Manga-Fashion-Quentin-Caffier

Canon Explorer Quentin Caffier

O Quentin Caffier, Canon Explorer, διαμένει στο Παρίσι, όπου συνεργάζεται με μια ομάδα επαγγελματιών καλλιτεχνών που ονομάζεται "Five Monkeys Studio". Με επιρροές από φωτογράφους και κινηματογραφιστές όπως οι Desiree Doiron, Guy Bourdin, David Cronenberg και Wes Anderson, ο Quentin δραστηριοποιείται στον χώρο της διαφήμισης και της μόδας, ενώ έχει κάνει διάφορες εκθέσεις στο Παρίσι (Artcurial, Galerie 13 Sévigné, Glaz’art, Salon des Miroirs). Ρωτήσαμε τον Quentin πώς χρησιμοποιεί το χρώμα στις φωτογραφίες του και πώς χρησιμοποιεί το στούντιο για να δημιουργήσει τη μοναδική του αισθητική.

Μίλησέ μας για τις επιρροές και τις πηγές της έμπνευσής σου

"Όταν άρχισα να ασχολούμαι με τη φωτογραφία, στόχος μου δεν ήταν να απαθανατίσω στιγμές, αλλά να δημιουργήσω σύμπαντα. Ήμουν και εξακολουθώ να είμαι πολύ επηρεασμένος από διάφορες ταινίες και βιντεοπαιχνίδια επιστημονικής φαντασίας και 3D. Αυτός είναι και ο λόγος που χρησιμοποιώ πολύ χρώμα. Το χρώμα δίνει μεγάλα περιθώρια δημιουργικότητας και κάνει τα πράγματα πιο ενδιαφέροντα, ειδικά στις φωτογραφίσεις μόδας. Έζησα επίσης για ένα χρόνο στην Ιαπωνία, η οποία με ενέπνευσε ιδιαίτερα με τον συνδυασμό παραδοσιακού, μοντέρνου και μυθολογικού στοιχείου. Άλλη μια πηγή έμπνευσης για μένα είναι τα όνειρα. Κάποτε είδα στον ύπνο μου ότι όλο μου το σώμα γινόταν σκόνη. Έτσι, δημιούργησα τη σειρά 'Explosion' για να αποτυπώσω εκείνη την απόκοσμη στιγμή."

Ποια πλεονεκτήματα έχει η φωτογράφιση σε στούντιο;

"Μέχρι στιγμής, έκανα τις περισσότερες δουλειές μου σε στούντιο επειδή εκεί έχω τον έλεγχο που χρειάζομαι για να δημιουργήσω. Τώρα, όμως, κάνω φωτογραφίσεις και σε εξωτερικούς χώρους πολύ συχνά. Τον ένα χρόνο που έζησα στο Τόκιο δυσκολευόμουν να βρω στούντιο. Μερικές φορές ήταν διαθέσιμος μόνο ένας μικροσκοπικός χώρος, με αποτέλεσμα να αναγκάζομαι να κάνω λήψεις από πολλές γωνίες. Επομένως, έπρεπε να βρω μερικούς καλούς εξωτερικούς χώρους για τις φωτογραφίσεις μου."

Πώς βγάζεις τις πιο εντυπωσιακές σου φωτογραφίες;

"Το πιο σημαντικό είναι να έχεις καλή ομάδα και να κρατάς τα πάντα σε τάξη. Ο στυλίστας και ο μακιγιέρ είναι πολύ σημαντικοί για τη δουλειά μου. Μπορεί να είσαι ο καλύτερος φωτογράφος του κόσμου, αλλά αν δεν έχεις καλή ομάδα, ποτέ δεν θα μπορέσεις να τραβήξεις τις πιο καλές και εντυπωσιακές φωτογραφίες. Η επικοινωνία είναι πάρα πολύ σημαντική. Αυτός είναι και ο λόγος που βασίζομαι ξανά και ξανά σε συγκεκριμένους ανθρώπους.

"Όταν αρχίζεις να βγάζεις φωτογραφίες, έχεις την αίσθηση ότι κάτι συμβαίνει, νιώθεις ότι φωτογραφίζεις πράγματα που ποτέ δεν είχες φανταστεί. Είναι ένα υπέροχο συναίσθημα. Αρχίζεις να δημιουργείς εικόνες που έρχονται φυσικά και αισθάνεσαι ότι κάνεις κάτι μεγαλύτερο και καλύτερο από σένα τον ίδιο."

Πώς χρησιμοποιείς το χρώμα για να βελτιώσεις τις φωτογραφίες σου;

"Ο πολιτισμός παίζει σημαντικό ρόλο στις επιλογές των χρωμάτων. Στην Ιαπωνία το λευκό συμβολίζει τον θάνατο. Αυτό πρέπει να το γνωρίζεις. Πάντα πρέπει να έχεις κατά νου αυτά τα πράγματα.

"Δημιουργώντας φωτογραφίες μπορείς να δημιουργήσεις μια καθολική γλώσσα. Όμως, πρέπει να καταλαβαίνεις πώς θα 'διαβαστούν' οι φωτογραφίες. Ορισμένοι λαοί διαβάζουν από τα δεξιά προς τα αριστερά, άρα πρέπει να θυμάσαι ότι κατά πάσα πιθανότητα έτσι θα 'διαβάσουν' και τη φωτογραφία. Οι διάφοροι λαοί ανά τον κόσμο κατανοούν τις φωτογραφίες με διαφορετικό τρόπο.

"Γενικά, μου αρέσει να επιλέγω χρώματα που δημιουργούν έντονη αντίθεση. Προτιμώ τις ψυχρές σκιές (μπλε, μοβ και μερικές φορές πράσινο), επειδή κάνουν περισσότερη αντίθεση. Χρησιμοποιώ θερμά χρώματα για να φωτίσω ορισμένα σημεία μιας εικόνας. Αν θέλω να κάνω κάτι πολύ μοντέρνο, χρησιμοποιώ ψυχρά χρώματα. Αν θέλω να πετύχω ένα παλιομοδίτικο στυλ, επιλέγω πιο θερμά χρώματα. Αυτός είναι ο βασικός συμβολισμός των χρωμάτων."

Ποιες υφές μπορούν να ενισχύσουν μια φωτογραφία;

"Όταν φωτογραφίζω δέρμα, θέλω να γυαλίζει ελαφρώς. Η γυαλάδα δίνει όγκο και δημιουργεί μια όμορφη αντανάκλαση. Επίσης, μου αρέσει πολύ να προσθέτω ένα ή δύο ματ στοιχεία για να δημιουργήσω αντίθεση. Είναι κάτι ενδιαφέρον που οδηγεί το βλέμμα σε ένα συγκεκριμένο στοιχείο.

"Έκανα για την Canon ένα διαφημιστικό στο οποίο εμφανίζεται ένα κορίτσι με φακίδες. Το δέρμα της ήταν πολύ γυαλιστερό, ενώ το κραγιόν της πολύ ματ. Η συνολική της εικόνα ήταν πολύ απαλή –ήρεμα γαλάζια μάτια, ανοιχτόχρωμα μαλλιά, απαλά χαρακτηριστικά– εκτός από το εντυπωσιακό κόκκινο ματ κραγιόν.

"Επίσης, πολύ σημαντικό είναι να δημιουργείς το κατάλληλο φόντο στη φωτογραφία. Μερικές φορές βάζω βαμμένα στοιχεία ή υφές μπετόν ή τσιμέντου. Όταν δεν είμαι σε στούντιο, ψάχνω πολύ συγκεκριμένα μέρη για τις φωτογραφίσεις μου. Πρόσφατα έκανα μια φωτογράφιση μόδας περπατώντας σε μια παλιά βιομηχανική περιοχή του Παρισιού. Εκεί υπήρχαν πολλά παλιά εργοστάσια. Προσπάθησα να βρω υφές φόντου τις οποίες θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω ανάλογα με το περιβάλλον και έβγαλα πολλές φωτογραφίες με διάφορα φόντα και υφές."

Ποια ήταν η καλύτερη στιγμή σου ως φωτογράφος;

"Μου έρχονται διάφορες στο μυαλό.

"Άρχισα να βγάζω φωτογραφίες πριν από τουλάχιστον 12 χρόνια. Θυμάμαι ότι ξεφυλλίζοντας ένα περιοδικό είδα μια εικόνα που με έκανε να αναρωτηθώ αν θα μπορούσα κι εγώ να βγάλω κάποτε μια τέτοια φωτογραφία. Μου φαινόταν πολύ δύσκολο. Είδα τη φωτογραφία κάποιου μοντέλου και χρόνια αργότερα μου ζήτησαν να φωτογραφίσω το ίδιο μοντέλο!

"Επίσης, πρόσφατα δημιούργησα μια σειρά με άντρες που υποδύονται γυναικείους ρόλους. Φορούσαν πιο 'γυναικεία' ρούχα και μακιγιάζ. Βρήκα μερικά ανδρόγυνα μοντέλα και τα φωτογράφισα με κιμονό. Στην έκθεση κάποιοι σχολίαζαν ότι οι γυναίκες στις φωτογραφίες ήταν πολύ ελκυστικές. Τους είπα ότι δεν ήταν γυναίκες αλλά άντρες. Μου αρέσει αυτή η αντίδραση, επειδή κάνει τους ανθρώπους να αναρωτιούνται. Δεν θέλω να λέω στους ανθρώπους πώς να σκέφτονται, αλλά θέλω να τους κάνω να βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά και να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι όλα όπως φαίνονται."

Γιατί είναι σημαντικό να ακολουθείς τις εξελίξεις της τεχνολογίας;

"Η φωτογραφία είναι μια τέχνη στην οποία η τεχνολογία παίζει σημαντικό ρόλο. Πρέπει να ακολουθείς και να καταλαβαίνεις καλά τις εξελίξεις της τεχνολογίας, επειδή προχωρούν πολύ γρήγορα. Ως φωτογράφος δεν πρέπει να μένεις πίσω. Με τις νέες φωτογραφικές μηχανές μπορείς να δημιουργήσεις νέες εικόνες, επομένως πρέπει να γνωρίζεις πάντα τι θα κυκλοφορήσει και τι συμβαίνει στον χώρο."

Τι έχεις στην τσάντα σου;

Έχω χρησιμοποιήσει πολλές διαφορετικές φωτογραφικές μηχανές Canon στην καριέρα μου. Πριν από χρόνια χρησιμοποιούσα μια EOS 50D, αλλά διαπίστωσα ότι μπορούσα να φωτογραφίσω μόνο με απαλό φως. Έπειτα ανακάλυψα την EOS 5D Mark II και διαπίστωσα ότι το υψηλότερο δυναμικό εύρος μου επέτρεπε να φωτογραφίζω με πιο 'σκληρό' φωτισμό. Τώρα χρησιμοποιώ κυρίως μια EOS-1D X, επειδή έχει μεγάλο εύρος ISO. Είναι εξαιρετική για να βγάζεις φωτογραφίες με χρώματα σε στούντιο, σε εξωτερικούς χώρους και σε πολλές άλλες περιπτώσεις.

Φωτογραφικές μηχανές:

EOS-1D X

EOS 5D Mark II

Φακοί:

EF 70-200mm f/2.8L IS USM

EF 24-70mm f/2.8L USM

© Quentin Caffier – Canon Explorer. Η λήψη έγινε με Canon EOS-1D X και φακό EF 70-200mm f/2.8L IS USM, έκθεση 1/100 δευτ. με f/5.6, ISO 100.

"Τον Νοέμβριο του 2013, κατά τη διάρκεια ενός τηλεοπτικού προγράμματος, η Γαλλίδα χορεύτρια Fauve Hautot τραυματίστηκε στο γόνατο. Στο νοσοκομείο, οι γιατροί της είπαν ότι έπρεπε να μείνει ακίνητη για οκτώ μήνες και της απαγόρευσαν να χορεύει! Την ανάγκασαν να βάλει νάρθηκα για να μην κινείται.

Τον Μάρτιο του 2014, αφού η Fauve είχε ολοκληρώσει τα πρώτα στάδια της αποκατάστασης, της πρότεινα να δημιουργήσουμε μια σειρά φωτογραφιών που θα έδειχναν την αναγέννησή της με τίτλο 'Stronger!' (Πιο δυνατή!).

Ακόμα και με επιδέσμους και πατερίτσες, η Fauve δεν μπορεί να σταματήσει να χορεύει! Με έμπνευση από το φωτογραφικό στυλ των Helmut Newton και Romain Slocombe, δημιούργησα μια ιατρική και ταυτόχρονα λαμπερή αισθητική με, στοιχεία που παραπέμπουν στο ατύχημα."

© Quentin Caffier – Canon Explorer. Η λήψη έγινε με Canon 5D Mark II και φακό EF 70-200 f2.8L IS USM, έκθεση 1/125 δευτ. με f/14, ISO 160.