Richard Walch - EOS-1D X Mark II

Γνωρίστε τους επαγγελματίες των σκηνών δράσης

Richard Walch

Δείτε το βίντεο

Εκφράστε τη δημιουργικότητά σας με την EOS-1D X Mark II

Η EOS-1D X Mark II διαθέτει βελτιωμένες εκδόσεις πολλών από τις λειτουργίες του πρωτοποριακού προηγούμενου μοντέλου, συνδυάζοντάς τες με νέες τεχνολογίες. Πώς οδηγούν όμως όλα αυτά στη λήψη καλύτερων φωτογραφιών; Ο Richard Walch, ένας από τους πρώτους επαγγελματίες φωτογράφους που χρησιμοποίησαν τη μηχανή σε πραγματικές συνθήκες φωτογράφισης, αποκαλύπτει τις εμπειρίες του.

Ελάχιστοι είναι οι φωτογράφοι που γνωρίζουν όσα ο Richard Walch για τη νέα EOS-1D X Mark II. Ο γερμανικής καταγωγής ειδικευμένος φωτογράφος χειμερινών σπορ και θεμάτων μηχανοκίνητου αθλητισμού συνεργάζεται με την Canon ως Ambassador τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ενώ έχει συμβάλει εν μέρει στην ανάπτυξη της νέας μηχανής.

"Βρισκόμουν στο φεστιβάλ Visa pour l'Image στο Perpignan, όπου συμμετείχα στις συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης της Canon", θυμάται ο Richard, γυρίζοντας πίσω στο 2013. "Παρουσίαζα μια επίδειξη για τον τρόπο εξαγωγής καρέ εικόνων από υλικό 4K που είχε καταγραφεί με την EOS-1D C και συμφωνήσαμε όλοι ότι η νέα μηχανή της σειράς EOS-1D X θα έπρεπε να προσφέρει στους χρήστες τη συγκεκριμένη δυνατότητα, αλλά με πιο εύκολο τρόπο. Προσωπικά, ήθελα να περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία παρακολούθησης αυτόματης εστίασης κατά τη λήψη βίντεο που προσφέρει η EOS 70D. Επιπλέον, οι χρήστες θα έπρεπε να μπορούν να ελέγχουν όλες τις δυνατότητες από την έξυπνη συσκευή τους. Όλα αυτά υπάρχουν στην EOS-1D X Mark II, όπως και πολλά ακόμη φυσικά.

"Είναι πολύ ικανοποιητικό όταν συνειδητοποιείς ότι οι μηχανικοί της Canon ακούν προσεκτικά τις επιθυμίες των τελικών χρηστών. Δεν βασίζονται ποτέ σε ιδέες που προτείνονται από ένα μεμονωμένο άτομο, αλλά αν ακούσουν το ίδιο πράγμα να αναφέρεται από χρήστες στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, το σημειώνουν και δίνουν προσοχή. Θέλουν να ξέρουν προς τα πού πρέπει να στραφούν – για παράδειγμα, αν θα πρέπει να προσφέρουν περισσότερα pixel ή μεγαλύτερο δυναμικό εύρος. Θα πουν 'κοίταξε, δεν μπορούμε να κάνουμε ταυτόχρονα τα πάντα, αλλά προς ποια κατεύθυνση πιστεύεις ότι πρέπει να κινηθούμε;' Θεωρώ ότι εργάζονται με πολύ ευθύ και ειλικρινή τρόπο, που απαιτεί μεγάλη εμπιστοσύνη."

Αρχικές εντυπώσεις

Σύμφωνα με τον Richard, όσοι έχουν φωτογραφίσει ήδη με την EOS-1D X ή την EOS-1D C θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν τη νέα Mark II αμέσως, αν και αυτό ίσως δεν είναι απαραίτητα πλεονέκτημα. "Όλα όσα γνωρίζουμε ήδη εξακολουθούν να υπάρχουν στη νέα μηχανή και βρίσκονται περίπου στην ίδια θέση. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να κάνεις μόνο αυτό, γιατί έτσι θα χάσεις την ευκαιρία να εξερευνήσεις όλες τις εκπληκτικές, νέες δυνατότητες που προσφέρει", προσθέτει γελώντας. "Νομίζω ότι μπορώ να περιγράψω συνοπτικά την EOS-1D X Mark II λέγοντας ότι είναι μια μηχανή που σου επιτρέπει να φωτογραφίσεις όσα δεν μπορούσες στο παρελθόν. Να δουλέψεις δημιουργικά, υπερβαίνοντας τα όριά σου.

"Για παράδειγμα, αν θέλεις πραγματικά να χρησιμοποιήσεις τις υψηλότερες διαθέσιμες ταχύτητες αυτόματης εστίασης και συνεχούς λήψης που υπάρχουν σήμερα για να πετύχεις νέα επίπεδα δημιουργικότητας, τότε θα απολαύσεις πραγματικά αυτήν τη μηχανή. Το ίδιο ισχύει αν θέλεις να πειραματιστείς με τα αποτελέσματα που προσφέρει η υψηλή ταχύτητα ISO και το αυξημένο εύρος έκθεσης. Πρόκειται για μια μηχανή με ολοκληρωμένες δυνατότητες. Νομίζω ότι οι επιδόσεις της αρχικής EOS-1D X έχουν βελτιστοποιηθεί σε όλους τους τομείς με κάποιον τρόπο.

"Για εμένα, η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στις μηχανές EOS-1D X και στις υπόλοιπες DSLR ήταν πάντα η απόκριση. Η μηχανή δείχνει πιο ζωντανή στα χέρια μου και αυτό ταιριάζει με τον τρόπο που δουλεύω. Κατά κάποιον τρόπο, μοιάζει να είναι η επέκταση της σκέψης μου. Η χρήση της είναι πολύ διαισθητική."

Δουλεύοντας στα όρια

Όταν ο Richard αναφέρεται στα δημιουργικά όρια, περιγράφει τους τρόπους με τους οποίους οι αναβαθμισμένες προδιαγραφές της μηχανής μεταφράζονται σε πιο δημιουργικές φωτογραφίες. "Για παράδειγμα, μπορούμε πλέον να φωτογραφίζουμε πολύ γρήγορα, στα 14fps, δηλαδή 2fps περισσότερο από την ταχύτητα που είχαμε στη διάθεσή μας πριν", δηλώνει, προσθέτοντας ότι αυτό του προσφέρει ένα πραγματικό πλεονέκτημα σε πολλές φωτογραφίσεις σκηνών σπορ.

"Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Όταν φωτογραφίζω σκηνές με θέμα το σκι ή το snowboarding, συνήθως προτιμώ τις λήψεις εκτός πίστας, όπου το χιόνι εκτινάσσεται σαν πίδακας. Προσπαθώ να αποτυπώσω τη στιγμή όπου ο πίδακας του χιονιού είναι στο μέγιστο, αλλά εξακολουθώ να βλέπω τα πέδιλα και τα μπαστούνια· διαφορετικά, το μόνο που φαίνεται είναι το κεφάλι του σκιέρ να ΄ίπταται' πάνω από το χιόνι. Σε αυτήν την περίπτωση, η ταχύτητα των 14fps μπορεί να κάνει τη διαφορά. Πιστεύω ότι σε όλες τις σκηνές δράσης όπου υπάρχει και κάποιο άλλο στοιχείο –όπως το νερό ή το χιόνι– αυτοί οι υψηλοί ρυθμοί καρέ έχουν μεγάλη σημασία."

Ο Richard σχολιάζει ότι οι υψηλοί ρυθμοί καρέ δεν αρκούν από μόνοι τους αν οι άλλες λειτουργίες της μηχανής δεν τους υποστηρίζουν – ιδιαίτερα η αυτόματη εστίαση. "Η EOS-1D X Mark II δεν προσφέρει απλώς 14fps, αλλά συνδυάζει τα 14fps με τη βελτιωμένη αυτόματη εστίαση που κλειδώνει πιο γρήγορα και παρακολουθεί το θέμα με μεγαλύτερη ακρίβεια. Αυτός ο συνδυασμός λειτουργιών είναι σημαντικός: αν μπορείς να φωτογραφίσεις στα 14fps, αλλά μόνο 10 από τα 14 καρέ είναι ευκρινή, τότε στην πραγματικότητα ο ρυθμός καρέ που έχεις στη διάθεσή σου είναι 10fps. Ωστόσο, με τη νέα μηχανή, όλα τα καρέ είναι πεντακάθαρα – και αυτό έχει πραγματικά καθοριστική σημασία."

Ακόμη και ο χώρος αποθήκευσης των αρχείων έχει ενδυναμωθεί: "Καταγράφουμε ακόμη περισσότερα καρέ, οπότε είναι φυσικό να αναρωτιόμαστε πώς θα μπορέσουμε να μεταφέρουμε όλα αυτά τα αρχεία στον σκληρό μας δίσκο. Αλλά τώρα έχουμε κάρτες μνήμης CFast [2.0™], που προσφέρουν διπλάσια ταχύτητα από πριν. Μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά αν έχεις μια κάρτα 128GB γεμάτη με εικόνες που προσπαθείς να τις ανεβάσεις σε μια γρήγορη μονάδα δίσκου – είναι ακόμη ένα μικρό πλεονέκτημα που προστίθεται στις μοναδικές δυνατότητες της μηχανής."

Απόλυτη ευκρίνεια σε κάθε περίσταση

Όπως και σε άλλες μηχανές EOS, π.χ. την EOS-1D X και την EOS 7D Mark II, το σύστημα αυτόματης εστίασης της EOS-1D X Mark II μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να ταιριάζει με τον τύπο της δράσης που φωτογραφίζετε και ο Richard τονίζει ότι αυτό είναι απαραίτητο για να επιτύχετε τις βέλτιστες επιδόσεις εστίασης. "Πρέπει να χρησιμοποιήσετε τις ρυθμίσεις Περιστάσεων AF για να ρυθμίσετε με ακρίβεια τη συμπεριφορά της μηχανής", δηλώνει. "Οι Περιστάσεις αλλάζουν την ευαισθησία της εστίασης και καθοδηγούν τη μηχανή για το αν πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για συνεχή επιτάχυνση ή για απρόβλεπτες, ξαφνικές κινήσεις.

"Η εξαιρετική ακρίβεια της μηχανής οφείλεται στο γεγονός ότι μπορεί να προβλέψει τι πρόκειται να συμβεί, βάσει της κίνησης του θέματος μέχρι εκείνη τη στιγμή και της επιλεγμένης Περίστασης AF. Για παράδειγμα, μπορεί να εξετάσει τα καρέ 1, 2 και 3 και να υπολογίσει ότι το θέμα κινείται με ταχύτητα περίπου 110 χλμ./ώρα και ότι σε μισό δευτερόλεπτο θα βρίσκεται σε μια συγκεκριμένη θέση. Νομίζω ότι αυτό που έχει αλλάξει στην EOS-1D X Mark II είναι το πόσο καλά μπορεί να προβλέψει τις εξελίξεις σε τέτοιες περιστάσεις."

Ο Richard θυμάται τη φωτογράφιση αθλητών του snowboarding με ένα σώμα EOS-1D X Mark II προπαραγωγής. "Έπρεπε να φωτογραφίσω την απρόβλεπτη κίνηση τεσσάρων αθλητών που αυτοσχεδίαζαν, κάνοντας απίστευτες φιγούρες στον αέρα. Αυτή είναι μια πραγματικά δύσκολη περίπτωση για τη μηχανή, αλλά κατάφερε να αποτυπώσει με εξαιρετικό τρόπο όλα τα καρέ, ακόμη και το πρώτο. Διαθέτει περισσότερους αισθητήρες τύπου σταυρού σε f/8, ενώ και η επεξεργαστική ισχύς είναι αυξημένη. Απλώς κλειδώνει την εστίαση και είσαι σίγουρος ότι το αποτέλεσμα θα είναι καθαρό.

"Αυτό σημαίνει ότι μπορώ να πάρω περισσότερα δημιουργικά 'ρίσκα' στη διάρκεια της φωτογράφισης. Μπορώ να κατέβω πιο χαμηλά στην πλαγιά του βουνού, ώστε ο αθλητής να μοιάζει ότι πηδά ψηλότερα, παρόλο που αυτό σημαίνει ότι θα αργήσω να τον δω και δεν θα έχω πολύ χρόνο για την εστίαση. Μπορώ να το διακινδυνεύσω λίγο περισσότερο, επειδή ξέρω ότι η μηχανή θα καταφέρει να τραβήξει τη λήψη. Μπορώ να φωτογραφίσω από περισσότερες γωνίες και να διευρύνω τα όρια της φωτογράφισής μου, επειδή έχω μια μηχανή που μου επιτρέπει να το κάνω."

Όσον αφορά στη βελτίωση της ποιότητας εικόνας στην EOS-1D X Mark II, ο Richard εξηγεί ότι η απόφαση για τη δημιουργία μιας μηχανής με περισσότερα pixel ή μεγαλύτερο δυναμικό εύρος λήφθηκε μετά από συζητήσεις με πολλούς χρήστες της EOS-1D X. "Θυμάμαι ότι στις συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης για την κατεύθυνση που έπρεπε να ακολουθηθεί, οι συνάδελφοί μου κι εγώ ήμασταν απόλυτα σύμφωνοι ότι έπρεπε να προσανατολιστούμε στην ενίσχυση του δυναμικού εύρους. Προσωπικά, θεωρώ ότι τα 20 megapixel είναι αρκετά για το 90% των θεμάτων που φωτογραφίζω, ενώ για τα υπόλοιπα υπάρχουν μηχανές όπως η EOS 5DS και η EOS 5DS R, τις οποίες χρησιμοποιώ αν θέλω να δουλέψω με καρέ μεσαίου μεγέθους", δηλώνει.

"Η βελτίωση του δυναμικού εύρους είναι αισθητή αμέσως. Οι περισσότερες λεπτομέρειες στους φωτεινούς τόνους και στις σκιές εξασφαλίζουν σημαντική διαφορά στην ποιότητα της εικόνας. Επίσης, πιστεύω ότι είναι ένα χαρακτηριστικό που ωφελεί περισσότερο αυτούς που φωτογραφίζουν σε μορφή JPEG απ' ό,τι σε μορφή RAW: αν φωτογραφίζεις σε JPEG, συνήθως το κάνεις για λόγους ταχύτητας, έτσι δεν έχεις χρόνο για να προσαρμόσεις τους φωτεινούς τόνους και τις σκιές κατά την επεξεργασία μετά τη λήψη. Νομίζω ότι η βελτίωση στην ποιότητα εικόνας της Mark II θα ικανοποιήσει ιδιαίτερα όσους ασχολούνται με τη φωτογράφιση αθλητικών θεμάτων."

Ευελιξία στη λήψη βίντεο

Ο Richard είναι διάσημος για τον τρόπο που χρησιμοποιεί τις λήψεις βίντεο 4K για την παραγωγή στατικών εικόνων, με την εξαγωγή μεμονωμένων καρέ ως εικόνες ανάλυσης 8 megapixel. Πρόκειται για μια τεχνική που έχει χρησιμοποιήσει στο παρελθόν με την EOS-1D C και που τώρα μπορεί να εφαρμόσει με την EOS-1D X Mark II. "Είναι πολύ πιο εύκολο τώρα", λέει. "Στο παρελθόν χρησιμοποιούσα το λογισμικό Aperture της Apple για την εισαγωγή του υλικού βίντεο και την εξαγωγή ενός στατικού καρέ από εκεί, αλλά πλέον μπορώ να κάνω αυτήν τη διαδικασία στη μηχανή. Για την εγγραφή μιας εικόνας JPEG στην κάρτα μνήμης, απλώς προβάλω το υλικό μου, κινούμαι εμπρός και πίσω για να εντοπίσω το σωστό καρέ και πατάω ένα πλήκτρο."

Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε πλέον να καταγράφουμε στατικές εικόνες στα 60fps; "Ναι, αλλά με μερικούς περιορισμούς. Η δυνατότητα λήψης βίντεο με εξαιρετικά υψηλή ποιότητα δεν συνεπάγεται απαραίτητα και την εξαγωγή τέλειων στατικών εικόνων", εξηγεί ο Richard. "Στη λήψη βίντεο χρησιμοποιούμε συνήθως ταχύτητα κλείστρου περίπου 1/90 δευτ. για ρυθμό καρέ 60p, γεγονός που σημαίνει ότι τα θέματα με κίνηση θα είναι ελαφρώς φλουταρισμένα. Αυτό είναι τέλειο για τις ταινίες, επειδή τα μάτια μας το κατανοούν απόλυτα, αλλά κατά την εξαγωγή ενός καρέ ως στατική εικόνα ίσως σκεφτείς ότι θα έπρεπε να έχεις τραβήξει τη λήψη στα 1/2000 δευτ.

"Φυσικά, αν δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις και το βίντεο, τότε μπορείς να τραβήξεις λήψεις με ταχύτητα κλείστρου 1/2000 δευτ. και 60fps και να επιλέξεις μια συγκεκριμένη στιγμή. Για παράδειγμα, αν φωτογραφίζεις ένα πουλί που βουτά στο νερό, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να επιλέξεις την ιδανική στιγμή."

Ο Richard έχει πετύχει επίσης εκπληκτικά αποτελέσματα με την πιο συμβατική χρήση των δυνατοτήτων βίντεο της EOS-1D X Mark II. Μάλιστα, έλαβε μία από τις πρώτες μηχανές προπαραγωγής και του ζητήθηκε να δημιουργήσει ένα διαφημιστικό φιλμ για την παρουσίαση των δυνατοτήτων της στον τομέα του βίντεο – μια δουλειά που πραγματικά απόλαυσε. "Είχα την εκπληκτική δυνατότητα να κινηματογραφήσω οτιδήποτε ήθελα, με απόλυτη ελευθερία", αποκαλύπτει. "Τελικά, αποφασίσαμε να πάμε στο τσίρκο!"

Το φιλμ του Richard παρουσιάζει μια ζωντανή παράσταση, γεγονός που σήμαινε ότι δεν μπορούσε απλώς να επέμβει και να ζητήσει από τους καλλιτέχνες να σταματήσουν και να επαναλάβουν μια σκηνή αν έχανε κάποια σημαντική στιγμή. Ήταν μια περίπτωση στην οποία αξιοποίησε στο μέγιστο βαθμό τη λειτουργία λήψης βίντεο της EOS-1D X Mark II που ο Richard χαρακτηρίζει ως αυτήν που 'αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού': την παρακολούθηση αυτόματης εστίασης.

"Συνήθως, για μια παρόμοια δουλειά θα έπρεπε να χρησιμοποιήσω έναν βοηθό χειριστή για την εστίαση (focus puller) – ένα άτομο που κάθεται εκεί, επιπλέον του χειριστή της κάμερας, και ασχολείται αποκλειστικά με την αλλαγή της εστίασης προκειμένου τα θέματα να παραμένουν ευκρινή καθώς κινούνται. Ωστόσο, στη διάρκεια αυτής της λήψης δεν χρησιμοποιήσαμε έναν τέτοιο βοηθό και δεν χρειάστηκε να το κάνουμε, επειδή αυτή η δουλειά έγινε από τη μηχανή", λέει ο Richard.

"Μόλις η μηχανή εντοπίσει ένα πρόσωπο ή μόλις αγγίξεις ένα πρόσωπο στην οθόνη αφής, ξεκινά να το παρακολουθεί, ρυθμίζοντας συνεχώς την εστίαση. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις μεταβαλλόμενη εστίαση (pull-focus) ακόμη και όταν δεν υπάρχουν πρόσωπα στο κάδρο, αγγίζοντας διάφορα αντικείμενα στο κάδρο. Ένα ακόμη πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι ότι μπορείς να κάνεις αυτές τις ενέργειες από την οθόνη του τηλεφώνου ή του tablet σου, αν δουλεύεις με σύνδεση Wi-Fi. Έτσι, κατά τη λήψη της ταινίας στο τσίρκο, είχα τη δυνατότητα να κινούμαι δίπλα στο χειριστή της κάμερας με το iPad μου, έχοντας ταυτόχρονα την ιδιότητα του σκηνοθέτη και του βοηθού χειριστή για την εστίαση!"

Μπορείτε να δείτε ένα καλό παράδειγμα σε μια συγκεκριμένη σκηνή: "Υπάρχει μια στιγμή όπου έχουμε εστιάσει στις βλεφαρίδες μιας κοπέλας ενώ φοράει μάσκαρα. Είναι μια παιχνιδιάρικη λήψη με πολύ όμορφο αποτέλεσμα.

"Όλα αυτά οφείλονται στην τεχνολογία που ενσωματώνει η EOS-1D X Mark II και η οποία μου επιτρέπει να δουλεύω με μεγαλύτερη δημιουργικότητα: Μπορώ να πλησιάσω πιο κοντά στη δράση και να χρησιμοποιήσω φακούς μεγαλύτερης εστιακής απόστασης από το παρελθόν. Μπορώ να εκφραστώ πιο ελεύθερα και να κινηθώ περισσότερο στον χώρο. Με τον τρόπο αυτό, έχω τη δυνατότητα να δοκιμάσω διάφορα πράγματα που διαφορετικά δεν θα τολμούσα. Για παράδειγμα, σε μια παραγωγή χαμηλού προϋπολογισμού, η χρήση ενός βοηθού χειριστή για την εστίαση ίσως να μην είναι δυνατή, έτσι συνήθως οι συντελεστές δεν επιχειρούν να τραβήξουν αυτές τις λήψεις. Αλλά τώρα έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Επιπλέον, παρόλο που η μηχανή προσφέρει εκπληκτικές επιδόσεις με φακούς STM, εξαιτίας της αθόρυβης λειτουργίας τους, η Παρακολούθηση AF επιτρέπει επίσης τη χρήση συνηθισμένων φακών."

Κάντε περισσότερα

Μετά τη συνομιλία μας με τον Richard σχετικά με τις εμπειρίες του από τη χρήση της EOS-1D X Mark II, ίσως ο καλύτερος τρόπος για να συνοψίσουμε τις νέες δυνατότητες της μηχανής είναι ότι σας επιτρέπει απλώς να κάνετε περισσότερα. "Στο παρελθόν, νομίζω ότι οι φωτογράφοι μπορεί να χρησιμοποιούσαν φράσεις όπως 'Τραβάω μόνο αθλητικά γεγονότα' ή 'Φωτογραφίζω μόνο ανθρώπους', αλλά όλα αυτά τα 'μόνο' μειώνουν τις πιθανότητες να βρεις δουλειά. Οι φωτογράφοι θέλουν να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, να έχουν τη δυνατότητα να χειρίζονται περισσότερα θέματα και να δουλεύουν με νέους και ενδιαφέροντες τρόπους. Για τον λόγο αυτό, η προσθήκη νέων λειτουργιών όπως αυτές της EOS-1D X Mark II είναι πραγματικά σημαντική.

"Έχουμε τη δυνατότητα να φωτογραφίζουμε ακόμα πιο φευγαλέες στιγμές και να εκφραζόμαστε πιο δημιουργικά σε θέματα όπως τα σπορ, το φωτορεπορτάζ ή οι σκηνές στην άγρια φύση. Μπορούμε να καταγράφουμε εικόνες με καλύτερη ποιότητα απευθείας από τη μηχανή και να τραβάμε εντυπωσιακά βίντεο 4K στα 60fps πιο εύκολα από ποτέ, ώστε να αξιοποιήσουμε όλες τις ευκαιρίες. Η καλύτερη συμβουλή μου είναι να δοκιμάσετε τη μηχανή: νοικιάστε την για ένα σαββατοκύριακο και δείτε τι μπορείτε να κάνετε. Πρόκειται για ένα πραγματικά ολοκληρωμένο πακέτο και αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να τη δείτε."

Περισσότερες πληροφορίες για τον φωτογράφο

Προβολή πλήρους προφίλ