Long exposure lights

Μια φωτεινή οπτική για τη φωτογράφιση σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού.

Μιλήσαμε με τον Nige Levanterman, ένα φωτογράφο που εργάζεται σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού και ειδικεύεται στην αποτύπωση της ενέργειας των ζωηρόχρωμων αστικών τοπίων. Χειριζόμενος με δεξιοτεχνία την τεχνική της μακράς έκθεσης και εκμεταλλευόμενος ισχυρές πηγές φωτός με έντονες αντιθέσεις, ο Nige δημιουργεί δυναμικές, φωτεινές ιστορίες.

Ας σε γνωρίσουμε, λοιπόν, Nige. Από που πηγάζει το πάθος σου για τη φωτογραφία;

Όταν ξεκίνησα μια νέα δουλειά στο Λονδίνο, ήθελα να εξερευνήσω και να γνωρίσω την πόλη, έτσι χρησιμοποίησα τη φωτογραφία για να μάθω για την περιοχή. Τότε ήταν που ξεκίνησα να βγάζω φωτογραφίες με το κινητό μου. Ωστόσο, ήθελα να δοκιμάσω τη φωτογράφιση σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού και μακράς έκθεσης και, ουσιαστικά, έφτασα στα όρια του κινητού μου. Έτσι, αναβαθμίστηκα αγοράζοντας μια DSLR.

Δεν είχα κάνει επίσημα μαθήματα. Είχα μάθει τα βασικά από οδηγούς στο YouTube και ακολουθούσα το ένστικτό μου. Έκανα εξάσκηση, μάθαινα μόνος μου και εξελίχθηκα σε αυτός που είμαι τώρα.

Τι σε συναρπάζει στις λήψεις σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού;

Λατρεύω να αποτυπώνω την κίνηση και την αντίθεση των φωτεινών πηγών κατά τις νυχτερινές λήψεις. Έτσι, προσπαθώ να ζωντανέψω σκηνές με την ενέργεια της κυκλοφοριακής κίνησης, των ανθρώπων και των χρωμάτων.

Nige, σου αρέσει η φωτογράφιση μακράς έκθεσης – μπορείς να μας εξηγήσεις πώς ακριβώς το κάνεις;

Το σημαντικότερο είναι να βρεις μια βολική θέση για να σταθείς. Το σημείο πρέπει να σου δίνει μια καλή γωνία, μακριά από την κυκλοφοριακή κίνηση, καθώς και να είναι σταθερό, γιατί οποιαδήποτε κίνηση θα θαμπώσει τη λήψη σου. Αν κάνεις λήψεις σε δημοφιλή ή διάσημα μέρη, τότε θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου και τον κόσμο που μπορεί να σε διακόπτει.

Όσον αφορά στη λήψη της φωτογραφίας, τοποθετήστε τη μηχανή σε τρίποδο, χρησιμοποιήστε έναν φακό με το μικρότερο δυνατό διάφραγμα και εστιάστε σε ένα μέσο σημείο στη φωτογραφία. Έπειτα, επιλέξτε τη χειροκίνητη λειτουργία και χρησιμοποιήστε χαμηλή ταχύτητα κλείστρου (5-30 δευτερόλεπτα) για μεγαλύτερη έκθεση.

Για τους φωτογράφους που τώρα ξεκινούν να πειραματίζονται με την μακρά έκθεση, συνιστώ τη χρήση της ρύθμισης «Προτεραιότητα κλείστρου», γιατί έτσι η μηχανή κάνει τη μισή δουλειά. Έτσι, σε αυτό το παράδειγμα, ξεκινήστε με διάφραγμα F14 και ISO 100, και χρησιμοποιήστε προτεραιότητα κλείστρου. Η μηχανή σας θα αποφασίσει τη διάρκεια της έκθεσης και, εφόσον είναι λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα, θα πετύχετε ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

@Nige Levanterman

Τι εξοπλισμό Canon χρησιμοποιείς για τις φωτογραφίες σου σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού;

Έχω τρεις μηχανές αυτήν τη στιγμή. Έχω μια Canon EOS 5DS R που την χρησιμοποιώ για time-lapse, επειδή οι φωτογραφίες 50 MP μετατρέπονται σε βίντεο 8k. Έχω επίσης μια Canon EOS 5D Mark IV και τη νέα Canon EOS R. Από φακούς, συνιστώ τη χρήση ενός F2.8 – αποτυπώνει πιο καθαρές εικόνες τη νύχτα, καθώς έχει πραγματικά καλή απόδοση σε ασθενή φωτισμό. Επίσης, με έναν φακό F2.8, ή ακόμη και με έναν F1.4, μπορείς να πετύχεις ικανοποιητικές λήψεις μακράς έκθεσης χωρίς τρίποδο.

Χρησιμοποιείς πολλά εφέ μετά τις λήψεις. Τι συμβουλές έχεις να δώσεις σε όσους ξεκινούν τώρα με την επεξεργασία εικόνας;

Το πρώτο λάθος που κάνουν όλοι, μαζί κι εγώ, είναι η υπερβολική αύξηση του κορεσμού. Αποφύγετε αυτό το σφάλμα κατά την επεξεργασία και κρατήστε τις φωτογραφίες σας ρεαλιστικές.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιος εύκολος και γρήγορος τρόπος για να μάθει κανείς τα μυστικά της επεξεργασίας. Επομένως, αν δεν είχατε χρησιμοποιήσει ποτέ μέχρι τώρα προγράμματα επεξεργασίας, αφιερώστε λίγο χρόνο σε δοκιμές για να τα μελετήσετε. Το YouTube έχει μια πληθώρα οδηγών που είναι κατάλληλοι για όλα τα επίπεδα.

Το σημαντικό είναι να βρείτε το δικό σας στυλ – να αντλείτε έμπνευση από άλλους, αλλά να μην τους αντιγράφετε.

Ποια είναι τα αγαπημένα σου μέρη για λήψεις τη νύχτα και γιατί;

Με έλκουν μέρη που έχουν ζωντάνια, πολύ κόσμο, κίνηση και φώτα. Γι' αυτό αγαπώ και τη γιορτινή περίοδο. Αυτή η περίοδος του χρόνου, με τα διακοσμητικά φώτα, τη βαβούρα της αγοράς και τις διάφορες εκπλήξεις, είναι ιδανική για φωτογράφιση σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού.

@Nige Levanterman

Ποιες είναι οι 3 πιο σημαντικές συμβουλές που θα μας έδινες για τη φωτογράφιση σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού;

Επενδύστε σε ένα καλό τρίποδο. Για καθαρές λήψεις, η μηχανή πρέπει να είναι εντελώς ακίνητη. Αν υπάρχει θάμπωμα στη φωτογραφία σας, αυτό θα οφείλεται σε ακούσια κίνηση.

Μόλις εντοπίσετε το θέμα σας, γυρίστε σε χειροκίνητη εστίαση. Έτσι, η μηχανή θα σταματήσει να προσπαθεί να εστιάσει σε άλλα κινούμενα στοιχεία στο κάδρο, όπως τον κόσμο που περπατά ή τα οχήματα που περνούν. Για να το πετύχετε αυτό, διαλέξτε ένα σημείο εστίασης, πατήστε μέχρι τη μέση το κουμπί του κλείστρου και γυρίστε τον φακό σας σε χειροκίνητη εστίαση.

Βρείτε το δικό σας βασικό στυλ φωτογράφισης σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού και έπειτα επενδύστε σε φακούς. Ένας νέος φακός θα αλλάξει εντελώς το στυλ σας και θα σας βοηθήσει να εξελιχθείτε. Είχα περίπου τέσσερις φακούς πριν αναβαθμιστώ από την πρώτη μου DSLR.

Ποιες άλλες φωτογραφικές κινήσεις να περιμένουμε από εσένα Nige;

Πάντα εξερευνώ νέες ιδέες. Προσπαθώ να κάνω κάτι διαφορετικό, γι' αυτό και έχω τραβήξει πολλά διάσημα κτήρια με τον δικό μου τρόπο. Έτσι, πιστεύω, ότι κινούμαι πάντα προς τα εμπρός, συμβαδίζοντας με την εποχή και τις απαιτήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

@Nige Levanterman


Συνιστώμενο κιτ

Canon EOS 2000D

Canon EOS M50



Σύνταξη: Sasha Newbury