silhouette of surfer on wave

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΕ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ

Δράση στα υδάτινα σπορ

Το σερφ, το καγιάκ και άλλα υδάτινα σπορ προσφέρουν εντυπωσιακά θέματα για φωτογράφιση. Οι συναρπαστικές στιγμές, το υγρό στοιχείο, οι στροφές και η ταχύτητα σημαίνουν ότι για να πετύχετε εξαιρετικά αποτελέσματα χρειάζεται προσπάθεια και υπομονή. Έχουμε συγκεντρώσει ορισμένες συμβουλές για τη λήψη καλύτερων φωτογραφιών και για την εκτύπωση των αποτελεσμάτων μετά τη λήψη τους.

  • Χρήση της κατάστασης Σπορ
  • Μείωση ανεπιθύμητου θαμπώματος
  • Χρήση της κατάστασης Προτεραιότητα κλείστρου (Tv)
  • Χρήση μιας ζώνης εστίασης AF
  • Χρήση γρήγορων φακών για τη φωτογράφιση δράσης
  • Ρυθμίσεις ποιότητας εικόνας
  • Φωτογράφιση κινούμενων θεμάτων
  • Παρουσίαση των λήψεών σας στην καλύτερη μορφή τους
Ανεξάρτητα από το αν σκοπεύετε να ριχτείτε μέσα στα κύματα ή να σταθείτε στην όχθη μιας λίμνης στην περιοχή σας ή στην παραλία, θα πρέπει πάντα να λαμβάνετε υπόψη τον περιβάλλοντα χώρο, καθώς και την προσωπική σας ασφάλεια αλλά και την ασφάλεια των ατόμων που βρίσκονται γύρω σας. Διαβάστε την παρακάτω ενότητα για να μάθετε περισσότερα.

Για να διατηρήσετε ασφαλή τη μηχανή σας στο νερό, αλλά και στην παραλία, χρησιμοποιήστε μία από τις ειδικές αδιάβροχες θήκες της Canon. Χάρη σε αυτές τις θήκες με σκληρό περίβλημα θα έχετε τη δυνατότητα να φωτογραφίζετε κάτω από την επιφάνεια του νερού σε βάθος έως και 40 μέτρων, ενώ παράλληλα οι άμμος και οι πιτσιλιές δεν θα αποτελούν πλέον πρόβλημα. Οι θήκες διαθέτουν επίσης στεγανοποιημένα πλήκτρα, που επιτρέπουν την πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες της μηχανής.

Θα ήταν καλό να ξεκινήσετε με μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία στη μηχανή και μια κάρτα μνήμης με αρκετό διαθέσιμο χώρο, ώστε να μην χρειαστεί να ανοίξετε τη θήκη αφού ξεκινήσετε τη φωτογράφιση. Μερικά μικρά φακελάκια με silica gel στο εσωτερικό της θήκης θα διατηρούν χαμηλά τα επίπεδα της υγρασίας.

Αν δεν έχετε σκοπό να κάνετε υποβρύχιες λήψεις, χρησιμοποιήστε το παρασολέιγ φακού για να μειώσετε την αντανάκλαση καθώς και ένα προστατευτικό φίλτρο για να μην φθαρεί ο φακός σας από την άμμο.

Χρήση της κατάστασης Σπορ για τη λήψη γρήγορης δράσης

Η καταγραφή αθλητικών στιγμιότυπων με γρήγορη δράση είναι αποτελεσματική όταν η μηχανή έχει βελτιστοποιηθεί για την παρακολούθηση του θέματος και το πάγωμα των κινούμενων θεμάτων. Περιστρέψτε τον Επιλογέα κατάστασης στη ρύθμιση Σπορ ή μεταβείτε στην κατάσταση SCN και επιλέξτε τη ρύθμιση Σπορ στην οθόνη LCD, αν υπάρχει διαθέσιμη στη μηχανή σας.

Η κατάσταση Σπορ θα αυξήσει την ταχύτητα κλείστρου, συμβάλλοντας στο πάγωμα της κίνησης. Επιπλέον, η κατάσταση Σπορ αλλάζει το σύστημα αυτόματης εστίασης (AF) για την παρακολούθηση κινούμενων θεμάτων.

Για καλύτερα αποτελέσματα, πατήστε το κουμπί του κλείστρου μέχρι το μέσον και κρατήστε το σε αυτήν τη θέση για να ενεργοποιήσετε την εστίαση πριν το θέμα σας φτάσει στην ιδανική θέση για τη λήψη. Στην κατάσταση Σπορ, η μηχανή μεταβαίνει επίσης σε λειτουργία συνεχούς λήψης με υψηλή ταχύτητα, καταγράφοντας μια σειρά εικόνων ενώ κρατάτε πατημένο το κουμπί του κλείστρου. Αν φωτογραφίζετε πολλές σκηνές δράσης, οι κάρτες μνήμης υψηλής ταχύτητας με μεγαλύτερη χωρητικότητα θα σας βοηθήσουν να μεγιστοποιήσετε τον αριθμό των διαδοχικών εικόνων που μπορείτε να τραβήξετε.

Συμβουλή: Όταν χρησιμοποιείτε την κατάσταση Σπορ, συνήθως είναι καλύτερο να τραβήξετε μερικά καρέ και κατόπιν να απομακρύνετε το δάχτυλό σας από το κλείστρο και να βρείτε ένα άλλο θέμα.

Μείωση ανεπιθύμητου θαμπώματος: Σταθεροποιητής εικόνας

Οι φακοί ζουμ μεγαλύτερης εστιακής απόστασης με σταθεροποιητή εικόνας συμβάλλουν στη μείωση των επιπτώσεων από την αστάθεια της μηχανής. Ωστόσο, αν μετακινείτε τη μηχανή για να ακολουθείτε τη δράση, η αποτελεσματικότητα του σταθεροποιητή εικόνας μπορεί να είναι μικρότερη. Δείτε αν ο φακός σας διαθέτει ένα διακόπτη Κατάστασης 1/Κατάστασης 2 στο πλάι και επιλέξτε την Κατάσταση 2. Ορισμένοι φακοί μεταβαίνουν αυτόματα στην Κατάσταση 2 όταν εντοπιστεί η κίνηση της πανοραμικής μετατόπισης.

Η γρήγορη δράση καταγράφεται συχνά με πολύ σύντομη έκθεση. Ρυθμίστε την ταχύτητα κλείστρου σε 1/500 δευτ. ή πιο υψηλότερη. Για να παγώσετε σταγόνες νερού, ίσως χρειαστείτε 1/2000 δευτ. Εξαιτίας του έντονου ρυθμού της δράσης, ίσως να μην παρατηρήσετε τις μεταβολές στις συνθήκες φωτισμού. Αν χρησιμοποιείτε πολύ υψηλή ταχύτητα κλείστρου, ο φακός σας μπορεί να μην είναι αρκετά γρήγορος για να πετύχει καλή έκθεση. Ένας γρήγορος φακός έχει μεγαλύτερο μέγιστο διάφραγμα (μικρό f/αριθμό), το οποίο επιτρέπει την είσοδο περισσότερου φωτός για την καταγραφή της δράσης με υψηλότερη ταχύτητα κλείστρου. Η χρήση της Αυτόματης ρύθμισης ISO ή της Εξειδικευμένης Ρύθμισης για τη Μετατόπιση ασφαλείας με αλλαγή της ταχύτητας ISO θα σας βοηθήσουν να εξασφαλίσετε τη βέλτιστη έκθεση για καλύτερα αποτελέσματα.

Χρήση μιας ζώνης εστίασης AF

Οι μηχανές EOS προσφέρουν πολλά σημεία εστίασης σε όλο το εύρος του καρέ και η μηχανή εστιάζει συνήθως στο θέμα που βρίσκεται πιο κοντά σας. Για να είστε βέβαιοι για το σημείο του καρέ στο οποίο θα εστιάσει η μηχανή, δοκιμάστε να επιλέξετε μια μικρότερη ομάδα σημείων εστίασης και βεβαιωθείτε ότι διατηρούνται επάνω στο θέμα.

Ίσως χρειαστείτε λίγη μεγαλύτερη δεξιότητα για να το καταφέρετε, αλλά τα αποτελέσματα θα σας ανταμείψουν. Στα περισσότερα θέματα με γρήγορη κίνηση, η επιλογή ενός μόνο σημείου AF μπορεί να δυσκολέψει τη λήψη ευκρινών εικόνων, καθώς το σημείο AF μπορεί να χάσει ευκολότερα το θέμα. Η επιλογή σημείου AF είναι διαθέσιμη μόνο στις καταστάσεις της Δημιουργικής ζώνης, όπως οι P, Tv, Av ή M.

Χρήση γρήγορων φακών για τη φωτογράφιση δράσης

Οι επαγγελματίες φωτογράφοι αθλητικών διοργανώσεων με εξοπλισμό Canon χρησιμοποιούν συχνά τους λευκούς φακούς της σειράς L, καθώς προσφέρουν γρήγορο μέγιστο διάφραγμα και τη δυνατότητα μεγέθυνσης των απομακρυσμένων θεμάτων στο κάδρο.

Η επιλογή των φακών εξαρτάται από το πόσο κοντά βρίσκεστε στη δράση. Για να φωτογραφίσετε από πιο μακριά, χρειάζεστε φακούς με μεγαλύτερη εστιακή απόσταση, αν και ένα εξαιρετικά ευρυγώνιο οπτικό πεδίο μπορεί επίσης να προσφέρει μια εντυπωσιακή εναλλακτική λύση.

Σχετικά άρθρα
What settings are best for shooting water sports?

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΣΠΟΡ

Βέλτιστες ρυθμίσεις για τη φωτογράφιση υδάτινων σπορ

Αν σας ενδιαφέρει η φωτογράφιση αθλητικών δραστηριοτήτων αλλά προτιμάτε κυρίως τα θέματα που είναι εύκολα προσβάσιμα και αποδίδουν εξαιρετικές εικόνες, τα υδάτινα σπορ αποτελούν ιδανική επιλογή.

Capturing motion photography

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ

Αποτύπωση φωτογραφιών κίνησης

Όποια μηχανή κι αν χρησιμοποιείτε, υπάρχουν διάφορες τεχνικές για να αποτυπώσετε αποτελεσματικά την κίνηση, να προσθέσετε δημιουργικότητα και να αφηγηθείτε μια ιστορία μέσα από τις φωτογραφίες σας.

Zoom in and capture fast action

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΔΡΑΣΗΣ

Κοντινό ζουμ και καταγραφή της δράσης

Η φωτογράφιση δράσης έχει να κάνει με την καταγραφή στιγμών, ωστόσο δεν χρειάζεται να κινείστε τόσο γρήγορα, αν είστε προετοιμασμένοι.

Φωτογράφιση του πλήθους

Όσο μεγαλύτερο είναι το ζουμ τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχετε να δημιουργήσετε εικόνες όπου τα απομακρυσμένα θέματα θα φαίνονται μεγαλύτερα. Για τον λόγο αυτό, υιοθετήστε μια διαφορετική προσέγγιση και φωτογραφίστε ευρύτερες σκηνές που απεικονίζουν ολόκληρο το περιβάλλον μιας αθλητικής διοργάνωσης και το πλήθος. Αν ρίξετε μια ματιά στις εφημερίδες, θα παρατηρήσετε ότι μόνο μερικές από τις φωτογραφίες απεικονίζουν με λεπτομέρεια την αθλητική δράση με κοντινή λήψη. Οι περισσότερες είναι ευρύτερες λήψεις που παρουσιάζουν το γενικό πλαίσιο της διοργάνωσης, όπως την τοποθεσία και τα πλήθη των οπαδών.

Ρυθμίσεις ποιότητας εικόνας

Αν φωτογραφίζετε σε μορφή JPEG (σε αντίθεση με τις εικόνες σε μορφή RAW), η μηχανή σας μπορεί να τραβήξει πολλές περισσότερες εικόνες σε γρήγορη διαδοχή. Η εγγραφή τους στην κάρτα μνήμης θα είναι επίσης πολύ πιο γρήγορη.

Συνδυασμός στατικών εικόνων και σύντομων κλιπ ταινίας

Αν και μπορείτε να επικεντρωθείτε στις στατικές εικόνες, μερικά σύντομα κλιπ βίντεο θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια πιο δυναμική ιστορία. Πολλές μηχανές διαθέτουν ένα ειδικό κουμπί για την εγγραφή βίντεο, προσφέροντας έτσι έναν απλό τρόπο για να ξεκινήσετε τη λήψη βίντεο ως εναλλακτική λύση στις στατικές εικόνες. Στη συνέχεια, μπορείτε να μοιραστείτε και τα δύο στα αγαπημένα σας κοινωνικά δίκτυα.

Καταγραφή βίντεο

Μόλις φτάσετε στον προορισμό σας, τραβήξτε αρχικά μερικές ευρυγώνιες λήψεις για να καταγράψετε μια γενική εικόνα της σκηνής. Με τον τρόπο αυτό, θα αποφύγετε την υπερβολική χρήση του ζουμ κατά την εγγραφή. Συχνά, είναι καλύτερο να διακόπτετε τη λήψη, να αλλάζετε τη σύνθεση της σκηνής, το κάδρο και το ζουμ, και κατόπιν να αρχίζετε ξανά τη βιντεοσκόπηση. Ορισμένα μοντέλα LEGRIA διαθέτουν την κατάσταση 50p Full HD που επιτρέπει τη λήψη με πιο ομαλή κίνηση και είναι ιδανική για σπορ. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε αυτήν τη ρύθμιση αν υπάρχει στη βιντεοκάμερά σας.

Οι ήχοι της διοργάνωσης μπορεί να είναι χρήσιμοι στη λήψη σας, αλλά σκεφτείτε ότι αν βρίσκεστε ανάμεσα στο πλήθος πιθανότατα θα ηχογραφήσετε τον θόρυβο του πλήθους και όχι τους ήχους της διοργάνωσης. Μπορείτε να πειραματιστείτε, επιλέγοντας μια ρύθμιση για την κατάσταση Ηχητικής σκηνής που ελαχιστοποιεί τον θόρυβο του πλήθους.

Αντί να πραγματοποιήσετε τη λήψη από μια σταθερή θέση και να τοποθετήσετε τη βιντεοκάμερα σε τρίποδο, δοκιμάστε να την μετακινείτε σύμφωνα με τη δράση. Αυτό μπορείτε να το κάνετε πιο εύκολα με μια ευρύτερη λήψη. Αν υπάρχουν πολλοί διαγωνιζόμενοι που ακολουθούν ο ένας τον άλλον, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικές ρυθμίσεις ζουμ για τον καθένα. Μην ξεχνάτε ότι δεν είναι κακό ένα απομακρυσμένο θέμα να μεγαλώνει σταδιακά στο κάδρο καθώς πλησιάζει προς την κάμερα. Ρυθμίστε το ζουμ για να βεβαιωθείτε ότι όταν το θέμα βρίσκεται στην πιο κοντινή απόσταση θα εξακολουθεί να περιλαμβάνεται στο κάδρο.

Όσον αφορά στην επεξεργασία της ταινίας, μπορείτε να επιλέξετε μια γρήγορη, δυναμική μουσική επένδυση που θα χρησιμοποιήσετε για να επενδύσετε το έργο σας. Προσθέστε τον ήχο που καταγράψατε για να δημιουργήσετε μια μίξη που θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ταινία σας.

Παρουσίαση των λήψεών σας στην καλύτερη μορφή τους

Για ευκρινείς εκτυπώσεις αθλητικών στιγμιότυπων και σκηνών δράσης, το χαρτί υψηλής στιλπνότητας Photo Paper Pro Platinum PT-101 της Canon συνδυάζεται εξαιρετικά με τα γνήσια μελάνια Canon. Χρησιμοποιήστε τα για να δημιουργήσετε υπέροχες ιλουστρασιόν εικόνες με ευκρινείς λεπτομέρειες και ζωηρά χρώματα.

Για να δημιουργήσετε ακόμα πιο εντυπωσιακές εκτυπώσεις, επιλέξτε τη ρύθμιση χωρίς περιθώρια στο πρόγραμμα οδήγησης του εκτυπωτή, αν ο εκτυπωτής σας PIXMA διαθέτει αυτήν τη λειτουργία. Η εκτύπωση χωρίς περιθώρια προσφέρει τη δυνατότητα να εκτυπώσετε έως τα άκρα του χαρτιού. Για εκτύπωση χωρίς περιθώρια, ο εκτυπωτής αυξάνει το μέγεθος της εικόνας ώστε να καλύπτει όλη τη σελίδα. Ελέγξτε την προεπισκόπηση που εμφανίζεται στην οθόνη για να βεβαιωθείτε ότι δεν χάνονται λεπτομέρειες στα άκρα του καρέ.

Σχετικά προϊόντα

Σχετικά άρθρα



Η ενότητα "Πηγές έμπνευσης" περιλαμβάνει χρήσιμες συμβουλές φωτογραφίας, οδηγούς αγορών και αποκαλυπτικές συνεντεύξεις – ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να βρείτε την καλύτερη μηχανή ή τον καλύτερο εκτυπωτή για εσάς και να δώσετε ζωή στην επόμενη δημιουργική ιδέα σας.

Επιστροφή σε όλες τις συμβουλές και τεχνικές