Two cross-country skiers travel along the narrow spine of a mountain, using their poles.

Φωτογράφιση δράσης

«Με συναρπάζει όπως όταν ήμουν 16 χρονών.» Ο Richard Walch αποκαλύπτει το πάθος του για τη φωτογράφιση χειμερινών σπορ

Ο φωτογράφος ακραίων σπορ Richard Walch δεν διστάζει να κρεμαστεί από ελικόπτερο ή να κατεβεί μια πίστα σκι κάνοντας σλάλομ· έτσι, καταφέρνει να αποτυπώσει πραγματικά ανατριχιαστικές και δυνατές στιγμές. Το πάθος του για τη φωτογραφία ξεκίνησε όταν έκανε σνόουμπορντ με τους φίλους του και παραμένει εξίσου δυνατό από την ηλικία των 16, όταν για πρώτη φορά τυπώθηκε φωτογραφία του σε εφημερίδα.

Εδώ μάς αποκαλύπτει τη δημιουργική του προσέγγιση, την ιστορία που κρύβεται πίσω από την καλύτερη λήψη του, καθώς και πού ψάχνει την έμπνευση.

Φωτογραφίζεις επαγγελματικά από 16 ετών. Πώς ανακάλυψες το πάθος σου για τη φωτογραφία;

«Το πάθος μου για τη φωτογραφία εκδηλώθηκε μετά από μια ευτυχή συγκυρία, όταν άλλαξα σχολείο και βρέθηκα σε ένα σχολείο με επαγγελματικό σκοτεινό θάλαμο. Περνούσα πολλές ώρες εκεί, το οποίο δεν ήταν ό,τι καλύτερο για τους βαθμούς μου, αλλά ήταν πολύ καλό για τις φωτογραφικές μου ικανότητες. Ξεκίνησα με μια Canon EOS-1N και ύστερα πέρασα στην Canon EOS-1D X Mark II. Συγχρόνως, περνούσα όλα μου τα Σαββατοκύριακα στα βουνά κάνοντας σνόουμπορντ. Το αρχικό μου σχέδιο ήταν να γίνω επαγγελματίας αθλητής σνόουμπορντ, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν ήμουν αρκετά καλός. Οπότε σκέφτηκα 'Εντάξει, δεν γίνεται να βρω χορηγούς, θα δοκιμάσω να πάρω τη φωτογραφική μου μηχανή και να φωτογραφίσω τους φίλους μου που είναι πολύ καλοί'.»

Ποιο είναι το δυσκολότερο πράγμα στη φωτογράφιση χειμερινών σπορ;

«Το παν είναι να οργανωθείς και να προετοιμαστείς για τη λήψη. Ποτέ δεν παρακολούθησα μαθήματα φωτογραφίας, απλώς έκανα όλα τα λάθη που μπορεί να φανταστεί κανείς, αλλά προσπαθούσα να τα κάνω μόνο μία φορά. Μία από τις δυσκολότερες στιγμές της μαθησιακής πορείας μου ήταν όταν πήγα στο Γουίσλερ του Καναδά, αφού τέλειωσα το σχολείο. Φωτογράφιζα για μια εβδομάδα με φιλμ, πήγα σε ένα εργαστήριο στο Βανκούβερ και άφησα 10 φιλμ στον πάγκο· όταν τα πήρα πίσω, είχαν όλα υποέκθεση κατά τρία στοπ, επειδή κατά λάθος είχα ρυθμίσει τη μηχανή στο -3. Όλες εκείνες οι υπέροχες φωτογραφίες πήγαν χαμένες, επειδή ήταν υπερβολικά σκοτεινές κατά τρία στοπ. Με το αναλογικό φιλμ, δεν υπάρχει τρόπος να διορθώσεις το πρόβλημα. Δεν το ξανακάνεις ποτέ.»

Πώς οργανώνεσαι;

«Προσέχω πολύ πώς θα φτάσω εκεί που χρειάζεται, πώς θα παραμείνω ασφαλής, πώς θα προετοιμαστώ για τη λήψη. Πρέπει να προσέχεις όταν δουλεύεις σε εξωτερικούς χώρους ή στα βουνά, ή ακόμα κι όταν βγάζεις σέλφι. Να είστε προσεκτικοί, να προσέχετε τι κάνετε και, έπειτα, σηκώστε τη μηχανή και τραβήξτε τη φωτογραφία.»

"Ποτέ δεν παρακολούθησα μαθήματα φωτογραφίας – απλώς έκανα όλα τα λάθη που μπορεί να φανταστεί κανείς, αλλά προσπαθούσα να τα κάνω μόνο μία φορά."

Θα πρέπει να πηγαίνεις σε επικίνδυνα μέρη. Μπορείς να μας πεις ποια ήταν η πιο συναρπαστική φωτογραφία χειμερινού σπορ που έχεις τραβήξει;

«Από τότε που ξεκίνησα να φωτογραφίζω χειμερινά αθλήματα και σνόουμπορντ, το όνειρό μου ήταν να πάω στην Αλάσκα. Αλλά δεν πας έτσι απλά στην Αλάσκα, πρέπει να είσαι μέρος μιας πειθαρχημένης ομάδας. Εγώ πήγα με τους κορυφαίους σκιέρ της Ευρώπης, την ομάδα που ονομάζεται ‘Legs of Steel’. Πήγαμε για σκι με ελικόπτερο στο Χέινς, το καλύτερο μέρος στην Αλάσκα για free ride. Το χιόνι κολλάει στις κατακόρυφες πλαγιές [φαίνεται στην παρακάτω εικόνα] και έτσι μπορείς να κατεβείς την πιο απότομη πίστα του κόσμου. Η πίεση είναι τρομερά μεγάλη, επειδή οι αθλητές επενδύουν περίπου 10.000€ έως 15.000 € για να κάνουν ίσως έξι έως δέκα διαδρομές, οπότε όταν είσαι στο ελικόπτερο και τραβάς με ανοιχτή πόρτα, πρέπει να είσαι σίγουρος ότι κάνεις τις σωστές λήψεις. Τελικά πήγε καλά – όλοι έκαναν τις φιγούρες τους και κανείς δεν έπαθε τίποτα.»

Σχετικά άρθρα
A snowboarder in red trousers walks through the snow, carrying his board, with his back to the photographer.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

Συμβουλές και μυστικά για φωτογραφίες κατά τις χειμερινές διακοπές

Ο επαγγελματίας φωτογράφος αθλητικών διοργανώσεων Richard Walch μάς δίνει τις συμβουλές του, ως ειδικός, για εκπληκτικές φωτογραφίες τον χειμώνα – από την επιλογή μηχανής έως τις καλύτερες ρυθμίσεις.

Two young men dressed in black leap around on a rooftop between Turkish domes with stone lanterns on top.

ΔΡΑΣΗ

Πώς φωτογραφίζεται το παρκούρ: οι κορυφαίες συμβουλές του Samo Vidic

Ο Canon Ambassador μάς εξηγεί πώς μπορεί κανείς να μεταδώσει τον ενθουσιασμό και την ομορφιά των αθλημάτων δράσης σε αστικό περιβάλλον.

Alan Rowan holds a Canon SX740 HS camera, with a lake and hills in the background.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

Πώς ο Munro Moonwalker τραβά ορεινές λήψεις

Δείτε πώς ο Alan Rowan χρησιμοποιεί την Canon PowerShot SX740 HS στη φύση για τέλειες λήψεις, φωτογραφίζοντας από πολύχρωμες εικόνες macro μέχρι ομιχλώδεις βουνοκορφές.

Υπάρχουν τεχνολογίες μηχανών που θεωρείς ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες σήμερα;

«Στο America's Cup (αγώνες ιστιοπλοΐας), ο αρχηγός της ομάδας της Νέας Ζηλανδίας πάντα έλεγε: 'Ό,τι δεν κάνει το σκάφος πιο γρήγορο, δεν μας ενδιαφέρει.' Αν ένα χαρακτηριστικό δεν βελτιώνει τη φωτογραφία, αξίζει να το συζητάμε; Πρέπει να εστιάσουμε στα μοναδικά χαρακτηριστικά ενός προϊόντος. Σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις κάτι που δεν μπορούσες να πετύχεις πριν; Η Canon EOS M5 και η Canon EOS M50 είναι φωτογραφικές μηχανές που σου δίνουν τη δυνατότητα να κάνεις κάτι που πριν ήταν αδύνατο. Είναι πολύ μικρές μηχανές που σου επιτρέπουν να είσαι εξαιρετικά γρήγορος και διακριτικός, ειδικά αν τις συνδυάσεις με τον σταθερό φακό Canon EF-M 32mm f/1.4 STM – είναι ο τέλειος συνδυασμός.»

Φωτογραφίζεις με επαγγελματικό εξοπλισμό Canon, αλλά μπορούν να επιτευχθούν τα ίδια αποτελέσματα και με φωτογραφική μηχανή χαμηλότερου επιπέδου;

«Ναι! Η τέλεια λήψη εξαρτάται κυρίως από την τεχνική και όχι από την τεχνολογία. Αλλά όλες οι μηχανές Canon έχουν πολύ καλή αυτόματη εστίαση, για παράδειγμα. Επίσης, συνήθως η προηγμένη τεχνολογία, προτού περάσει στις μηχανές ανώτερης κατηγορίας, εισάγεται για πρώτη φορά σε μηχανές ενδιάμεσου επιπέδου. Για παράδειγμα, ορισμένα στοιχεία της τεχνολογίας AF μέσω αφής και μεταφοράς που έχουν ξεχωρίσει στο σύστημα EOS R της Canon έχουν πλέον ενσωματωθεί στις Canon EOS M5 και Canon EOS M50

Ποια ήταν η καθοριστική στιγμή της καριέρας σου μέχρι τώρα;

«Όταν ήμουν 16, η αδερφή μου συμμετείχε σε ένα πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών στις Ηνωμένες Πολιτείες και μπορούσα να επισκεφτώ την ίδια και τις οικογένειες που τη φιλοξενούσαν για τις καλοκαιρινές διακοπές. Σε μια από τις οικογένειες γνωρίστηκα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εφημερίδας Dallas Morning News, οπότε για ένα καλοκαίρι μού δόθηκε η ευκαιρία να κάνω εκεί πρακτική ως φωτογράφος. Όλοι οι φωτογράφοι αναρωτιόνταν τι γυρεύω εκεί τόσο μικρός. Έσφυζα από ενέργεια, πήγαινα πέρα-δώθε. Μια φορά μας ανέθεσαν να φωτογραφίσουμε ένα μεγάλο ιστιοφόρο και κατέληξα σκαρφαλωμένος στο κατάρτι, απ' όπου, επειδή ήθελα να φωτογραφίσω τον καπετάνιο, του ζήτησα να σκαρφαλώσει μαζί μου ώστε να τον τραβήξω από ψηλά με το σκάφος στο φόντο από κάτω.

«Έκανα κάτι παραπάνω για να τραβήξω αυτήν τη φωτογραφία, ενώ ο τακτικός φωτογράφος απλώς έβγαλε τον καπετάνιο πίσω από το πηδάλιο. Κι εκείνος έβγαλε πολύ καλή φωτογραφία, αλλά η δική μου τυπώθηκε στην εφημερίδα, το οποίο τότε ήταν πολύ μεγάλη υπόθεση για μένα. Μου δίδαξε από πολύ νωρίς ότι η δημιουργία μιας ξεχωριστής εικόνας δεν έρχεται από μόνη της. Πρέπει να το παλέψεις πολύ. Πάντα φωτογραφίζω με στόχο την εικόνα που έχω στο μυαλό μου και με συναρπάζει το ίδιο όπως τότε που ξεκίνησα.»

Τι κάνεις αν ξεμείνεις από ιδέες;

«Πηγαίνω στο ντους και ύστερα μου έρχεται η ιδέα [γέλια] – αυτό συμβαίνει πάντως. Γενικά όμως είμαι σαν σφουγγάρι, προσπαθώ να εμπνέομαι από οτιδήποτε. Μπορεί να πάω σε ένα μουσείο και να εμπνευστώ από εκεί, μετά να μιλήσω με έναν σχεδιαστή και να πάρω από εκεί μια ιδέα, να κουβεντιάσω με έναν τουρίστα και να κλέψω την ιδέα του, μετά να δω κάτι στο Internet. Κάνω κτήμα μου όλες αυτές τις πληροφορίες παρατηρώντας όλες, μα όλες τις λεπτομέρειες, αλλά τις συγκεντρώνω χωρίς να ξέρω πότε θα τις χρησιμοποιήσω. Αν κοιτάς μόνο φωτογράφους σνόουμπορντ, τότε θα καταλήξεις να τους αντιγράφεις, το οποίο δεν είναι καλό. Αλλά αν μελετήσω τι κάνει όποιος φωτογραφίζει σνόουμπορντ και μετά το εφαρμόσω στη φωτογράφιση ιστιοπλοϊκών δραστηριοτήτων, και έπειτα μελετήσω τι κάνει ένας καλλιτέχνης και το μεταφέρω σε ένα σπορ, τότε μπορώ να δημιουργήσω το δικό μου στυλ και να προσθέσω μια νέα πινελιά σε μια σκηνή.»

Διαβάστε τις κορυφαίες πρακτικές συμβουλές του Richard για να μάθετε πώς να πετύχετε καλύτερες φωτογραφίες χειμερινών σπορ τη φετινή χιονοδρομική σεζόν.

Σύνταξη: Kathrine Anker

Σχετικά άρθρα



Η ενότητα "Πηγές έμπνευσης" περιλαμβάνει χρήσιμες συμβουλές φωτογραφίας, οδηγούς αγορών και αποκαλυπτικές συνεντεύξεις – ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να βρείτε την καλύτερη μηχανή ή τον καλύτερο εκτυπωτή για εσάς και να δώσετε ζωή στην επόμενη δημιουργική ιδέα σας.

Επιστροφή σε όλες τις συμβουλές και τεχνικές

Σχετικά προϊόντα