dark portrait of girl

Καλύτερες λήψεις πορτραίτων

Δύσκολες συνθήκες φωτισμού

Η λήψη πορτραίτων τη νύχτα μπορεί να είναι δύσκολη, καθώς χρειάζεστε πιθανώς φλας για να έχετε αρκετό φως. Ωστόσο, οι φωτισμός του περιβάλλοντος γύρω από το θέμα μπορεί συχνά να είναι πολύ ατμοσφαιρικός και ίσως θέλετε να τον διατηρήσετε στο πορτραίτο σας.

Η κατάσταση Νυχτερινού πορτραίτου απλοποιεί όλες τις διαδικασίες, καθώς αλλάζει τον τρόπο που "σκέφτεται" η μηχανή σας. Θα χρησιμοποιήσει είτε το ενσωματωμένο φλας είτε το φλας Speedlite που έχετε συνδέσει στην υποδοχή αξεσουάρ για να φωτίσει το κύριο θέμα σας, ενώ παράλληλα θα παρέχει αρκετό χρόνο ώστε ο φωτισμός περιβάλλοντος να διαμορφώσει τη σκηνή για τη φωτογραφία σας. Αυτό γίνεται χρησιμοποιώντας χαμηλή ταχύτητα κλείστρου και προσαρμόζοντας αυτόματα τις ρυθμίσεις χρόνου του φλας. Μπορεί να βλέπετε το φόντο σαν μια σειρά έντονων φώτων, αλλά η έντασή τους θα είναι πιθανώς πολύ πιο χαμηλή από όσο φαντάζεστε. Τοποθετήστε το θέμα σας έτσι ώστε να φωτίζεται από το φλας και όχι από το φως του περιβάλλοντος και, για καλύτερα αποτελέσματα, χρησιμοποιήστε ένα τρίποδο που θα μειώσει την αστάθεια της μηχανής. Θα πρέπει να ζητήσετε από το θέμα σας να παραμείνει ακίνητο ενώ τραβάτε τη φωτογραφία.

Σε συνθήκες με έντονο φωτισμό, τα πορτραίτα σας μπορεί να έχουν υπερβολικά υψηλή αντίθεση. Στις περιπτώσεις που το θέμα σας φωτίζεται από πίσω με έντονο ηλιακό φως, ένα φλας θα σας βοηθήσει. Συνδέστε ένα φλας Speedlite στην υποδοχή αξεσουάρ της μηχανής σας (εάν υπάρχει) ή ενεργοποιήστε την πυροδότηση του ενσωματωμένου φλας για κάθε εικόνα. Η μηχανή θα βρει μια ισορροπία μεταξύ του φλας και του φωτός της ημέρας, δημιουργώντας μια πιο δυναμική εικόνα όπου και τα δύο στοιχεία –το άτομο και το φόντο– θα δείχνουν τέλεια ισορροπημένα.

Επιλέξτε τον σωστό φακό για να αναδείξετε το θέμα σας

Όταν φωτογραφίζετε με μια EOS, χρησιμοποιήστε έναν φακό με γρήγορο μέγιστο διάφραγμα, ώστε να διαχωρίσετε το θέμα σας από το φόντο. Οι σταθεροί φακοί με εστιακή απόσταση 50mm έως 100mm είναι ιδανικοί για πορτραίτα. Οι φακοί macro προσφέρουν εξίσου καλά αποτελέσματα, τόσο στις λήψεις πορτραίτων όσο και στις κοντινές λήψεις. Για να αξιοποιήσετε πλήρως το μεγάλο διάφραγμα, χρησιμοποιήστε την κατάσταση Προτεραιότητα διαφράγματος (Av) ή τη Χειροκίνητη κατάσταση (M) και δοκιμάστε να βασιστείτε στην Αυτόματη ρύθμιση ISO για να πετύχετε την κατάλληλη έκθεση. Επιλέξτε ένα συγκεκριμένο σημείο AF, ιδανικά όχι στο κέντρο του κάδρου, καθώς η φωτογράφιση με γρήγορο διάφραγμα επιβάλει εστίαση με ακρίβεια. Η κατάσταση One-Shot είναι επίσης μια καλή επιλογή, καθώς επιτρέπει στον φακό να κλειδώσει την εστίαση, κάτι που σας επιτρέπει να αλλάξετε λίγο τη σύνθεση του καρέ, αν είναι απαραίτητο.

Εξασκηθείτε στις αυθόρμητες λήψεις μέσω του smartphone σας

Πολλές μηχανές Canon προσφέρουν τη δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου με το smartphone σας μέσω σύνδεσης Wi-Fi χάρη στην εφαρμογή Canon Camera Connect.

Σε ορισμένα μοντέλα, στις δυνατότητες απομακρυσμένου ελέγχου περιλαμβάνεται και η προβολή αυτών που βλέπει η μηχανή σε πραγματικό χρόνο, καθώς και η λήψη φωτογραφιών πατώντας απλώς στην οθόνη του τηλεφώνου σας. Τοποθετήστε τη μηχανή σε μια επιφάνεια ώστε να είναι στραμμένη προς το θέμα και κατόπιν χρησιμοποιήστε το smartphone σας για να προβάλετε την εικόνα και να τραβήξετε τη φωτογραφία την κατάλληλη στιγμή. Η χρήση αυτής της τεχνικής μπορεί να βοηθήσει το θέμα σας να χαλαρώσει, καθώς δεν θα το κοιτάτε απευθείας.

Σκεφτείτε την εκτύπωση πριν από τη λήψη του πορτραίτου

Οι εικόνες πορτραίτων συχνά εκτυπώνονται για να τοποθετηθούν σε κορνίζα. Σκεφτείτε, λοιπόν, εκ των προτέρων το τελικό αποτέλεσμα ώστε να προσαρμόσετε κατάλληλα τον τρόπο που δημιουργείτε τα πορτραίτα και τις εκτυπώσεις. Για μια εκτύπωση που περιλαμβάνει πολλές εικόνες, σκεφτείτε ένα σταθερό στοιχείο που μπορεί να τις συνδέσει μεταξύ τους. Για παράδειγμα, μπορείτε να επιλέξετε να φωτογραφίσετε τρεις διαφορετικές απόψεις ενός ατόμου, όπου στη μία εικόνα να κοιτάζει προς τα αριστερά, στην άλλη προς τη μηχανή και στην τρίτη προς τα δεξιά. Αφού τραβήξετε τις τρεις ξεχωριστές φωτογραφίες, εκτυπώστε τες – είναι πολύ χρήσιμο να διατηρήσετε σταθερό στυλ σε όλες τις εκτυπώσεις. Αν επιλέξετε ασπρόμαυρη εκτύπωση, τότε και οι τρεις εκτυπώσεις θα πρέπει να είναι ασπρόμαυρες. Εξετάστε τον τρόπο που θα μπορούσατε να διευθετήσετε τις εκτυπώσεις για να αναδείξετε το πορτραίτο του συγκεκριμένου ατόμου.

Πειραματιστείτε με ένα κινούμενο πορτραίτο

Η καταγραφή όλων των στοιχείων που χαρακτηρίζουν κάποιο άτομο σε ένα μόνο καρέ είναι δύσκολη υπόθεση. Ωστόσο, με το βίντεο έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε μια ταινία-προσωπογραφία που θα εμφανίζει πολλές πλευρές της προσωπικότητας του θέματός σας. Ξεκινήστε με μια ιστορία που θέλετε να αφηγηθείτε για το πρόσωπο που έχετε επιλέξει. Ίσως σας βοηθήσει περισσότερο αν τη σχεδιάσετε ή τη γράψετε. Τραβήξτε ευρυγώνιες λήψεις για να δείξετε ολόκληρο το άτομο και το περιβάλλον του, καθώς και κοντινές λήψεις για να τονίσετε επιμέρους λεπτομέρειες, όπως το χαμόγελο, τα μάτια, τα χέρια ή τα ρούχα – δηλαδή όλα τα στοιχεία που εκφράζουν την ιστορία του θέματός σας. Χρησιμοποιήστε την οθόνη μεταβλητής γωνίας για να καδράρετε τις λήψεις από διαφορετικό ύψος και για να ελέγξετε πώς η λήψη από χαμηλά ή ψηλά αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε το θέμα σας. Αν η μηχανή σας διαθέτει λειτουργία αργής κίνησης, πειραματιστείτε για να δώσετε έμφαση στην κίνηση ή για να δημιουργήσετε μια "ονειρική" αίσθηση στο κινούμενο πορτραίτο σας.

Συμβουλή: Όσον αφορά στην επεξεργασία, δημιουργήστε σύντομα αποσπάσματα (2-3 δευτερόλεπτα) και φροντίστε ώστε η συνολική διάρκεια να μην υπερβαίνει τα 90 δευτερόλεπτα. Με αυτόν τον τρόπο, η επεξεργασία σας θα επικεντρωθεί στις πιο σημαντικές λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν το άτομο.