Portrait-Women-Hat-Rowing.jpg

Αξιομνημόνευτες φωτογραφίες από ιδιαίτερες εκδηλώσεις

Όποιο κι αν είναι το στυλ φωτογραφικών πορτραίτων που προτιμάτε, οι γάμοι, τα πάρτι, οι οικογενειακές συγκεντρώσεις και οι γιορτές είναι ιδανικές αφορμές για να βγάλετε τη φωτογραφική μηχανή σας και να αποτυπώσετε ανθρώπινες στιγμές.

Το πιο πιθανό είναι ότι σε αυτές τις περιστάσεις δεν θα έχετε την ευκαιρία να συνεργαστείτε με μοντέλα-επαγγελματίες ή να "στήσετε" τα άτομα που θέλετε να βάλετε στο πλάνο σας, αλλά σε αυτόν τον οδηγό θα βρείτε ορισμένες βασικές αρχές που θα σας βοηθήσουν να εκμεταλλευτείτε καλύτερα τα θέματά σας και να δημιουργήσετε υπέροχες φωτογραφίες.

Old Wrinkle (Περήφανες ρυτίδες), Francesco Gernone

Αυτή η φωτογραφία του Francesco Gernone είναι ένα καλό παράδειγμα αυθόρμητης ταξιδιωτικής εικόνας. Ο φωτογράφος χρησιμοποιεί εξαιρετικά τις διαγώνιες γραμμές στο κάδρο –μία που δημιουργείται από το γείσο του καπέλου της γυναίκας και άλλη μία από το κουπί– με αποτέλεσμα μια πολύ ενδιαφέρουσα σύνθεση. Το πλατύγυρο καπέλο μπλοκάρει το μεγαλύτερο μέρος από την απευθείας ηλικιακή ακτινοβολία, ενώ η κοφτή σκιά στο πρόσωπο του θέματος αναδεικνύει πλούσιες λεπτομέρειες, προσθέτοντας χαρακτήρα στο πορτραίτο.

Πάντα σε ετοιμότητα για λήψη

Πρώτα απ' όλα, καλό είναι να έχετε τη μηχανή πάντα κοντά σας και ενεργοποιημένη. Δεν μπορείτε να τραβήξετε φωτογραφίες όταν η μηχανή είναι στη θήκη της, γι' αυτό φροντίστε να την έχετε στα χέρια σας για να καταγράψετε αμέσως μια ενδιαφέρουσα στιγμή. Αν οι συνθήκες φωτισμού είναι ευμετάβλητες, καλή ιδέα είναι να χρησιμοποιήσετε την κατάσταση Προτεραιότητα διαφράγματος. Με αυτόν τον τρόπο, η φωτογραφική μηχανή θα αναλάβει τον έλεγχο της βασικής έκθεσης, επιτρέποντάς σας να απολαύσετε την ημέρα και να αναζητήσετε με την ησυχία σας την επόμενη ευκαιρία για μια ωραία φωτογραφία.

Prstýnek, Petra Lončákov

Αυτή η γαμήλια φωτογραφία της Petra Lončákov αποτυπώνει μια φευγαλέα στιγμή κατά την οποία ένας από τους καλεσμένους κοιτάζει το δαχτυλίδι της νύφης. Για να αιχμαλωτίσετε ιδιαίτερες στιγμές όπως αυτή, η φωτογραφική μηχανή σας πρέπει να είναι πάντα ενεργοποιημένη και έτοιμη για λήψη.

Αν είστε καλεσμένοι σε κάποιον γάμο ή πάρτι, αναζητήστε διαφορετικές και ενδιαφέρουσες πόζες – πράγματα που άλλοι φωτογράφοι ενδέχεται να μην παρατηρήσουν. Αξιοποιήστε αυτές τις ευκαιρίες για να πειραματιστείτε λίγο, αλλά και για να τραβήξετε φωτογραφίες που ξέρετε ότι θα έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Nuits Romanes – Ayazin, Lorrie Vallier

Η Lorrie έχει αιχμαλωτίσει πολύ έξυπνα μια αυθόρμητη στιγμή, όπου μια χορεύτρια με φωτιές ανάβει τα ραβδιά της. Η εστία της φωτιάς χρησιμεύει ως φωτεινή πηγή και το καδράρισμα έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να περιλαμβάνει επίσης κίνηση και φως στο φόντο. Το αποτέλεσμα είναι μια εικόνα που αποτυπώνει ιδανικά την ατμόσφαιρα της εκδήλωσης. Η φωτογραφική μηχανή σας ίσως υπερ-εκθέσει σκηνές αυτού του τύπου, καθώς προσπαθεί να εξομαλύνει τον φωτισμό στα σκοτεινά σημεία. Σε αυτές τις περιπτώσεις, χρησιμοποιήστε διόρθωση (αντιστάθμιση) έκθεσης για να κάνετε πιο σκοτεινή την εικόνα.

Το φυσικό φως είναι πάντα το καλύτερο

Προσπαθήστε να αποφύγετε τη χρήση του φλας της μηχανής σας, γιατί αποσπά την προσοχή των θεμάτων σας και δημιουργεί επίπεδο φωτισμό, χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αν φωτογραφίζετε σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε υψηλή τιμή ISO και φακό με μεγάλο μέγιστο διάφραγμα.

Música a contraluz (Μουσική κόντρα στο φως), Toni Gutierrez

Σε αυτήν την πολύ σκοτεινή σκηνή, ο Toni αναζήτησε τη μοναδική φωτεινή πηγή και τη χρησιμοποίησε αποτελεσματικά για να δημιουργήσει αυτήν την πολύ ατμοσφαιρική φωτογραφία. Όταν το φως είναι περιορισμένο, αναζητήστε πιο δημιουργικές προσεγγίσεις. Η λήψη κόντρα στη φωτεινή πηγή και η παρεμβολή της φιγούρας ακριβώς μπροστά της έχει δημιουργήσει μια εντυπωσιακή σιλουέτα που απεικονίζει τέλεια τη δραστηριότητα του θέματος. Πολύ σημαντικό ρόλο στη συγκεκριμένη φωτογραφία παίζει και ο προσεκτικός έλεγχος της έκθεσης. Ιδανικά, σε περιπτώσεις όπως αυτή, η μηχανή σας πρέπει να βρίσκεται σε Χειροκίνητη κατάσταση για να έχετε τον πλήρη έλεγχο.

Επιλέξτε μόνο το καλύτερο

Όταν ολοκληρώσετε τη φωτογράφιση, μην ξεχάσετε να επεξεργαστείτε τις εικόνες σας. Είναι πολύ σημαντικό να εξετάσετε προσεκτικά τις εικόνες σας. Δεν είναι μόνο ένας τρόπος για να ξεχωρίσετε τα καλύτερα έργα σας, αλλά και μια πολύ διδακτική εμπειρία που σας βοηθά να καταλάβετε τι λειτουργεί όπως θέλετε και τι όχι. Προσπαθήστε να καταλήξετε σε ένα μικρό τελικό σύνολο φωτογραφιών που αποδίδουν καλύτερα το πνεύμα της εκδήλωσης· δείξτε τις στους φίλους σας και ζητήστε την άποψή τους. Άλλος ένας καλός τρόπος για να δείτε τις αντιδράσεις άλλων ανθρώπων σχετικά με το έργο σας είναι να παρουσιάσετε τις φωτογραφίες σας σε κάποιον ιστότοπο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Father and son (Πατέρας και γιος), Petra Lončáková

Αναζητήστε το ασυνήθιστο. Τα πορτραίτα δεν είναι απαραίτητο να εστιάζουν στα μάτια του θέματος. Η Petra τράβηξε αυτήν την εκπληκτική φωτογραφία ενός πατέρα με το μωρό του. Το κάδρο δεν περιλαμβάνει καθόλου μάτια, αλλά η φωτογραφία μεταφέρει πλήρως το συναίσθημα και το νόημα της στιγμής. Η μετατροπή της εικόνας ασπρόμαυρη αναδεικνύει το δέρμα στα πόδια του μωρού.

Τα βιβλία φωτογραφιών χρειάζονται μεγάλη ποικιλία εικόνων

Ένας άλλος τρόπος για να παρουσιάσετε τις φωτογραφίες σας είναι να δημιουργήσετε ένα βιβλίο φωτογραφιών. Αν σκέφτεστε να δημιουργήσετε ένα βιβλίο για κάποια επερχόμενη εκδήλωση, είναι πολύ σημαντικό να έχετε μια γενική ιδέα για τη διάταξη του υλικού στις σελίδες αλλά και για τις φωτογραφίες που θα θέλατε να περιλαμβάνει, ώστε να επιλέξετε τις κατάλληλες στιγμές που θα φωτογραφίσετε. Σε γενικές γραμμές, όταν επιλέγετε εικόνες για ένα βιβλίο, η διάταξη του υλικού θα είναι πιο εύκολη αν έχετε στη διάθεσή σας μεγάλη ποικιλία εικόνων. Φωτογραφίστε τα θέματά σας από διαφορετικές γωνίες. Τα πολλαπλά πλάνα του ίδιου θέματος –με οριζόντιο και κατακόρυφο προσανατολισμό, καθώς και με μικρή και μεγάλη ρύθμιση εστιακής απόστασης– θα σας δώσουν περισσότερες επιλογές κατά την επιλογή εικόνων για το βιβλίο σας.

Δείτε πώς μπορείτε να δημιουργήσετε βιβλία φωτογραφιών υψηλής ευκρίνειας με τις υπηρεσίες Canon HD Book.

Ενημερωθείτε

Προσεχώς: Βλέποντας τον κόσμο χωρίς σκόπευτρο.

Εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο

  • Canon
  • YouConnect
  • Εκμάθηση
  • Αξιομνημόνευτες φωτογραφίες από ιδιαίτερες εκδηλώσεις – Εκπαιδευτικά μαθήματα Canon