Changing City Horse

Φωτογραφίες στην πόλη με μια DSLR EOS

Εκπαιδευτικό μάθημα για EOS

Φωτογραφίες με ανθρώπους στην πόλη με μια EOS
Μια DSLR EOS της Canon προσφέρει μεγάλη ευελιξία στη φωτογράφιση αστικών τοπίων, ατόμων και λεπτομερειών στην πόλη και ήρθε η ώρα να την αξιοποιήσετε. Από τη φύση τους, οι πόλεις είναι πολυάσχολα μέρη, αλλά υπάρχουν στιγμές όπου οι ρυθμοί χαλαρώνουν, όπως αργά τη νύχτα ή πολύ νωρίς το πρωί. Για αυτές τις ώρες της ημέρας, θα πρέπει να εξασκηθείτε στη φωτογράφιση με ασθενή φωτισμό. Αυτό σημαίνει χαμηλές ταχύτητες κλείστρου, υψηλές τιμές ISO και τεχνικές για το σταθερό κράτημα της μηχανής.

Harlem Line Departures (Αναχωρήσεις της γραμμής για Χάρλεμ) του Erich Poole

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να θυμάστε όταν φωτογραφίζετε με ασθενή φωτισμό είναι να απενεργοποιήσετε την αυτόματη χρήση του φλας. Αυτό μπορείτε να το κάνετε χρησιμοποιώντας την κατάσταση Απενεργοποίησης φλας ή/και την κατάσταση Νυχτερινής σκηνής χωρίς τρίπoδο.

Κατάσταση Απενεργοποίησης φλας – γυρίστε τον Επιλογέα κατάστασης της μηχανής στην κατάσταση Απενεργοποίησης φλας. Η μηχανή σας θα πρέπει τώρα να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητές της με διαφορετικό τρόπο για τη λήψη εικόνων χωρίς φλας. Για να γίνει αυτό, θα αυξήσει την ευαισθησία στο φως (ταχύτητα ISO), μειώνοντας την ταχύτητα κλείστρου και ανοίγοντας το διάφραγμα του φακού.

Αποφυγή ανεπιθύμητου θαμπώματος από την αστάθεια της μηχανής

Σε συνθήκες πολύ ασθενούς φωτισμού, ή στη διάρκεια της νύχτας, θα πρέπει να αποφύγετε την κίνηση της μηχανής κατά τη φωτογράφιση. Η αστάθεια της μηχανής μπορεί να δημιουργήσει ανεπιθύμητο θάμπωμα και να καταστρέψει τη λήψη σας. Γι' αυτό, τοποθετήστε τη μηχανή στο έδαφος, σε ένα σταθερό τραπέζι ή σε μια κουπαστή. Ακόμη κι αν την ακουμπήσετε στον τοίχο ενός κτηρίου, θα είναι πιο σταθερή συγκριτικά με το κράτημα στο χέρι. Οι φακοί με Σταθεροποιητή εικόνας θα σας βοηθήσουν επίσης.

Συμβουλή: Η κατάσταση Απενεργοποίησης φλας είναι κατάλληλη και για τη φωτογράφιση σε μουσεία και χώρους της πόλης όπου η χρήση φλας δεν επιτρέπεται ή σε περιπτώσεις που το φλας θα επηρεάσει αρνητικά την ατμόσφαιρα της λήψης.

Κατάσταση Νυχτερινής σκηνής χωρίς τρίποδο

Με αυτήν τη χρήσιμη κατάσταση, η μηχανή καταγράφει γρήγορα μια σειρά από τέσσερις εικόνες και κατόπιν συνδυάζει τα αποτελέσματα σε ένα καρέ, που έχει βελτιστοποιηθεί για ελάχιστη αστάθεια της μηχανής. Επειδή σε πολλές πόλεις υπάρχουν περιορισμοί στη χρήση τριπόδων, η κατάσταση Νυχτερινής σκηνής χωρίς τρίπoδο μπορεί να προσφέρει τη λύση για να πετύχετε ευκρινείς λήψεις στην πόλη τη νύχτα.

Φωτογράφιση ανθρώπων

Χρησιμοποιήστε την κατάσταση λήψης με Άμεση προβολή για να συνθέσετε αυθόρμητες φωτογραφίες στον δρόμο, χωρίς να σας αντιληφθούν τα θέματά σας. Μια μηχανή EOS με οθόνη LCD μεταβλητής γωνίας διευκολύνει ακόμη περισσότερο αυτή τη δυνατότητα.

New York (Νέα Υόρκη) του Eddy Hilbrink

Το γνωρίζατε; Συχνά, αν βρείτε ένα σημείο για να περιμένετε την κατάλληλη στιγμή που θα τραβήξετε μια φωτογραφία στην πόλη, το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει. Αναζητήστε τα κατάλληλα σχήματα, τον φωτισμό και τις σκιές· κατόπιν περιμένετε μέχρις ότου οι χαρακτήρες να βρεθούν στη σωστή θέση. Σε μια πόλη υπάρχουν πολλές φωτογραφικές μηχανές. Αν σταθείτε ακίνητοι ή περιμένετε διακριτικά με τη μηχανή σας σε ετοιμότητα για να τραβήξετε μια φωτογραφία, συχνά δεν θα τραβήξετε την προσοχή των ατόμων γύρω σας.

Χρησιμοποιήστε έναν μικρό σταθερό φακό με γρήγορο διάφραγμα

Καλή ιδέα είναι να έχετε πάντα μαζί σας έναν σταθερό φακό με μεγάλο διάφραγμα, όπως ο Canon EF 50mm f/1.8 STM, καθώς προσφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα για φωτογράφιση σε ασθενή φωτισμό. Με μικρό μέγεθος και βάρος, αυτός ο διακριτικός φακός προσφέρει ευκρίνεια και υψηλή ποιότητα εικόνας. Η μεγάλη γκάμα ρυθμίσεων διαφράγματος των σταθερών φακών εξασφαλίζει εντυπωσιακό έλεγχο του βάθους πεδίου. Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτούς τους φακούς, χρησιμοποιήστε την κατάσταση Προτεραιότητα διαφράγματος (Av) και ελέγξτε το βάθος πεδίου, μικρό ή μεγάλο. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την κατάσταση Προτεραιότητα κλείστρου (Tv) για να ελέγξετε τον τρόπο που αποτυπώνεται η κίνηση. Άλλο ένα πλεονέκτημα της χρήσης των φακών αυτού του είδους είναι ότι πρέπει να μετακινηθείτε πιο κοντά στο θέμα, αντί να χρησιμοποιήσετε ζουμ, γεγονός που σημαίνει ότι συχνά θα βρίσκετε πιο ενδιαφέρουσες γωνίες για τις λήψεις σας. Για τη φωτογράφιση στην πόλη ή για πιο γενικές λήψεις, ρίξτε μια ματιά στους φακούς Canon EF 24mm f/2.8 IS USM και Canon EF 35mm f/2 IS USM.

People (Άνθρωποι) του Matteo Ciani Bassetti

Να είστε έτοιμοι για λήψη ανά πάσα στιγμή

Κρατήστε τη μηχανή σας σε ετοιμότητα για να φωτογραφίσετε ανά πάσα στιγμή. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γνωρίζετε πώς αλλάζει ο φωτισμός γύρω σας καθώς βαδίζετε στους δρόμους της πόλης. Αν το φως μειωθεί, αυξήστε την τιμή ISO ή ανοίξτε το διάφραγμα. Αν το φως αυξηθεί, μειώστε την τιμή ISO ή κλείστε το διάφραγμα. Με αυτόν τον τρόπο, η ρύθμιση της μηχανής σας θα είναι σχεδόν ιδανική σε περίπτωση που συναντήσετε μια θεαματική σκηνή και θέλετε να την φωτογραφίσετε.

Συμβουλή: Αν σε μια πόλη υπάρχουν ψηλά κτήρια, ελέγξτε τη θέση του φωτός ανάμεσά τους και σκεφτείτε πώς το διαθέσιμο φως μπορεί να βελτιώσει την εικόνα σας. Μπορείτε επίσης να επιστρέψετε στην ίδια θέση κάποια άλλη ώρα της ημέρας, όταν το φως θα είναι όπως θέλετε.

Χρήση ασπρόμαυρης λήψης και φίλτρων

Χρησιμοποιήστε το Στυλ εικόνας Μονόχρωμη στη μηχανή σας για να δημιουργήσετε ασπρόμαυρες εικόνες στην ίδια τη μηχανή. Επειδή οι σκιές και το φως έχουν καθοριστική σημασία στις ασπρόμαυρες φωτογραφίες, η χρήση της κατάστασης Μονόχρωμη θα σας βοηθήσει να διακρίνετε το "παιχνίδι" της αντίθεσης. Στην οθόνη LCD της μηχανής οι εικόνες θα εμφανίζονται ασπρόμαυρες, αλλά αν φωτογραφίζετε σε μορφή RAW, μπορείτε να δημιουργήσετε μια έγχρωμη εικόνα με επεξεργασία μετά τη λήψη στον υπολογιστή σας.

Συχνά, η αύξηση της αντίθεσης στο Στυλ εικόνας Μονόχρωμη και η προσθήκη ενός εφέ κίτρινου φίλτρου στο έντονο φως του ήλιου θα δώσει στις εικόνες σας ακόμη πιο εντυπωσιακή αντίθεση.

NYC του Marco Iozzi

Το γνωρίζατε; Οι σκιές είναι μεγαλύτερες στο τέλος της ημέρας συγκριτικά με το μεσημέρι και οι φωτεινές ημέρες με καθαρό ουρανό χωρίς σύννεφα προσφέρουν σκιές με εξαιρετικά ευκρινή περιγράμματα.

Αξιοποιήστε στο έπακρο τα εφέ βαθμιαίας παρέλευσης χρόνου (time-lapse)

Ακόμη κι αν επισκέπτεστε μια πόλη για σύντομο χρονικό διάστημα, οι λήψεις βαθμιαίας παρέλευσης χρόνου είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αποτυπώσετε τους γρήγορους ρυθμούς της ζωής. Ορισμένες EOS διαθέτουν ενσωματωμένο ιντερβαλόμετρο που μπορείτε να ρυθμίσετε ώστε η μηχανή να τραβά μια στατική εικόνα ανά μερικά δευτερόλεπτα. Αν η μηχανή σας δεν διαθέτει αυτήν τη δυνατότητα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα αξεσουάρ όπως το Τηλεχειριστήριο με χρονοδιακόπτη TC-80N3 της Canon, που θα σας βοηθήσει να τραβήξετε αυτήν την ακολουθία εικόνων.

Φροντίστε να χρησιμοποιήσετε ένα σταθερό τρίποδο για τη μηχανή. Μπορείτε να δοκιμάσετε να φωτογραφίσετε έναν δρόμο από ένα δωμάτιο στους τελευταίους ορόφους ενός ξενοδοχείου για να δημιουργήσετε ένα ενδιαφέρον "πορτραίτο" μιας πόλης από την ανατολή μέχρι τη δύση του ήλιου.

Melbourne (Μελβούρνη) του Ralf Kaldenhoff

Για να καταγράψετε αρκετές εικόνες για μια ταινία βαθμιαίας παρέλευσης χρόνου, μην ξεχνάτε ότι όσο πιο σύντομο είναι το μεσοδιάστημα τόσο μεγαλύτερο θα είναι το χρονικό διάστημα της λήψης. Αν μπορείτε να φωτογραφίσετε μόνο μερικές ώρες στατικών εικόνων, είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσετε μικρότερο μεσοδιάστημα, καθώς μπορείτε πάντα να επιταχύνετε το φιλμ στη διάρκεια της επεξεργασίας, εφόσον χρειάζεται.

Υποβάλετε τις λήψεις σας στην Γκαλερί μας

Αν έχετε έμπνευση και φωτογραφίσατε το πρόσωπο μιας πόλης που αλλάζει στη διάρκεια του 24ώρου, μπορείτε να στείλετε τις φωτογραφίες σας στην Γκαλερί του You Connect. Εδώ παρουσιάζουμε και μοιραζόμαστε αγαπημένες εικόνες που μας στέλνουν τα μέλη της κοινότητας της Canon. Ανεβάστε τις φωτογραφίες σας.

Ενημερωθείτε

Στη συνέχεια: Πώς είναι ο κόσμος χωρίς σκόπευτρο

Εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο