ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Βόλτα στη Σεβίλλη με την EOS R10
Η blogger Diana Millos ανακαλύπτει γιατί αυτή η δημιουργική μηχανή είναι ο ιδανικός σύντροφος για τα ταξίδια σας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΔΡΟΜΟΥ
Ο φωτογράφος και κινηματογραφιστής ντοκιμαντέρ Piotr Malecki έχει πάθος για την πόλη που γεννήθηκε, τη Βαρσοβία: με τους γεμάτους ζωή δρόμους της, τους ζωηρούς ανθρώπους της και την αναζωογονημένη πολιτιστική σκηνή.
«Η Βαρσοβία ήταν όμορφη πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο», λέει. «Το μεγαλύτερο τμήμα της καταστράφηκε και η Παλιά πόλη ξαναχτίστηκε έτσι ώστε να θυμίζει όσο το δυνατόν περισσότερο την αρχική της μορφή, ωστόσο η πόλη έχει και μια άλλη πλευρά.» Μέσα στα τελευταία 10 χρόνια υπήρξε πολλή καινούργια ανάπτυξη, ειδικά κατά μήκος του ποταμού Βιστούλα, η οποία ανέδειξε αυτήν την περιοχή της πολωνικής πόλης ώστε να μπορεί να την απολαμβάνει ο κόσμος.
Ο πατέρας του Piotr του έδωσε την έμπνευση και του εμφύσησε το πάθος για τη φωτογραφία όταν του έδωσε μια μηχανή Smena ρωσικής κατασκευής ως δώρο κάποια Χριστούγεννα. Για τον 11χρονο τότε Piotr, αυτή ήταν πολύ πιο σημαντική από τα περισσότερα άλλα δώρα: «Κατά κάποιο τρόπο, την ιδιότητά μου ως φωτογράφο την οφείλω στον πατέρα μου. Δεν ήταν μόνο ότι μου χάρισε αυτήν τη μηχανή, αλλά μου έδειξε και πώς να τραβάω φωτογραφίες», λέει.
Ο Piotr φωτογραφίζει σήμερα με μηχανές Canon και ήταν ο πρώτος φωτογράφος στην Ευρώπη που χρησιμοποίησε τη νέα Canon EOS M6 Mark II. Το μέρος που ήθελε πιο πολύ απ' όλα να τη χρησιμοποιήσει ήταν οι δρόμοι της Βαρσοβίας. Κατευθύνθηκε στον δρόμο που οριοθετεί τη δυτική πλευρά του ποταμού και τις προστατευμένες αμμώδεις παραλίες στα ανατολικά, όπου μαζεύονται οι νέοι για να διασκεδάσουν τα βράδια.
Η Canon EOS M6 Mark II ήταν τέλεια για το χαλαρό και αυθόρμητο στυλ φωτογράφισης δρόμου του Piotr, καθώς είναι μια εξαιρετικά φορητή και ευέλικτη μηχανή mirrorless με αισθητήρα 32,5 megapixel. Οι ποιοτικές της δυνατότητες, όπως η γρήγορη συνεχόμενη λήψη με ρυθμό 14 καρέ ανά δευτερόλεπτο (fps), η περιστρεφόμενη κατά 180˚ οθόνη αφής, η λήψη βίντεο 4K και πολλά άλλα, δίνουν στον Piotr άφθονες δημιουργικές επιλογές.
«Για κάποιον που μόλις ξεκινά, ή για έναν ενθουσιώδη λάτρη της φωτογραφίας που έχει περιορισμένο προϋπολογισμό ή θέλει μια επιλογή μικρού βάρους, είναι η τέλεια φωτογραφική μηχανή», λέει.
Εδώ, ο Piotr μοιράζεται μαζί μας συμβουλές για τη φωτογράφιση δρόμου και για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της Canon EOS M6 Mark II.
Η καταγραφή αυθόρμητων στιγμών και ιδιαίτερων σκηνών είναι μία από τις μεγάλες απολαύσεις της φωτογράφισης δρόμου – και η χρήση μιας μηχανής με γρήγορη κατάσταση ριπής είναι αναντικατάστατη για να το επιτύχει κανείς αυτό.
Ο Piotr βρέθηκε μπροστά σε μια όμορφη και ασυνήθιστη κατάσταση στη διάρκεια της φωτογράφισής του. «Αυτοί οι τύποι με τα ποδήλατα εκγύμνασης έκαναν άλματα διασχίζοντας τη δέσμη κάποιων φωτιστικών στον δρόμο», λέει. «Για να τους φωτογραφίσω, έπρεπε να συνδυάσω διάφορα πράγματα –υψηλή τιμή ISO, γρήγορο ρυθμό καρέ και εστίαση με το διάφραγμα του φακού εντελώς ανοιχτό (f/1.4)– αλλά νομίζω ότι το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά καλό.»
Η επιλογή της κατάστασης λήψεων Ριπής RAW της Canon EOS M6 Mark II επέτρεψε στον Piotr να τραβήξει φωτογραφίες με ρυθμό 30fps και να καταγράψει μικρότερα αρχεία εικόνας των 18 megapixel. Υπάρχει επίσης μια επιλογή «προ-λήψης», η οποία αποθηκεύει τις εικόνες που καταγράφονται μισό δευτερόλεπτο πριν πατηθεί πλήρως το κουμπί του κλείστρου. Αυτή η επιλογή σάς επιτρέπει να αποτυπώνετε ακόμα και τις πιο φευγαλέες στιγμές.
Η απόκτηση μιας μικρής και διακριτικής μηχανής που μπορεί να τραβά βίντεο με διάφορες αναλύσεις και ρυθμούς καρέ σάς ανταμείβει πραγματικά. Αυτό το διαπίστωσε ο Piotr όταν συνάντησε μια ομάδα νεαρών που έπαιζαν βόλεϊ στην παραλία δίπλα στον ποταμό Βιστούλα.
Η Canon EOS M6 Mark II μπορεί να καταγράφει βίντεο 4K υψηλής λεπτομέρειας με γρήγορο ρυθμό καρέ, εξηγεί ο Piotr. Αυτή η λεπτομέρεια σε ανάλυση 4K σημαίνει ότι μπορεί να περικόπτετε τα βίντεό σας στη φάση του post-production και να δημιουργείτε τελικά πλάνα με ανάλυση Full HD – μια δυνατότητα που παρέχει στους κινηματογραφιστές όπως ο Piotr περισσότερη ευελιξία κατά το καδράρισμα ενός πλάνου. «Μπορείτε να επιλέξετε ένα τμήμα της εικόνας και να το μεγεθύνετε χωρίς να επηρεαστεί η ποιότητα», λέει.
Σε ανάλυση Full HD, η Canon EOS M6 Mark II επέτρεψε στον Piotr να καταγράψει γρήγορες σεκάνς δράσης στα 60fps χωρίς το τρεμόπαιγμα που εμφανίζεται μερικές φορές όταν χρησιμοποιούνται χαμηλότερες ταχύτητες. Υπάρχει επίσης μια επιλογή 120fps για αργή κίνηση 4x, για βίντεο με ακόμα πιο ομαλή αναπαραγωγή.
Για να πιάσετε τον ρυθμό μιας πόλης, είναι σημαντικό να εξερευνήσετε την πολύβουη νυκτερινή ζωή της. Είτε ο Piotr τραβούσε πλάνα από το βόλεϊ στην παραλία μέσα στο σούρουπο είτε ανθρώπους πάνω σε ποδήλατα εκγύμνασης μέσα στο σκοτάδι, ανακάλυπτε ότι οι δυνατότητες λήψης σε ασθενή φωτισμό της Canon EOS M6 Mark II είναι ανεκτίμητες.
«Δοκίμασα τη μηχανή σε περιβάλλοντα με ασθενή φωτισμό και ρύθμιση έως ISO 3200. Έχει όμορφο μικρό κόκκο στις υψηλότερες ρυθμίσεις ευαισθησίας», λέει, προσθέτοντας ότι η Canon EOS M6 Mark II μπορεί να τραβά βίντεο σε ασθενή φωτισμό με τα ίδια καλά αποτελέσματα όπως στις στατικές εικόνες. Η κάμερα μπορεί να κάνει λήψεις έως και με ISO 25600.
Η συμπερίληψη ανθρώπων στην αστική φωτογράφιση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να δείξετε την αίσθηση που δίνει ένα μέρος, με τη προσθήκη κίνησης και προσωπικότητας που δίνουν ζωή σε μια φωτογραφία. Οι άνθρωποι αποτελούν κεντρικό τμήμα του έργου του Piotr. «Φωτογραφίζω μέρη, αλλά βασικά το θέμα μου είναι οι άνθρωποι», λέει.
Όταν φωτογραφίζω άτομα σε μια σκηνή, είναι σημαντικό να έχω στο μυαλό μου ένα σημείο εστίασης – είτε τα μάτια του κύριου θέματος είτε το πρόσωπο ενός σημαντικού ανθρώπου μέσα στο πλήθος ή κάποιον που κάνει άλμα για να πιάσει μια μπάλα. Το ευέλικτο και εύχρηστο σύστημα αυτόματης εστίασης (AF) της Canon EOS M6 Mark II βοηθά σε αυτό.
«Η ακρίβεια της αυτόματης εστίασης είναι πολύ σημαντική και στην Canon EOS M6 Mark II είναι πραγματικά αξιόπιστη και γρήγορη», λέει ο Piotr. «Παρακολουθεί πρόσωπα και μπορείτε επίσης να τη ρυθμίσετε ώστε να παρακολουθεί τα μάτια.»
Η Canon EOS M6 Mark II εστιάζει αυτόματα και σας παρέχει την επιλογή να αφήνετε την ίδια την κάμερα να επιλέγει σημείο εστίασης ή να καθορίζετε χειροκίνητα το σημείο εστίασης. Ο Piotr επέλεξε χειροκίνητη επιλογή των σημείων AF πριν από την έναρξη της παρακολούθησης, με χρήση ολόκληρης της ενεργής περιοχής AF ή μόνο μιας συγκεκριμένης ζώνης. Χρησιμοποιώντας το προαιρετικό σκόπευτρο για τη σύνθεση, μπορούσε να επιλέγει το σημείο με τον αντίχειρά του στην πίσω οθόνη αφής.
«Μπορείτε να εστιάζετε στο τμήμα της εικόνας που πρέπει να παρακολουθεί η μηχανή και αυτό δεν χρειάζεται να είναι πρόσωπο –μπορεί να είναι οτιδήποτε– και η μηχανή το διατηρεί εστιασμένο.»
Για τον Piotr, οι δύο δυνατότητες που κάνουν πραγματικά την Canon EOS M6 Mark II να ξεχωρίζει είναι «η ακρίβεια της αυτόματης εστίασης κατά τις λήψεις με το διάφραγμα του φακού εντελώς ανοιχτό και το γεγονός ότι μπορείτε να κάνετε λήψεις με υψηλότερες ρυθμίσεις ISO χωρίς αντίκτυπο στην ποιότητα». Η δυνατότητα αλλαγής φακού είναι επίσης σημαντική. «Αν χρειάζεται να διασφαλίσω ακόμη περισσότερο την υψηλή ποιότητας εικόνας σε λήψεις με ασθενή φωτισμό, μπορώ να αλλάξω τον φακό του κιτ με τον Canon EF-M 32MM f/1.4 STM» λέει, «και αυτό κάνει τη μηχανή μια καλή επιλογή για τους λάτρεις της φωτογραφίας και για τους επαγγελματίες που αναζητούν μια φορητή δεύτερη μηχανή».
Σύνταξη: Kevin Carter
Η ενότητα «Πηγές έμπνευσης» περιλαμβάνει χρήσιμες συμβουλές φωτογραφίας, οδηγούς αγορών και αποκαλυπτικές συνεντεύξεις – ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να βρείτε την καλύτερη μηχανή ή τον καλύτερο εκτυπωτή για εσάς και να δώσετε ζωή στην επόμενη δημιουργική ιδέα σας.
Επιστροφή σε όλες τις ΙστορίεςΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Η blogger Diana Millos ανακαλύπτει γιατί αυτή η δημιουργική μηχανή είναι ο ιδανικός σύντροφος για τα ταξίδια σας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΔΡΟΜΟΥ
Δημιουργήστε εντυπωσιακά έργα τέχνης από πεζά θέματα με αυτές τις απλές τεχνικές για σουρεαλιστικές αστικές εικόνες.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΔΡΟΜΟΥ
Απαθανατίστε τη μαγεία στην καθημερινότητα με τις συμβουλές και τεχνικές του φωτογράφου δρόμου Giuseppe Esposito-Rodrigues.