Eddie Keogh - EOS-1D X Mark II

eddie_keogh.jpg

Γνωρίστε τους επαγγελματίες των σκηνών δράσης

Eddie Keogh

Δείτε το βίντεο

"Θα μπορούσα να την χρησιμοποιήσω αμέσως. Είναι τόσο καλή."

Ο Eddie Keogh είναι κορυφαίος φωτογράφος αθλητικών διοργανώσεων, που εργάζεται τακτικά ως ελεύθερος επαγγελματίας για το φωτογραφικό πρακτορείο Reuters. Επιπλέον, είναι μέλος του προγράμματος Canon Ambassador με βαθιά γνώση του συστήματος EOS, ενώ ήταν ένας από τους πρώτους που φωτογράφισαν με την EOS-1D X Mark II. Μοιράζεται τις απόψεις του σχετικά με τα σαφή πλεονεκτήματα που προσφέρει η μηχανή όσον αφορά τη λήψη σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού και την ταχύτητα...

Eddie Keogh

Η πρόκληση για τον Eddie ήταν να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο τις δυνατότητες της EOS-1D X Mark II στο Lee Valley VeloPark του Λονδίνου, το εμβληματικό ποδηλατοδρόμιο που δημιουργήθηκε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου και όπου οι ομάδες της Μεγάλης Βρετανίας κατήγαγαν θριαμβευτικές νίκες το καλοκαίρι του 2012, με ηγέτες τον Sir Chris Hoy και τη Victoria Pendleton. Κατά σύμπτωση, το 2012 ο Eddie παρέλαβε τη δική του EOS-1D X, έτσι η τοποθεσία αυτή ήταν η κατάλληλη για να δοκιμάσει τη μηχανή που την αντικαθιστά. Θα πήγαιναν όλα καλά; Ο Eddie αφηγείται την ιστορία...

"Από τη στιγμή που την κράτησα στα χέρια μου, ήξερα ότι θα ήταν καλή", δηλώνει. "Ο χειρισμός εμπνέει σιγουριά και η αίσθηση της μηχανής είναι καλύτερη από ποτέ. Κάθε φορά που η Canon κυκλοφορεί μια νέα μηχανή, πάντα αναρωτιέμαι 'πώς θα μπορούσε να είναι καλύτερη από την προηγούμενη;'. Αλλά η συγκεκριμένη μηχανή αλλάζει πραγματικά τους κανόνες του παιχνιδιού."

"Η ιδέα ήταν να πάω στο ποδηλατοδρόμιο και να φωτογραφίσω σκηνές ποδηλασίας σε εσωτερικό χώρο", αποκαλύπτει. "Είχα επισκεφθεί τον ίδιο χώρο στο παρελθόν για να καλύψω το Παγκόσμιο πρωτάθλημα και τους Παραολυμπιακούς Αγώνες, έτσι ήμουν εξοικειωμένος με το περιβάλλον. Νομίζω ότι ήταν το πιο κατάλληλο μέρος για να δοκιμάσω αυτήν τη μηχανή. Οι συνθήκες φωτισμού ήταν δύσκολες, προσφέροντας το κατάλληλο περιβάλλον για την πραγματική δοκιμή της μηχανής – δηλαδή, τη φωτογράφιση ενός θέματος που κινείται γρήγορα σε εσωτερικό χώρο και με ασθενή φωτισμό, χρησιμοποιώντας υψηλή ταχύτητα κλείστρου. Πίεζα τη μηχανή στα όριά της σε δύο τομείς ταυτόχρονα, και το ήξερα. Ωστόσο, χάρη στις εντυπωσιακές επιδόσεις ISO που προσφέρει ο αισθητήρας, ανακάλυψα ότι κατά τη λήψη με ISO 3200 η ποιότητα των εικόνων ήταν ίδια με αυτήν που πετύχαινα όταν χρησιμοποιούσα ταχύτητα ISO 1600 στην EOS-1D X."

Eddie Keogh

"Αισθάνθηκα πολύ άνετα με τη μηχανή", συνεχίζει. "Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι το αίσθημα της συνέχειας ανάμεσα σε αυτήν και την παλιά μου EOS-1D X. Αν μου έδινες αυτήν τη μηχανή τώρα, θα μπορούσα να την χρησιμοποιήσω σε μια φωτογράφιση αύριο, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα."

Ο Eddie ανυπομονούσε να διαπιστώσει τις βελτιώσεις που έγιναν στην ταχύτητα και στη λειτουργία παρακολούθησης της αυτόματης εστίασης. "Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τη λειτουργία παρακολούθησης εστίασης ακολουθώντας τους ποδηλάτες ενώ έρχονταν προς το μέρος μου, αρχικά με ολόκληρη τη σιλουέτα τους στο καρέ και σταδιακά, καθώς με προσπερνούσαν, καταγράφοντας μόνο το επάνω μισό του σώματός τους", θυμάται. "Χάρη στη συνεχή λήψη με ρυθμό 14fps, όλες οι λήψεις ήταν απόλυτα ευκρινείς. Επιπλέον, ήταν πάντα ευκρινείς. Παρακολουθούσα τα καρέ στην πλάτη της μηχανής και όλα ήταν εστιασμένα. Δεν υπήρχε ούτε ένα προβληματικό καρέ μεταξύ τους. Δεν ωφελεί να έχεις μέγιστη ταχύτητα 14fps [με AF/AE] αν δέκα από τα καρέ είναι εκτός εστίασης..."

Συνεχίζει: "Επίσης, κλειδώνει σε ένα θέμα λίγο πιο γρήγορα. Μιλάμε για νανοδευτερόλεπτα, αλλά ας είμαστε ειλικρινείς – ένα νανοδευτερόλεπτο μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια εικόνα όπου η μπάλα βρίσκεται στα πόδια ενός παίκτη ή δεκαπέντε εκατοστά μακριά. Αυτή η στιγμή αντιστοιχεί κυριολεκτικά σε 1/1000ο του δευτερολέπτου και μετά χάνεται για πάντα· αυτό είναι το περιθώριο με το οποίο δουλεύουμε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η EOS-1D X Mark II αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός. Διαθέτει κορυφαία ενδιάμεση μνήμη (buffer) και οι δύο επεξεργαστές DIGIC 6+ προσφέρουν απίστευτα αποτελέσματα στον χειρισμό όλων αυτών των δεδομένων."

"Αν ένα νέο στοιχείο του εξοπλισμού μου είναι καλύτερο, πιο γρήγορο και πιο εύχρηστο, η δουλειά μου γίνεται ευκολότερη", προσθέτει γελώντας. "Θυμάμαι την εποχή που είχαμε κάρτες CompactFlash 64Mb με πραγματικά χαμηλή ταχύτητα εγγραφής. Αν έπρεπε να χρησιμοποιήσω μία από αυτές τώρα για συνεχή λήψη εικόνων στα 14fps, θα έπρεπε να περιμένω όλη την ημέρα! Η δυνατότητα χρήση καρτών CFast είναι πραγματικό πλεονέκτημα. Η EOS-1D X Mark II προσφέρει ενδιάμεση μνήμη με χωρητικότητα 170 αρχείων RAW, κάτι το απίστευτο. Το τελευταίο πράγμα που θέλεις να συμβεί ως φωτογράφος είναι να χάσεις μια λήψη χωρίς αυτό να οφείλεται σε δικό σου λάθος, αλλά σε κάτι όπως η γεμάτη ενδιάμεση μνήμη ή ο αργός επεξεργαστής. Η μηχανή πρέπει να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες σου και η EOS-1D X Mark II, χάρη στους ταχύτατους επεξεργαστές και τη μεγάλη ενδιάμεση μνήμη, θα είναι σίγουρα ευπρόσδεκτη."

Καθαρό και σαφές πλεονέκτημα

Οι εξαιρετικές εμπειρίες του Eddie κατά τη φωτογράφιση συνεχίστηκαν επίσης και όταν ήρθε η ώρα να εξετάσει τις εικόνες στην πλάτη της μηχανής. "Η οθόνη στο πίσω μέρος ήταν φανταστική χάρη στην ανάλυση 1,6 εκατομμυρίων pixel", δηλώνει. "Πρόκειται για μια πραγματικά σημαντική βελτίωση συγκριτικά με την EOS-1D X. Επειδή εργάζομαι κοιτώντας την πλάτη της μηχανής πολύ περισσότερο αυτές τις ημέρες, θεωρώ ότι η δυνατότητα προβολής της εικόνας με μεγαλύτερη ευκρίνεια είναι πραγματικό πλεονέκτημα. Πολύ συχνά βρίσκομαι σε έναν αγώνα και πρέπει να ελέγξω γρήγορα την ευκρίνεια. Η νέα οθόνη μου δίνει αυτήν τη δυνατότητα."

"Επιπλέον, η EOS-1D X Mark II προσφέρει ακόμη ένα νέο, πραγματικά σημαντικό πλεονέκτημα", αποκαλύπτει. "Είναι η λειτουργία κοπής και αποστολής. Είναι φανταστική για φωτογράφους όπως εγώ, που ασχολούνται με τη φωτογράφιση αθλητικών διοργανώσεων. Μπορείς να επιλέξεις μια εικόνα που έχεις τραβήξει και να την περικόψεις στη μηχανή, η οποία στη συνέχεια την αποθηκεύει ως νέο αρχείο σε μορφή JPEG. Στη φωτογράφιση σπορ, το 95% των εικόνων μας είναι περικομμένες. Είναι πολύ σπάνιο μια φωτογραφία αυτού του είδους να σταλεί στους πελάτες χωρίς κοπή και, για τον λόγο αυτό, η συγκεκριμένη λειτουργία είναι πολύτιμη και εξοικονομεί σημαντικό χρόνο."

Και συνεχίζει: "Μερικές φορές οι φωτογράφοι αντιδρούμε κάπως περίεργα στον τρόπο που χρησιμοποιούνται οι φωτογραφίες μας αφού φύγουν από τον έλεγχό μας και η κοπή μπορεί πραγματικά να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά τις εντυπώσεις που δημιουργεί μια εικόνα. Έτσι, για έναν φωτογράφο, η δυνατότητα να περικόψει την εικόνα ενώ βρίσκεται ακόμη στη μηχανή και πριν την αποστολή της είναι εξαιρετικά ευπρόσδεκτη."

Εξίσου ευπρόσδεκτη είναι και η προσθήκη του ενσωματωμένου GPS, το οποίο χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μια DSLR της σειράς EOS-1D. Ο Eddie εξηγεί: "Πρόκειται για ένα πραγματικά σημαντικό χαρακτηριστικό. Για παράδειγμα, κατά την αποστολή μιας σειράς εικόνων ενός γκολ από πολλούς φωτογράφους, με την EOS-1D X Mark II γνωρίζουμε ότι ο χρόνος της δράσης θα συμπίπτει ακριβώς με το χρόνο λήψης της εικόνας. Συνεπώς, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ως προς την εγκυρότητα ή την ακρίβεια της εικόνας. Επιπλέον, δεν απαιτείται η χειροκίνητη ρύθμιση του ρολογιού της μηχανής. Με την EOS-1D X Mark II ξέρω ότι αυτά που συνέβησαν στο γήπεδο και αυτά που κατέγραψα μέσα από τον φακό μου είναι ακριβώς ίδια."

Στατικές εικόνες με κίνηση

Ο Eddie χρησιμοποίησε πέντε από τους αγαπημένους του φακούς για τη φωτογράφιση στο ποδηλατοδρόμιο: τους EF11-24mm f/4L USM, EF14mm f/2.8L II USM, EF24-70mm f/2.8L II USM, EF70-200mm f/2.8L IS II USM και EF400 f/2.8L IS II USM. "Η EOS-1D X Mark II συνεργάστηκε άψογα με όλους", επιβεβαιώνει. "Η εστίαση ήταν γρήγορη και ακριβής, με πολύ καλύτερα αποτελέσματα συγκριτικά με την EOS-1D X. Επιπλέον, χάρη στην πρόσθετη δυνατότητα λήψης ταινιών 4K θα μπορούσα –αν μου είχε ζητηθεί– να τραβήξω ταινίες χρησιμοποιώντας την κατάσταση Άμεσης προβολής της μηχανής, επιτυγχάνοντας ομαλή εστίαση χάρη στον έλεγχο μέσω της οθόνης αφής και την τεχνολογία Dual Pixel CMOS AF. Η λήψη ταινιών είναι κάτι που ζητείται από πολλούς φωτογράφους στις μέρες μας, ιδιαίτερα στο Reuters, όπου προσπαθούμε να προσφέρουμε περισσότερα στους πελάτες μας. Έτσι, αυτό το χαρακτηριστικό είναι εξαιρετικό.

"Το συνολικό μου συμπέρασμα για την EOS-1D X Mark II είναι ότι μπορώ να τραβήξω περισσότερες φωτογραφίες, με υψηλότερη ποιότητα και να τις στείλω ταχύτερα χάρη στον νέο πομπό Wi-Fi", καταλήγει ο Eddie. "Κατά τη γνώμη μου, η μηχανή είναι ένα σημαντικό βήμα εξέλιξης από την αρχική EOS-1D X, ενώ χάρη στην εξαιρετική λειτουργία κοπής και αποστολής, είναι πραγματικά φτιαγμένη για φωτογράφους σαν και εμένα. Πότε μπορώ να την παραγγείλω;"

Περισσότερες πληροφορίες για τον φωτογράφο

Προβολή πλήρους προφίλ