A lion cub clambers over an adult male lion lying in long grass, who raises his head in a mock roar.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

6 συμβουλές για τη λήψη εξαιρετικών εικόνων από την άγρια φύση

Η φωτογράφιση θεμάτων από την άγρια φύση είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής κλάδος. Ωστόσο, τα μη προβλέψιμα ζώα που κινούνται γρήγορα, σπάνια ή σπασμωδικά μπορεί να είναι ένα από τα πιο δύσκολα θέματα λήψης.

Με τις σωστές γνώσεις, τον κατάλληλο εξοπλισμό και αρκετή υπομονή μπορείτε να πετύχετε εντυπωσιακές εικόνες. Όπως ακριβώς και με τη φωτογράφιση σπορ, η προετοιμασία, η θέση, ο εξοπλισμός και η αναμονή του απροσδόκητου μπορούν να εφαρμοστούν και στη φωτογράφιση άγριας φύσης.

Έχοντας αυτά υπόψη, δείτε παρακάτω έξι συμβουλές για τη λήψη εξαιρετικών εικόνων από την άγρια φύση.

1. Εξοικειωθείτε με το θέμα σας.

Η γνώση του φυσικού περιβάλλοντος και της συμπεριφοράς του ζώου που φωτογραφίζετε έχει καθοριστική σημασία και θα σας γλιτώσει πολλές ώρες αναμονής στον χώρο της φωτογράφισης. Αν γνωρίζετε την εποχή του χρόνου ή την ώρα της ημέρας που κάποιο είδος είναι ενεργό, θα μπορέσετε να προγραμματίσετε καλύτερα τη λήψη σας. Οι λήψεις εντυπωσιακών εικόνων άγριας φύσης χωρίς γνώσεις και προγραμματισμό είναι σπάνιες.

A kneeling man photographs two kangaroos lying on the ground.

2. Τελειοποιήστε τις δεξιότητές σας με την εξάσκηση.

Δεν ωφελεί να βρίσκεστε στο ιδανικό μέρος την κατάλληλη στιγμή και να μην μπορείτε να φωτογραφίσετε αυτό που βρίσκεται μπροστά στον φακό σας. Η φωτογράφιση στιγμών που διαρκούν μερικά δέκατα του δευτερολέπτου απαιτεί εξάσκηση. Σκεφτείτε να τοποθετήσετε ταΐστρες για πουλιά στον κήπο σας και να τα φωτογραφίζετε μέσα από το παράθυρο ή να δημιουργήσετε ένα αυτοσχέδιο καταφύγιο.

Εναλλακτικά, αφιερώστε χρόνο στον ζωολογικό κήπο με τη μηχανή σας για να κατανοήσετε τη συμπεριφορά των ζώων. Όσο περισσότερο εξασκείτε το μάτι και τους χρόνους αντίδρασής σας στη συμπεριφορά των ζώων στη φύση, τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματα της φωτογράφισης στην ύπαιθρο.

Σχετικά άρθρα
A fox stares at us through a gap in a bush, which is out of focus.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΚΗΝΩΝ ΦΥΣΗΣ

Η ιστορία της φωτογράφισης σκηνών αστικής φύσης από τον Ossi Saarinen

Μόλις τρία χρόνια αφού ξεκίνησε να χρησιμοποιεί φωτογραφική μηχανή, οι γεμάτες χαρακτήρα φωτογραφίες ζώων του Ossi έχουν γνωρίσει τεράστια επιτυχία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μοιράζεται μαζί μας το πώς ξεκίνησε και ανέπτυξε το χόμπι του.

A squirrel looks up, paws in front of its body, surrounded by a field of white daisies and lush green grass.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΚΗΝΩΝ ΦΥΣΗΣ

Πώς να καταγράψετε σκηνές φύσης στην πόλη

Ο Ossi Saarinen μοιράζεται μαζί μας τις καλύτερες ρυθμίσεις για τη φωτογραφική μηχανή και δημιουργικές τεχνικές για τη φωτογράφιση σκηνών αστικής φύσης.

3. Πλησιάστε πιο κοντά.

Στις περισσότερες συναρπαστικές εικόνες άγριας φύσης η δράση απεικονίζεται από κοντινή απόσταση. Η προσπάθεια φυσικής προσέγγισης των άγριων ζώων προκαλεί συνήθως αλλαγές στη συμπεριφορά τους ή, ακόμα χειρότερα, μπορεί να τα τρομάξει με αποτέλεσμα να κρυφτούν. Η χρήση ενός φακού μεγάλης εστιακής απόστασης είναι απαραίτητη για να δημιουργήσετε εικόνες που παρουσιάζουν με λεπτομέρεια τη δράση, σε συνδυασμό με την κοπή της τελικής εικόνας για "πλησιάσετε" ακόμα πιο κοντά.

4. Διατηρήστε την εστίαση

Στις φωτογραφίες άγριας φύσης είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι το θέμα σας είναι ευκρινές στη σωστή περιοχή. Η επιλογή του σημείου AF είναι το πρώτο βήμα για τον έλεγχο της εστίασης. Το κεντρικό σημείο είναι συνήθως το πιο ευαίσθητο και πιθανώς θα προσφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Προσπαθήστε να διατηρήσετε την εστίαση στο πιο σημαντικό μέρος του θέματος, συνήθως στα μάτια. Δοκιμάστε την κατάσταση AI-Servo ώστε η μηχανή να παρακολουθεί συνεχώς το θέμα και χρησιμοποιήστε το κουμπί στην πίσω πλευρά της μηχανής για να εστιάσετε, διατηρώντας ελεύθερο το κουμπί του κλείστρου για τον χειρισμό του.

5. Μελετήστε το φως

Μπορείτε να αναβαθμίσετε τις εικόνες σας επιλέγοντας τις σωστές συνθήκες φωτισμού για να φωτογραφίσετε τα θέματά σας. Λαμβάνοντας υπόψη τα μοτίβα συμπεριφοράς των ζώων, δοκιμάστε να αξιοποιήσετε το θερμό φως του ήλιου νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα που βρίσκεται χαμηλά στον ορίζοντα, για να πετύχετε πλούσια χρώματα και βαθιές σκιές.

6. Η ταχύτητα είναι σημαντική

Η σωστή επιλογή της ταχύτητας κλείστρου αποτελεί βασικό παράγοντα για να καταγράψετε εικόνες άγριας φύσης σε όλο τους το μεγαλείο. Το λογικό βήμα όταν φωτογραφίζετε σκηνές δράσης με γρήγορη κίνηση είναι να αυξήσετε την ταχύτητα κλείστρου, και σε πολλές περιπτώσεις αυτό είναι που πρέπει να κάνετε. Ωστόσο, ίσως θέλετε να προσθέσετε ένα ελαφρό θάμπωμα με μια πιο υψηλή ταχύτητα κλείστρου ώστε να δώσετε την αίσθηση της κίνησης – για παράδειγμα, στις άκρες των φτερών ενός πουλιού.

Καθώς εξοικειώνεστε περισσότερο με τον εξοπλισμό σας μπορεί να θέλετε να μειώσετε την ταχύτητα κλείστρου για να αυξήσετε ακόμη περισσότερο αυτό το εφέ ή ακόμη και να χρησιμοποιήσετε την τεχνική της πανοραμικής μετατόπισης.

Εξερευνήστε τη σειρά φακών της Canon για τη φωτογράφιση της άγριας φύσης και μάθετε πώς θα επιλέξετε τον καλύτερο φακό για την περίσταση.

Σχετικά άρθρα

Η ενότητα "Πηγές έμπνευσης" περιλαμβάνει χρήσιμες συμβουλές φωτογραφίας, οδηγούς αγορών και αποκαλυπτικές συνεντεύξεις – ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να βρείτε την καλύτερη μηχανή ή τον καλύτερο εκτυπωτή για εσάς και να δώσετε ζωή στην επόμενη δημιουργική ιδέα σας.

Επιστροφή σε όλες τις συμβουλές και τεχνικές