A group of friends pose holding sparklers, facing the camera with their faces illuminated by the sparkler light.

Φωτογράφιση πάρτι

Πώς να βγάζετε δημιουργικές φωτογραφίες σε πάρτι

Ένα από τα καλύτερα πράγματα των εορτών είναι τα αμέτρητα πάρτι και οι εκδηλώσεις που φέρνουν κοντά φίλους και οικογένειες, και προσφέρουν ευκαιρίες για γέλιο, χορό, χαλάρωση και συζήτηση. Είτε πάτε σε μια μικρή συγκέντρωση με φίλους είτε σε ένα πληθωρικό χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν με την οικογένεια, μπορείτε να δημιουργήσετε μοναδικές αναμνήσεις αν γνωρίζετε πώς να φωτογραφίζετε με δημιουργικό τρόπο όλη τη γιορτινή και χαρούμενη ατμόσφαιρα. Αυτές οι χρήσιμες συμβουλές και τεχνικές θα σας εξασφαλίσουν υπέροχες φωτογραφίες από πάρτι, που όλοι θα θέλουν να έχουν.

1. Επιλέξτε στη μηχανή τις βέλτιστες ρυθμίσεις για πάρτι σε εσωτερικό χώρο

Στα πάρτι συνήθως ο φωτισμός είναι χαμηλός και υπάρχει πολλή κίνηση, επομένως είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι οι ρυθμίσεις της μηχανής σας ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους περιβάλλον.

Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε φλας, αλλά πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η ταχύτητα κλείστρου είναι αρκετά υψηλή ώστε να αντιμετωπίσει την κίνηση. Ρυθμίστε την ταχύτητα κλείστρου τουλάχιστον σε 1/160 ή 1/250 δευτ. και βεβαιωθείτε ότι το διάφραγμα είναι αρκετά ανοιχτό (μικρότερος αριθμός f). Θα βοηθούσε επίσης να επιλέξετε μια μέτρια ή υψηλή τιμή ISO, όπως ISO 3200 ή ISO 6400.

2. Στοχεύστε σωστά το φλας

Αν χρησιμοποιήσετε φλας, βεβαιωθείτε ότι είναι ρυθμισμένο κατά τρόπο που να κολακεύει τα θέματά σας. Αν χρησιμοποιείτε φλας Speedlite, μην το στρέψετε απευθείας σε ότι προσπαθείτε να καταγράψετε, αλλά κατευθύνετέ το προς την οροφή ώστε το φως να ανακλάται πάνω στα θέματά σας. Έτσι θα δημιουργήσετε πιο φυσικό φωτισμό, ενώ και τα θέματά σας θα νιώσουν πιο άνετα.

Το Speedlite 470EX-AI, το πρώτο παγκοσμίως φλας με τεχνολογία Auto-Intelligent Bounce, επιλέγει μόνο του τη βέλτιστη γωνία ανάκλασης αξιολογώντας το περιβάλλον και στρέφει αυτόματα την κεφαλή φλας ώστε να ανακλάται στο σωστό σημείο στους τοίχους ή στην οροφή, επιτρέποντάς σας να επικεντρωθείτε απερίσπαστοι στη λήψη.

Αν η μηχανή σας διαθέτει Wi-Fi, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εξωτερικό φλας με ασύρματη σύνδεση –ή, αν δεν χρησιμοποιείτε ασύρματη σύνδεση, αλλά έχετε καλώδιο επέκτασης υποδοχής αξεσουάρ– μπορείτε να τοποθετήσετε το φλας σε μία πλευρά και να το ενεργοποιήσετε από απόσταση.

3. Εφαρμόστε διάχυση του φωτός από το φλας

Ένας άλλος τρόπος για να επιτύχετε άριστα αποτελέσματα με το φλας είναι να τοποθετήσετε ένα κάλυμμα διάχυσης ή ένα μικρό κουτί διάχυσης πάνω στην κεφαλή του φλας. Με αυτόν τον τρόπο το φως του φλας θα διαχυθεί και θα "μαλακώσει", δίνοντας πιο φυσικό τόνο στο δέρμα και παγώνοντας παράλληλα τη δράση.

4. Δοκιμάστε να τραβήξετε αυθόρμητες λήψεις

Οι στημένες φωτογραφίες είναι οπωσδήποτε σημαντικές, αλλά αν θέλετε να αποτυπώσετε φυσικές εκφράσεις χαράς σε ένα πάρτι, αυτό που χρειάζεστε είναι αυθόρμητες λήψεις.

Ένας φακός μεγαλύτερης εστιακής απόστασης, όπως ο Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, θα σας βοηθήσει να καδράρετε πιο μακρινά θέματα και να τα φωτογραφίζετε χωρίς να είναι εμφανές σε ποιο άτομο στοχεύετε. Για τον ίδιο λόγο, θα πρέπει να απενεργοποιείτε τη λυχνία υποβοήθησης AF της μηχανής σας.

Αντί να χρησιμοποιείτε το φλας της μηχανής όταν φωτογραφίζετε στα κρυφά, είναι προτιμότερο να επιλέξετε ευρύ διάφραγμα και μέτρια προς υψηλή ρύθμιση ISO, ώστε τα θέματα να είναι ευκρινή και εστιασμένα.

Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε φλας, αλλά πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η ταχύτητα κλείστρου είναι αρκετά υψηλή ώστε να αντιμετωπίσει την κίνηση.

Σχετικά άρθρα
related article - OUTDOORS

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

10 συμβουλές για καλύτερες φωτογραφίες πυροτεχνημάτων

Διαβάστε πώς μπορείτε να φωτογραφίσετε τη χαρά και τη μαγεία των πυροτεχνημάτων – από τις καλύτερες ρυθμίσεις για τη μηχανή έως το πώς να συμπεριλάβετε την οικογένεια και τους φίλους σας στο πλάνο.

Party Photography - related article 1

ΤΡΟΦΙΜΑ

Γνωρίστε τον φωτογράφο τροφίμων και φαγητού Mike Tsang, που αποτυπώνει "γευστικές" ιστορίες με κίνηση

Ο Mike Tsang, φωτογράφος γκουρμέ φαγητού με έδρα το Λονδίνο, έχει πάθος με την αποτύπωση της κίνησης. Διαβάστε τη συνέντευξη του Mike και ανακαλύψτε πώς παγώνει την κίνηση για να απαθανατίσει φευγαλέες στιγμές.

related article - ACTION

ΔΡΑΣΗ

Απαθανατίζοντας θεαματικές εικόνες δράσης παρκούρ με τον Samo Vidic

Ο φωτογράφος αθλητικών διοργανώσεων Samo Vidic μοιράζεται μαζί μας τις πιο χρήσιμες συμβουλές του για τη φωτογράφιση σκηνών παρκούρ και αθλητικών γεγονότων στην πόλη.

5. Μάθετε πώς να δημιουργείτε εντυπωσιακό εφέ bokeh

Είτε πρόκειται για μια θάλασσα από λαμπυρίζοντα χριστουγεννιάτικα φωτάκια είτε για ένα απλό κερί, η εορταστική περίοδος είναι γεμάτη από όμορφα φώτα τα οποία, με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, μπορούν να μετατραπούν σε υπέροχες φωτεινές σφαίρες στο φόντο των εικόνων σας. Η ιαπωνική λέξη "bokeh" χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις αισθητικά χαρακτηριστικά αυτών των μη εστιασμένων λαμπερών στοιχείων.

Τα θολά φώτα στο φόντο μπορούν να είναι μεγάλα και αφηρημένα ή μικρότερα και πιο διακριτά, ενώ μπορείτε επίσης να γίνετε πιο δημιουργικοί και να τους δώσετε σχήμα αστεριού, καρδιάς ή χριστουγεννιάτικου δέντρου· δείτε πώς στο παραπάνω βίντεο.

Είναι πιο εύκολο να επιτύχετε το εφέ όταν ο φακός σας είναι ρυθμισμένος στο ευρύτερο διάφραγμα, όπως f/2.8 ή f/2, ώστε να επιλέγετε καλύτερα πού εστιάζετε και να κάνετε το θέμα σας να ξεχωρίζει πάνω σε ένα θολό φόντο. Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε όμορφα, θολά φωτεινά στοιχεία με μικρότερα διαφράγματα, όπως f/5.6. Ενισχύστε το εφέ αυξάνοντας την απόσταση μεταξύ του θέματος και του φόντου ή πλησιάζοντας πιο κοντά στο θέμα σας.

6. Μειώστε την ταχύτητα κλείστρου για να καταγράψετε θολά κινούμενα στοιχεία

Παρόλο που οι υψηλότερες ταχύτητες κλείστρου θα σας βοηθήσουν να καταγράψετε καθαρά τα κινούμενα θέματα, μια εναλλακτική προσέγγιση είναι να χρησιμοποιήσετε πολύ χαμηλότερη ταχύτητα κλείστρου για να δημιουργήσετε κίνηση σε μια σκηνή με στατικά θέματα.

Ορίστε ταχύτητα κλείστρου περίπου 1/10 ή 1/20 δευτερόλεπτα αν δεν χρησιμοποιείτε τρίποδο και βεβαιωθείτε ότι ένα στατικό (ή σχετικά στατικό) θέμα εμφανίζεται καθαρά στη σκηνή. Είναι χρήσιμο ο φακός σας να διαθέτει Σταθεροποιητή εικόνας, ο οποίος συμβάλλει στο να είναι οι εικόνες πιο καθαρές σε χαμηλότερες ταχύτητες κλείστρου. Ορισμένες μηχανές διαθέτουν ενσωματωμένο σταθεροποιητή εικόνας, επομένως η σταθεροποίηση εικόνας της μηχανής θα λειτουργεί με οποιονδήποτε φακό.

Αν χρησιμοποιείτε τρίποδο, θα μπορέσετε να επιτύχετε αυτό το εφέ με πολύ πιο χαμηλές μικρότερες ταχύτητες κλείστρου. Ενεργοποιήστε το κλείστρο χρησιμοποιώντας ενσύρματο ή ασύρματο χειριστήριο, την εφαρμογή Canon Camera Connect ή το χρονόμετρο αυτο-φωτογράφισης.

A woman throws her arms back amidst trails of light

7. Καταγράψτε φωτεινά ίχνη σε μια πίστα χορού

Ελέγχοντας πότε η μηχανή σας ενεργοποιεί το φλας κατά την έκθεση, μπορείτε να καταγράψετε πολύχρωμες φωτεινές γραμμές που μεταδίδουν το πνεύμα του πάρτι με δημιουργικό τρόπο, αποτυπώνοντας παράλληλα με ευκρίνεια το θέμα. Επιλέξτε χαμηλή ταχύτητα κλείστρου της τάξης του ενός δευτερολέπτου και κατάσταση συγχρονισμού πρώτης ή δεύτερης κουρτίνας στο μενού επιλογών φλας της μηχανής σας.

Ο συγχρονισμός πρώτης κουρτίνας είναι προεπιλεγμένος στις περισσότερες μηχανές. Ενεργοποιεί το φλας στην αρχή της έκθεσης και καταγράφει οτιδήποτε θαμπό εμπρός από το θέμα. Ο συγχρονισμός δεύτερης κουρτίνας ενεργοποιεί το φλας στο τέλος της έκθεσης και καταγράφει ίχνη φωτός και άλλες λεπτομέρειες πίσω από το θέμα.

8. Εστιάστε στις μικρότερες λεπτομέρειες

Να θυμάστε ότι οι γιορτινές εικόνες δεν χρειάζεται πάντα να είναι γεμάτες με κόσμο. Μπορείτε να αποδώσετε εξίσου αποτελεσματικά τη γιορτινή ατμόσφαιρα εστιάζοντας στις μικρότερες λεπτομέρειες, όπως τα στολίδια του δέντρου ή τις λιχουδιές του πρωτοχρονιάτικου τραπεζιού.

Αν δεν μπορείτε να πλησιάσετε πολύ κοντά στο θέμα με τον φακό που χρησιμοποιείτε, δοκιμάστε έναν φακό macro, όπως οι Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM, Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM ή Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM. Από την άλλη, η επιλογή ενός φακού κάπως μεγαλύτερης εστιακής απόστασης, όπως ο Canon EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM (για μηχανές EOS M) θα σας επιτρέψει να πλησιάσετε και ταυτόχρονα να καταγράψετε μεγαλύτερο μέρος του περιβάλλοντος χώρου.

Άρθρο του Matt Golowczynski

Σχετικά προϊόντα

  • Canon
  • Get Inspired
  • Πώς να βγάζετε δημιουργικές φωτογραφίες σε πάρτι