woman jumping over hurdles in sprint

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΕ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ

Τα μυστικά για τη λήψη αθλητικών στιγμιότυπων

Η φωτογράφιση αθλητικών εκδηλώσεων υψηλού επιπέδου είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική και η πρόσβαση στους κορυφαίους αγώνες μπορεί να είναι πολύ δύσκολη. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές αθλητικές δραστηριότητες με πιο εύκολη πρόσβαση όπου μπορείτε να δοκιμάσετε τις δεξιότητες και τον εξοπλισμό σας: για παράδειγμα, ο ποδοσφαιρικός αγώνας ενός παιδιού, μια αναμέτρηση ανάμεσα σε αθλητές με ιστιοσανίδα σε μια λίμνη ή ένας αγώνας μοτοκρός σε μια κοντινή πίστα.

Διαβάστε προσεκτικά τις παρακάτω συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις εικόνες αθλητικής δράσης.

Προετοιμασία – η προετοιμασία είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη λήψη όμορφων εικόνων, που συχνά παραβλέπεται. Οι αθλητικές διοργανώσεις είναι συχνά ελεγχόμενες, γι' αυτό θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους υπεύθυνους πριν από τη διοργάνωση. Η δημιουργία καλής σχέσης με το προσωπικό της διοργάνωσης είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να βελτιώσετε την πρόσβασή σας και να βρεθείτε στην καλύτερη δυνατή θέση.

Θέση λήψης - προσπαθήστε να επιλέξετε μια θέση που σάς παρέχει καθαρό φόντο, ώστε να μπορέσετε να απομονώσετε το θέμα σας. Αναζητήστε περιοχές με ομοιόμορφα μοτίβα ως φόντο για τη λήψη σας, όπως δέντρα, αγρούς ή λόφους. Συνήθως τα τεχνητά αντικείμενα, οι πινακίδες, τα φράγματα και τα διαφημιστικά πλαίσια αποσπούν την προσοχή και θα πρέπει να αποφεύγονται.

Αν δεν μπορείτε να βρείτε εύκολα καθαρό φόντο, δοκιμάστε να φωτογραφίσετε προς τα επάνω από χαμηλά γωνία, με τον ουρανό να βρίσκεται πίσω από το θέμα σας.

Χρήση του σωστού εξοπλισμού – μπορείτε να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα με τα περισσότερα αθλητικά θέματα αν πλησιάσετε κοντά στη δράση. Ένας καλός φακός ζουμ ή ένας φακός μεγάλης εστιακής απόστασης θα σας βοηθήσουν να έρθετε πιο κοντά. Ο φακός EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM είναι μια καλή επιλογή.

Οι φακοί μεγάλης εστιακής απόστασης θα σας βοηθήσουν επίσης να απομονώσετε το θέμα από το φόντο, συμπιέζοντας την προοπτική.

Συνεχής λήψη – η χρήση μιας μηχανής με κατάσταση γρήγορης συνεχούς λήψης βελτιώνει τις πιθανότητές σας να πετύχετε μια εικόνα τη στιγμή που κορυφώνεται η δράση. Ωστόσο, θα πρέπει και πάλι να αφιερώσετε χρόνο για να παρακολουθήσετε τη δράση, προσπαθώντας να προβλέψετε την κατάλληλη στιγμή για να πατήσετε το κλείστρο.

Ρυθμίσεις μηχανής – αν το φως είναι σταθερό, όπως κατά τη φωτογράφιση στη διάρκεια μιας ηλιόλουστης ημέρας χωρίς σύννεφα ή σε εσωτερικούς χώρους με τεχνητό φωτισμό, ρυθμίστε τη μηχανή στη χειροκίνητη κατάσταση. Η επιλογή σταθερής έκθεσης με αυτόν τον τρόπο σάς επιτρέπει να εξασφαλίσετε τη σωστή έκθεση του θέματός σας. Αν χρησιμοποιήσετε κάποια από τις αυτόματες καταστάσεις όταν φωτογραφίζετε με φόντο τον ουρανό, η μηχανή τείνει να καταγράφει το θέμα με υποέκθεση και το αποτέλεσμα είναι μια σιλουέτα. Αν συμβεί αυτό, χρησιμοποιήστε τον επιλογέα διόρθωσης έκθεσης για να αυξήσετε την έκθεση.

Προετοιμαστείτε για το απροσδόκητο – θα πρέπει να είστε έτοιμοι να απαθανατίσετε οποιαδήποτε ασυνήθιστη ή παράδοξη στιγμή. Συχνά, οι καλύτερες εικόνες με θέμα τα σπορ είναι εκείνες που θα κάνουν το θεατή να κοιτάξει πιο προσεκτικά τη φωτογραφία και να αναρωτηθεί πώς συνέβη. Ένα τέτοιο αποτέλεσμα μπορεί να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην τύχη, επειδή βρεθήκατε στο κατάλληλο σημείο την κατάλληλη στιγμή, αλλά το σημαντικό είναι να είστε προετοιμασμένοι για τα πάντα.

Λήψη γύρω από τη δράση – με αυτό εννοούμε επίσης να επικεντρώσετε την προσοχή σας σε άλλα θέματα εκτός από την κύρια δράση. Οι αντίπαλοι που προετοιμάζουν τον εξοπλισμό τους, οι θεατές, οι μηχανικοί κ.λπ. προσφέρουν επίσης ενδιαφέροντα θέματα και αφηγούνται την ιστορία της διοργάνωσης.

Προσεκτική επεξεργασία μετά τη λήψη – επειδή θα έχετε πολλές φωτογραφίες που δεν θα σας ικανοποιούν, φροντίστε να τις διαγράψετε, κρατώντας τις αγαπημένες σας. Αρχικά, ίσως διαπιστώσετε ότι πολύ λίγες από τις προσπάθειές σας στη φωτογράφιση σπορ κατέληξαν σε καλές εικόνες, αλλά δεν θα πρέπει να απογοητεύεστε. Μάθετε πότε θα διεξαχθεί η επόμενη διοργάνωση και πηγαίνετε ξανά.

Η φωτογράφιση του ίδιου σπορ στην ίδια τοποθεσία θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε τις γνώσεις σας, προκειμένου να εντοπίζετε τις καλύτερες θέσεις από όπου μπορείτε να τραβήξετε καλές φωτογραφίες. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για να βελτιώσετε τις δεξιότητές σας στη φωτογράφιση σπορ.

Σχετικά άρθρα
Learn to use panning for better action photos

ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μάθετε πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την πανοραμική μετατόπιση για καλύτερες φωτογραφίες δράσης

Όποια κι αν είναι η πρόθεσή σας, η οριζόντια μετατόπιση είναι μια εξαιρετική τεχνική. Μάθετε πώς να ελέγχετε τη μηχανή σας για την καλύτερη λήψη.

Taking your camera to the match: 7 tips for improving your sports photos

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΕ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ

Πάρτε τη φωτογραφική μηχανή σας στον αγώνα: 7 συμβουλές για καλύτερες φωτογραφίες σε αθλητικές διοργανώσεις

Η λήψη φωτογραφιών σε αθλητικές διοργανώσεις προσφέρει άπειρες δημιουργικές δυνατότητες και μια εξαιρετική ευκαιρία για να δοκιμάσετε κάποιες από τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά της φωτογραφικής μηχανής σας τα οποία ίσως δεν έχετε χρησιμοποιήσει ακόμα.

Capture winning sports shots with these expert photography tips

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΕ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ

Τραβήξτε πετυχημένες λήψεις σε αθλητικές διοργανώσεις με τις φωτογραφικές συμβουλές από τους ειδικούς

Όποιο άθλημα κι αν προτιμάτε, διαβάστε τις κορυφαίες 10 συμβουλές και τεχνικές του Dave για καλύτερες φωτογραφίες σε αθλητικές διοργανώσεις.

Σχετικά προϊόντα

Σχετικά άρθρα



Η ενότητα "Πηγές έμπνευσης" περιλαμβάνει χρήσιμες συμβουλές φωτογραφίας, οδηγούς αγορών και αποκαλυπτικές συνεντεύξεις – ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να βρείτε την καλύτερη μηχανή ή τον καλύτερο εκτυπωτή για εσάς και να δώσετε ζωή στην επόμενη δημιουργική ιδέα σας.

Επιστροφή σε όλες τις συμβουλές και τεχνικές