ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΔΡΑΣΗΣ

Αναβαθμίστε τις λήψεις σκηνών δράσης με φλας Speedlite

Μια απλή δέσμη φωτός από το φλας Canon Speedlite μπορεί να ανοίξει μπροστά σας έναν ολόκληρο κόσμο πρωτοποριακών τεχνικών φωτογράφισης σκηνών δράσης. Μάθετε πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτό το εύχρηστο κιτ.
Canon Camera
Η φωτογράφιση με φλας μπορεί να μοιάζει δύσκολη, αλλά στην ουσία το φλας είναι ένα πολύ απλό εξάρτημα. Σκοπός του είναι να αναδεικνύει τμήματα της εικόνας με μια φωτεινή πινελιά ακριβώς τη σωστή στιγμή. Κάποιες φορές αυτό μπορεί να είναι απαραίτητο λόγω συνθηκών ασθενούς φωτισμού, ωστόσο άλλες φορές μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το φλας σε συνδυασμό με τον φωτισμό περιβάλλοντος για να επιτύχετε ένα ξεχωριστό αποτέλεσμα. Ένα μόνο φλας Speedlite ανοίγει αμέτρητες δημιουργικές επιλογές, ειδικά στη φωτογράφιση σκηνών σπορ και δράσης. Μπορείτε να επιλέξετε να παγώσετε τη δράση, να φωτογραφίσετε με φλουτάρισμα της κίνησης ή να καταγράψετε και τα δύο εφέ σε ένα μόνο καρέ.

Είτε είστε αρχάριοι στη χρήση φλας είτε αναζητάτε νέους τρόπους για να επεκτείνετε τις δημιουργικές τεχνικές φωτισμού σας, δείτε παρακάτω μερικές συμβουλές σχετικά με τον τρόπο χρήσης ενός Speedlite για εντυπωσιακές φωτογραφίες σπορ δράσης.

1. Παγώστε τη δράση με συγχρονισμό υψηλής ταχύτητας

Ένας άνδρας στέκεται στην κορυφή μιας ράμπας για σκέιτ και φωτογραφίζει έναν αθλητή του σκέιτ.

Για να φωτογραφίσετε σε κατάσταση συγχρονισμού υψηλής ταχύτητας (HSS), πατήστε το κουμπί συγχρονισμού στο Speedlite μέχρι να εμφανιστεί το σύμβολο H και στη συνέχεια αυξήστε την ταχύτητα κλείστρου για να παγώσετε τα θέματα που κινούνται γρήγορα.

Άνδρας με σκούρα ρούχα και καπέλο που εκτελεί μια φιγούρα με το σκέιτμπορντ, γέρνοντας προς τα πίσω σε μεγάλη γωνία, στην κορυφή μιας ράμπας.

Η κατάσταση HSS σάς επιτρέπει να ρυθμίσετε την έκθεση για να δημιουργήσετε ένα δραματικό φόντο, διατηρώντας παράλληλα καλή έκθεση του θέματος στο προσκήνιο. Λήψη με Canon EOS R και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 24mm, με 1/1600 δευτ., f/5 και ISO1000, με Canon Speedlite 600EX II-RT.

Πολλές μηχανές περιορίζουν τη μέγιστη ταχύτητα κλείστρου σε 1/200 δευτερόλεπτα όταν χρησιμοποιείται φλας, η οποία μπορεί να μην επαρκεί για να «παγώσει» θέματα που κινούνται γρήγορα. Ωστόσο, αν η μηχανή και το φλας είναι συμβατά, όπως η Canon EOS RP και το Canon Speedlite 600EX II-RT που χρησιμοποιούνται εδώ, μπορείτε να φωτογραφίσετε σε κατάσταση Συγχρονισμού υψηλής ταχύτητας (HSS). Αυτό επιτρέπει πολύ πιο γρήγορες ταχύτητες κλείστρου.

Για τη φωτογράφιση ανθρώπων που περπατάνε, η ταχύτητα κλείστρου 1/250 δευτερόλεπτα είναι αρκετά γρήγορη, ενώ η ταχύτητα 1/1000 δευτερόλεπτα είναι καλύτερη για να αποτυπώσετε τη δράση χωρίς θάμπωμα, αν το θέμα σας κινείται λίγο πιο γρήγορα, όπως ένας δρομέας ή ένας αθλητής του σκέιτ. Το μειονέκτημα της κατάστασης HSS είναι ότι το φλας πρέπει να ανάψει γρήγορα πολλές φορές προκειμένου να συμπέσει με τις δύο κουρτίνες του κλείστρου της μηχανής, που σημαίνει ότι η μέγιστη ισχύς του φλας μειώνεται καθώς αυξάνετε την ταχύτητα κλείστρου. Παρ’ όλα αυτά, όταν θέλετε να φωτίσετε το θέμα σας κατά τη φωτογράφιση σκηνών δράσης, η κατάσταση HSS είναι πολύτιμη.

2. Προσθέστε βάθος με ένα εξωτερικό φλας μηχανής

Ένας αθλητής του σκέιτ κάνει φιγούρες μπροστά από έναν τοίχο καλυμμένο με γκράφιτι, υπό τον φωτισμό ενός Speedlite σε τρίποδο.

Χρησιμοποιήστε ένα φλας για να φωτίσετε το θέμα σας από οποιαδήποτε γωνία, όπως από το πλάι ή από πίσω. Αυτό προσδίδει βάθος στις εικόνες και δημιουργεί ένα πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα σε σύγκριση με τον επίπεδο φωτισμό από εμπρός που προσφέρει το ενσωματωμένο στη μηχανή φλας.

Ένας αθλητής του σκέιτ κάνει φιγούρες μπροστά από έναν τοίχο καλυμμένο με γκράφιτι.

Ο πομπός Canon Speedlite ST-E3-RT (Έκδ. 2) έχει σχεδόν πανομοιότυπη διάταξη κουμπιών με τον 600EX II-RT και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εξωτερικό φλας μηχανής HSS. Λήψη με Canon EOS RP και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 46mm, με 1/200 δευτ., f/8 και ISO320 με Canon Speedlite 600EX II-RT.

Για φωτισμό από φλας εκτός της μηχανής, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια μονάδα ενεργοποίησης ασύρματου φλας όπως ο Πομπός Canon Speedlite ST-E3-RT και ο Πομπός Canon Speedlite ST-E3-RT (Έκδ. 2). Αφού στερεώσετε το Speedlite σε βάση ή τρίποδο, είτε ρυθμίστε το φλας σε κατάσταση E-TTL, όπου το φλας ορίζει αυτόματα την κατάλληλη τιμή ισχύος για την έκθεσή σας, είτε επιλέξτε χειροκίνητη ρύθμιση ισχύος και τραβήξτε μερικές δοκιμαστικές λήψεις για να βρείτε τη σωστή ισχύ του φλας για το θέμα μας.

3. Επιλέξτε υποέκθεση ως προς τον φωτισμό του περιβάλλοντος ώστε να αναδείξετε το θέμα σας

Άντρας που φωτογραφίζει μια γυναίκα που κάνει μια φιγούρα σκέιτ, με τη σανίδα της αναποδογυρισμένη στη φωτογραφία καθώς κάνει άλμα.

Η υποέκθεση του περιβάλλοντος δημιουργεί μια σκοτεινή και μελαγχολική ατμόσφαιρα, με αποτέλεσμα το θέμα σας να εμφανίζεται έντονα όταν φωτίζεται από ένα Speedlite.

Γυναίκα που κάνει σκέιτμπορντ και έχει «παγώσει» στον αέρα, με τη σανίδα να αναποδογυρίζει κάτω από τα πόδια της.

Με το εξωτερικό φλας της μηχανής στ’ αριστερά του θέματος και τον ήλιο να φωτίζει από πίσω δεξιά, μπορούμε να δημιουργήσουμε δραματικό διασταυρούμενο φωτισμό. Λήψη με Canon EOS RP και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 48mm, με 1/180 δευτ., f/13 και ISO100, με Canon Speedlite 600EX II-RT.

Όταν συνδυάζετε το φλας με το φως της ημέρας, μπορείτε να πειραματιστείτε με την αναλογία μεταξύ δύο φωτεινών πηγών. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε σκόπιμα να επιλέξετε υποέκθεση του περιβάλλοντος που φωτίζεται από τον ήλιο και να χρησιμοποιήσετε το φλας για την έκθεση και την απομόνωση του θέματός σας. Για να το επιτύχετε αυτό, αφήστε αρχικά το φλας απενεργοποιημένο και ρυθμίστε χειροκίνητα την έκθεση σε χαμηλότερο επίπεδο απ’ όσο απαιτεί ο φωτισμός του περιβάλλοντος, ώστε να δημιουργήσετε μια σκοτεινή και μελαγχολική ατμόσφαιρα. Στη συνέχεια, ενεργοποιήστε το φλας και επιλέξτε τη χειροκίνητη ρύθμιση ισχύος.

Τραβήξτε μερικές δοκιμαστικές λήψεις για να βρείτε τη σωστή ισχύ για τη σκηνή σας. Για να υπερκεράσουμε το έντονο φως της ημέρας, όπως εδώ, χρειαζόμαστε υψηλή ισχύ. Επομένως, ξεκινήστε με το φλας σε πλήρη ισχύ 1/1 και μειώστε το στη συνέχεια, αν σας φαίνεται πολύ δυνατό. Πέρα από την αλλαγή της ισχύος, μπορούμε επίσης να προσαρμόσουμε τη δύναμη του φωτός μετακινώντας το πιο κοντά ή πιο μακριά από το θέμα μας. Με αυτόν τον τρόπο, το Speedlite μάς επιτρέπει να δημιουργήσουμε μια ατμοσφαιρική σφαίρα φωτός γύρω από το θέμα.

4. Ρυθμίστε το φλας για συγχρονισμό δεύτερης κουρτίνας ώστε να προσθέσετε ίχνη

Ένα Speedlite που ρυθμίζεται σε έκθεση ενός δευτερολέπτου.

Το φλας Δεύτερης κουρτίνας είναι μια κατάσταση κατά την οποία το φλας ανάβει στο τέλος της έκθεσης, ή αλλιώς στη δεύτερη κουρτίνα. Εδώ το φλας ρυθμίζεται για να ανάψει στο τέλος της έκθεσης ενός δευτερολέπτου.

Όταν πυροδοτείτε το φλας σε μια λήψη μακράς έκθεσης, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα δυναμικό συνδυασμό θαμπώματος και ευκρίνειας. Η κίνηση μέσα στο κάδρο δημιουργεί το φλουτάρισμα, ενώ η στιγμιαία αναλαμπή του φλας «παγώνει» το θέμα σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Μπορείτε να επιλέξετε αν το φλας θα πυροδοτηθεί στην αρχή ή στο τέλος της έκθεσης. Συνήθως είναι προτιμότερο να ρυθμίσετε το φλας στην κατάσταση δεύτερης κουρτίνας, ώστε να πυροδοτείται στο τέλος. Με αυτόν τον τρόπο, το θάμπωμα δημιουργεί ένα ίχνος πίσω από το θέμα σας. Για να χρησιμοποιήσετε την κατάσταση δεύτερης κουρτίνας, πατήστε το κουμπί συγχρονισμού στο Canon Speedlite μέχρι να εμφανιστεί το εικονίδιο με τα τρία βέλη.

5. Χρησιμοποιήστε φλας για τις πανοραμικές λήψεις σας, ώστε το θέμα να φαίνεται ευκρινές

Εικόνα γυναίκας που κάνει σκέιτμπορντ, όπου ο καλυμμένος με γκράφιτι τοίχος στο φόντο φαίνεται θαμπός ενώ η γυναίκα παραμένει ευκρινής.

Για να δημιουργήσετε φλουτάρισμα πανοραμικής μετατόπισης, ακολουθήστε την κίνηση του θέματος από το ένα άκρο του καρέ στο άλλο, αντιστοιχίζοντας την κάμερα με την ταχύτητα του θέματος. Λήψη με Canon EOS RP και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 26mm, με 1/30 δευτ., f/16 και ISO100, με Canon Speedlite 600EX II-RT.

Η πανοραμική μετατόπιση της μηχανής μαζί με το θέμα μπορεί να δημιουργήσει έναν υπέροχο συνδυασμό θαμπώματος και ευκρίνειας. Αν το συγχρονίσετε σωστά, το θέμα θα είναι ευκρινές, ενώ όλα τα υπόλοιπα θέματα θα εμφανίζονται θαμπά. Η οριζόντια μετατόπιση μπορεί να πραγματοποιηθεί και χωρίς φλας, αλλά με το φλας το θέμα φαίνεται πιο ευκρινές και λεπτομερές. Ρυθμίστε το φλας στην κατάσταση συγχρονισμού δεύτερης κουρτίνας και στη συνέχεια χρησιμοποιήστε την κατάσταση προτεραιότητας κλείστρου και ορίστε την ταχύτητα κλείστρου σε περίπου 1/30 δευτερόλεπτα (ή ταχύτερα για θέματα που κινούνται γρήγορα, όπως τα αυτοκίνητα). Όταν είστε έτοιμοι, μετακινήστε πανοραμικά τη μηχανή σε συγχρονισμό με τη δράση. Μπορεί να χρειαστούν μερικές προσπάθειες για να αποτυπώσετε το θέμα καθαρά, αλλά η αίσθηση ταχύτητας και κίνησης που μπορείτε να δημιουργήσετε θα σας αποζημιώσει.

6. Πατήστε το φλας για να δημιουργήσετε μια συγχωνευμένη εικόνα

Φλας Speedlite ρυθμισμένο στην κατάσταση MULTI.

Στην κατάσταση MULTI, μπορούμε να ορίσουμε τον αριθμό των παλμών και τη συχνότητα ανά δευτερόλεπτο (Hz). Διαιρέστε τον αριθμό των παλμών με τη συχνότητα για να βρείτε την ιδανική ταχύτητα κλείστρου.

Λήψη μακράς έκθεσης με χρήση στιγμιαίου φλας σε έναν αθλητή του σκέιτ που εκτελεί μια φιγούρα.

Η χρήση της κατάστασης MULTI ανοίγει έναν κόσμο δημιουργικών ιδεών για τις φωτογραφίες δράσης, δημιουργώντας αφηρημένες μίξεις εικόνων σαν αυτήν.

Η κατάσταση MULTI είναι μια δημιουργική ρύθμιση του Speedlite, με την οποία ενεργοποιείται η γρήγορη και διαδοχική χρήση του φλας. Όταν χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με μακρά έκθεση, μπορείτε να καταγράψετε το θέμα σας σε πολλές θέσεις στο κάδρο. Η δυσκολία εδώ είναι ότι –όπως και στη διπλή έκθεση– οι πιο φωτεινές περιοχές θα αλληλοεπικαλύπτονται και θα συγχέονται μεταξύ τους. Συνεπώς, είναι προτιμότερο να φωτογραφίζετε το θέμα σας εμπρός από ένα σκοτεινό φόντο ή τη νύχτα και να αποτυπώνετε την κίνησή του καθώς κινείται από τη μία πλευρά στην άλλη.

Αφού τελειοποιήσετε αυτές τις τεχνικές, μπορείτε να βρείτε περισσότερες πηγές έμπνευσης από τον Lorenz Holder, επαγγελματία φωτογράφο σπορ αδρεναλίνης και Canon Ambassador, ο οποίος μας παρουσιάζει τις κορυφαίες συμβουλές του1 σχετικά με τη χρήση φλας σε λήψεις σκηνών δράσης. Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε τον επαγγελματία φωτογράφο σκηνών δράσης Dave Mackison καθώς φωτογραφίζει με το Speedlite EL-12.

Κείμενο του James Paterson
  1. Διατίθεται μόνο στα Αγγλικά.
  2. Διατίθεται μόνο σε επιλεγμένες γλώσσες.

Σχετικά προϊόντα

Σχετικά άρθρα

  • Ίχνη φωτός λεωφορείου σε πολυσύχναστο δρόμο στη Μαδρίτη της Ισπανίας, που έχουν «παγώσει».

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ

    Αποτύπωση της κίνησης στη φωτογραφία

    Ανακαλύψτε πώς μπορείτε να αποτυπώσετε την κίνηση και να προσθέσετε μια αίσθηση κίνησης στις εικόνες σας.

  • Άτομο που οδηγεί μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου σε πίστα, γέρνοντας τη μοτοσυκλέτα χαμηλά στο έδαφος· φωτογραφήθηκε χρησιμοποιώντας πανοραμική μετατόπιση της μηχανής. © Richard Walch

    ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

    Φωτογράφιση με πανοραμική μετατόπιση για αρχάριους

    Ανακαλύψτε πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την πανοραμική μετατόπιση για καλύτερες φωτογραφίες δράσης, με αυτές τις κορυφαίες συμβουλές.

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

    5 κορυφαίες συμβουλές για την καταγραφή υπαίθριων δραστηριοτήτων

    Ανακαλύψτε πώς να πετυχαίνετε πιο δημιουργικές λήψεις σκηνών δράσης σε καθημερινές περιπέτειες με συμβουλές από τον επαγγελματία φωτογράφο Tom Bing.

  • ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΛΕΙΣΤΡΟΥ

    Γνωρίστε τα μυστικά της ταχύτητας κλείστρου

    Αυτές οι 5 βασικές συμβουλές θα σας βοηθήσουν να ελέγχετε την ταχύτητα κλείστρου για να απαθανατίζετε κινούμενα θέματα και να βελτιώσετε τις επιδόσεις σας κατά τη φωτογράφιση σκηνών δράσης.