Ο ρόλος ενός εργαζόμενου του τμήματος HR έχει εξελιχθεί ραγδαία μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια. Λόγω των δραματικών κοινωνικών, οικονομικών και τεχνολογικών αλλαγών, σχεδόν τα πάντα στον χώρο εργασίας έχουν μεταμορφωθεί. Και οι επικεφαλής των τμημάτων ανθρώπινου δυναμικού βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της αλλαγής. Έχουν συμβάλει στην καθιέρωση της υβριδικής και απομακρυσμένης εργασίας, έχουν γίνει ειδικοί στη διαχείριση προσωπικών δεδομένων και έχουν ηγηθεί της σημαντικής στροφής προς πιο δεοντολογικές, δίκαιες και αντιπροσωπευτικές πρακτικές στον χώρο εργασίας.
Ωστόσο, οι μέθοδοι εργασίας του HR δεν έχουν καταφέρει να συμβαδίσουν με όλη αυτή την πρόοδο. Με δυο λόγια, γιατί τόσοι πολλοί εργαζόμενοι σε τμήματα HR εξακολουθούν να φωτοτυπούν συμβάσεις και να εισάγουν δεδομένα χειροκίνητα σε υπολογιστικά φύλλα, σαν να είναι στο 2005;
Παρ’ ότι οι ευρείες αλλαγές στις πολιτικές προσλήψεων και στους τρόπους εργασίας πολλών επιχειρήσεων φέρνουν το τμήμα HR στο προσκήνιο και επιταχύνουν τη μετάβασή του από ένα τμήμα με τυποποιημένες διαδικασίες σε στρατηγική προτεραιότητα, πολλά τμήματα HR εξακολουθούν να επιβραδύνονται από χειροκίνητες διαδικασίες, αργές ροές εργασίας και κατακερματισμένα συστήματα.
Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις στον χώρο εργασίας, το 48% των επαγγελματιών HR αξιολογούν τη διαχείριση πληροφοριών που έχουν υιοθετήσει ως μέτρια ή κακή1. Πολλοί εξακολουθούν να βασίζονται σε διαδικασίες που στηρίζονται σε έντυπα, αλυσίδες email και υπολογιστικά φύλλα για την παρακολούθηση των φακέλων των εργαζομένων, τη διασφάλιση της κανονιστικής συμμόρφωσης και την αξιολόγηση των επιδόσεων. Αυτή η αναποτελεσματικότητα οδηγεί σε σπατάλη χρόνου, αυξάνει τον κίνδυνο και περιορίζει την ικανότητα του HR να προσφέρει στρατηγική αξία.
Για να προσφέρουν τη μέγιστη αξία στις σύγχρονες επιχειρήσεις, οι ομάδες HR πρέπει να σταματήσουν να αφιερώνουν χρόνο στην κατά περίπτωση διεκπεραίωση εργασιών και να είναι εκ των προτέρων προετοιμασμένες να καλύψουν τις ανάγκες της επιχείρησης. Για να συμβεί αυτό, οι ομάδες HR χρειάζονται εργαλεία που να διεκπεραιώνουν τις διοικητικές εργασίες πιο αποτελεσματικά και με λιγότερη επίβλεψη, αποδεσμεύοντας τους εργαζομένους ώστε να επιτευχθεί η αλλαγή στον οργανισμό τους.