Action-Kart-Race-Track.jpg

Δείτε τη διαφορά με έναν ειδικό φακό για σκηνές δράσης

Οι φωτογράφοι σκηνών δράσης θέλουν να τραβούν την προσοχή των θεατών με εικόνες που τους δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκονται και αυτοί στην ύπαιθρο, ότι κάθονται και οι ίδιοι στο όχημα του σαφάρι ή ότι πετούν δίπλα σε ένα αρπακτικό πουλί.

Ένας δημοφιλής τρόπος για να γίνει αυτό είναι να γεμίσετε το καρέ με τη σκηνή της δράσης, εμφανίζοντας το θέμα με λεπτομέρεια και σε κοντινή απόσταση. Θα υπάρξουν περιπτώσεις στις οποίες μπορείτε να πάρετε θέση μόλις λίγα μέτρα από τη δράση. Ωστόσο, συνήθως θα βρίσκεστε πιο μακριά, πίσω από κιγκλιδώματα ή κάποιο φράχτη, και θα πρέπει να φωτογραφίσετε από απόσταση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσετε έναν φακό μεγάλης εστιακής απόστασης για να μεταφέρετε τις εικόνες σας στην καρδιά της δράσης.

Η εστιακή απόσταση υπολογίζεται σε χιλιοστά (mm) και όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός τόσο μεγαλύτερη θα είναι η μεγέθυνση στον αισθητήρα της μηχανής σας. Σε γενικές γραμμές, οι φακοί με εστιακές αποστάσεις μεγαλύτερες από 85mm αναφέρονται ως τηλεφακοί. Ωστόσο, για κοντινά πλάνα σκηνών δράσης θα χρειαστείτε έναν φακό με εστιακή απόσταση 200mm ή περισσότερο, όπως οι EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM και EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Αυτοί οι τηλεφακοί ζουμ προσφέρουν μεγάλο εύρος εστιακών αποστάσεων και είναι δημοφιλείς για τη λήψη σκηνών δράσης που ποικίλλουν σε απόσταση από τη θέση λήψης.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

Οι τρεις αυτές φωτογραφίες τραβήχτηκαν με μια συνηθισμένη μηχανή EOS με αισθητήρα APS-C, από την ίδια θέση στο πλάι στης πίστας. Στην πρώτη εικόνα με λήψη στα 55mm –την τυπική εστιακή απόσταση που προσφέρει ο φακός του κιτ, όπως ο EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM– τα προστατευτικά ελαστικά είναι ορατά και ο θεατής δεν αισθάνεται συνδεδεμένος με τη δράση. Το θέμα είναι απλά πολύ μικρό στο κάδρο. Η σύνθεση του κάδρου με τον φακό EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM στα 200mm είναι πολύ καλύτερη, ενώ έχουν αρχίσει να φαίνονται περισσότερες λεπτομέρειες στο θέμα. Ωστόσο, το φόντο εξακολουθεί να περιλαμβάνει ορισμένα στοιχεία που αποσπούν την προσοχή. Με τη χρήση ενός φακού 300mm, όπως ο EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM, η σκηνή της δράσης γεμίζει το καρέ, εξαλείφοντας από το φόντο τα στοιχεία που αποσπούν την προσοχή και δίνοντας στον θεατή την αίσθηση της συμμετοχής στη σκηνή.

55mm
300mm

Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα λήψης με φακό μεγαλύτερης εστιακής απόστασης που ξεπερνά τους περιορισμούς της θέσης λήψης. Στην πρώτη εικόνα, με λήψη στα 55mm, την τυπική εστιακή απόσταση ενός φακού κιτ, η δράση βρίσκεται στο κέντρο της πίστας και ο φωτογράφος δεν έχει τη δυνατότητα να πλησιάσει πιο κοντά στη διάρκεια του αγώνα. Με λήψη στα 300mm έχετε τη δυνατότητα να εξαλείψετε το μεγαλύτερο τμήμα του προσκηνίου, του φόντου και του ουρανού για να δημιουργήσετε την τελική εικόνα.

55mm
300mm

Σε αυτό το παράδειγμα, η θέση λήψης ήταν έξω από την περιοχή της πίστας και πίσω από έναν χαμηλό φράχτη. Με τη χρήση του τυπικού φακού του κιτ στη μέγιστη εστιακή απόσταση ήταν δύσκολο να αποφευχθεί η εμφάνιση των προστατευτικών ελαστικών στο προσκήνιο και ενός κριτή του αγώνα στο φόντο. Η χρήση ενός φακού 300mm επέτρεψε μια λήψη όπου η αποφασιστικότητα στα μάτια του οδηγού φαίνεται ξεκάθαρα!

Εξερευνήστε τη σειρά φακών για φωτογράφιση δράσης στο Online κατάστημα Canon.

Ενημερωθείτε

Προσεχώς: Βλέποντας τον κόσμο χωρίς σκόπευτρο.

Εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο

  • Canon
  • YouConnect
  • Εκμάθηση
  • Πώς να επιλέξετε τον κατάλληλο φακό για σκηνές δράσης – Εκπαιδευτικά μαθήματα Canon