Καταγράψτε εκπληκτικές λεπτομέρειες, ακόμα και με ασθενή φωτισμό

Το λυκόφως και το σούρουπο είναι μαγικές ώρες. Είναι οι ώρες που ξεκινούν τα φεστιβάλ, η διάθεση της πόλης αλλάζει και οι ευκαιρίες για φωτογραφίες αφθονούν. Ωστόσο, η καταγραφή λεπτομερειών όταν το φως είναι λιγοστό είναι μια πρόκληση – ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιείτε την κάμερα του smartphone σας.

Σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού, οι μη αυτόματες ρυθμίσεις μιας μηχανής DSLR, χωρίς καθρέπτη ή προηγμένης compact θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε τις ευκρινείς και λεπτομερείς λήψεις που δεν θα μπορούσατε να καταφέρετε εύκολα με άλλο τρόπο.

Αν δεν είστε ήδη εξοικειωμένοι με την καταγραφή λεπτομερειών σε ασθενή φωτισμό, παρακολουθήστε το βίντεο και διαβάστε τον εύκολο οδηγό μας σχετικά με το διάφραγμα, τις ρυθμίσεις ISO και τις ταχύτητες κλείστρου.

Χρησιμοποιήστε μεγάλο διάφραγμα (μικρό αριθμό f) για ευκρινέστερες εικόνες

Αν έχετε μια μηχανή που διαθέτει χειροκίνητες ρυθμίσεις, μπορείτε να ελέγξετε το διάφραγμα (ονομάζεται κατάσταση "Av" στις μηχανές Canon). Αυτό απλώς λέει στη μηχανή σας πόσο φως να επιτρέψει να εισέλθει. Όσο πιο πολύ φως εισέρχεται στον φακό σας, τόσο πιο γρήγορη μπορεί να είναι η ταχύτητα κλείστρου. Η μεγαλύτερη ταχύτητα κλείστρου αυξάνει την πιθανότητα εξάλειψης του θολώματος λόγω κίνησης. Μια καλή ταχύτητα κλείστρου για κινούμενα θέματα είναι τουλάχιστον 1/125ο του δευτερολέπτου. Ή, για στατικά θέματα σε περιβάλλον ασθενούς φωτισμού, δοκιμάστε να πλησιάσετε όσο το δυνατόν στο 1/60ό του δευτερολέπτου, ανάλογα με τη ρύθμιση του διαφράγματος.

Αν φωτογραφίζετε πορτραίτα λίγο πριν ξημερώσει ή θέλετε να καταγράψετε τις λεπτές αποχρώσεις ενός αστικού τοπίου το σούρουπο, ρυθμίστε το διάφραγμα στο μέγιστο εύρος.

Αυτό σημαίνει επιλογή του μικρότερου αριθμού f. Το πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετε εξαρτάται από τον φακό. Πολλοί φακοί παρέχουν διάφραγμα f/3.5. Άλλοι φακοί μπορούν να φτάσουν σε ακόμη μικρότερους αριθμούς f, όπως f/2.8 ή f/1.4. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα της χρήσης μεγάλου διαφράγματος είναι η δημιουργία μικρού βάθους πεδίου, το οποίο ξεχωρίζει το θέμα σας από το φλουταρισμένο φόντο.

Αυξήστε τη ρύθμιση ISO για καλύτερη ευαισθησία στο φως

Αν χρησιμοποιήσατε ρύθμιση μεγάλου διαφράγματος αλλά νομίζετε ότι η φωτεινότητα της εικόνας δεν είναι επαρκής, δοκιμάστε να αυξήσετε τη ρύθμιση ISO της μηχανής. Αυτή λέει στη μηχανή πόσο ευαίσθητος θέλετε να είναι ο αισθητήρας στο φως. Είναι χρήσιμη όταν φωτογραφίζετε τη νύχτα χωρίς φλας.

Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός ISO, τόσο πιο ευαίσθητη θα είναι η μηχανή στο φως. Οι μηχανές DSLR, οι μηχανές χωρίς καθρέπτη και οι προηγμένες compact μηχανές της Canon διαθέτουν μεγάλους αισθητήρες (το εξάρτημα που καταγράφει την εικόνα) για να παράγουν καλύτερες φωτογραφίες με υψηλές ρυθμίσεις ISO από τις μηχανές με μικρότερους αισθητήρες, όπως οι κάμερες των smartphone. Δοκιμάστε να φωτογραφίσετε αρχικά με ISO 800 και κατόπιν αυξήστε το, αν χρειάζεται. Μπορεί να παρατηρήσετε λίγο "θόρυβο" ή αυξημένο "κόκκο" στην εικόνα, αν και πολλές από τις σύγχρονες μηχανές DSLR, τις χωρίς καθρέπτη και τις προηγμένες compact έχουν τη δυνατότητα λήψης σε ISO 1600 και 3200 με εξαιρετικά αποτελέσματα.

Δοκιμάστε την κατάσταση ριπής για να αυξήσετε την πιθανότητα να πετύχετε την τέλεια λήψη

Η κατάσταση συνεχούς λήψης (γνωστή και ως κατάσταση ριπής σε ορισμένες μηχανές) καταγράφει μια γρήγορη ακολουθία εικόνων σε λίγα κλάσματα του δευτερολέπτου. Είναι χρήσιμη για τη λήψη κινούμενων θεμάτων ή στιγμιαίας δράσης. Αν η μηχανή σας τη διαθέτει, ενεργοποιήστε την και δοκιμάστε την – θα αυξήσει τις πιθανότητες να επιτύχετε την εξαιρετική λήψη δράσης με ασθενή φωτισμό που αναζητάτε.

Εξετάστε την ευκρίνεια των φωτογραφιών

Όταν εξετάζετε τις εικόνες που τραβήξατε με ασθενή φωτισμό στην οθόνη LCD της μηχανής, θυμηθείτε να τις μεγεθύνετε για να δείτε αν έχουν την ευκρίνεια που θέλετε. Οι φωτογραφίες σας θα πρέπει να είναι ευκρινείς, εστιασμένες, χωρίς εύκολα αντιληπτό κόκκο ή φλουτάρισμα. Αν πιστεύετε ότι δεν είναι ικανοποιητικές για εκτύπωση ή επεξεργασία, θα χρειαστεί να τις τραβήξετε ξανά. Δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα όταν έχετε ήδη επιστρέψει στο σπίτι!

Εξερευνήστε τη διαδραστική εμπειρία "Οι σέρφερ της πόλης" εδώ.