Κοντινό ζουμ και καταγραφή της δράσης

Η φωτογράφιση δράσης έχει να κάνει με την καταγραφή στιγμών ελάχιστης χρονικής διάρκειας. Πρέπει να παρακολουθείτε τα γεγονότα, να ακολουθείτε τους φίλους σας στο σνόουμπορντ ή να είστε έτοιμοι να καταγράψετε τους σέρφερ της πόλης καθώς ανεβαίνουν στα κύματα. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να κινείστε το ίδιο γρήγορα αν είστε προετοιμασμένοι.

Το κλειδί για τη λήψη καλών εικόνων με τη χρήση τηλεφακού (ή φακού ζουμ) είναι να έχετε ρυθμίσει τη μηχανή σας από πριν. Αυτό σημαίνει ότι όταν αρχίσει η δράση, μπορείτε να ξεχάσετε τις ρυθμίσεις και να επικεντρωθείτε σε αυτά που συμβαίνουν μπροστά σας.

Οι κάμερες των smartphone έχουν περιορισμούς στην ποιότητα της εικόνας όταν κάνουν ζουμ και στην καταγραφή της δράσης και της κίνησης με λεπτομέρεια. Οι μηχανές DSLR, οι μηχανές χωρίς καθρέπτη (mirrorless) και οι προηγμένες μηχανές compact σάς επιτρέπουν να πλησιάζετε στη δράση από μακριά και παρέχουν πολύ καλύτερη ποιότητα και έλεγχο στις λήψεις δράσης, επιτρέποντας ακριβές ζουμ με τη χρήση τηλεφακού.

Οι γρήγορες ταχύτητες κλείστρου είναι απαραίτητες για τη φωτογράφιση δράσης

Η σωστή ταχύτητα κλείστρου είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στη φωτογράφιση δράσης. Αν η ταχύτητα κλείστρου δεν είναι αρκετά μεγάλη, θα καταγράψετε μόνο θολές εικόνες που θα πρέπει μετά να σβήσετε.

Επομένως, αν χρησιμοποιείτε μια DSLR, επιλέξτε ταχύτητα κλείστρου τουλάχιστον 1/125ο του δευτερολέπτου ή ταχύτερη. Πολλές λήψεις δράσης γίνονται στο 1/500ό του δευτερολέπτου ή σε μεγαλύτερη ταχύτητα, ανάλογα με την ταχύτητα του θέματος.

Για να χρησιμοποιήσετε γρήγορο κλείστρο και να εξασφαλίσετε ταυτόχρονα ότι εισέρχεται αρκετό φως στη μηχανή σας, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε μεγάλο διάφραγμα (μικρό αριθμό f, όπως f/2.8). Η χρήση μεγάλου διαφράγματος και υψηλής ταχύτητας κλείστρου θα μειώσει επίσης το βάθος πεδίου, τονίζοντας το θέμα σας πάνω σε ένα υπέροχα φλουταρισμένο φόντο. Εναλλακτικά, αν η μηχανή σας παρέχει έλεγχο στη ρύθμιση ISO, δοκιμάστε να την αυξήσετε – π.χ. από 400 σε 800, ώστε ο αισθητήρας της μηχανής να είναι πιο ευαίσθητος στο φως.

Λήψη με χρήση της κατάστασης ριπής

Η δράση στα σπορ, όπως στο σέρφινγκ σε ποτάμι πόλης, είναι γρήγορη – βεβαιωθείτε ότι η μηχανή σας είναι αντίστοιχα γρήγορη. Χρησιμοποιήστε την κατάσταση συνεχούς λήψης της μηχανής σας (γνωστή και ως κατάσταση ριπής) για να καταγράψετε πολλαπλές λήψεις ώστε να έχετε περισσότερες πιθανότητες για μια εξαιρετική εικόνα δράσης. Αυτή η κατάσταση υπάρχει στις περισσότερες μηχανές και σε ορισμένα smartphone.

Χρήση συνεχούς εστίασης

Αν χρησιμοποιείτε μηχανή DSLR, πιθανότατα θα έχει ρυθμιστεί ώστε να χρησιμοποιεί την τυπική εστίαση ως προεπιλογή. Δηλαδή, μπορείτε να πατήσετε το κουμπί του κλείστρου μέχρι το μέσο για να κλειδώσετε την εστίαση και μετά να το πατήσετε πλήρως για να φωτογραφίσετε. Ωστόσο, για λήψεις δράσης και με ζουμ, χρησιμοποιήστε την κατάσταση συνεχούς εστίασης ή παρακολούθησης εστίασης (γνωστή ως AI SERVO ή SERVO AF στις μηχανές Canon). Αυτή η κατάσταση επιτρέπει στη μηχανή να επανεστιάζει αυτόματα ακολουθώντας ένα κινούμενο θέμα, κάτι που σημαίνει ευκρινείς λήψεις δράσης με λεπτομέρεια, χωρίς πολύ κόπο.

Βοηθητικό πλαίσιο ζουμ της Canon

Όταν χρησιμοποιείτε ζουμ, ιδιαίτερα σε μεγάλη εστιακή απόσταση, πλησιάζετε τόσο κοντά που είναι εύκολο να χάσετε το θέμα σας. Η Canon έχει δημιουργήσει μια έξυπνη τεχνολογία που λύνει αυτό το πρόβλημα.

Το Βοηθητικό πλαίσιο ζουμ διατίθεται σε επιλεγμένες compact μηχανές PowerShot της Canon με μεγάλο ζουμ και σας βοηθά να διατηρείτε το θέμα μέσα στο κάδρο μειώνοντας τον συντελεστή μεγέθυνσης όταν πλησιάζει στην άκρη του. Στη συνέχεια, μόλις τοποθετήσετε το θέμα στο κέντρο της λήψης, αυξάνει και πάλι τον συντελεστή μεγέθυνσης. Έτσι, έχετε στη διάθεσή σας όλη τη δύναμη του ζουμ χωρίς να χάνετε την προοπτική ή το θέμα σας.

Εξερευνήστε τη διαδραστική εμπειρία "Οι σέρφερ της πόλης" εδώ.