hero-header.jpg

Συμβουλές για τη φωτογράφιση αστικών τοπίων

Δοκιμάστε ένα διαφορετικό είδος φωτογράφισης αστικών τοπίων καθώς δύει ο ήλιος, όταν εκατομμύρια φώτα σάς δίνουν την ευκαιρία να αποτυπώσετε εντυπωσιακές νυχτερινές εικόνες.

Παρακολουθήστε αυτόν το φωτογράφο να παρουσιάζει διάφορες τεχνικές καθώς τραβάει φωτογραφίες νύχτα στο Λονδίνο.

Η φωτογράφιση το σούρουπο και τη νύχτα προσφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα στο περιβάλλον μιας πόλης. Ωστόσο, η φωτογράφιση σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού απαιτεί συγκεκριμένο εξοπλισμό και ορισμένες γνώσεις.

Πρώτα πρέπει να βρείτε ένα καλό σημείο παρατήρησης. Δοκιμάστε να ανεβείτε ψηλά, πάνω από τις σκεπές για να καταγράψετε τον ορίζοντα. Αν βρίσκεστε στο επίπεδο του δρόμου, η φωτογράφιση μιας πόλης μπροστά σε μια υδάτινη επιφάνεια, όπως ένα ποτάμι ή ένα λιμάνι, θα δημιουργήσει εντυπωσιακές αντανακλάσεις.

Συχνά, η καλύτερη ώρα για να τραβήξετε μια νυχτερινή λήψη είναι αμέσως μετά τη δύση του ήλιου, αλλά πριν σκοτεινιάσει εντελώς ο ουρανός. Σε αυτές τις λήψεις ο ουρανός έχει μια μπλε απόχρωση και είναι συνήθως πιο ελκυστικός από τον μαύρο ουρανό ή τον ουρανό που φωτίζεται μόνο από τα φώτα της πόλης.

Αστικό τοπίο του Λονδίνου8 δευτ., f/5.6, ISO 100, με λήψη στα 24mm
Η χρήση ευρυγώνιου φακού και ταχύτητας κλείστρου μερικών δευτερολέπτων αποτυπώνει τη λάμψη της πόλης και αλλά και στοιχεία του ουρανού.


Για να ελαχιστοποιήσετε τον θόρυβο και να διατηρήσετε την ποιότητα της εικόνας σε υψηλό επίπεδο, χρησιμοποιήστε χαμηλή ρύθμιση ISO και διάφραγμα περίπου f/5.6. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε χαμηλή ταχύτητα κλείστρου, οπότε θα χρειαστεί να στηρίξετε τη μηχανή για να αποφύγετε οποιαδήποτε κίνηση κατά την έκθεση.

Ορίζοντας του Λονδίνου4 δευτ., f/5.6, ISO 100, με λήψη στα 50mm
Η χρήση ενός φακού με εστιακή απόσταση 50mm σάς επιτρέπει να εστιάσετε στα φώτα της πόλης. Η μείωση της ταχύτητας κλείστρου σκουραίνει τον ουρανό και τονίζει περισσότερο τον ορίζοντα του Λονδίνου.


Συνθέστε τη λήψη σας χρησιμοποιώντας την οθόνη Άμεσης προβολής. Η φωτεινή οθόνη είναι ιδανική για να βλέπετε στο σκοτάδι. Μπορείτε να προσαρμόσετε την έκθεση χρησιμοποιώντας είτε Διόρθωση έκθεσης είτε την πλήρως Χειροκίνητη κατάσταση, κοιτάζοντας την οθόνη.

Για να εστιάσετε, επιλέξτε τη λειτουργία AF Άμεσης προβολής ή ρυθμίστε τον φακό σε χειροκίνητη εστίαση και χρησιμοποιήστε Άμεση προβολή με μεγέθυνση.

Χρησιμοποιήστε ένα ντεκλασέρ ή τηλεχειριστήριο κλείστρου, το οποίο θα σας επιτρέψει να αποφύγετε την αστάθεια της μηχανής. Εναλλακτικά, χρησιμοποιήστε το χρονόμετρο 2 δευτερολέπτων για να δώσετε στη μηχανή χρόνο να σταθεροποιηθεί μετά τον χειρισμό του κλείστρου αλλά πριν την καταγραφή της εικόνας. Αν η μηχανή σας διαθέτει ενσωματωμένη υποστήριξη Wi-Fi, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή Canon Connect για smartphone προκειμένου να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις, να ελέγξετε την έκθεση και να τραβήξετε τη φωτογραφία. Στη συνέχεια, μπορείτε να κατεβάσετε την εικόνα στο τηλέφωνό σας και να τη στείλετε άμεσα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ιστολόγια.

Νυχτερινά φώτα σε τοπίο της πόλης Σε αυτήν την εντυπωσιακή λήψη, ο κος Jackie Tran εκμεταλλεύεται με εξαιρετικό τρόπο τη φωτογράφιση εμπρός από το νερό για να συλλάβει τις αντανακλάσεις του φωτός και να προσθέσει ένα ενδιαφέρον προσκήνιο στο αστικό τοπίο.


Η διακύμανση της ισορροπίας λευκού δημιουργεί διαφορετικά εφέ. Επιλέξτε τη ρύθμιση Λυχνία πυράκτωσης για ψυχρούς μπλε τόνους ή τη ρύθμιση Φως ημέρας για να προσθέσετε μια ζεστή λάμψη. Για να μεγιστοποιήσετε την ποιότητα εικόνας και την ευελιξία, φωτογραφίστε στη μορφή RAW και επιλέξτε την ισορροπία λευκού κατά την επεξεργασία μετά τη λήψη των εικόνων.

Αστικό τοπίο του Λονδίνου σε μπλε και κίτρινο Αυτές οι δύο εικόνες με τον ορίζοντα του Λονδίνου έχουν την ίδια έκθεση, αλλά τραβήχτηκαν με διαφορετική ισορροπία λευκού για δημιουργικό εφέ. Για τη λήψη στα αριστερά έχει χρησιμοποιηθεί η ρύθμιση Λυχνία πυράκτωσης, ενώ για τη λήψη στα δεξιά η ρύθμιση Φως ημέρας.


Εκμεταλλευτείτε τους μεγάλους χρόνους έκθεσης επιλέγοντας μια τοποθεσία στην οποία υπάρχει κίνηση, όπως οχήματα που περνούν μπροστά από ένα γνωστό αξιοθέατο. Ρυθμίστε την έκθεση, επιλέγοντας ταχύτητα κλείστρου μερικών δευτερολέπτων. Περιμένετε μέχρι να αρχίσει η ροή της κυκλοφορίας πριν πατήσετε το κουμπί του κλείστρου. Δείτε το εφέ του θολώματος των οχημάτων σε βαθμό που γίνονται σχεδόν αόρατα, ενώ τα εμπρός και πίσω φώτα αφήνουν ίχνη σε όλο το καρέ παράγοντας δημιουργικά μοτίβα. Χρησιμοποιήστε διαφορετική ταχύτητα κλείστρου για να αλλάξετε το αποτέλεσμα.

Ίχνη κίνησης φώτων στο Άμστερνταμ Σε αυτήν τη λήψη, ο Adrie van Bijsterveldt χρησιμοποιεί μεγάλο χρόνο έκθεσης για να καταγράψει τα ίχνη κίνησης των φώτων ενός κινούμενου σκάφους σε ένα κανάλι του Άμστερνταμ.


Η χρήση των φώτων της πόλης ως φόντο μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για τη δημιουργία εντυπωσιακών πορτραίτων. Για τον σκοπό αυτό, θα πρέπει να τοποθετήσετε τη μηχανή σε τρίποδο και να χρησιμοποιήσετε το φλας της μηχανής ή ένα εξωτερικό φλας. Χρησιμοποιήστε παρόμοιες ρυθμίσεις έκθεσης όπως και για την καταγραφή των ιχνών κίνησης από τα φώτα της πόλης· ωστόσο, μπορείτε να αυξήσετε τη ρύθμιση ISO για να περιορίσετε την ταχύτητα κλείστρου σε ένα ή δύο δευτερόλεπτα, ώστε το μοντέλο σας να πρέπει να παραμείνει ακίνητο για λιγότερο χρόνο. Εναλλακτικά, χρησιμοποιήστε την κατάσταση Νυχτερινό πορτραίτο, αν παρέχεται από τη μηχανή σας, για να πετύχετε παρόμοιο αποτέλεσμα.

Πορτραίτο με ίχνη κίνησης φώτων2 δευτ., f/14, ISO 200, με λήψη στα 35mm
Η εξισορρόπηση του φωτός της πόλης με το φως του φλας της μηχανής είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να δημιουργήσετε ενδιαφέρουσες εικόνες με νυχτερινά πορτραίτα.


Η πόλη προσφέρει απεριόριστες δημιουργικές δυνατότητες και τοποθεσίες που μπορείτε να χρησιμοποιείτε όλο τον χρόνο. Αναζητήστε ευκαιρίες για να φωτογραφίσετε το βράδυ μετά τη βροχή και να καταγράψετε όμορφες αντανακλάσεις ή δοκιμάστε λήψεις σε νύχτες με κρυστάλλινη ατμόσφαιρα και την ελάχιστη δυνατή φωτορρύπανση.

Ανεξάρτητα από τις συνθήκες, δοκιμάστε τη νυχτερινή φωτογράφιση την επόμενη φορά που θα βρεθείτε σε μια πόλη. Μην ξεχάσετε να ανεβάσετε τις καλύτερες εικόνες που τραβήξατε με ασθενή φωτισμό στην Γκαλερί Canon.

Βρήκατε χρήσιμο αυτό το άρθρο και θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς μπορείτε να τραβήξετε καλύτερες φωτογραφίες; Εγγραφείτε για τη λήψη ενημερωτικών δελτίων από την Canon ώστε να αποκτήσετε πρόσβαση σε νέες συμβουλές και εκπαιδευτικά μαθήματα

Σημείωση: Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι τιμές που αναφέρονται για τις εικόνες είναι αντιπροσωπευτικές των διαφορετικών λήψεων που τραβήχτηκαν.