Οι φωτογράφοι σκηνών δράσης θέλουν να τραβούν την προσοχή των θεατών με εικόνες που τους δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκονται και αυτοί στην ύπαιθρο, ότι κάθονται και οι ίδιοι στο όχημα του σαφάρι ή ότι πετούν δίπλα σε ένα αρπακτικό πουλί.
Ένας δημοφιλής τρόπος για να γίνει αυτό είναι να γεμίσετε το καρέ με τη σκηνή της δράσης, εμφανίζοντας το θέμα με λεπτομέρεια και σε κοντινή απόσταση. Θα υπάρξουν περιπτώσεις στις οποίες μπορείτε να πάρετε θέση μόλις λίγα μέτρα από τη δράση. Ωστόσο, συνήθως θα βρίσκεστε πιο μακριά, πίσω από κιγκλιδώματα ή κάποιο φράχτη, και θα πρέπει να φωτογραφίσετε από απόσταση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσετε έναν φακό μεγάλης εστιακής απόστασης για να μεταφέρετε τις εικόνες σας στην καρδιά της δράσης.
Η εστιακή απόσταση υπολογίζεται σε χιλιοστά (mm) και όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός τόσο μεγαλύτερη θα είναι η μεγέθυνση στον αισθητήρα της μηχανής σας. Σε γενικές γραμμές, οι φακοί με εστιακές αποστάσεις μεγαλύτερες από 85mm αναφέρονται ως τηλεφακοί. Ωστόσο, για κοντινά πλάνα σκηνών δράσης θα χρειαστείτε έναν φακό με εστιακή απόσταση 200mm ή μεγαλύτερη, όπως ο EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM ή ο EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Αυτοί οι τηλεφακοί ζουμ προσφέρουν μεγάλο εύρος εστιακών αποστάσεων και είναι δημοφιλείς για τη λήψη σκηνών δράσης που ποικίλλουν σε απόσταση από τη θέση λήψης.
Ας δούμε μερικά παραδείγματα:
Η λήψη αυτών των εικόνων έχει γίνει με μια κοινή μηχανή EOS από την ίδια θέση στην άκρη του νερού. Στην πρώτη εικόνα χρησιμοποιήθηκε φακός 18-55mm, ένα τυπικό μήκος για γενική φωτογράφιση. Αυτή η εικόνα δείχνει μεγάλο μέρος από τη θέα στη θάλασσα και δεν νιώθεις ότι συνδέεσαι με τη δράση, το θέμα είναι πολύ μικρό στο καρέ. Ωστόσο, στη δεύτερη λήψη, χρησιμοποιήθηκε ένας φακός 55-250mm, που καταγράφει τη δράση και βάζει εντός καρέ τον αθλητή του κάιτ σερφ. Αυτή η εικόνα εστιάζει στις μικρές λεπτομέρειες, όπως τις μεμονωμένες σταγόνες του νερού που πιτσιλάει ο αθλητής καθώς παίρνει μια στροφή και στο πρόσωπό του. Αυτή η κοντινή λήψη δίνει ένα καλό αποτέλεσμα με τη δράση να περιλαμβάνεται στο καρέ, ενώ παράλληλα μειώνεται η απόσπαση της προσοχής στο φόντο και ο θεατής έρχεται πιο κοντά στη δράση.