Τραβήξτε ευκρινέστερες φωτογραφίες δράσης με γρήγορη κίνηση

Η λήψη εξαιρετικών σκηνών δράσης, όπως με σέρφερ ποταμού πόλης, αθλητές σνόουμπορντ ή δρομείς, απαιτεί να προβλέπετε το μέλλον. Πρώτα, πρέπει να σκεφτείτε τι θέλετε να καταγράψετε, πόσο γρήγορα κινείται το θέμα σας και πού θα σταθείτε και θα φωτογραφίσετε. Παρακολουθήστε το βίντεο και διαβάστε παρακάτω για να μάθετε τα βασικά της φωτογραφίας δράσης.

Τραβήξτε πολλές λήψεις και μην χάσετε τη δράση από τα μάτια σας

Όσο περισσότερες λήψεις τραβήξετε, τόσο πιο πιθανό είναι να πετύχετε την εικόνα που θέλετε. Κρατήστε τα μάτια σας στη δράση και αποφύγετε να ελέγχετε κάθε λήψη, καθώς μπορεί να χάσετε αυτά που συμβαίνουν μπροστά από τον φακό σας. Στο αποκορύφωμα της δράσης, κάντε συνεχή λήψη σε μικρές ριπές και όχι μία λήψη τη φορά. Οι περισσότερες μηχανές DSLR, οι χωρίς καθρέπτη και οι προηγμένες compact, καθώς και πολλά smartphone, διαθέτουν κατάσταση ριπής ή συνεχόμενης λήψης. Είναι ιδανικές για αγώνες, γρήγορες λήψεις αθλητικών γεγονότων, χορευτές ή σέρφερ.

Προβλέψτε την επόμενη κίνηση του θέματος και χρησιμοποιήστε συνεχή εστίαση

Είτε φωτογραφίζετε τον μαραθώνιο του Λονδίνου, τους σέρφερ του Μονάχου είτε τον ποδοσφαιρικό αγώνα πέντε επί πέντε ενός φίλου, δώστε στο θέμα σας χώρο να κινηθεί και προβλέψτε την επόμενη κίνησή του. Αν είναι δυνατό, ρυθμίστε τη μηχανή σας σε κατάσταση συνεχούς αυτόματης εστίασης, γνωστής ως AI SERVO ή SERVO AF στις μηχανές Canon, ώστε να προσαρμόζεται αυτόματα και να διατηρεί το θέμα ευκρινές καθώς πλησιάζει. Όλες οι μηχανές DSLR, οι mirrorless και οι προηγμένες compact της Canon προσφέρουν αυτήν τη λειτουργία.

Πάγωμα ή όχι;

Η καταγραφή της κίνησης έχει να κάνει με την επιλογή μεταξύ του να παγώσετε τη δράση ή να προσπαθήσετε να την απεικονίσετε φλουταρισμένη χρησιμοποιώντας αργή ταχύτητα κλείστρου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, θα θέλετε μια ευκρινή, πεντακάθαρη εικόνα της σκηνής. Για να το κάνετε αυτό, επιλέξτε μια γρήγορη ταχύτητα κλείστρου. Το πόσο μεγάλη θα είναι η ταχύτητα κλείστρου εξαρτάται από το πόσο γρήγορα κινείται το θέμα σας. Το 1/4000ό του δευτερολέπτου είναι αρκετά γρήγορο για να παγώσετε την κίνηση ενός αυτοκινήτου και των τροχών του. 1/250ό είναι αρκετά γρήγορο για έναν δρομέα. Δοκιμάστε επίσης πανοραμική μετατόπιση – τη μετακίνηση της μηχανής ώστε να παρακολουθεί το θέμα. Αυτό θα φλουτάρει το φόντο, ενώ το θέμα θα εμφανίζεται με ευκρίνεια.

Προσθέστε έντονα συναισθήματα με ζουμ

Κατά τη λήψη σκηνών δράσης, δοκιμάστε το κοντινό ζουμ για να καταγράψετε αυτό που συμβαίνει. Αν φωτογραφίζετε ανθρώπους, εστιάστε στα πρόσωπά τους για πιο έντονο συναίσθημα. Δοκιμάστε να δείξετε την έκφραση του θέματος καθώς χάνει τον εαυτό του μέσα στη δράση ή καθώς προσπαθεί να πετύχει το νικητήριο γκολ.

Αυξήστε τη ρύθμιση ISO για να συλλάβετε περισσότερο φως

Αν δεν υπάρχει αρκετό φως, δοκιμάστε να αυξήσετε τη ρύθμιση ISO σε 400, 800 ή περισσότερο. Ή, αν το αποτέλεσμα ακόμα δεν σας ικανοποιεί, επιλέξτε χειροκίνητη κατάσταση και πάρτε στα χέρια σας τον έλεγχο του διαφράγματος. Στη συνέχεια, επιλέξτε f/4 ή f/2.8 για την είσοδο περισσότερου φωτός. Αυτό θα σας επιτρέψει τη λήψη με μεγαλύτερη ταχύτητα κλείστρου και θα έχει ως αποτέλεσμα πιο ευκρινείς εικόνες.

Εξερευνήστε τη διαδραστική εμπειρία "Οι σέρφερ της πόλης" εδώ.