Τρόποι χρήσης των διαφορετικών καταστάσεων της EOS

Πρακτικός οδηγός: Χρήση καταστάσεων

Χρήση άλλων καταστάσεων εκτός της Αυτόματης

Η Πλήρως αυτόματη κατάσταση (το "πράσινο τετράγωνο") στον Επιλογέα κατάστασης είναι συχνά το σημείο εκκίνησης για τους νέους χρήστες μηχανών Canon.

Προσφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα σε πολλές περιπτώσεις, αλλά ένας από τους κύριους λόγους για την αγορά μιας EOS είναι όλες οι δημιουργικές δυνατότητες που έχετε στη διάθεσή σας όταν επιλέξετε μία από τις υπόλοιπες καταστάσεις λήψης.

Αν βρίσκεστε στην αρχή του δημιουργικού ταξιδιού σας, ένα καλό σημείο για να ξεκινήσετε είναι οι καταστάσεις λήψης της Βασικής ζώνης. Σε αυτόν τον οδηγό θα καλύψουμε τέσσερις από αυτές τις καταστάσεις και θα εξηγήσουμε ποιες ρυθμίσεις έκθεσης αλλάζουν και γιατί, ώστε να κατανοήσετε λίγο περισσότερο τη χρήση της EOS.

  • Κοντινή λήψη
  • Πορτραίτο
  • Σπορ
  • Τοπίο
Καταστάσεις-Κοντινή-λήψη-Λογότυπο

Κατάσταση Κοντινής λήψης

Η κατάσταση Κοντινής λήψης επιλέγει τις βέλτιστες ρυθμίσεις για τη φωτογράφιση μικρών θεμάτων από κοντά. Η μηχανή παράγει εικόνες με ευχάριστο θάμπωμα στο φόντο, σωστή ισορροπία χρωμάτων και ευκρίνεια. Όταν τα επίπεδα φωτισμού είναι χαμηλά, το αναδυόμενο φλας θα ενεργοποιηθεί προκειμένου να σας βοηθήσει στον φωτισμό του θέματος.

© Kayhan Kayar

Τι κάνει η EOS:

Η κατάσταση Κοντινής λήψης επιλέγει μεγάλο διάφραγμα για τη δημιουργία εικόνων με ελκυστικό θάμπωμα στο φόντο. Χρησιμοποιείται το Στάνταρ Στυλ εικόνας για ισορροπημένα χρώματα και ευκρίνεια. Η ταχύτητα κλείστρου δεν μειώνεται για να αποφευχθούν οι αρνητικές επιπτώσεις λόγω αστάθειας της μηχανής, ενώ στις περιπτώσεις που κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό, όπως κατά τη λήψη με ασθενή φωτισμό, ενεργοποιείται το αναδυόμενο φλας. Κατά τη φωτογράφιση σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού, η μηχανή μπορεί να επιλέξει υψηλή τιμή ISO.

Άλλοι τύποι φωτογραφίας που μπορείτε να δοκιμάσετε:

Αν θέλετε να πουλήσετε κάποιο αντικείμενο στο Internet, μια καλή εικόνα μπορεί να κάνει τη διαφορά. Ρυθμίστε τη μηχανή στην κατάσταση Κοντινής λήψης για να απομονώσετε το αντικείμενο από το φόντο. Η προσεκτική σύνθεση του κάδρου θα αποφέρει ευχάριστα (και πιθανώς κερδοφόρα) αποτελέσματα.

Επιλογή φακού:

EF-S 60mm f/2.8 Macro USM

Ένας ειδικός φακός macro είναι απαραίτητος για να πλησιάσετε πραγματικά κοντά στα θέματά σας.

* Απαιτείται ο Προσαρμογέας βάσης EF-EOS M για τις μηχανές EOS M ή σώμα DSLR της Canon με βάση φακού EF-S, όπως υποδεικνύεται από το λευκό τετράγωνο στη βάση του φακού.

Κατάσταση Πορτραίτου

Η κατάσταση Πορτραίτου επιλέγει τις βέλτιστες ρυθμίσεις για τη φωτογράφιση ανθρώπων. Η μηχανή παράγει εικόνες με μέγιστο θάμπωμα στο φόντο και ομαλούς, ευχάριστους τόνους δέρματος. Εάν κρατήσετε πατημένο το κουμπί του κλείστρου θα ενεργοποιηθεί η κατάσταση συνεχούς λήψης, μια χρήσιμη δυνατότητα όταν προσπαθείτε να φωτογραφίσετε ένα θέμα που έχει τα μάτια του ανοιχτά και θέλετε να πετύχετε την ιδανική έκφραση. Το αναδυόμενο φλας θα ενεργοποιηθεί αν η λήψη γίνεται στη σκιά ή σε ασθενές φως για να εξασφαλίσει πρόσθετο φωτισμό.

Wake me up inside (Ξυπνήστε με), © Christian Oliver Harris 2012, Canon EOS 1000D

Τι κάνει η EOS:

Η μηχανή επιλέγει μεγάλο διάφραγμα για τη δημιουργία εικόνων με μέγιστο θάμπωμα στο φόντο, μια κατάλληλη ταχύτητα κλείστρου για χρήση της μηχανής χωρίς τρίποδο σύμφωνα με τις συνθήκες και μια χαμηλή τιμή ISO ώστε οι εικόνες να μην παρουσιάζουν θόρυβο. Επιλέγεται το Στυλ εικόνας Πορτραίτο, το οποίο μειώνει την όξυνση και παράγει φυσικούς τόνους δέρματος. Αν η μηχανή προσπαθήσει να ορίσει μια ταχύτητα κλείστρου στην οποία ενδεχομένως θα δημιουργηθούν προβλήματα λόγω αστάθειας, θα ενεργοποιηθεί το αναδυόμενο φλας (με μείωση του φαινομένου κόκκινων ματιών).

Άλλοι τύποι φωτογραφίας που μπορείτε να δοκιμάσετε:

Η κατάσταση Πορτραίτου είναι επίσης κατάλληλη για τη φωτογράφιση τροφίμων και νεκρής φύσης, καθώς μπορείτε να εκμεταλλευθείτε το μέγιστο θάμπωμα του φόντου που προσφέρει για να απομονώσετε το θέμα από το φόντο

Επιλογή φακού:

EF 50mm f/1.8 II1

Ένας μικρός και ελαφρύς φακός με μεγάλο μέγιστο διάφραγμα, που αποτελεί εξαιρετική επιλογή για τη φωτογράφιση πορτραίτων.

1Απαιτείται ο Προσαρμογέας βάσης EF-EOS M για τις μηχανές EOS M

Κατάσταση Σπορ

Η κατάσταση Σπορ προορίζεται για τη φωτογράφιση θεμάτων με κίνηση, όπως τα αυτοκίνητα, οι σέρφερ ή οι αθλητές. Επιλέξτε αυτήν την κατάσταση για να πετύχετε τις υψηλότερες δυνατές ταχύτητες κλείστρου. Η μηχανή μεταβαίνει σε μια κατάσταση εστίασης που σας επιτρέπει να παρακολουθείτε το θέμα πατώντας το κουμπί του κλείστρου μέχρι το μέσον. Πατήστε πλήρως το κουμπί για να τραβήξετε τη φωτογραφία. Κρατήστε πατημένο το κουμπί του κλείστρου για να ενεργοποιήσετε την κατάσταση συνεχούς λήψης και να αιχμαλωτίσετε την ιδανική στιγμή, καθώς σας επιτρέπει να καταγράψετε γρήγορα πολλά διαδοχικά καρέ.

Got Cable (Σχοινί στον αέρα), © Alexander Jung 2013, Canon EOS 5D Mark III

Τι κάνει η EOS:

Στην κατάσταση Σπορ, η μηχανή επιλέγει αυτόματα υψηλή ταχύτητα κλείστρου για να παγώσει τη δράση και να αποφευχθεί το θάμπωμα λόγω κίνησης του θέματος. Το μεγάλο διάφραγμα μεγιστοποιεί το θάμπωμα του φόντου για την απομόνωση του θέματος. Χρησιμοποιείται το Στάνταρ Στυλ εικόνας για ισορροπημένα χρώματα και ευκρίνεια. Επειδή το αναδυόμενο φλας είναι απενεργοποιημένο, σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού η μηχανή μπορεί να επιλέξει υψηλή τιμή ISO προκειμένου να μην μειώσει την υψηλή ταχύτητα κλείστρου.

Δοκιμάστε το εξής:

Μια υψηλή ταχύτητα κλείστρου δεν χρησιμεύει απλώς στη φωτογράφιση της αθλητικής δράσης. Στις λήψεις με παιδιά και ζώα μπορεί να χρειαστείτε υψηλή ταχύτητα κλείστρου για να αποφύγετε το θάμπωμα λόγω της κίνησης. Η χρήση της συνεχούς λήψης στην κατάσταση Σπορ μπορεί επίσης να σας φανεί χρήσιμη. Τραβήξτε πολλά καρέ και επιλέξτε στη συνέχεια αυτά με τις καλύτερες εκφράσεις.

Επιλογή φακού:

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II2

Ένας μικρός και προσιτός φακός με πανίσχυρες επιδόσεις τηλεφακού που σας επιτρέπει να πλησιάσετε πιο κοντά στη δράση.

2Απαιτείται ο Προσαρμογέας βάσης EF-EOS M για τις μηχανές EOS M ή σώμα DSLR της Canon με βάση φακού EF-S, όπως υποδεικνύεται από το λευκό τετράγωνο στη βάση του φακού.

Κατάσταση Τοπίου

Η κατάσταση Τοπίου είναι κατάλληλη για τη φωτογράφιση ανοιχτών χώρων, όταν θέλετε μέγιστη καθαρότητα και ευκρίνεια σε όλο το εύρος της εικόνας. Η μηχανή θα επιλέξει μια ταχύτητα κλείστρου σύμφωνα με τις συνθήκες λήψης. Αυτή η κατάσταση παράγει εικόνες με ζωηρά μπλε και πράσινα χρώματα.

Τι κάνει η EOS:

Η μηχανή επιλέγει μικρό διάφραγμα για επίτευξη εστίασης σε όλο το εύρος της εικόνας. Κατά τη λήψη σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού, μπορεί να επιλεγεί χαμηλή ταχύτητα κλείστρου με κίνδυνο να προκληθούν προβλήματα λόγω της αστάθειας της μηχανής. Σε αυτές τις περιπτώσεις η ένδειξη ταχύτητας κλείστρου θα αναβοσβήνει. Η χρήση ενός τριπόδου ή άλλου μέσου υποστήριξης της μηχανής μπορεί να σας βοηθήσει να τραβήξετε ευκρινείς εικόνες. Το Στυλ εικόνας Τοπίο βελτιώνει τα χρώματα που υπάρχουν συνήθως στη φύση, αποδίδοντας πλούσιους και ζωηρούς μπλε και πράσινους τόνους.

North West Highlands (Βορειοδυτικά ορεινά), © Tony Foster 2011, Canon EOS-1D Mark IV

Άλλοι τύποι φωτογραφίας που μπορείτε να δοκιμάσετε:

Η κατάσταση Τοπίου δεν χρησιμεύει μόνο για τη φωτογράφιση της φυσικής ομορφιάς. Επιλέξτε αυτήν την κατάσταση όταν θαυμάζετε τα αξιοθέατα σε μια πόλη, ιδιαίτερα τις φωτεινές, ηλιόλουστες ημέρες. Η EOS σας θα δημιουργήσει καθαρές και ζωηρές ταξιδιωτικές εικόνες.

Επιλογή φακού:

EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM

Ένα μικρός και ελαφρύς υπερ-ευρυγώνιος φακός που επιτρέπει τη λήψη τοπίων σε όλο τους το μεγαλείο.

Ενημερωθείτε

Στη συνέχεια: Πώς είναι ο κόσμος χωρίς σκόπευτρο

Εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο