Changing City Night

Εξερεύνηση της φωτογράφισης στην πόλη με μια compact μηχανή

Εκπαιδευτικό μάθημα για compact μηχανές

Οι IXUS και οι PowerShot είναι εξαιρετικές επιλογές για τη φωτογράφιση ανθρώπων στην πόλη και αστικών τοπίων οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας ή της νύχτας. Μπορείτε να τις τοποθετήσετε εύκολα στην τσέπη ή στην τσάντα σας, έχουν αρκετά μικρό μέγεθος για τη λήψη αυθόρμητων εικόνων χωρίς να γίνεστε εύκολα αντιληπτοί και προσφέρουν μια μεγάλη σειρά επιλογών λήψης για να εκφράσετε τη δημιουργικότητά σας.

© Johan Liénard

Αλλαγή της εστίασης

Στις μεγάλες πόλεις με πλήθη ανθρώπων, η εστίαση σε απομακρυσμένα θέματα μπορεί να είναι δύσκολη. Η μηχανή συχνά θα βρίσκει κοντινά θέματα που παρεμβάλλονται και θα εστιάζει σε αυτά. Για παράδειγμα, οι μηχανές IXUS εστιάζουν αυτόματα στο πιο κοντινό θέμα. Σε τοποθεσίες με πολύ κόσμο, ίσως θέλετε να επικεντρωθείτε σε κάποιο σημείο πιο μακριά στη σκηνή.

Τα νεότερα μοντέλα IXUS προσφέρουν μεταβλητά σημεία εστίασης, ζουμ σημείου AF και Συνεχή αυτόματη εστίαση, επιτρέποντας τη λήψη ευκρινών εικόνων με διάφορα θέματα, όπως μεγάλα πλήθη, πορτραίτα ανθρώπων σε κίνηση ή τις μικρές αλλά υποβλητικές λεπτομέρειες της ζωής στην πόλη

Οι μικρές λεπτομέρειες δημιουργούν δυναμικές εικόνες

St Paul’s & Millennium Bridge του Alan Keating

Η φωτογράφιση μιας πόλης αφορά συνήθως τις μικρές λεπτομέρειες που τη χαρακτηρίζουν με μοναδικό τρόπο. Μια καλή ιδέα είναι να επισκεφθείτε τις αγορές μιας πόλης και να φωτογραφίσετε τα προϊόντα που πωλούνται (και τους ανθρώπους που τα πωλούν).

Εκτός από την αποτύπωση των πραγμάτων που διαφέρουν απ' όσα υπάρχουν στον τόπο διαμονής σας, μπορείτε επίσης να φωτογραφίσετε προϊόντα που χαρακτηρίζουν μια συγκεκριμένη πόλη – για παράδειγμα, τα πορτοκάλια της Σεβίλλης, τις μπαγκέτες στο Παρίσι ή τα λουκάνικα μπράτβουρστ στο Βερολίνο.

Συμβουλή: Για να φωτογραφίσετε μικρά αντικείμενα, χρησιμοποιήστε το κουμπί εστίασης για να επιλέξετε την κατάσταση macro ή κοντινής λήψης (είναι το κουμπί με το σύμβολο του λουλουδιού ή την ένδειξη MF) και κατόπιν φροντίστε να πλησιάσετε κοντά στο θέμα ώστε να γεμίσει το καρέ.

Στην Έξυπνη αυτόματη κατάσταση, η μηχανή θα πρέπει να μεταβεί αυτόματα στη λειτουργία Macro. Απλώς κρατήστε ακίνητη τη μηχανή για ένα δευτερόλεπτο περίπου και το σύμβολο που εμφανίζεται στην επάνω δεξιά γωνία της οθόνης θα αλλάξει στο εικονίδιο λουλουδιού.

Φωτογραφίστε την ίδια σκηνή διαφορετικές ώρες

Αν το επιτρέπει ο χρόνος, οι φωτογραφίες από το ίδιο μέρος της πόλης σε διαφορετικές ώρες της ημέρας θα δείχνουν τον ρυθμό της ζωής και τον τρόπο που αλλάζει.

Αν μπορείτε να αφιερώσετε χρόνο στην πόλη, μπορείτε να επισκεφθείτε ξανά μια τοποθεσία σε διαφορετικές ώρες της ημέρας για να καταγράψετε τις αλλαγές στους ανθρώπους και στο φως. Τρεις ή τέσσερις μόνο εικόνες που έχουν καταγραφεί με ίση χρονική διαφορά μεταξύ τους στη διάρκεια της ημέρας μπορούν να δώσουν την αίσθηση του τρόπου που αλλάζει η πόλη.

Φωτογράφιση κινούμενων θεμάτων

Όταν φωτογραφίζετε κινούμενα θέματα, όπως ανθρώπους που διασχίζουν μια γέφυρα ή μια πλατεία, είναι καλύτερο να κρατάτε τη μηχανή ακίνητη και να απενεργοποιήσετε το φλας. Με τον τρόπο αυτό, η μηχανή θα επιλέξει πιο χαμηλές ταχύτητες κλείστρου και θα ενισχυθεί η αίσθηση κίνησης του θέματος. Όταν προσπαθείτε να τραβήξετε φωτογραφίες αυτού του είδους, αναζητήστε επιφάνειες και μέρη όπου μπορείτε να τοποθετήσετε ή να κρατήσετε τη μηχανή για μέγιστη σταθερότητα. Αν διαθέτετε μια PowerShot και αισθάνεστε σίγουροι για τις φωτογραφικές σας δεξιότητες, δοκιμάστε να πειραματιστείτε με την κατάσταση Προτεραιότητας κλείστρου (Tv), εφόσον η μηχανή σας διαθέτει αυτήν τη λειτουργία. Θα έχετε τη δυνατότητα με προσαρμόσετε την ταχύτητα κλείστρου και να εξερευνήσετε τη δημιουργικότητά σας.

Harlem Line Departures (Αναχωρήσεις της γραμμής για Χάρλεμ) του Erich Poole

Προετοιμαστείτε

Βεβαιωθείτε ότι τόσο η μηχανή όσο και εσείς είστε έτοιμοι να φωτογραφίσετε την πόλη σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας. Ανεξάρτητα από τον τύπο ή το μοντέλο της μηχανής σας, θα πρέπει να διατηρείτε την μπαταρία σας φορτισμένη και να έχετε άφθονο χώρο στην κάρτα μνήμης, ώστε να μην χάσετε καμία πολύτιμη λήψη.

Υποβάλετε τις λήψεις σας στην Γκαλερί μας

Αν έχετε έμπνευση και φωτογραφίσατε το πρόσωπο μιας πόλης που αλλάζει στη διάρκεια του 24ώρου, μπορείτε να στείλετε τις φωτογραφίες σας στην Γκαλερί του You Connect. Εδώ παρουσιάζουμε και μοιραζόμαστε αγαπημένες εικόνες που μας στέλνουν τα μέλη της κοινότητας της Canon. Ανεβάστε τις φωτογραφίες σας.

Ενημερωθείτε

Στη συνέχεια: Πώς είναι ο κόσμος χωρίς σκόπευτρο

Εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο