Portrait-Maja-Topcagic.jpg

Φακίδες και γαλάζια μάτια, δημιουργικά πορτραίτα

Τα δημιουργικά πορτραίτα της Maja Topčagić έκαναν μεγάλη αίσθηση στο Internet, ειδικά οι εκπληκτικές φωτογραφίες της με τις κοκκινομάλλες. Ίσως είδατε για πρώτη φορά τη δουλειά της όταν δημοσίευσε τις φωτογραφίες της στην Γκαλερί του You Connect.

Παρακολουθήστε τη Maja καθώς κινείται μεταξύ της γενέτειράς της, το Bihac, και το Σεράγεβο, φωτογραφίζοντας τους φίλους της.

Η Maja Topčagić μιλά για τα δημιουργικά της πορτραίτα

Αυτό είναι το πρώτο από μια σειρά βίντεο στα οποία λάτρεις της Canon δείχνουν πώς τράβηξαν μερικές από τις αγαπημένες τους φωτογραφίες. Στο βίντεο η Maja μιλά για τον εαυτό της και για το φωτογραφικό της στυλ:

Πώς άρχισες να ασχολείσαι με τη φωτογραφία;

"Άρχισα χρησιμοποιώντας ένα κινητό τηλέφωνο, αλλά γρήγορα κατάλαβα ότι χρειαζόμουν κάτι καλύτερο. Είχα την απίστευτη τύχη να λάβω μια φωτογραφική μηχανή από ένα άτομο που δεν είχα συναντήσει ποτέ. Από τότε έχουν περάσει μόνο 6 χρόνια και δεν μπορώ να πιστέψω πού έχω φτάσει με τις φωτογραφίσεις μου."

Η ειδικότητά σου είναι να βγάζεις πορτραίτα χρησιμοποιώντας μόνο φυσικό φως. Πώς προέκυψε αυτό;

"Τα πορτραίτα είναι το πάθος μου, χάρη στους υπέροχους φίλους μου. Πάντα ήξερα ότι οι καλύτερες φωτογραφίες πρέπει να έχουν μόνο φυσικό φως – και ένα πάνελ ανάκλασης φυσικά."

"Με το πάνελ ανάκλασης μπορώ να 'οδηγώ' το φως για να το αξιοποιώ όσο το δυνατόν καλύτερα. Συχνά αυτό σημαίνει ότι πρέπει να το κατευθύνω στα μάτια του μοντέλου για να τα κάνω να λάμπουν."

Αυτό περιορίζει τον τόπο και τον χρόνο των φωτογραφίσεών σου;

"Λόγω του τρόπου με τον οποίο φωτογραφίζω, πρέπει να είμαι πολύ συγκεκριμένη με την ώρα της ημέρας και την ένταση του ήλιου. Μου αρέσει περισσότερο να φωτογραφίζω αργά το απόγευμα, τη Χρυσή Ώρα."

"Ωστόσο, κάνουμε φωτογραφίσεις οποιεσδήποτε κι αν είναι οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν εκείνη την ώρα. Τότε είναι καλύτερο το φως, ακόμα και αν έχει συννεφιά. Μάλιστα, μου αρέσει να φωτογραφίζω όταν έχει λίγη συννεφιά, επειδή τότε οι τόνοι είναι πιο φυσικοί. Όμως, εκείνες τις μέρες χρειάζεσαι οπωσδήποτε πάνελ ανάκλασης για να κατευθύνεις το φως στα μάτια του μοντέλου."

Το βρίσκεις δύσκολο να ελέγχεις κάθε στοιχείο της φωτογράφισης;

"Στα πορτραίτα έχεις περισσότερα πράγματα να σκεφτείς, αλλά οι φίλοι μου που φωτογραφίζω είναι πολύ συνεργάσιμοι! Υπάρχει κατανόηση μεταξύ μας. Αρκεί να πω μόνο μία λέξη για να καταλάβουν την έκφραση που θέλω. Έτσι μπορώ να βγάλω πολλές διαφορετικές πόζες σε λίγα δευτερόλεπτα. Αυτό είναι πολύ καλό όταν ο χρόνος της λήψης είναι τόσο περιορισμένος."

Σε είδαμε να το κάνεις αυτό στη φωτογράφιση και μας κέντρισε το ενδιαφέρον. Τι γίνεται όμως με όλες τις άλλες πτυχές;

"Οι μικρές λεπτομέρειες είναι πολύ σημαντικές. Για παράδειγμα, όταν κάνω τόσο κοντινές λήψεις, φαίνονται ακόμα και τα ρούχα μου στην αντανάκλαση. Και το φόντο μπορεί να αποσπά την προσοχή."

Αυτός είναι ο λόγος που τραβάς τα μοντέλα από πάνω;

"Λατρεύω την προοπτική από πάνω. Αναδεικνύει υπέροχα το μοντέλο και ενδιαφέρουσες σκιές. Νομίζω ότι κεντρίζει το ενδιαφέρον του θεατή. Τον κάνει να αναρωτιέται πώς στέκονται τα μαλλιά στο πρόσωπο. Έχω την ελευθερία να μετακινηθώ και να παίξω με τη γωνία και το φως."

Πώς ελέγχεις τη φωτογραφική μηχανή παράλληλα με όλα αυτά;

"Είναι σημαντικό να ελέγχεις το διάφραγμα και τη ρύθμιση ISO, αλλάζοντάς τα καθώς κινείσαι. Πάντα προσέχω αυτά τα δύο στοιχεία, ώστε το διάφραγμα να είναι αρκετά χαμηλό και το ISO υψηλό."

Είναι προφανές ότι είσαι ευτυχισμένη στο Bihac και στο Σεράγεβο, αλλά ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον;

"Έχω πολλές ιδέες και σχέδια για το μέλλον. Μόλις γύρισα από ένα ταξίδι στη Νέα Υόρκη. Θα σας πω περισσότερα σύντομα!"