέ να βγείτε έξω και να τραβήξετε εκπληκτικές φωτογραφίες.

Θέλετε να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας στην αστροφωτογραφία; Δείτε παρακάτω τις κορυφαίες συμβουλές μας για τους καλύτερους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να αποτυπώσετε την ομορφιά του έναστρου ουρανού.

1. Ελέγξτε το δελτίο καιρού

Πριν βγείτε έξω για να φωτογραφίσετε, μην ξεχάσετε να ελέγξετε τον καιρό, καθώς θα χρειαστείτε καθαρό νυχτερινό ουρανό για να τραβήξετε όμορφες λήψεις των αστεριών. Ωστόσο, η μερική νεφοκάλυψη μπορεί να προσθέσει ιδιαίτερη ατμόσφαιρα στις φωτογραφίες του νυχτερινού ουρανού. Συνεπώς, εκμεταλλευτείτε την για να αναδείξετε τη δημιουργικότητά σας. Αν τα σύννεφα είναι σχετικά ακίνητα, θα αντιμετωπίσετε λιγότερα προβλήματα με το φλουτάρισμά τους σε λήψεις με μεγάλους χρόνους έκθεσης. Όπως σε όλες τις λήψεις με μεγάλο χρόνο έκθεσης, η σταθερότητα της μηχανής είναι πολύ σημαντική για να αποφύγετε ανεπιθύμητα ίχνη φωτός ή φλουτάρισμα των εικόνων. Χρησιμοποιήστε τρίποδο για να καταγράψετε ευκρινείς, καθαρές εικόνες του έναστρου ουρανού και λάβετε υπόψη ότι ο άνεμος μπορεί να προκαλέσει την κίνηση των σύννεφων και να καταστρέψει τη λήψη σας.

Σχετικά άρθρα
A child watches a burst of gold and pink fireworks.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΩΝ

10 συμβουλές για καλύτερες φωτογραφίες πυροτεχνημάτων

Διαβάστε πώς μπορείτε να φωτογραφίσετε τη χαρά και τη μαγεία των πυροτεχνημάτων – από τις καλύτερες ρυθμίσεις για τη μηχανή έως το πώς να συμπεριλάβετε την οικογένεια και τους φίλους σας στο πλάνο.

People skateboard down a brightly-lit city street at night.

ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο την μηχανή σας σε μια αστική απόδραση

11 συμβουλές και κόλπα που θα σας βοηθήσουν να αποτυπώσετε την ατμόσφαιρα της αστικής ζούγκλας.

2. Βρείτε το κατάλληλο σημείο για την αστροφωτογράφιση

Για να τραβήξετε τις καλύτερες δυνατές λήψεις, θα πρέπει να βγείτε στη φύση, μακριά από τη φωτορύπανση. Τα φώτα των αστικών περιοχών επισκιάζουν τα αστέρια και το ίδιο κάνει το φως της πανσελήνου ή ακόμη και της ημισελήνου. Υπάρχουν ορισμένα πολύ γνωστά μέρη στον κόσμο όπου μπορείτε να τραβήξετε εκπληκτικές λήψεις του Γαλαξία μας (όπως η Κοιλάδα του θανάτου στην Αριζόνα), αλλά αν απομακρυνθείτε απλώς με το αυτοκίνητο από την πόλη σας, θα μπορέσετε να βρείτε κάποιο σημείο χωρίς τεχνητό φωτισμό.

3. Δοκιμάστε διαφορετικές ρυθμίσεις

Για να φωτογραφίσετε τον έναστρο ουρανό, θα πρέπει να αναλάβετε τον έλεγχο της μηχανής σας. Γι' αυτό, επιλέξτε τη Χειροκίνητη κατάσταση και δοκιμάστε μερικές από τις διαφορετικές ρυθμίσεις που εξηγούνται λεπτομερώς παρακάτω.

  • Εστίαση: Εστιάστε τον φακό σας στο άπειρο. Μπορείτε να το κάνετε χειροκίνητα, τοποθετώντας τον διακόπτη του φακού στη θέση για χειροκίνητη εστίαση. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε την ένδειξη απόστασης (αν υπάρχει στον φακό σας) ή κοιτάξτε μέσα από το σκόπευτρο και περιστρέψτε τον δακτύλιο εστίασης έως ότου κάποιο απομακρυσμένο στοιχείο να εμφανίζεται με ευκρίνεια. Όταν ο φακός εστιάσει πέρα από τα έξι μέτρα, η υπερεστιακή του απόσταση θα προβάλει στο άπειρο και τα αστέρια θα εμφανίζονται ευκρινή.

  • Διάφραγμα: Αν θέλετε τα αστέρια να φαίνονται ως κουκκίδες και όχι ως ίχνη κίνησης, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ρύθμιση ευρύτερου διαφράγματος. Αυτό θα επιτρέψει την είσοδο όσο το δυνατόν περισσότερου φωτός στη μηχανή, διατηρώντας παράλληλα τον χρόνο έκθεσης σχετικά σύντομο. Να θυμάστε ότι το ευρύ διάφραγμα θα έχει ως αποτέλεσμα μικρό βάθος πεδίου, γεγονός που σημαίνει ότι οτιδήποτε υπάρχει στο άμεσο προσκήνιο δεν θα είναι εστιασμένα.
  • Ταχύτητα κλείστρου: Να θυμάστε ότι τα αστέρια τρεμοσβήνουν πάντα. Για να τραβήξετε όσο το δυνατόν πιο στατικές λήψεις των αστεριών ή του Γαλαξία μας, μην χρησιμοποιήσετε χρόνο έκθεσης μεγαλύτερο από 20 δευτερόλεπτα. Αν αυξήσετε την ταχύτητα κλείστρου περισσότερο, το αποτέλεσμα θα είναι τα ίχνη των αστεριών.
  • ISO: Ο τέταρτος παράγοντας που επηρεάζει την έκθεση των φωτογραφιών σας είναι η ρύθμιση ISO. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός ISO, τόσο πιο ευαίσθητος θα είναι ο αισθητήρας της μηχανής στο φως που εισέρχεται μέσω του διαφράγματος. Όταν είστε ικανοποιημένοι με τις ρυθμίσεις διαφράγματος και ταχύτητας κλείστρου για το εφέ που προσπαθείτε να πετύχετε, ξεκινήστε να πειραματίζεστε με τις ρυθμίσεις ISO. Ξεκινήστε με ISO 1600 και κατόπιν ελέγξτε (εξετάζοντας τις εικόνες σας) αν στη μηχανή σας εισέρχεται αρκετό φως με τις δεδομένες ρυθμίσεις διαφράγματος και χρόνου έκθεσης ώστε να καταγράψετε τις επιθυμητές εικόνες. Στη συνέχεια, μπορείτε να αυξήσετε την τιμή ISO (σε 3200 ή σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη τιμή επιτρέπει η μηχανή σας) για να δείτε πώς επηρεάζονται τα αποτελέσματά σας.

4. Φτιάξτε τη σύνθεση

Ο ουράνιος θόλος, με τις αμέτρητες φωτεινές κουκκίδες των αστεριών, είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά θέματα που μπορείτε να φωτογραφίσετε. Ωστόσο, ίσως θέλετε να συμπεριλάβετε και άλλα στοιχεία στο κάδρο προκειμένου να κάνετε πιο ενδιαφέρουσα την εικόνα σας – όπως ένα κτήριο, βουνά, στοιχεία του τοπίου ή την αντανάκλαση του φωτός σε μια λίμνη. Ορισμένες φορές, στις εικόνες που περιλαμβάνουν μόνο αστέρια λείπει η προοπτική ή η προσωπικότητα και, για τον λόγο αυτό, να αναζητάτε πάντα κάτι μοναδικό που να μπορείτε να αποτυπώσετε.

5. Κάντε λήψεις εικόνων με ίχνη κίνησης των αστεριών

Οι εικόνες με ίχνη κίνησης των αστεριών είναι πολύ εντυπωσιακές και προκαλούν την περιέργεια. Θα χρειαστείτε αρκετό χρόνο και υπομονή, ένα τρίποδο και ένα τηλεχειριστήριο κλείστρου. Το εφέ προκαλείται από την περιστροφή της γης, καθώς τα αστέρια παραμένουν ακίνητα!

Η καταγραφή αυτών των φανταστικών γραμμών φωτός είναι μια πρόκληση που μπορεί, ωστόσο, να δημιουργήσει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Πρώτα, θα πρέπει να εντοπίσετε τον Βόρειο Πόλο. Αυτό μπορείτε να το κάνετε χρησιμοποιώντας μία από τις πολλές διαθέσιμες εφαρμογές με χάρτες αστεριών για smartphone. Η φωτογράφιση με σημείο εστίασης της φωτογραφίας τον Βόρειο Πόλο και με μεγάλο χρόνο έκθεσης θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός κυκλικού μοτίβου γύρω από μια κεντρική θέση, όπως φαίνεται στη συνοδευτική εικόνα.

Τα αστέρια δεν εκπέμπουν πολύ φως, γι' αυτό χρησιμοποιήστε υψηλή ταχύτητα ISO (800, 1600 ή υψηλότερη) για να αποτυπώσετε την κίνησή τους. Παρακολουθήστε και πειραματιστείτε πριν προσπαθήσετε να χρησιμοποιήσετε μεγάλο χρόνο έκθεσης, καθώς όσο πιο υψηλή είναι η ταχύτητα ISO, τόσο πιο πιθανό είναι να έχετε "θόρυβο" στην εικόνα σας.

Η μέγιστη ταχύτητα κλείστρου που διατίθεται σε πολλές μηχανές είναι 30 δευτερόλεπτα,·συνεπώς, για μεγαλύτερο χρόνο έκθεσης, χρησιμοποιήστε τη ρύθμιση έκθεσης Bulb στη χειροκίνητη κατάσταση. Αυτή σας επιτρέπει να διατηρήσετε το κλείστρο ανοιχτό για όσο χρονικό διάστημα θέλετε, πατώντας το απλώς για να ανοίξει ή να κλείσει. Ρυθμίστε την εστίαση στο άπειρο. Πειραματιστείτε και εξετάστε τις λήψεις σας πριν δοκιμάσετε μεγαλύτερο χρόνο έκθεσης, περίπου 30 λεπτά. Στη συνέχεια, εξετάστε ξανά τη λήψη σας. Ίσως χρειαστούν μερικές προσπάθειες –και μερικές νύχτες υπομονής– πριν πετύχετε αποτελέσματα που θα σας ικανοποιήσουν.

Σχετικά προϊόντα

Σχετικά άρθρα



Η ενότητα "Πηγές έμπνευσης" περιλαμβάνει χρήσιμες συμβουλές φωτογραφίας, οδηγούς αγορών και αποκαλυπτικές συνεντεύξεις – ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να βρείτε την καλύτερη μηχανή ή τον καλύτερο εκτυπωτή για εσάς και να δώσετε ζωή στην επόμενη δημιουργική ιδέα σας.

Επιστροφή σε όλες τις συμβουλές και τεχνικές